Skandal - Hamilton bestulen på segern

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Ja är inte med som vanligt :quest: :quest:
Användarens profilbild
do296

Inlägg av do296 »

platt skrev:Ja är inte med som vanligt :quest: :quest:

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7401&dept=F1
Tror jag :roll: ............
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

do296 skrev:
platt skrev:Ja är inte med som vanligt :quest: :quest:

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7401&dept=F1
Tror jag :roll: ............
Jag hugger så fort jag kan och får :argh:
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Fontler skrev:
F1-fan skrev:
Fontler skrev:
Bra att du la ut länken, där ser vi tydligt att de var samma miss som Massa gjorde och Bruno Senna fick 25 sek o Massa fick 10.000 euro i böter.
det var inte samma!!
Skillnad på Valencia och Spa :D
Ferrari stod ju sist i depån och inget folk framför och en betydligt bredare depågata till den nöp åt!
Ferrari har fått straff så det räcker diskvalificering Kanada och drive thru Monaco :(
Hamilton brukar alltid klara sig...lyftkranar och rammningar :D

Känns inte ut att vara väldigt många objektiva åsikter skrivna..
Hamilton har visserligen fortsatt köra ett par gånger när man bör tycka han skulle brutit, men om han KAN köra vidare så BÖR han väl köra vidare! tycker åtminstånde jag.
Och man kan inte få straff så de räcker, när man gör fel ska man straffas o om Ferrari gör många fel i år så ska de straffas många gånger, så är det bara!
Nee.. håller med dig :D
Men det är en myt att Ferrari alltid klarar sig undan straff och alla andra blir fällda!
Lätträknat när de klarat sig?? Jag minns inga :D
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

F1-fan skrev:
Fontler skrev:
F1-fan skrev: det var inte samma!!
Skillnad på Valencia och Spa :D
Ferrari stod ju sist i depån och inget folk framför och en betydligt bredare depågata till den nöp åt!
Ferrari har fått straff så det räcker diskvalificering Kanada och drive thru Monaco :(
Hamilton brukar alltid klara sig...lyftkranar och rammningar :D

Känns inte ut att vara väldigt många objektiva åsikter skrivna..
Hamilton har visserligen fortsatt köra ett par gånger när man bör tycka han skulle brutit, men om han KAN köra vidare så BÖR han väl köra vidare! tycker åtminstånde jag.
Och man kan inte få straff så de räcker, när man gör fel ska man straffas o om Ferrari gör många fel i år så ska de straffas många gånger, så är det bara!
Nee.. håller med dig :D
Men det är en myt att Ferrari alltid klarar sig undan straff och alla andra blir fällda!
Lätträknat när de klarat sig?? Jag minns inga :D

finns ett gammalt citat som säger: "Man kan inte vara bäst och spela rent."

Jag tycker det passar väldigt bra in på både Ferrari OCH Mclaren som trots allt är de två bästa. men Ferrari hade inte varit i närheten av där de är idag om det inte varit för en specifik förare och då menar jag klart Michael Schumacher, de har haft många bra tidigare som format stallet men Schumacher höll de på topp så de fick in vinstpengarna o kunde utforma sig till de Ferrari de är idag.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

För mig får de gärna ta alla segrar för Ramilton!!!
Den drygaste skitstöveln i F1 på länge!!!!
Kimi har inga ballar och Massa är inte mycket att hänga i julgranen enligt Hamilton!!
Muhammad Ali måste varit hans förebild :o

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70475
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

F1-fan skrev:För mig får de gärna ta alla segrar för Ramilton!!!
Kimi har inga ballar och Massa är inte mycket att hänga i julgranen enligt Hamilton!!

Du får FAKTISKT tänka på att Hamilton är en väldigt duktig förare, men han blev inkastad i ett av de bästa stallen o höll på att vinna mästerskapet första säsongen han körde så han har inte lärt sig bli ödmjuk.

Han lever fortfarande på molnen o kör som en gud.

Den dagen han kraschar rejält och skadar sig eller den dagen Mclaren tröttnar på hans attityd o sparkar honom så kommer han komma till insikt o lära sig köra riktigt.
mahho

Inlägg av mahho »

Fontler skrev:

Du får FAKTISKT tänka på att Hamilton är en väldigt duktig förare, men han blev inkastad i ett av de bästa stallen o höll på att vinna mästerskapet första säsongen han körde så han har inte lärt sig bli ödmjuk.

Han lever fortfarande på molnen o kör som en gud.

Den dagen han kraschar rejält och skadar sig eller den dagen Mclaren tröttnar på hans attityd o sparkar honom så kommer han komma till insikt o lära sig köra riktigt.
'

Wow....a level headed formula1 fan? Could it be??

Nä, seriöst så menar jag att man behöver inte vara ett geni för att fatta varför Hamilton är så bra just nu och varför han blivit så bra. Han har haft flyt som ingen annan.
Jag är inget fan av just hamilton, men jag älskar att läsa när folk "hates on him" för att han gjort mer vid 23 än vad dom kommer att göra under deras livstid. Jag hade nog varit värre om jag var i hans skor ( han pippar ju en Pussycatdoll for crying out loud! ) :wor:

För att summera: ett stort WORD till dig Frontler

And btw, ballar på svenska betyder väl penisar, inte testiklar?! :tong:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

mahho skrev: ( han pippar ju en Pussycatdoll for crying out loud! ) :wor:
Det tror jag inte att han får för pappa.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Men det kanske är bra för hans publika image om folk ändå tror det?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
mahho

Inlägg av mahho »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Visst, en kille i sina bästa år, med en grym karriär, status och galet mycket pengar....varför skulle han någonsin ha en chans med en tjej som henne. Du har nog rätt, pappa vet bäst.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Å herregud. Jag pallar inte att läsa hela nu...

Bäst hittills: "We had the same amount of grip" MEEEN "I know I am great in those conditions. I felt the grip more than him". :roll:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Okej, där kom svaret om McLaren och deras fråga till Race Control. Ron sa i en interjuv att dom frågade CW (specifikt) om hans åsikt och inget annat. RC gav altså inget svar utan en fråga ställdes till CW. Det förklarar en del, men inte allt.

Frågan är om CW och Ron är bästisar, tveksamt om CW först säger att han tror att manövern är ok och sen går bort till domartrion och ber dom undersöka det hela. Det är något som fortfarande inte stämmer med den här historien.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Varje gång Ron åker på en blåsning ler jag. Och varje gång Rons kelgris åker på pumpen ler jag ännu mer. För mig får FIA gärna förbjuda Hamilton att överhuvudtaget vistas i närheten av ett motordrivet fordon. Ge gödkalven en trampbil som han kan "feel the grip" med. Så jäkla tröttsamt att höra på skrytet.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Lemon skrev:Varje gång Ron åker på en blåsning ler jag. Och varje gång Rons kelgris åker på pumpen ler jag ännu mer. För mig får FIA gärna förbjuda Hamilton att överhuvudtaget vistas i närheten av ett motordrivet fordon. Ge gödkalven en trampbil som han kan "feel the grip" med. Så jäkla tröttsamt att höra på skrytet.
Gillar du det inte.. kolla inte!
Tror cirkusen heller behåller Hamilton som förare än dig som tittare, Lemon.

Jag är fortfarande väldigt säker på att Hamilton kommer få sin seger men om han kommer undan utan straff är osäkert. Böter är inte omöjligt!

Ska man förbjuda något alls så ska man förbjuda Hamilton att ge intervjuer utan övervakare ;)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag tittar och jag gillar det jag ser :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Snyggt av Vettel, men Heikki blir nog mannen att slå i morgon.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Snyggt av Vettel, men Heikki blir nog mannen att slå i morgon.
Han har Webber alldeles bakom sig, revanschsugen...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Tror sikten spelar en avgörande roll där. Man kan inte ligga för nära...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag tror Vettel blir mannen att slå imorgon...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:Jag tror Vettel blir mannen att slå imorgon...
Mmm. Och värsta konkurrenten är säkerhetsbilen.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Det var nog Hamiltons "Big Balls" som var för tunga och släpade i backen så det gick sakta :D
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

"In the wet, always, everything is possible, but to be honest, especially on Sebastian Vettel's car we've set everything very well for the dry so that we have this performance in the wet was really surprising for me too.

I think the car showed in the last few races already that it is good in the dry and in the wet. It's a good car. Very simple, and I think the team are doing a great job, the drivers are doing a great job, and today we got everything nice together."
Gerhard Berger, Toro Rosso, interviewed by British broadcaster ITV
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Men då måste man veta vad Pussycatdoll for crying out loud är för något :o Det kan inte vara frågan om tidelag :quest:
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

F1-fan skrev:Det var nog Hamiltons "Big Balls" som var för tunga och släpade i backen så det gick sakta :D
Jag tror Hamilton är slutkörd... åtminstånde denna vecka ;)

just för att han är ett barn i jämförelse med några av de andra förarna så klarar han inte med motgångarna, tror hans 25 sekunder "felaktiga" straff var för mycket, hoppas bara att han återkommer i kommande race... men denna helg ska han vara glad för poäng.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Tror sikten spelar en avgörande roll där. Man kan inte ligga för nära...

Tror det kan bli ett väldigt intressant race imorgon... oförutsägbart!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev:Okej, där kom svaret om McLaren och deras fråga till Race Control. Ron sa i en interjuv att dom frågade CW (specifikt) om hans åsikt och inget annat. RC gav altså inget svar utan en fråga ställdes till CW. Det förklarar en del, men inte allt.

Frågan är om CW och Ron är bästisar, tveksamt om CW först säger att han tror att manövern är ok och sen går bort till domartrion och ber dom undersöka det hela. Det är något som fortfarande inte stämmer med den här historien.
Har CW gått bort till domartrion och begärt att de skall undersöka det då?
Det som har stått är väl att domartrion fått en rapport, men inte vem som begärt den?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:
Cheever skrev:Okej, där kom svaret om McLaren och deras fråga till Race Control. Ron sa i en interjuv att dom frågade CW (specifikt) om hans åsikt och inget annat. RC gav altså inget svar utan en fråga ställdes till CW. Det förklarar en del, men inte allt.

Det som har stått är väl att domartrion fått en rapport, men inte vem som begärt den?
Enligt samstämmiga uppgiftslämnare är det Mr CW som har påkallat uppmärksamheten. DC sa även det på ITV idag.
Razor skrev:
Cheever skrev:Ok, kan så vara haan är ju minst sagt en auktoritet på området - men fortfarande kan det ju knappast en officiell uppgift.
Razor skrev:Nej, verkligen inte. Det är minst sagt obekräftade uppgifter och lösa rykten som jag har sett i alla fall.
Jag får rätta mig själv här... det står så här i det dokument som Pastis länkade till tidigare i den här tråden:
The Stewards, having received a report from the Race Director and having met the drivers and team managers involved... bla, bla, bla
Det verkar ju vara från tämligen officiellt håll.
mahho

THE pussycat doll

Inlägg av mahho »

platt skrev:
Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Men då måste man veta vad Pussycatdoll for crying out loud är för något :o Det kan inte vara frågan om tidelag :quest:
This my friend, is Nicole Scherzinger, aka the pussycat doll!

http://uk.youtube.com/watch?feature=user&v=zOsjQZk3zds

Lite off topic.... :whistle:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev:
AndersF1 skrev:

Enligt samstämmiga uppgiftslämnare är det Mr CW som har påkallat uppmärksamheten. DC sa även det på ITV idag.
Razor skrev: Jag får rätta mig själv här... det står så här i det dokument som Pastis länkade till tidigare i den här tråden: Det verkar ju vara från tämligen officiellt håll.
Frasen "having received a report" betyder ju bara att de har mottagit en rapport(/meddelande?) ifrån CW, men inte vem som initierat rapporten. Har CW rapporterat till domartrion att de måste kolla på det hela, eller har någon begärt en rapport ifrån CW som han nu har avgivit?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev: Frasen "having received a report" betyder ju bara att de har mottagit en rapport(/meddelande?) ifrån CW, men inte vem som initierat rapporten. Har CW rapporterat till domartrion att de måste kolla på det hela, eller har någon begärt en rapport ifrån CW som han nu har avgivit?
Ja tydligen har CW rapporterat? Det var ju det som var poängen och som Razor påstod från början Och ingen har sagt åt CW att initiera en rapport, han har tydligen lyckats med det helt själv.
Ehh men varför frågar du mig det?

Enligt vad jag läst finns två sätt att "göra en utredning" om ett eventuellt regelbrott på banan, antingen via Race Control som påkallar domarnas uppmärksamhet eller att domartrion själv gör det. Och eftersom Race Control är CW är det i så fall han som påkallar domartrions uppmärksamhet - och i detta fallet har dom tydligen fått en rapport enl tidigare länk.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tänk om det var så ironiskt att Charlie Whiting inte hade bett domarna utreda omkörningen om det inte hade varit för att McLaren frågat Whiting om den var okej. Tänk om det var så ironiskt att ni redan har tänkt den tanken flera gånger och att jag ändå skriver det här.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev: Enligt vad jag läst finns två sätt att "göra en utredning" om ett eventuellt regelbrott på banan, antingen via Race Control som påkallar domarnas uppmärksamhet eller att domartrion själv gör det. Och eftersom Race Control är CW är det i så fall han som påkallar domartrions uppmärksamhet - och i detta fallet har dom tydligen fått en rapport enl tidigare länk.
Jo, att de har mottagit en rapport står ju i citatet, men var står det vem som har initierat rapporten?
Det kan ju lika gärna vara domartrion som begärt en rapport över händelsen ifrån RC, som sedan enligt citatet överlämnats i enligthet med den gjorda förfrågan.
Men det kanske finns att läsa på andra ställen vem som begärde rapporten, om nu någon gjort det.

Anfran:
Såklart har vi alla tänkt på den ironin, men tyckte den var för självklar för att slösa text på - här på Forza skrivs inget trams eller självklarheter.
Var jag ironisk nu?
Eller enbart en mobbare?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev: Jo, att de har mottagit en rapport står ju i citatet, men var står det vem som har initierat rapporten?
Det kan ju lika gärna vara domartrion som begärt en rapport över händelsen ifrån RC, som sedan enligt citatet överlämnats i enligthet med den gjorda förfrågan.
Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll? Antingen initierar CW en rapport eller så tar domartrion upp saken, dom två alternativen finns och inga andra enl uppgift. Då finns inte så mycket utrymmer för någon annan att initiera någon rapport, det tyckte jag vara ganska självklart?

Anfrans konspirationsteori är intressant ;)
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Hoppas någon trycker in Hamilton i nästa race .
Han tror sig äga banorna han åker på ..
Dags att ta ner han på marken nu .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

När kommer utskällningarna? Både Webber och Glock lär väl ha ett och annat att säga om Hamiltons prejningar.
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

ANFRAN skrev:När kommer utskällningarna? Både Webber och Glock lär väl ha ett och annat att säga om Hamiltons prejningar.
Det kommer nog sägas en hel del på nästa GPDA möte...
Dock inte till LH som inte "har tid" att vara med i en sådan förening.

(Rätta mig om jag har fel, uttalet stulet av Blomman från dagens sändning.)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:När kommer utskällningarna? Både Webber och Glock lär väl ha ett och annat att säga om Hamiltons prejningar.
Han är tammefaan helt vidrig mot sina konkurrenter. Det börjar bli på en nivå där man hoppas att han kraschar lite halvilla faktiskt...
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Nu med det senaste "klargörandet" av hur man beter sig efter en gening, dvs man måste vänta tills nästa böj passerats innan man kan försöka sig på en omkörning igen, så kan man ju undra varför straffet som Hamilton fick inte blir återkallat. Klargörandet fanns ju inte då Hamilton gjorde sin manöver och var alltså då inte otillåten eftersom regeln då sa att positionen man vann skulle återlämnas.
Just sådana här "klargörande" av regler har väl aldrig tillämpats retroaktivt, utan först då regeln har klargjorts.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Flamman skrev:Nu med det senaste "klargörandet" av hur man beter sig efter en gening, dvs man måste vänta tills nästa böj passerats innan man kan försöka sig på en omkörning igen, så kan man ju undra varför straffet som Hamilton fick inte blir återkallat. Klargörandet fanns ju inte då Hamilton gjorde sin manöver och var alltså då inte otillåten eftersom regeln då sa att positionen man vann skulle återlämnas.
Just sådana här "klargörande" av regler har väl aldrig tillämpats retroaktivt, utan först då regeln har klargjorts.
De ska inte se över hans straff förrän nästa vecka om jag inte minns fel. de lär bli återdraget då, dock tycker jag han ska få ett finansiellt straff för både den omkörningen i Belgien och för hans beteende på Monza idag.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Flamman skrev:Nu med det senaste "klargörandet" av hur man beter sig efter en gening, dvs man måste vänta tills nästa böj passerats innan man kan försöka sig på en omkörning igen, så kan man ju undra varför straffet som Hamilton fick inte blir återkallat. Klargörandet fanns ju inte då Hamilton gjorde sin manöver och var alltså då inte otillåten eftersom regeln då sa att positionen man vann skulle återlämnas.
Vad har det med saken att göra?
Hamilton tjänade på geningen, det har alltid var otillåtet, därför blev han straffad.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Kuopio skrev:
Hamilton tjänade på geningen, det har alltid var otillåtet, därför blev han straffad.
Ja, han tjänade på det! men han SLÄPPTE Kimi framför sig som han skulle! det är därför de ska se över händelsen igen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Svårt att begripa har tydligen fler än Ron, eftersom han fortfarande inte begriper något. :smash:
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Fontler skrev:
Kuopio skrev:
Ja, han tjänade på det! men han SLÄPPTE Kimi framför sig som han skulle! det är därför de ska se över händelsen igen!
Överklagandet har Mclaren gjort för att Mclaren tycker det är fel!
FIA har inte sagt att det är fel och lär inte ändra ...därimot lär Mclaren få ytterligare straff om de inte vinner sitt överklagande.. skall visst vara penningböter eller 10 platsers nedflyttning på gridden nästa lopp?
Underbart det vore :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Fontler skrev:
Kuopio skrev:
Ehh, nej? Gissar du bara?
Tror du helt seriöst med "men han SLÄPPTE Kimi framför sig som han skulle! det är därför de ska se över händelsen igen"?
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Kuopio skrev:
Fontler skrev:
Kuopio skrev: Vad har det med saken att göra?
Ehh, nej? Gissar du bara?
Tror du helt seriöst med "men han SLÄPPTE Kimi framför sig som han skulle! det är därför de ska se över händelsen igen"?

Är du riktigt frisk eller? Kuopio
De har överklagat för att han tjänade men också släppte förbi Kimi igen, som han skulle men blev ändå bestraffad. om du hade lite koll skulle du vetat de me
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Hur gick det

Inlägg av guuben »

Har nån av er nån nyhet om Fias slutliga beslut som skulle komma idag.
(Hamilton - Räikkönen).
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

[22/09/08 - 18:35]
FIA Court of Appeal decision to be known Tuesday :-(
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Idag har samkvämet i WMSC mest handlat om ifall McLarens överklagande ens är giltigt. Fortsättning följer.

Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

JTarnstrom skrev:Idag har samkvämet i WMSC mest handlat om ifall McLarens överklagande ens är giltigt. Fortsättning följer.
Jo, helt riktigt.
Efter att läst på lite mer igår så kan jag inte tro annat än att straffet kvarstår - allt annat vore märkligt.
Vad gissar ni andra? Bara timmar kvar till delgivningen.