Räikkönen / Massa klara för 2009

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Cheever skrev:
Christoffer skrev:
Cheever skrev:Jag Sms:ar Gösta de glada nyheterna.
Lova att du skriver hans svar här! :D
Absolut, om det är tryckbart.
Vi har tryckfrihet i Sverige! Upp med det när det kommer. :sun:
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Jag som hade hoppats slippa Räikkönen efter 2009 i alla fall. Tur att kontrakt inte är värda så mycket i den här branschen!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Härliga nyheter.
Bästa föraren kvar i Ferrari i 2 säsonger till.
Då blir Kimi mästare ett par ggr till i alla fall. :)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Måste erkänna att jag hade blivit förvånad om dom inte förlängt kontraktet. En regerande världsmästare kastar man inte på soptippen hur som helst. Har Fisichella, Trulli och Heidfeld kunnat hänga med år från år så borde en gedigen racevinnare också göra det.
I.Kilmister
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Men det krävde säkert en rejäl lönesänkning och degradering till andreförarroll för kommande år.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

PeppeF1 skrev:Men det krävde säkert en rejäl lönesänkning och degradering till andreförarroll för kommande år.
Jag tror att Kimi är en större fixstjärna en vad Massa är. Precis som i McLaren så var alltid Kimi coolare i reklamfilmerna en Colombianen. Det är något väldigt ocoolt med sydamerikaner.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Christoffer skrev:En regerande världsmästare kastar man inte på soptippen hur som helst.
Jodå, fråga Damon Hill.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hellre en liten läspande sydamerikan än en rödmosig spritfinne med utstrålning som en urvriden gammal Wettex-trasa.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

JTarnstrom skrev:
Christoffer skrev:En regerande världsmästare kastar man inte på soptippen hur som helst.
Jodå, fråga Damon Hill.
Det förblir en gåta för mig hur han kunde hamna i kylan så fort.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vet inte vad jag ska säga. Trodde att Ferrari hade bättre omdöme än så. Det intressanta är att det låser upp förarmarknaden ordentligt ett par år framöver. För Alonso var det dåliga nyheter. Hans förhandlingsläge är ju plötsligt betydligt sämre nu när hans motparter inte längre behöver räkna med Ferrari som en budgivare på spanjoren. Det enda han kan hoppas på är en sits i BMW. Vi får väl se om detta inte innebär att Kubica kommer att tagga ner på kritiken mot BMW. Även hans möjligheter till en bättre styrning än den han redan har är ju begränsade

Användarens profilbild
mr.h

Inlägg av mr.h »

JTarnstrom skrev:Vet inte vad jag ska säga. Trodde att Ferrari hade bättre omdöme än så. Det intressanta är att det låser upp förarmarknaden ordentligt ett par år framöver. För Alonso var det dåliga nyheter. Hans förhandlingsläge är ju plötsligt betydligt sämre nu när hans motparter inte längre behöver räkna med Ferrari som en budgivare på spanjoren. Det enda han kan hoppas på är en sits i BMW. Vi får väl se om detta inte innebär att Kubica kommer att tagga ner på kritiken mot BMW. Även hans möjligheter till en bättre styrning än den han redan har är ju begränsade
Det är väl inte Ferraris uppgift att hålla Alonso under armarna? Han sabbade sin karriär rejält iom att bryta med McLaren. Han visade också att han har vissa samarbetssvårigheter, vilket inte höjt hans värde på förarmarknaden.
Jag anser dock att det vore bra för sporten om Alonso satt i en bättre bil än den nuvarande, men han har bara sig själv att skylla för hur situationen ser ut nu.
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

mr.h skrev:
JTarnstrom skrev:Vet inte vad jag ska säga. Trodde att Ferrari hade bättre omdöme än så. Det intressanta är att det låser upp förarmarknaden ordentligt ett par år framöver. För Alonso var det dåliga nyheter. Hans förhandlingsläge är ju plötsligt betydligt sämre nu när hans motparter inte längre behöver räkna med Ferrari som en budgivare på spanjoren. Det enda han kan hoppas på är en sits i BMW. Vi får väl se om detta inte innebär att Kubica kommer att tagga ner på kritiken mot BMW. Även hans möjligheter till en bättre styrning än den han redan har är ju begränsade
Det är väl inte Ferraris uppgift att hålla Alonso under armarna? Han sabbade sin karriär rejält iom att bryta med McLaren. Han visade också att han har vissa samarbetssvårigheter, vilket inte höjt hans värde på förarmarknaden.
Jag anser dock att det vore bra för sporten om Alonso satt i en bättre bil än den nuvarande, men han har bara sig själv att skylla för hur situationen ser ut nu.
Vem har påstått att det är Ferraris uppgift att hålla Alonso under armarna? Inte jag. Men faktum är att situationen plötsligt ser betydligt sämre ut för spanjoren och det inte bara för att dörren till Ferrari är stängd, en möjlighet som konkurrenterna har varit tvungna att ta hänsyn till i förhandlingar med Alonso är borta.

Användarens profilbild
mr.h

Inlägg av mr.h »

JTarnstrom skrev:
mr.h skrev:
Vem har påstått att det är Ferraris uppgift att hålla Alonso under armarna? Inte jag. Men faktum är att situationen plötsligt ser betydligt sämre ut för spanjoren och det inte bara för att dörren till Ferrari är stängd, en möjlighet som konkurrenterna har varit tvungna att ta hänsyn till i förhandlingar med Alonso är borta.
Absolut, men han har bara sig själv att skylla för hur situationen ser ut nu.
Samtidigt så är han en av fältets bästa förare och för underhållningens skull vill jag hellre se honom i en bättre bil. Men som du säger, det ser ju lite mörkt ut.
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu dog F1 definitivt...

den kastrullfulle finnen måste ha bilder på De Montezemolo när han spelar golf med djävulen eller nåt. Iofs är ju risken överhängande att det rör sig om en ren paydriversits, nåt annat är ju otänkbart.

Det finns flera förare som passar bättre som andreförare än Kimi. Jag begriper inte. Snacka om att Ferrari riskerar konstruktörsmästerskapet.

Det lägger ju lite press på Massa, nu får han ju ta i lite till, för att både bli WDC och stötta upp finnen...

Skandal!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det går utför med Scuderia :down: Exit Maestro, exit Ross Brawn, exit Jean Todt. Är inte förvånad att det stundtals är kaotiskt i depån. Tur för Ferrari att FIA fortfarande ställer upp med en hjälpande hand när det behövs...
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:Nu dog F1 definitivt...

den kastrullfulle finnen måste ha bilder på De Montezemolo när han spelar golf med djävulen eller nåt. Iofs är ju risken överhängande att det rör sig om en ren paydriversits, nåt annat är ju otänkbart.

Det finns flera förare som passar bättre som andreförare än Kimi. Jag begriper inte. Snacka om att Ferrari riskerar konstruktörsmästerskapet.

Det lägger ju lite press på Massa, nu får han ju ta i lite till, för att både bli WDC och stötta upp finnen...

Skandal!
Vilken skandal. Förlänga kontraktet med regerande WDC. Ferrari har ingen koll alls. Kimi tycker ju inte att det finns något viktigare eller roligare en F1 så han betalar säkert gärna för att få köra :roll:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag fick nästa ståfräs när jag läste det, fan va sur han (E) blir och nu kommer det en jäkla massa drypande kommentarer :D
När det gäller Alonsos vidare placeringar i olika stall så är det rätt åt han är han så j..... dum så han gjorde som han gjorde i McLaren så får han skylla sig själv, jag önskar han inte lycka till på färden :evil:
Fisken

Inlägg av Fisken »

den kastrullfulle finnen måste ha bilder på De Montezemolo när han spelar golf med djävulen eller nåt.
Den du så smakfullt startade en topic om i klotterplanket? Store satan, är det samma person?

Äntligen har Ferrari lite kontinuitet, Kimi/Massa kommer att vara en vinnande kombination i flera år framöver.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fisken skrev:

den kastrullfulle finnen måste ha bilder på De Montezemolo när han spelar golf med djävulen eller nåt.
Den du så smakfullt startade en topic om i klotterplanket? Store satan, är det samma person?

Äntligen har Ferrari lite kontinuitet, Kimi/Massa kommer att vara en vinnande kombination i flera år framöver.
Tror du verkligen själv på detta?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det här har ju kommit som en riktig kalldusch för Enzo och jag pratade just med honom på telefonen. Han mår inte riktigt bra och har tagits in för observation på Karolinska. Han är hemskt ledsen för att ha svikit forummedlemmarna på det här viset men han hälsar att han snart är på benen igen och tillbaka på Forza och att ingen ska behöva sakna hans inlägg länge till.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

JTarnstrom skrev:Det här har ju kommit som en riktig kalldusch för Enzo och jag pratade just med honom på telefonen. Han mår inte riktigt bra och har tagits in för observation på Karolinska. Han är hemskt ledsen för att ha svikit forummedlemmarna på det här viset men han hälsar att han snart är på benen igen och tillbaka på Forza och att ingen ska behöva sakna hans inlägg länge till.
Jag skall ta väl hand om honom. :wink:
I.Kilmister
Fisken

Inlägg av Fisken »

JTarnstrom skrev:Det här har ju kommit som en riktig kalldusch för Enzo
Försöker du vinna titeln "understatment of the year" innan året är till ända?
Fisken

Inlägg av Fisken »

platt skrev:
Fisken skrev:

Nej, jag tror inte på något Enzo skriver.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fisken skrev:
platt skrev:
Fisken skrev: Den du så smakfullt startade en topic om i klotterplanket? Store satan, är det samma person?

Nej, jag tror inte på något Enzo skriver.
Det var det du skrev som jag frågade bäste herr Fisk.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

HURRA! Nu får jag en Ferrari att skratta åt i två år till! :up:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fisken? HAHA!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag förstår Enzo. Men det är som jag alltid har sagt, man ska inte jucka i det svarta hålet.

Pirken

Inlägg av Pirken »

Nu är jag en mycket lycklig man kimi kvar till 2010
*korkar upp champangen :lol:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Pirken skrev:Nu är jag en mycket lycklig man kimi kvar till 2010
Ja gör det ! för det kommer inte han få göra så ofta :D
Pirken

Inlägg av Pirken »

platt skrev:
Ja gör det ! för det kommer inte han få göra så ofta :D
Sådärja..sådärja nu är vi lite glada att kimi är kvar LÄNGE till och förgyller våran tillvaro skål Gösta och Enzo..... :D
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

jag kommer med glasen :) :)
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Pirken

Inlägg av Pirken »

jokan skrev:
jag kommer med glasen :) :)
SKÅL Jokan och alla som känner för det ....men en speciell skål för Gösta och Enzo :D :D :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fisken skrev:
JTarnstrom skrev:Det här har ju kommit som en riktig kalldusch för Enzo
Försöker du vinna titeln "understatment of the year" innan året är till ända?
Jag lider med herrarna...
NOOOOOOOOOOOOOOT!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag skulle gärna gratulera en Massatitel, men tyvärr är han ju bara hjälpryttare när det väl kommer till kritan.
Humor!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Jag skulle gärna gratulera en Massatitel, men tyvärr är han ju bara hjälpryttare när det väl kommer till kritan.
Humor!
Jag håller med...om Massa tar titeln så är det stor humor :D
Ferrari är den röda bilen
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Baldur skrev:
EnzoF1 skrev:
Humor!
Jag håller med...om Massa tar titeln så är det stor humor :D
Visst är det, fältets sämsta förare enligt vissa på detta forum kör skjortan ur den snabbaste genom tiderna i samma bil.

Det är stor humor,

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

EnzoF1 skrev:Visst är det, fältets sämsta förare enligt vissa på detta forum kör skjortan ur den snabbaste genom tiderna i samma bil.

Det är stor humor,
Nu börjar du bli lat Enzo.
Detta ser ut som en "copy and paste" på ett par av dina egna, gamla inlägg...

För övrigt får de inte plats i samma bil, en F1a är strikt ensitsig. :wink:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
EnzoF1 skrev:Visst är det, fältets sämsta förare enligt vissa på detta forum kör skjortan ur den snabbaste genom tiderna i samma bil.

Det är stor humor,
Nu börjar du bli lat Enzo.
Detta ser ut som en "copy and paste" på ett par av dina egna, gamla inlägg...

För övrigt får de inte plats i samma bil, en F1a är strikt ensitsig. :wink:
Ja, det börjar bli trist att dissa Kimi... nu börjar ju till och med hans mest hårdnackade fans inse att jag haft rätt hela tiden...

måste hitta ett nytt objekt. Webber kanske? Fast där är det lite att sparka på nån som ligger...

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Tycker Kimifansen att det här är rätt ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/70665 ):
Ferrari have no doubts that Kimi Raikkonen will do all he can to help Felipe Massa win this year's world championship, even though the Finn is publicly playing down the supporting role he now has to play.

Raikkonen has not admitted that he has to play number two to Massa in the remaining four races of the season, but team principal Stefano Domenicali is sure that the Finn knows what is expected of him for the remainder of the campaign.
Dags för en Rubenskepa med en stor 2:a på...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Dags för en Rubenskepa med en stor 2:a på...
Sagolikt vacker keps...

Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev:Tycker Kimifansen att det här är rätt ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/70665 ):
Ferrari have no doubts that Kimi Raikkonen will do all he can to help Felipe Massa win this year's world championship, even though the Finn is publicly playing down the supporting role he now has to play.

Raikkonen has not admitted that he has to play number two to Massa in the remaining four races of the season, but team principal Stefano Domenicali is sure that the Finn knows what is expected of him for the remainder of the campaign.
Jag undrar när Kimi skrev på igen för Ferrari, egentligen. Det kan ju vara så att kontraktet undertecknades för ett bra tag sedan men inte tillkännagjordes förrän nu. Annars bör ju Kimis nya roll ha klargjorts i samband med det nya kontraktet.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:Tycker Kimifansen att det här är rätt ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/70665 ):

Inga problem. Kimi kör den positionen så bra i år och man skall hålla sig till det man är bra på.
Men Rubenskepa blir det fan inte. Har de inte råd att briodera in ett litet Kimi på nr 2-kepsen ska man inte jobba där. Resten av året ska det nog fortfarande vara en etta på hans keps.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:

Jag undrar när Kimi skrev på igen för Ferrari, egentligen. Det kan ju vara så att kontraktet undertecknades för ett bra tag sedan men inte tillkännagjordes förrän nu. Annars bör ju Kimis nya roll ha klargjorts i samband med det nya kontraktet.
Det var klart för några månader sen, men till skillnad från skunkis tid så kör de båda förarna om det tills det visar sig vem som har bäst läge på titeln innan man börjar bryta mot regler.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
AndersF1 skrev:Tycker Kimifansen att det här är rätt ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/70665 ): Dags för en Rubenskepa med en stor 2:a på...
Det var klart för några månader sen, men till skillnad från skunkis tid så kör de båda förarna om det tills det visar sig vem som har bäst läge på titeln innan man börjar bryta mot regler.
När bröt man mot regler på skummis tid menar du?

Kan inte komma på en enda av skummis titlar som uppkommit pga regelbrott, däremot var ju förra årets titel ett klart resultat av det.

Svider det?

Har du nån källa till ditt påstående att det var påskrivet för några månader sedan så får du gärna visa dem här.

Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
När bröt man mot regler på skummis tid menar du?

Kan inte komma på en enda av skummis titlar som uppkommit pga regelbrott, däremot var ju förra årets titel ett klart resultat av det.

Svider det?

Har du nån källa till ditt påstående att det var påskrivet för några månader sedan så får du gärna visa dem här.
1994
Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

EnzoF1 skrev: När bröt man mot regler på skummis tid menar du?

Svider det?

Vad menar du med att förra årets titel skulle ha varit ett regelbrott? Mig veterligen brukar stall/förare bli bestraffade om man bryter mot reglerna, men jag minns inte att Ferrari eller någon förare blev bestraffade?

Har du någon källa till att förra årets titel var ett regelbrott?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Förra årets titel var väl en av de mest rättvisa titlarna en Ferrari-förare tagit på länge.
Vilken regel bröts förra året som ledde till titelsegern ?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Stallorderregeln!

En fullkomligt larvig regel, men ändock en regel, som aldrig kommer att efterlevas och därför inte borde existera.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Isåfall är väl Kimi den som inte bryter mot regeln eftersom han inte (än så länge i alla fall) har tänkt hjälpa Massa.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Har länge tyckt att Kimi har varit en av de schysstare förarna på banan, men trängningen av Massa på Spa var inte snygg. Den incidenten har kommit i skymundan av det som hände senare i loppet, men jag tror att den har förorsakat en hel del intern friktion i stallet.

För övrigt har Kimi nu tre poänglösa lopp på raken, något som inte har varit vanligt i Ferrari under de senaste åren. Undrar hur länge torkan får hålla i sig?

Dock ska sägas att så dåligt som det gick för Kimi i helgen inte enbart kan skyllas på honom. Han har varit rätt bra i regn tidigare och det måste vara något som är allvarligt fel med bilen, alternativt handlar det om bristande motivation.