BELGIENS GP 2008 - SPA-FRANCORCHAMPS

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Hehe verkar som Kimi inte är villig att hjälpa Massa enligt den där intervjun.

Härligt att Webber verkar få 1 poäng åtminstone det är han värd efter att ha blivit påkörd av Kova.
Senast redigerad av Depeche den sön sep 07, 2008 17:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Heidfeld är en annan som dök upp som gubben i lådan. Han gjorde ett bra kval - men försvann lite i början på racet. Men som han kom tillbaka efter byte till regndäck. Tre bilar passerade han inom loppet av två kurvor - kul att se. Hoppas för guds skull inte att han körde förbi någon under gulflagg och därmed får någon bestraffning. Nu är dessutom Heidfeld förbi Kovalainen i VM. Han kan nog bli lite halvfarlig mot slutet den där tysken.

Lite oförstående till varför man ens låter Coulthard sitta kvar i Red Bull-bilen. Han kör fruktansvärt dåligt. Webber gör honom till åtlöje i varje tävling nu. Visserligen kan jag väl medge att tävlingen på Spa var helt okej från Coulthards sida - men tycker gott de kan kasta in Vettel redan nu.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Glock bestraffad för att han körde om Webber under gulflagg.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Eau Rouge skrev: Lite oförstående till varför man ens låter Coulthard sitta kvar i Red Bull-bilen. Han kör fruktansvärt dåligt. Webber gör honom till åtlöje i varje tävling nu. Visserligen kan jag väl medge att tävlingen på Spa var helt okej från Coulthards sida - men tycker gott de kan kasta in Vettel redan nu.
Det är nog inte omöjligt att Vettel sitter i Red Bull efter Monza.
Det har ju gått rykte om att Coulthard får hoppa av innan de 4 sista racen.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Lemon skrev:Håller med domarn här. Samma fuling körde Kimi med i starten. Kimi körde långt utanför banan efter La Source och kunde därmed ha bättre fart genom Eau Rouge bakom Massa och sen köra om i slutet på rakan. I både La Source och innan start och mål har den som kör på banan sämre utgångshastighet än den som bromsar på sig och kör utanför banan. Det var f.ö bättre förr när det var sandfållor och inte asfalt utanför banan.
Men domarn tycker det vore lite fånigt att bestraffa Hamilton med tanke på allt som hände efter omkörningen. Bättre i så fall att läxa upp Hamilton och låta resultatet vara.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:Fast just där har det alltid vart asfalt, åtminstone i modern tid. Bara nu på senre år som man gjort en grön linje eller vad fasiken det är.
Men de kortade väl start-och-mål-rakan för några år sedan, och innan dess gick det väl inte att köra utanför banan i La Source som Kimi gjorde idag? Kom man för långt ut var man ju inne i räcket... Eller minns jag helt fel?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Om förarna ska använda avåkningszonerna som bana får man snart ha avåkningszoner till avåkningszonerna... och då börjar det bli dyrt för arrangörerna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:Om förarna ska använda avåkningszonerna som bana får man snart ha avåkningszoner till avåkningszonerna... och då börjar det bli dyrt för arrangörerna.
Och Tilke får mer jobb :evil:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Depeche skrev:
Eau Rouge skrev: Lite oförstående till varför man ens låter Coulthard sitta kvar i Red Bull-bilen. Han kör fruktansvärt dåligt. Webber gör honom till åtlöje i varje tävling nu. Visserligen kan jag väl medge att tävlingen på Spa var helt okej från Coulthards sida - men tycker gott de kan kasta in Vettel redan nu.
Det är nog inte omöjligt att Vettel sitter i Red Bull efter Monza.
Det har ju gått rykte om att Coulthard får hoppa av innan de 4 sista racen.
Coulthard har tappat motivationen. Han borde hoppa av tidigare och släppa in nya generationer F1 förare. Han utnyttjar systemet, så att han får lön miljoner in det sista...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Massa vinnare av Belgiens GP, nu får dom som skriker uppkört hela tiden en jobbig kväll...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja jävlar, det var det mest uppkörda på länge:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:Ja jävlar, det var det mest uppkörda på länge:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401
NÄÄ! Fy fan!! HADE DET VARIT EN FÖRARE I EN FERRARI BIL SÅ HADDE DET ALDRG HÄNT!!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kuopio skrev:Massa vinnare av Belgiens GP, nu får dom som skriker uppkört hela tiden en jobbig kväll...
Om det är någon som skriker ikväll så är det Massa för den där uppkörningen måste fan i mig spräcka hela tarmsystemet på stackaren.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Hannu

Inlägg av Hannu »

Vilken bjudning Massa fick där då :D

Kimi borde bli degraderad till 2'a förare efter det här för det finns inte en chans i helvetet att han kommer att lyckas med det han gjorde förra året.
Lite av ett Grönholm syndrom över hur han hanterade situationen när Hamilton kom förbi. Vinna eller försvinna.

Nää det var förbannat trist på ett så bra utfört race av Kimi tills regnet kom.
Hamilton bevisade idag att han är riktigt vass när det blir halt :up: Även fast han var överallt precis som Kimi.
Gott med lite action i F1 men det är inte roligt att vara Kimi-fan nu även fast jag insett för länge sedan att Kimi inte kommer att kunna försvara VM-titlen.
Nu var det ju inte helt bortkastat för nu gav Kimi trots allt Massa en bättre chans att ta sin titel (om nu det är så att Hamilton tappar till 3'e)

Jaja får hoppas att Massa klarar av att ge Hamilton en match nu bara för jag vill inte se Hamilton ta en VM titel. Inte i år i alla fall.
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Jobbigt lopp utan live timing större delen, visste inte man var så beroende av den...

Kan inte med LH det minsta och unnar honom ingen framgång, men tycker det var väl tufft med denna bestraffning må jag säga. Fast det är väl egentligen lite mer payback för spionaffären misstänker jag.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Hannu skrev:Vilken bjudning Massa fick där då :D

Kimi borde bli degraderad till 2'a förare efter det här för det finns inte en chans i helvetet att han kommer att lyckas med det han gjorde förra året.
Lite av ett Grönholm syndrom över hur han hanterade situationen när Hamilton kom förbi. Vinna eller försvinna.

Hamilton bevisade idag att han är riktigt vass när det blir halt :up: Även fast han var överallt precis som Kimi.
Gott med lite action i F1 men det är inte roligt att vara Kimi-fan nu även fast jag insett för länge sedan att Kimi inte kommer att kunna försvara VM-titlen.
Nu var det ju inte helt bortkastat för nu gav Kimi trots allt Massa en bättre chans att ta sin titel (om nu det är så att Hamilton tappar till 3'e)

Jaja får hoppas att Massa klarar av att ge Hamilton en match nu bara för jag vill inte se Hamilton ta en VM titel. Inte i år i alla fall.
Hannu, du har vuxit i mina ögon. Mycket bra skrivet av dig med tanke på att du sannolikt är Finländare. :up: Respekt
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jari skrev:Hamilton diskas efter loppet eller får tillägg på sin tid vilket gör Massa till vinnare och mer uppkört får man nog fan leta efter.
Ajdå, nu gissade han med bergsäkert tonfall igen...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag har precis sett loppet och också läst denna + "Hamilton blev av med segern" tråden.
Jag tycker att det är skandal att Hamilton blir av med segern. Han släppte tydligt förbi sig Kimi efteråt. Så säger väl regeln. Att han sedan råkar ha lite bättre momentum och kan köra om strax efter tyder bara på vilken bra förare han är.
Den segern är nog Massa stolt över. Välförtjänt......NOT!!!!
GRATTIS HEIDFELD!!! vilken körning!
Toro Rosso gjorde det otroligt bra!
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Frankie

Inlägg av Frankie »

Hannu skrev:Vilken bjudning Massa fick där då :D

Japp det håller jag med om. Bara man slipper se äcklet Hamilton vinna så
är allt ok. Men det är ju några lopp kvar där Kimi kan sätta käppar i hjulen :D
Heja Kimi
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Så min första antagande stämde här på forumet: Hamiltons straffades för att han vann på att gena. Gammal är äldst :-)
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
rejsbo

Ferrari??

Inlägg av rejsbo »

Jag tycker det verkar som att: Enda sättet för ferrari att "få" poäng, är att arrangörerna straffar andra stall.
Varför straffa Lewis för den underhållning han bjöd på??
Va kimi's körning så stilfull då? Han trängde ju ut Lewis i det första skedet. sen körde Kimi på Lewis i kurvan efter startrakan... Men det är väl OK att göra så, när man som, Kimi (försöker) köra Ferrari...
Hamilton är den bättre föraren, det är bara så... :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

jokan skrev:massa och blöt bana :down: :D
Massa och blöt bana ger 10 (eller OK, 8 rättvisa poäng).
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:Kimi kanske ska hoppas på en liten regnskur snart?
:lol:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

jokan skrev:Ja ..fan det måste svida för honom där nu, på plats.
Jag har bra bilder på Kimi som kommer gående 10 meter ifrån mig och sedan står och ser grinig ut...

Svider??? Nej inte direkt!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:Jag var lite orolig för Enzos skull dom sista varven, men skönt att det löste sig till slut.
Jag var aldrig orolig.

Det som däremot var intressant är hur illa publiken tycker om Kimi och Hamilton. Det var faktiskt förvånande...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:
JTarnstrom skrev:Enligt uppgifter på Atlas forum har Kimi grinat i depån...
Enligt uppgifter på Forza:s forum har en Svensk med italiensk/finskt ursprung gått i spinn i Belgien.
De uppgifterna kan bekräftas från en säker källa...

Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

EnzoF1 skrev:
jokan skrev:Ja ..fan det måste svida för honom där nu, på plats.
Jag har bra bilder på Kimi som kommer gående 10 meter ifrån mig och sedan står och ser grinig ut...

Svider??? Nej inte direkt!
De måste laddas upp! :up:
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

EnzoF1 skrev:Det som däremot var intressant är hur illa publiken tycker om Kimi och Hamilton. Det var faktiskt förvånande...
Jaså, var det samma som tyckte illa om Kimi som ogillade Hamil? Jag har inbillat mig att Rons kelgris avgudas av britterna och Kimi likaså av finnarna medans resten är rätt likgiltiga med undantag av spanjorerna som helst skulle vilja grilla Hamilton på ett spett.

Vi hade två experter från Microsoft på jobbet för några veckor sen. Den ene britt å den andre tysk. Vi surrade lite motorsport bl.a och britten sa att Hamilton var den stora stjärnan i Storbritanien när det gällde sport överhuvudtaget. Tysken nämnde att motorsportintresset gått ner kraftigt sen Schumi lade av och att den älska/hata stämningen som alltid surrade runt Schumi när han var i farten verkade borta.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

EnzoF1 skrev:
Jag var ironisk hajar du väl :lol: :wink:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Herr Oberst

Inlägg av Herr Oberst »

Gösta skrev:
Jari skrev:Hamilton diskas efter loppet eller får tillägg på sin tid vilket gör Massa till vinnare och mer uppkört får man nog fan leta efter.
Tror att dommarna är lite kompetentare att dömma f1 än vad du är????
JTarnstrom skrev: Men nu har tydligen högre makter bestämt att det var helt okej. Så nu vet både du och alla förare det till nästa gång.
Den enda som ropar högt med lite stil är tydligen Jari :up:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:
EnzoF1 skrev:
Jag var ironisk hajar du väl :lol: :wink:
Såklart, men kul ändå...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:
EnzoF1 skrev:Det som däremot var intressant är hur illa publiken tycker om Kimi och Hamilton. Det var faktiskt förvånande...
Jaså, var det samma som tyckte illa om Kimi som ogillade Hamil? Jag har inbillat mig att Rons kelgris avgudas av britterna och Kimi likaså av finnarna medans resten är rätt likgiltiga med undantag av spanjorerna som helst skulle vilja grilla Hamilton på ett spett.

Vi hade två experter från Microsoft på jobbet för några veckor sen. Den ene britt å den andre tysk. Vi surrade lite motorsport bl.a och britten sa att Hamilton var den stora stjärnan i Storbritanien när det gällde sport överhuvudtaget. Tysken nämnde att motorsportintresset gått ner kraftigt sen Schumi lade av och att den älska/hata stämningen som alltid surrade runt Schumi när han var i farten verkade borta.
Det bades rätt friskt när både Hamilton och Kimi kom "på tal", t.ex. under drivers parade och när de rullade ut för shake down-varv inför uppställningsvarvet. Däremot var Massa populär. Det skrattades friskt när Kimi kom knatades nedanför oss också.

Jag trodde nog att Hamilton skulle vara mer populär faktiskt. Finnarna hyllade ju "den snabbaste" så klart, vad annat kan man vänta sig? Men övriga ferrarifans var märkbart svala gentemot honom.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Kommentar i från DN, Allá Hamilton. "- Jag bad för att det skulle börja regna för jag visste hur jag skulle köra då, sade Hamilton."
Kaxigt om inte säg!
mahho

men snälla!!

Inlägg av mahho »

platt skrev:Kommentar i från DN, Allá Hamilton. "- Jag bad för att det skulle börja regna för jag visste hur jag skulle köra då, sade Hamilton."
Kaxigt om inte säg!

Jag säger då att det ska han vara med all rätt!
:dance2:It's called bragging rights! :dance2:
För att vara i hans ålder och gjort allt som han gjort!! Damn...om inte du gjort samma sak :roll:

Det är roligt att läsa i det här forumet ...men ibland är det patetiskt.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Q. Was part of Spa that mentally you thought you had done enough to let him past you, but because the Ferrari had no grip it could not get past you?

LH: I don't think he had no grip. We had the same amount of grip.

Q. But he was braking much earlier than you?

LH: Well, that's his driving, that's all. That is how he drives. If you don't have the balls to brake late then that is your problem! At the end of the day, in those situations it is the driver who can feel the grip more and put the car more on the edge. And I know I am great in those conditions. I felt the grip more than him, I knew where to place my car and I did place it in different positions to him and I found the grip.
Autosport
Användarens profilbild
platt

Re: men snälla!!

Inlägg av platt »

mahho skrev:
platt skrev:Kommentar i från DN, Allá Hamilton. "- Jag bad för att det skulle börja regna för jag visste hur jag skulle köra då, sade Hamilton."
Kaxigt om inte säg!

För att vara i hans ålder och gjort allt som han gjort!! Damn...om inte du gjort samma sak :roll:

Patetiskt !!!!!
Vilket förtal
:evil: :evil: :aha:
mahho

Re: men snälla!!

Inlägg av mahho »

platt skrev:
mahho skrev:
Kaxigt om inte säg!

Patetiskt !!!!!
Vilket förtal
:evil: :evil: :aha:
Yupp...That was $0.02 to many from me :nope:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Lemon skrev:

Det bades rätt friskt när både Hamilton och Kimi kom "på tal", t.ex. under drivers parade och när de rullade ut för shake down-varv inför uppställningsvarvet. Däremot var Massa populär. Det skrattades friskt när Kimi kom knatades nedanför oss också.

Jag trodde nog att Hamilton skulle vara mer populär faktiskt. Finnarna hyllade ju "den snabbaste" så klart, vad annat kan man vänta sig? Men övriga ferrarifans var märkbart svala gentemot honom.
Det bästa vore nog om de vande sig för nu blir det visst ett par år till ;)
Vart är mina 200 spänn?
Jag tycker du skickar in dem till Forzas serverkonto så alla kan se att du är en man som står för dina ord.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!