Därför kommer aldrig Göstas och Enzos drömmar slå in 2008

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

jokan skrev:Alltså allvarligt. Nog fan är det bara kvalificerade gissningar här från alla håll,eller hur? ingen av oss är ju involverade i något F1 stall!!
Från ena hållet är det mer än kvalificerade gissningar, från det andra är det lite mindre kvalificerade gissningar men framförda med ett bergsäkert tonfall.
Du får själv försöka lista ut hur kvalificerade resp. debattörs gissningar är.

Dessutom så behöver man inte vara involverad i något F1-stall för att vara insatt och få korrekt information om sånt här.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Den enväldige domaren har talat...
Inte så mycket om handlingen utan hans personliga preferenser om debattörerna, en oerhört nödvändig uppgift.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Razor skrev:
jokan skrev:Alltså allvarligt. Nog fan är det bara kvalificerade gissningar här från alla håll,eller hur? ingen av oss är ju involverade i något F1 stall!!
Från ena hållet är det mer än kvalificerade gissningar, från det andra är det lite mindre kvalificerade gissningar men framförda med ett bergsäkert tonfall.

Dessutom så behöver man inte vara involverad i något F1-stall för att vara insatt och få korrekt information om sånt här.
Ungefär som det mellan Tärnan och JEB. Den som hade kvalificerade gissningar, har hittills fel och den som hade lite mindre kvalificerade gissningar, har hittills rätt.

Så kommer det att vara tills snackpåsarna lägger ut lite fakta.
Vi får väl vänta på nästa månadsskifte. :D
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

form-ola1 skrev:
Razor skrev:

Ungefär som det mellan Tärnan och JEB. Den som hade kvalificerade gissningar, har hittills fel och den som hade lite mindre kvalificerade gissningar, har hittills rätt.

Nu får du förklara för en som inte förstår:
Vilken snackpåse skall lägga ut vad?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Den enväldige domaren har talat...
Inte så mycket om handlingen utan hans personliga preferenser om debattörerna, en oerhört nödvändig uppgift.
Jag är ingen domare, vare sig i det här eller andra fall.
Däremot så har jag viss direkt insyn i motorsport och hör vad man pratar om bakom kulisserna.
Även om det inte är F1 det handlar om i mitt fall så är det bl a på hyggligt hög internationell nivå.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

form-ola1 skrev:
Razor skrev:

Vad min relation med Alx har med denna diskussion att göra, det begriper jag inte. Enda anledningen är väl att du vill kasta skit.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Cheever skrev:
form-ola1 skrev:
Razor skrev: Från ena hållet är det mer än kvalificerade gissningar, från det andra är det lite mindre kvalificerade gissningar men framförda med ett bergsäkert tonfall.

Nu får du förklara för en som inte förstår:
Vilken snackpåse skall lägga ut vad?
Inte snackpåse, snackpåsar (2 st). Googla på månadsskifte, 90%, ABCD,
Sen är det upp till var och en att tro vad dom vill.
Någonstanns borde det ha funnits en läcka till en ev. test eller sits. Den har jag missat.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

form-ola1 skrev: Inte snackpåse, snackpåsar (2 st). Googla på månadsskifte, 90%, ABCD,
Sen är det upp till var och en att tro vad dom vill.
Någonstanns borde det ha funnits en läcka till en ev. test eller sits. Den har jag missat.
Okej, vi testar igen:
Vem skall säga vad och när och isåfall varför?
(OBS detta är en seriös fråga)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

JTarnstrom skrev:
form-ola1 skrev:
Razor skrev: Från ena hållet är det mer än kvalificerade gissningar, från det andra är det lite mindre kvalificerade gissningar men framförda med ett bergsäkert tonfall.

Vad min relation med Alx har med denna diskussion att gö, det rabegriper jag inte. Enda anledningen är väl att du vill kasta skit.
Jag såg likheten mellan gissningarna. (sen när har du reagerat mot lite offtopic, där slinter du ofta själv men då mot Jari)

Tidigare hade du vettiga inlägg med dom har blivit mer bittra och inåtvända strax efter du slutade/sparkades som Alx talesman som t.ex. när du startade tråden "Kimi i nya skitstöveltag".
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

form-ola1 skrev:
JTarnstrom skrev:
form-ola1 skrev: Ungefär som det mellan Tärnan och JEB. Den som hade kvalificerade gissningar, har hittills fel och den som hade lite mindre kvalificerade gissningar, har hittills rätt.

Vad min relation med Alx har med denna diskussion att gö, det rabegriper jag inte. Enda anledningen är väl att du vill kasta skit.
Jag såg likheten mellan gissningarna. (sen när har du reagerat mot lite offtopic, där slinter du ofta själv men då mot Jari)

Tidigare hade du vettiga inlägg med dom har blivit mer bittra och inåtvända strax efter du slutade/sparkades som Alx talesman som t.ex. när du startade tråden "Kimi i nya skitstöveltag".
Haha, undrar vem som är bitter och inåtvänd. Att du ägnar mig så jävla mycket energi är ju ett sjukdomstecken. Gå i terapi ett tag så ska jag berätta för dig hur allt ligger till.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Alla kan väl ha dåliga dagar, han kanske är deprimerad och inåtvänd :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Den enväldige domaren har talat...
Jag är ingen domare, vare sig i det här eller andra fall.
Däremot så har jag viss direkt insyn i motorsport och hör vad man pratar om bakom kulisserna.
Även om det inte är F1 det handlar om i mitt fall så är det bl a på hyggligt hög internationell nivå.
Jaha, så det är därför en viss debattörs gissningar är mer kvalificerade än t.ex mina?
Du och din vissa "direkta" insyn i motorsport, ger den dig övernaturliga krafter att bedöma vem som har rätt eller fel när vi kommer till "generella sanningar" om F1?
Hur avviker sig din syn med all denna insikt om sättet ingenjörer arbetar med eller utan förarinput ifrån t.ex mina gissningar med bergsäkert tonfall?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev: Jaha, så det är därför en viss debattörs gissningar är mer kvalificerade än t.ex mina?
Sa jag vem som hade den mer kvalificerade gissningen?
Har jag ens sagt att någon har helt fel?
Du och din vissa "direkta" insyn i motorsport, ger den dig övernaturliga krafter att bedöma vem som har rätt eller fel när vi kommer till "generella sanningar" om F1?
Jag förstår om du tycker att vanlig slutledningsförmåga är övernaturlig.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tycker du kan lägga ner hackandet på min person och använda din superintellektuella men högst normala slutledningsförmåga till att bedöma de olika gissningarna i förarnas insatser i utvecklandet av F1-bilen. Något jag åtminstone är ganska intresserad av att lära mig mer om.
.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari ! Va é det. Jag tycker du börjar bli lite känslig? :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag gillar inte att bli påhoppad utan anledning bara. Speciellt som påhoppen är ett resultat av åratal av skitsnack bakom ryggen på folk...
Jag själv snackar ogärna skit bakom såna som inte är där och kan försvara sig men tar det gärna "head on".
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:Jag gillar inte att bli påhoppad utan anledning bara. Speciellt som påhoppen är ett resultat av åratal av skitsnack bakom ryggen på folk...
Jag själv snackar ogärna skit bakom såna som inte är där och kan försvara sig men tar det gärna "head on".
Nu förstår jag inte? Du är väl alltid här!
Eller är det ute i den värkliga värden. I så fall låter det inte bra.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

platt skrev:
Jari skrev:Jag gillar inte att bli påhoppad utan anledning bara. Speciellt som påhoppen är ett resultat av åratal av skitsnack bakom ryggen på folk...
Nu förstår jag inte? Du är väl alltid här!
Eller är det ute i den värkliga värden. I så fall låter det inte bra.
Jag vet inte om man kan kalla en viss herres värld för den verkliga världen, men trots att somliga i "gruppen" brutit med en viss person lever skitsnackets frukter kvar.
De egna personliga erfarenheterna vägde tydligen inte mer än så.
Ja, det är riktigt skitdåligt sånt där.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

JTarnstrom skrev:
form-ola1 skrev:
JTarnstrom skrev: Vad min relation med Alx har med denna diskussion att gö, det rabegriper jag inte. Enda anledningen är väl att du vill kasta skit.

Haha, undrar vem som är bitter och inåtvänd. Att du ägnar mig så jävla mycket energi är ju ett sjukdomstecken. Gå i terapi ett tag så ska jag berätta för dig hur allt ligger till.
Jaha, då är vi inne på personliga påhopp.
Skulle jag ägna dej mycket energi? :lol: Är det ditt ego som säger det?
Jag läser det mesta men skriver sällan och ytterst sällan om dej så jag rekomenderar dej att inte läsa mina inlägg så många gånger för du verkar få en underlig verklighetsuppfattning. :D

Vad det gäller din relation med Alx så är jag inte ensam, när jag påstår att din sista tid som mediaansvarig för Alx (om du nu var det) inte var bra, faktisk pinsamt dålig, vad det gäller den mediala rapporteringen om Alx väg mot F1. Att inte följa upp snacket om hur säkert och nära det var gör att det blev just snack. Det är ingen som begär att ni ska namnge sponsorer som hoppat av eller något liknande men ingenstanns fanns det ett minsta rykte om att Alx skulle vara nära en F1-sits, mer än just Alx (även ditt) snack i media och div. forum.
Att därifrån gå till en total tystnad gynnar inte lanseringen av att Alx skulle vara ett "mediaproffs" och är ett litet svek mot oss fans som äntligen skulle få en svensk i F1.

Angående JEB så verkar Alx ha lyssnat på honom nu när han söker jobb på andra sidan Atlanten.

Jag hoppas fortfarande att Alx ska få en rejs/test-sits i F1, trots att det idag inte ser så ljust ut.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

form-ola1 skrev:
JTarnstrom skrev:
form-ola1 skrev: Jag såg likheten mellan gissningarna. (sen när har du reagerat mot lite offtopic, där slinter du ofta själv men då mot Jari)

Jaha, då är vi inne på personliga påhopp.
Skulle jag ägna dej mycket energi? :lol: Är det ditt ego som säger det?
Jag läser det mesta men skriver sällan och ytterst sällan om dej så jag rekomenderar dej att inte läsa mina inlägg så många gånger för du verkar få en underlig verklighetsuppfattning. :D

Vad det gäller din relation med Alx så är jag inte ensam, när jag påstår att din sista tid som mediaansvarig för Alx (om du nu var det) inte var bra, faktisk pinsamt dålig, vad det gäller den mediala rapporteringen om Alx väg mot F1. Att inte följa upp snacket om hur säkert och nära det var gör att det blev just snack. Det är ingen som begär att ni ska namnge sponsorer som hoppat av eller något liknande men ingenstanns fanns det ett minsta rykte om att Alx skulle vara nära en F1-sits, mer än just Alx (även ditt) snack i media och div. forum.
Att därifrån gå till en total tystnad gynnar inte lanseringen av att Alx skulle vara ett "mediaproffs" och är ett litet svek mot oss fans som äntligen skulle få en svensk i F1.

Angående JEB så verkar Alx ha lyssnat på honom nu när han söker jobb på andra sidan Atlanten.

Jag hoppas fortfarande att Alx ska få en rejs/test-sits i F1, trots att det idag inte ser så ljust ut.
Vad anser du att du håller på med om inte personliga påhopp? Du anklagar mig för både det ena och det andra utan att ha några belägg öht.

Jag tror inte att du har förstått hur min roll i förhållande till Alx fungerade. Jag har aldrig styrt vilken information som ska gå ut till allmänheten, det har Alx själv svarat för, så jag undanber mig kritik på den punkten. Min uppgift var att skriva pressreleaser med utgångspunkt från den information som jag fick mig tillhanda. Jag har också svarat på frågor från journalister och allmänhet. Jag har inte haft som uppgift att lägga upp mediastrategier.

Vad gäller F1-satsningen så kan vare sig Alx, jag eller någon annan göra något åt att det inte finns några rykten som bekräftar vad som var på gång. Det hade dock inte varit några problem att uppfinna dem om du tycker att det hade varit bättre. Dock finns det ett rykte som snurrar omkring i motorsportsverige om hur hela upplägget såg ut, men det får du ta reda på själv.

Synd att du känner dig sviken. Du får väl köpa en napp och trösta dig med.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu snackar Eje skit om förarens roll i team... Vi börjar bli några stycken.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Vill minnas en intervju med Adrian Newey i F1Racing i början på 2000-talet. Han förklarade där att Häkkinens sviktande form påverkade hela stallet negativt, allt från mekanikernas dagliga jobb till konstruktörerna vid ritbordet som skulle ta fram nya förbättringar på bilen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Nu snackar Eje skit om förarens roll i team... Vi börjar bli några stycken.
Om tillräckligt många tycker att 2-2 är 5 så blir det säkert så?

Tärnan, du är en bildad man. Varför då denna groda? Man kan vara ensam om att påstå något och ha hela etablissemanget emot sig och ändå ha rätt. Fråga tex Newton eller Einstein.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
JTarnstrom skrev:Nu snackar Eje skit om förarens roll i team... Vi börjar bli några stycken.
Om tillräckligt många tycker att 2-2 är 5 så blir det säkert så?

Tärnan, du är en bildad man. Varför då denna groda? Man kan vara ensam om att påstå något och ha hela etablissemanget emot sig och ändå ha rätt. Fråga tex Newton eller Einstein.
Vill du säga att jag är ett jeni med detta Gösta? :D
Om inte föraren är i form så lider hela stallet. Konstigt det där, men den enda som kan visa hur bra jobb ingejörerna gjort är föraren. Har han pissbula blir ingenjörernas jobb genast otacksamt.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:Fråga tex Newton eller Einstein.
Man kan mycket väl anse att man själv sitter inne med de rätta svaren d.v.s. tills motsatsen bevisats.

Detta är ett diskussions-forum, att då hela tiden falla in i kören av "sannings-ägarna" skulle göra dessa sidor otroligt tråkiga.

Så ibland är det bara uppfriskande att kasta in ett påstående som de flesta anser vara helt uppåt väggarna. OK, du blir nersablad men får mycket gratisinformation på kuppen.

För övrigt så var Newton (i hemlighet) en kättare som pysslade med alkemi den största delen av sitt liv. Fast ett och annat han kom fram till visade ju sig bli vetenskap ändå...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev:Fråga tex Newton eller Einstein.
Man kan mycket väl anse att man själv sitter inne med de rätta svaren d.v.s. tills motsatsen bevisats.

Detta är ett diskussions-forum, att då hela tiden falla in i kören av "sannings-ägarna" skulle göra dessa sidor otroligt tråkiga.

Så ibland är det bara uppfriskande att kasta in ett påstående som de flesta anser vara helt uppåt väggarna. OK, du blir nersablad men får mycket gratisinformation på kuppen.

För övrigt så var Newton (i hemlighet) en kättare som pysslade med alkemi den största delen av sitt liv. Fast ett och annat han kom fram till visade ju sig bli vetenskap ändå...
Du är klok som en hund. :up: :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ytterligare en skitsnackare som uttalar sig bergsäkert

""If you look at those three drivers for a team in our position, where we have a strong rebuilding process going on, then we need a driver with strong development capacity, experience and absolute speed. For me, Fernando has all of those things. So that's why I think he's the best driver in Formula One, because he has a combination of those things.

"Lewis is clearly very quick, a super guy," Brawn added, "but doesn't have the experience yet. Kimi doesn't have the reputation of being a person who can develop a car strongly but is very quick."

Ross Brawn

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Det finns professionell hjälp för ditt tillstånd. Jag tror nämligen inte att finnarna har komplex mot dig. Det är nog snarare tvärtom och jag vet inte om det har med bastukulturen att göra och att du kanske förnekar din egentliga sexualitet. (Du vill inte basta med män för att inte väcka de lustar du räds skall väckas)
Visst handlade tråden om Enzos drömmar bland annat?
Så du menar att finska mäns lustar skulle väckas av att basta med mig...

uschiamig.

Att du är smyghomo framstår dock med all tydlighet för alla med minsta psykologikunskaper. Men jag fördömer inte dig för det.

Jag har inga som helst komplex mot finnar, jag kör ifrån alla finnar jag träffat på banan, och det räcker gott för mig. Jag vet dock att du har "lite" problem att svälja den saken, och att det väl är därför du inte vågar dig i närheten längre.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:
Razor skrev:

Då menar du att du sitter inne med sanningen då? Eftersom du kan uttala dig så bergsäkert.

Eller kan det möjligen vara så att det som Alx påstod egentligen var helt sant när han påstod det, men att något oförutsett hände. Vem hade då fel och rätt egentligen?

Det man med stor sannolikhet nog kan påstå är att du inte har en minsta aning om hur det låg till.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Det finns professionell hjälp för ditt tillstånd. Jag tror nämligen inte att finnarna har komplex mot dig. Det är nog snarare tvärtom och jag vet inte om det har med bastukulturen att göra och att du kanske förnekar din egentliga sexualitet. (Du vill inte basta med män för att inte väcka de lustar du räds skall väckas)

uschiamig.

Att du är smyghomo framstår dock med all tydlighet för alla med minsta psykologikunskaper. Men jag fördömer inte dig för det.

Jag har inga som helst komplex mot finnar, jag kör ifrån alla finnar jag träffat på banan, och det räcker gott för mig. Jag vet dock att du har "lite" problem att svälja den saken, och att det väl är därför du inte vågar dig i närheten längre.
Som sagt läskunskaprna är det nog lit sisådär med. Nej, varken jag eller andra finnar har några komplex gentemot dig. Vad beträffar våga visa mig så nämn tid och plats eller ännu hellre, vi samlar ihop några gubbar och kollar på Monzaracet hemma hos mig. =)
Användarens profilbild
PC:

JTarnstrom skrev:Ytterligare en skitsnackare som uttalar sig bergsäkert

""If you look at those three drivers for a team in our position, where we have a strong rebuilding process going on, then we need a driver with strong development capacity, experience and absolute speed. For me, Fernando has all of those things. So that's why I think he's the best driver in Formula One, because he has a combination of those things.

"Lewis is clearly very quick, a super guy," Brawn added, "but doesn't have the experience yet. Kimi doesn't have the reputation of being a person who can develop a car strongly but is very quick."

Ross Brawn
Eftersom du bittert envisas med att bevisa allt genom vad någon annan sagt och skrivit så fortsätter vi väl på den linjen. Vi kan ju ta denna text t.ex.

Lewis har ingen erfarenhet, men är snabb.

Kimi är har inget rykte om sig att bidra med utveckling av bilen, men är snabb.

Fernando har allt.

Förar VM:

Lewis 1a, Kimi 4a och Fernando 8a

Fast ta detta med en nypa salt, jag tror inte själv på att allt kan bevisas med statistik. Framförallt inte i en sport där man hela tiden balanserar på kanten av det möjliga, osäkerhets-faktorerna är alltför många.

För egen del så anser jag fortfarande att ingenjörerna har den största delen i att bilarna blir vad de blir. Har man sen en förare att jobba tillsammans med som kan bekräfta arbetet så är mycket vunnet.
Tid är en avgörande faktor i allt utvecklingsarbete, tid kan inte köpas och med en bra feedback sparar du mycket av den varan...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

uschiamig.

Som sagt läskunskaprna är det nog lit sisådär med. Nej, varken jag eller andra finnar har några komplex gentemot dig. Vad beträffar våga visa mig så nämn tid och plats eller ännu hellre, vi samlar ihop några gubbar och kollar på Monzaracet hemma hos mig. =)
Räcker det inte med att du redan fått stryk på gokartbanan såväl som på "rallycross"-banan???

Men visst, du vågade ju dyka upp, men efter att ha fått smisk så lyste du sedan med din frånvaro, och slutsatsen av det kan ju andra få dra. Men i båda fallen var det hemskt mkt snack från dig innan, men som vanligt föll allt snacket pladask under en massa ursäkter.

Vad gäller komma hem tid till dig så står jag nog över, risken är ju överhängande att du och dina kompisar släpar in mig bastun och jag är lite för rädd om min anala oskuld.

Jag måste dock erkänna att nöjet av att se din min när Kimi ånyo gör bort sig skulle väga upp en hel del, men det räcker tyvärr inte.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu hör jag något svagt kackel nånstans sydvästeröver. Inte har du väl höns Enzo?
Vi dök upp så länge vi hade bil och jag har inte urskuldat mina dåliga insatser någonstans.
Inbjudan kvarstår och din anala oskuld tror väl knappast någon på. Du är ju både katolik och försvenskad.
Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:Du är klok som en hund. :up: :D
Mmh-h. Två av mina bästa vänner är just hundar, kanske därför... :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Nu hör jag något svagt kackel nånstans sydvästeröver. Inte har du väl höns Enzo?
Vi dök upp så länge vi hade bil och jag har inte urskuldat mina dåliga insatser någonstans.
Inbjudan kvarstår och din anala oskuld tror väl knappast någon på. Du är ju både katolik och försvenskad.
Japp, både katolik och försvenskad, så risken för bögeri är minimal... till skillnad från smygbögar från Finland.

Är det inte dags att komma ut nu?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70461

Ett exempel på en förare som försöker påverka utvecklingen av bilen men inte riktigt verkar ha teamets förtroende.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

JTarnstrom skrev:http://www.autosport.com/news/report.php/id/70461

Ett exempel på en förare som försöker påverka utvecklingen av bilen men inte riktigt verkar ha teamets förtroende.
Lite av en dåres försvarstal. Om han får kicken så vill han göra det med flaggan i topp. :D
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Christoffer skrev:

Lite av en dåres försvarstal. Om han får kicken så vill han göra det med flaggan i topp. :D
Jag tycker att Bourdais gör rätt. Han säger att det antingen är han själv som det är fel på, eller bilen. Inlägget gjorde jag mest som ett argument i debatten om förarens betydelse. Nu spelar det väl ingen roll vilka auktoriteter jag hänvisar till...

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70462

Mycket uppfriskande intervju med Bourdais. Raka svar och inget hymlande. Skyller inte ifrån sig, talar bara om hur det är, helt befriat från den vanliga bullshitten som alla förare levererar. Intressant.

Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

JTarnstrom skrev:
Christoffer skrev:

Jag tycker att Bourdais gör rätt. Han säger att det antingen är han själv som det är fel på, eller bilen. Inlägget gjorde jag mest som ett argument i debatten om förarens betydelse. Nu spelar det väl ingen roll vilka auktoriteter jag hänvisar till...
Har nu läst om intervjun flera gånger men kan ändå inte komma fram till samma slutsats som dig :roll:

Han påstår att hans körstil (körsätt) inte passar ihop med hur bilen beter sig, inget annat. Han påstår att han skulle gärna vilja stanna kvar och hjälpa till att utveckla bilen så att den (kanske) blir bättre och passar hans körstil. Tycker nog fortfarande att det är mycket bortförklaringar eftersom hans stallkamrat klarar av att hantera bilen så mycket bättre...

Tycker snarare denna intervju påvisar hur otroligt svårt en del har att anpassa sig till en bil som inte uppför sig som passar in på deras egen körstil, vilket är intressant i sig. Det är väl just detta som Kimi har påstått om Ferrari bilen sedan en tid tillbaka :wink:
Ferrari är den röda bilen
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Du får läsa lite noggrannare. Bourdais säger ju till och med att Vettel har kvaliteter som han själv saknar. Förklaringar är inte samma sak som bortförklaringar. Bourdais skyller inte på någon.

Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

JTarnstrom skrev:Du får läsa lite noggrannare. Bourdais säger ju till och med att Vettel har kvaliteter som han själv saknar. Förklaringar är inte samma sak som bortförklaringar. Bourdais skyller inte på någon.
Han skyller givetvis på bilen. Den är inte som han vill att den ska vara för att passa hans körstil. Han känner sig inte komfortabel med den och vill att stallet ska förstå varför han inte presterar så bra, citat:
"I will feel more comfortable that the reason why I don't perform well in this car was understood and accepted"

Jag trodde att dagens formel förare klarade av att köra vilken bil som helst :wink:
Ferrari är den röda bilen