Formula Unas och andra pitbabes

Kungaklassen av motorsport...

Ska Forza Motorsport visa bilder på "pitbabes"?

1. Nej, det är förlegat och ska undvikas.
12
23%
2. Nja, några gånger under säsongen gör inget.
6
12%
3. Ja, vi vill se dem ännu oftare!
34
65%

Antal röster: 52

Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Pepparkvarnen skrev:Bild
Okej, till viss del håller jag med här... men vid depå stoppen är det overall på, så är det bara. Sen om Super Aguri hade råd med sina, eller lånade från Honda det vet jag inte. Med tanke på att bilen på bilden i garaget inte ens har motorn igång förklarar nog en del varför dem har kortarmat när det kan vara 30-40 grader där inne?

Enligt mig så är det lungt med bilder på "pit-babes" det är lixom inget jag tittar extra noga på Forza. Jag skulle verken sakna eller hurra för att dem försvinner.. bara låt det vara som det är .. jag rankar Forza-Motorsport högt bland Formel1 bevakningen i Sverige.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Gösta

Inlägg av Gösta »

platt skrev: Gösta lugna ner dig nu, du måste kunna acceptera att vissa människor har en annan syn på livets lustar vi vet vad en man behöver och dom inte , men det behöver man ju inte trycka ner i halsen på dom eller?
Jag är lugn som en filbunke. Har inga problem med att även asexuella varelser även njuter av F1, de är hjärtligt välkommna. Bekymmret uppstår när dessa neutrums tilsammans med hbt, feminister och likasinnade vill göra gällande att de är talespersoner för alla män. De är och förblir en minoritet. Naturen har sett till att de förblir just en minoritet. :D

Jag såg inte en enda "burqini" bland de kvinliga OS deltagarna.

Baywatch enligt några forummedlemmar. :D

Bild

Baywatch för mentalt friska män. :D

Bild
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:
Gösta skrev:  
Ibland är din humor riktigt underhållande. :up: :D
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Hur definierar ni skillnaden mellan gridgirls och pitbabes? Är de likställda eller skiljer de sig åt mer än att de är snygga tjejer?

Gridgirls har uppenbarligen en funktion genom att de håller en skylt med förarnas nummer på så de ska hitta till sin startposition på gridden. De är knappast halvnakna, utan snarare snyggt klädda. Ofta uniformt med en sponsor tydligt på kläderna.
Pitbabes är väl de som brukar synas hos de olika teamen iklädda sponsorernas varumärkesförsedda utrustning. De utför också ett jobb.
Eller är det de många tjejer som är snygga och bär på ett pitpass runt halsen som spankulerar runt i depån som kallas för pitbabes? De har uppenbarligen ingen funktion, utan är troligen gäster hos antingen teamen eller arrangören eller sponsorerna.

Oavsett vilket så väcker de i alla fall uppmärksamhet, och det är ju huvudsyftet för sponsorerna. Att de sen dessutom väcker vår uppmärksamhet tyder ju bara på att ens hormoner fortfarande lever.
De som ondgör sig över detta faktum att hormonerna spelar oss ett spratt ibland, dem tycker jag bara synd om. Snygga tjejer gör sig bra oavsett plats eller tillfälle.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Flamman skrev:Hur definierar ni skillnaden mellan gridgirls och pitbabes? Är de likställda eller skiljer de sig åt mer än att de är snygga tjejer?

Gridgirls har uppenbarligen en funktion genom att de håller en skylt med förarnas nummer på så de ska hitta till sin startposition på gridden. De är knappast halvnakna, utan snarare snyggt klädda. Ofta uniformt med en sponsor tydligt på kläderna.
Pitbabes är väl de som brukar synas hos de olika teamen iklädda sponsorernas varumärkesförsedda utrustning. De utför också ett jobb.
Eller är det de många tjejer som är snygga och bär på ett pitpass runt halsen som spankulerar runt i depån som kallas för pitbabes? De har uppenbarligen ingen funktion, utan är troligen gäster hos antingen teamen eller arrangören eller sponsorerna.

Oavsett vilket så väcker de i alla fall uppmärksamhet, och det är ju huvudsyftet för sponsorerna. Att de sen dessutom väcker vår uppmärksamhet tyder ju bara på att ens hormoner fortfarande lever.
De som ondgör sig över detta faktum att hormonerna spelar oss ett spratt ibland, dem tycker jag bara synd om. Snygga tjejer gör sig bra oavsett plats eller tillfälle.
Flamman du får minna känslor att Flamma :D Jag hållr med dig i hella din skrifft.
Det slog mig att när man sitter och tittar på en Amerikansk sänd boxnings match så mellan ronderna så springer det runt en brud i bikini med en skylt med ex. nr.3 (rond) på det är väl patetiskt eller, kan man jämföra det med brudarna på gridden? nä! inte enligt mig eller?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Flamman skrev:
Inte allas uppmärksamhet. Det finns de som hellre ser svettiga mekaniker med oljefläckar än vackra kvinnor. Kvinnor har ingen eller liten plats i deras liv. Särskilt inte på en F1 bana. :D

Den normala hormonproduktionen (i den mån de har en sådan) har upphört hos vissa. Det får man respektera. Läkemedelsvetenskapen inom endokrinologin gör stora framsteg, snart kan vi medicinera bort homosexualitet och transsexualitet. Med impotens har vi lyckats bra redan.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

platt skrev: Flamman du får minna känslor att Flamma :D Jag hållr med dig i hella din skrifft.
Det slog mig att när man sitter och tittar på en Amerikansk sänd boxnings match så mellan ronderna så springer det runt en brud i bikini med en skylt med ex. nr.3 (rond) på det är väl patetiskt eller, kan man jämföra det med brudarna på gridden? nä! inte enligt mig eller?
Vad yrar du om nu?

Självklart är de halvnakna tjejerna i boxningsringen uttryck för samma patetiska beteende som gridtjejerna i F1. Båda är enbart där av ingen annan anledning än att se halvnakna och sexiga ut genom att vara iklädda minimala tygstycken och visa upp en skylt med nummer på.

Ditt frågetecken förvånar mig.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:Läkemedelsvetenskapen inom endokrinologin gör stora framsteg, snart kan vi medicinera bort homosexualitet och transsexualitet. Med impotens har vi lyckats bra redan.
För en väldans massa år sedan blev Gösta dumpad av sin flickvän. Hon var bisexuell och hade blivit förälskad i en kvinna (det är ett faktum), och det kränkte Göstas manlighet och fick honom att känna sig fullkomligt maktlös (det är min tolkning av hans berättelse). Så ni som undrar vad fan han håller på med – nu vet ni.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev: Det finns de som hellre ser svettiga mekaniker med oljefläckar än vackra kvinnor.
Det vill åtminstånde inte jag, men det vill nog inte tv-bolagen heller vilket skulle göra att man kanske kunde få se aerodynamiska detaljer på bilen, vilket skick däcken är i, förarnas ögon och händer, så man får en känsla för om dom är taggade, avslappnade eller irriterade. Saker som bygger upp stämningen inför loppet.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN skrev:
Gösta skrev:Läkemedelsvetenskapen inom endokrinologin gör stora framsteg, snart kan vi medicinera bort homosexualitet och transsexualitet. Med impotens har vi lyckats bra redan.
För en väldans massa år sedan blev Gösta dumpad av sin flickvän. Hon var bisexuell och hade blivit förälskad i en kvinna (det är ett faktum), och det kränkte Göstas manlighet och fick honom att känna sig fullkomligt maktlös (det är min tolkning av hans berättelse). Så ni som undrar vad fan han håller på med – nu vet ni.
Frågan är om hon verkligen var bisexuell eller om samvaron med Gösta helt enkelt fick henne att tappa sina lustar för män och då fanns inget annat alternativ än att bli homosexuell, eller helt avstå ifrån sex? Som varande katolik har jag hört att Gösta har en stor del i att det fortfarande finns kvinnor som vill bli nunnor i vårt land. Stämmer det?

Angående ämnet pitbabes. Bara för att jag är heterosexuell och tycker att det är trevligt med snygga tjejor, betyder det att jag alltid i alla sammanhang måste se på lättklädda unga flickor med silikonbröst?
Det känns verkligen förlegat 70-tal och skall motorsporten överleva i längden så vill det nog till att det attraherar fler kvinnor och familjer och där är nog pitbabes inte riktigt rätt väg att gå.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

AndersF1 skrev:
ANFRAN skrev:
Frågan är om hon verkligen var bisexuell eller om samvaron med Gösta helt enkelt fick henne att tappa sina lustar för män och då fanns inget annat alternativ än att bli homosexuell, eller helt avstå ifrån sex? Som varande katolik har jag hört att Gösta har en stor del i att det fortfarande finns kvinnor som vill bli nunnor i vårt land. Stämmer det?

Angående ämnet pitbabes. Bara för att jag är heterosexuell och tycker att det är trevligt med snygga tjejor, betyder det att jag alltid i alla sammanhang måste se på lättklädda unga flickor med silikonbröst?
Det känns verkligen förlegat 70-tal och skall motorsporten överleva i längden så vill det nog till att det attraherar fler kvinnor och familjer och där är nog pitbabes inte riktigt rätt väg att gå.
Det där lät extremt ovetenskapligt. Har du verkligen kollat upp det där, eller gissar du bara?
Om det är som du skriver så borde det ju vara procentuellt mycket mindre kvinliga åskådare på motogp race än vad det är på ett F1 race, för notogp har de klart vassaste brudarna i depån. Är det så?
Och hur är det med andra sporter som tex. NFL vars cheerleaders är de absolut grymmaste brudarna som går att hitta. Enligt din teori skulle det ju inte vara en enda kvinnlig åskådare på en NFL match, med det är det, till och med väldigt många. Hur kan det komma sig?

Bild
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Pepparkvarnen skrev: Det där lät extremt ovetenskapligt. Har du verkligen kollat upp det där, eller gissar du bara?
Om det är som du skriver så borde det ju vara procentuellt mycket mindre kvinliga åskådare på motogp race än vad det är på ett F1 race, för notogp har de klart vassaste brudarna i depån. Är det så?
Och hur är det med andra sporter som tex. NFL vars cheerleaders är de absolut grymmaste brudarna som går att hitta. Enligt din teori skulle det ju inte vara en enda kvinnlig åskådare på en NFL match, med det är det, till och med väldigt många. Hur kan det komma sig
Hur många damer har eget intresse av sporten och hur många följer lydigt med sina dregglande gubbar?
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Christoffer skrev:
Pepparkvarnen skrev: Det där lät extremt ovetenskapligt. Har du verkligen kollat upp det där, eller gissar du bara?
Och hur är det med andra sporter som tex. NFL vars cheerleaders är de absolut grymmaste brudarna som går att hitta. Enligt din teori skulle det ju inte vara en enda kvinnlig åskådare på en NFL match, med det är det, till och med väldigt många. Hur kan det komma sig
Hur många damer har eget intresse av sporten och hur många följer lydigt med sina dregglande gubbar?
Jag tror inte det är så många kvinnor som åker på F1 race på eget iniativ. I NFL därimot tror jag nog att det är till största delen självvalt.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

AndersF1 skrev:
ANFRAN skrev:
Nja, jag tror inte det stämmer. Inte ens Gösta kan nog göra kvinnor homosexuella, lika lite som han kan göra dem heterosexuella (med eller utan mediciner).
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Igår under kvalet så började en kameraman zooma in en brud som stog på en balkong med ryggen mot banan. Jag höll på att bli vansinnig. Jag vill se racerbilar när det är F1-sändning inte chicks. Jävla latinare!!
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Christoffer skrev:Igår under kvalet så började en kameraman zooma in en brud som stog på en balkong med ryggen mot banan. Jag höll på att bli vansinnig. Jag vill se racerbilar när det är F1-sändning inte chicks. Jävla latinare!!
Så du blev förbannad när de visade en chick i rutan, men du blev inte förbannad när de visade delfiner, båtar, basänger osv. ?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:
Christoffer skrev:Igår under kvalet så började en kameraman zooma in en brud som stog på en balkong med ryggen mot banan. Jag höll på att bli vansinnig. Jag vill se racerbilar när det är F1-sändning inte chicks. Jävla latinare!!
Så du blev förbannad när de visade en chick i rutan, men du blev inte förbannad när de visade delfiner, båtar, basänger osv. ?
Det är ju precis det som är grejen, tjejer blir nåt vackert att titta på, en kuliss. Hur ofta ser du en inzoomad man i rutan om han inte har med själva utövandet att göra (celebriteter visas visserligen upp men då är de ju där i egenskap av just celebritet och könsfördelningen är någorlunda jämnt fördelad).
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Pepparkvarnen skrev:
Njae faktiskt inte. Det gav en bild av hur banan ligger i stadsmiljön.
Skall ärligt erkännas att jag inte blev så irriterad på bruden. Mer på kameramannen som jag upplevde följde jag tror det var Kovalainen och helt plötsligt släppte skärpan på F1-bilen för att han tyckte att bruden var intressantare att filma. Det blev lite rumphugget.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

JTarnstrom skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Det är ju precis det som är grejen, tjejer blir nåt vackert att titta på, en kuliss. Hur ofta ser du en inzoomad man i rutan om han inte har med själva utövandet att göra (celebriteter visas visserligen upp men då är de ju där i egenskap av just celebritet och könsfördelningen är någorlunda jämnt fördelad).
Jag har inte direkt räknat hur många gånger jag sett en inzoomad man i rutan.
Jag gör öra en räkning i dag under loppet och återkommer med resultatet senare under dagen.

Håll ut.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev:
Pepparkvarnen skrev:Så du blev förbannad när de visade en chick i rutan, men du blev inte förbannad när de visade delfiner, båtar, basänger osv. ?
Jag gör öra en räkning i dag under loppet och återkommer med resultatet senare under dagen.

Håll ut.
Gör också en kolumn där du markerar om du blir upphetsad eller inte.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

JTarnstrom skrev:
Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev: Det är ju precis det som är grejen, tjejer blir nåt vackert att titta på, en kuliss. Hur ofta ser du en inzoomad man i rutan om han inte har med själva utövandet att göra (celebriteter visas visserligen upp men då är de ju där i egenskap av just celebritet och könsfördelningen är någorlunda jämnt fördelad).

Håll ut.
Det går inte, jag är konstant upphetsad när det är F1.

Jag tänkte börja räkna redan på pre-race på ITV (som jag har gratis, för det är fritt att titta på allt som sänds i etern i Sverige).
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev:
Pepparkvarnen skrev:Jag har inte direkt räknat hur många gånger jag sett en inzoomad man i rutan.

Håll ut.
Det går inte, jag är konstant upphetsad när det är F1.

Jag tänkte börja räkna redan på pre-race på ITV (som jag har gratis, för det är fritt att titta på allt som sänds i etern i Sverige).
Har du fått Bondil av Gösta?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nä fy faaaaan!
Era jävlar!!!
Nu får ni som ni vill för att ni orkar föra krig mot pitbabes. I dag får vi lära oss något nytt. Gridboys!!!
Brist på killar var det ju redan i F1 eller hur?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Vad har hänt? [Schumacher] var sitt vanliga arrgoganta och osmakliga jag men helt plötsligt så skämtar han med Martin Brundle, och han var nästa rolig dessutom. Vad har hänt?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag postade i fel tråd, attans...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:Nä fy faaaaan!
Era jävlar!!!
Nu får ni som ni vill för att ni orkar föra krig mot pitbabes. I dag får vi lära oss något nytt. Gridboys!!!
Brist på killar var det ju redan i F1 eller hur?
Ja! Haidi hade en kille som höll i Skylten
Användarens profilbild
Diversion

Inlägg av Diversion »

Lite lustigt är det att jag hört mycket gnällerier om pitbabes men när det gäller hejaklacken som står och åmar sig i globen så är klagomålen betydligt mindre frekventa bland folk i allmänhet även om det förekommer ett och annat.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Diversion skrev:Lite lustigt är det att jag hört mycket gnällerier om pitbabes men när det gäller hejaklacken som står och åmar sig i globen så är klagomålen betydligt mindre frekventa bland folk i allmänhet även om det förekommer ett och annat.
Nu är ju inte det här ett hockey-forum men för min del är hockey en jäkla pöbelsport som borde förbjudas.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Det visades inte så många pitbabes under loppet som jag hade förväntat mig. Det var en besvikelse.

Men redbull-tjejen som var lite varm, hon var bra läcker, sen var det två godingar på en balkong, de var helt klart inspirerande.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag har ändrat mig, gärna hur mycket pit-babes som helst, bara jag slipper se storhaka igen.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev: ......... lika lite som han kan göra dem heterosexuella (med eller utan mediciner).
Kliniska försök görs och de verkar lovande. Det finns hopp, håll ut. :D

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Pepparkvarnen skrev:
AndersF1 skrev:
ANFRAN skrev: För en väldans massa år sedan blev Gösta dumpad av sin flickvän. Hon var bisexuell och hade blivit förälskad i en kvinna (det är ett faktum), och det kränkte Göstas manlighet och fick honom att känna sig fullkomligt maktlös (det är min tolkning av hans berättelse). Så ni som undrar vad fan han håller på med – nu vet ni.

Det där lät extremt ovetenskapligt. Har du verkligen kollat upp det där, eller gissar du bara?
Och hur är det med andra sporter som tex. NFL vars cheerleaders är de absolut grymmaste brudarna som går att hitta. Enligt din teori skulle det ju inte vara en enda kvinnlig åskådare på en NFL match, med det är det, till och med väldigt många. Hur kan det komma sig?
Gissar angående vad?
Göstas avskräckande verkan är utan tvivel vetenskaplig, men när det gäller pitbabes påverkan på viljan bland den kvinnliga befolkningen att besöka motorsportevenemang så ligger det ingen vetenskap alls bakom utan enbart mina egna åsikter.
Exakt var skrev jag att det inte skulle vara en enda kvinnlig åskådare?
Det inlägget måste jag ha missat totalt att jag gjorde - märkligt...
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

AndersF1 skrev:Gissar angående vad?
Göstas avskräckande verkan är utan tvivel vetenskaplig, men när det gäller pitbabes påverkan på viljan bland den kvinnliga befolkningen att besöka motorsportevenemang så ligger det ingen vetenskap alls bakom utan enbart mina egna åsikter.
Du skrev "skall motorsporten överleva i längden så vill det nog till att det attraherar fler kvinnor och familjer och där är nog pitbabes inte riktigt rätt väg att gå".

Det är ju uppenbarligen helt fel eftersom sporter med betydligt mer "babes" attraherar både mer kvinnor och mer familjer. Så förmodligen gissar du bara, eller hur?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pepparkvarnen skrev:
AndersF1 skrev:Gissar angående vad?
Du skrev "skall motorsporten överleva i längden så vill det nog till att det attraherar fler kvinnor och familjer och där är nog pitbabes inte riktigt rätt väg att gå".

Det är ju uppenbarligen helt fel eftersom sporter med betydligt mer "babes" attraherar både mer kvinnor och mer familjer. Så förmodligen gissar du bara, eller hur?
Och hur drar du den slutsatsen?
Genom att dra paraleller med Amerikansk fotboll? En sport som bara utövas i USA där man har en jämställdhet som ligger 20 år efter den fria världen.

Istället för att obejektifiera finns det bättre sätt att göra sporter mer attraktiva, tyvärr är det bara bakåtsträvare som inte förstår det.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Cheever skrev:Och hur drar du den slutsatsen?
Genom att dra paraleller med Amerikansk fotboll?
ja, och euroleauge i basket, elitserien i ishockey, hockey-vm och några till.

Cheever skrev:USA där man har en jämställdhet som ligger 20 år efter den fria världen.
Bara du tror själv på det du skriver så sover du säkert gott.
Cheever skrev:Istället för att obejektifiera finns det bättre sätt att göra sporter mer attraktiva, tyvärr är det bara bakåtsträvare som inte förstår det.
Ha det så kul på ROKS årsmöte.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Cheever skrev:Och hur drar du den slutsatsen?
Genom att dra paraleller med Amerikansk fotboll?
ja, och euroleauge i basket, elitserien i ishockey, hockey-vm och några till.
Basket? Ja det är en traditionell europeisk/afrikansk/asiatisk sport.

Larva dig inte, att Elitserien har fått för sig att dom skall ha småbrudar i gångarna är knappast att jämföra med en cheerleader-kultur.

Cheever skrev:USA där man har en jämställdhet som ligger 20 år efter den fria världen.
Bara du tror själv på det du skriver så sover du säkert gott.
Jag tror du sover bättre än jag eftersom du tydligen är övertygad om att det inte är så.
Cheever skrev:Istället för att obejektifiera finns det bättre sätt att göra sporter mer attraktiva, tyvärr är det bara bakåtsträvare som inte förstår det.
Ha det så kul på ROKS årsmöte.
Jag vet tyvärr inte vad ROKS är för något. Men om jag får gissa är det något politiskt.

Vet inte om det är skrämmande eller inte att man inte kan ha en uppfattning i en opolitisk fråga (förutsatt att det nu är det det där ROKS) utan att man blir tillskriven en viss politisk läggning?
Senast redigerad av Cheever den sön aug 24, 2008 19:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror inte fler kvinnor tittar på F1 om man tog bort kvinnorna. Tvärtom tillför de lite glamour runt evenemangen och gör tillställningar som den i Valencia lite mindre tråkig.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag tar tillbaka, jag slog upp ROKS.

http://sv.wikipedia.org/wiki/ROKS

Och kan meddela att jag inte kommer att gå på deras årsmöte, Pepparn du borde däremot ta dig dit. Fast det är tveksamt om du skulle kunna tillgodogöra dig informationen.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Cheever skrev:Jag tror du sover bättre än jag eftersom du tydligen är övertygad om att det inte är så.
Jag skulle kunna skriva hur det igentligen ligger till i USA, men jag tror jag tar Jesus på orden i hans bergspredikan istället (Matt 7:6).
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ni kan tjaffsa bäst ni vill. Jag konstaterar: Män har alltid attraherats av vackra kvinnor och kommer alltid att göra, kvinnor är generellt inte intresserade av motorsport (självklart finns undantag men de är och förblir få), väldigt få kvinnor utövar motorsport, väldigt få kvinnor besöker motorsportevanemang, motorsport attraherar generellt inte "familjer" utan är lite av en från kvinnor skyddad manszon.

Jag är av åsikten att "pitbabes" förgyller tillvaron i mororsporten sen kan ni hbt-are, feminister, och andra militanta minoriteter tycka vad ni vill.

Kolla på läktarna i hästhoppning??? Var på globen (av misstag) och fluktade in hästhoppning för några år sedan, det var mindre än 5% män på läktaren. Konståkningssporten attraherar heller inte män i någon större utsträckning.

Friska kvinnor har alltid sett på män som objekt, när de lär känna oss så blir vi subjekt och får en personlighet, friska män har alltid sett på kvinnor som objekt, men när vi lär känna dem så upptäcker vi (ibland) andra kvalitéer hos dem värda att åtrå. Jag förstår ärligt talat inte problemet. Vill jag se en vacker kvinna så tittar jag på en vacker kvinna, vill jag lära känna henne så tar jag kontakt och ser om det är ömsesidigt. Är det så, så fine. Är det inte så, så traskar man vidare. Jag har aldrig tagit kontakt med en "människa täckt av en jutesäck", och kommer aldrig att göra. Kvinnor gör sig vackra och attraktiva just för att de vill att vi tittar på dem och för vårt inre beundrar deras skönhet.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pepparkvarnen skrev:
Cheever skrev:Jag tror du sover bättre än jag eftersom du tydligen är övertygad om att det inte är så.
Jag skulle kunna skriva hur det igentligen ligger till i USA, men jag tror jag tar Jesus på orden i hans bergspredikan istället (Matt 7:6).
Okej, nu har jag slutat att ta dig på minsta allvar.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Cheever skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Vilken tid det tog.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Gösta skrev:Ni kan tjaffsa bäst ni vill. Jag konstaterar: Män har alltid attraherats av vackra kvinnor och kommer alltid att göra, kvinnor är generellt inte intresserade av motorsport (självklart finns undantag men de är och förblir få), väldigt få kvinnor utövar motorsport, väldigt få kvinnor besöker motorsportevanemang, motorsport attraherar generellt inte "familjer" utan är lite av en från kvinnor skyddad manszon.

Jag är av åsikten att "pitbabes" förgyller tillvaron i mororsporten sen kan ni hbt-are, feminister, och andra militanta minoriteter tycka vad ni vill.

Kolla på läktarna i hästhoppning??? Var på globen (av misstag) och fluktade in hästhoppning för några år sedan, det var mindre än 5% män på läktaren. Konståkningssporten attraherar heller inte män i någon större utsträckning.

Friska kvinnor har alltid sett på män som objekt, när de lär känna oss så blir vi subjekt och får en personlighet, friska män har alltid sett på kvinnor som objekt, men när vi lär känna dem så upptäcker vi (ibland) andra kvalitéer hos dem värda att åtrå. Jag förstår ärligt talat inte problemet. Vill jag se en vacker kvinna så tittar jag på en vacker kvinna, vill jag lära känna henne så tar jag kontakt och ser om det är ömsesidigt. Är det så, så fine. Är det inte så, så traskar man vidare. Jag har aldrig tagit kontakt med en "människa täckt av en jutesäck", och kommer aldrig att göra. Kvinnor gör sig vackra och attraktiva just för att de vill att vi tittar på dem och för vårt inre beundrar deras skönhet.
Gösta jag tror att du har missuppfattat något här. Ingen har ifrågasatt att "Män har alltid attraherats av vackra kvinnor ..." eller manligt och kvinnligt överhuvud taget.
Däremot är det frågan om dessa pit-babes tillför F1 något. En helt annan sak. Personligen tycker jag att det är förkastligt och att det förstör och förlöjligar sporten som skulle kunna utvecklas mer.

Samtidigt finns företag och tradition som gör reklam med lättklädda kvinnor på F1-tävlingar som till mesta del besöks av män, behövs inte många kronor i studieskulder för att inse att det kan generera mer i intäkter än om man hade en lättklädd kille.

Hurvida man tycker om att titta på brudar har väl inget med pit-babes att göra.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pepparkvarnen skrev:
Cheever skrev:
Pepparkvarnen skrev: Jag skulle kunna skriva hur det igentligen ligger till i USA, men jag tror jag tar Jesus på orden i hans bergspredikan istället (Matt 7:6).
Vilken tid det tog.
Ja, jag har en irriterande egenskap, jag tror gott om folk. Ända till dom börjar yra om Jesus.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Cheever skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Cheever skrev: Okej, nu har jag slutat att ta dig på minsta allvar.
Vilken tid det tog.
Ja, jag har en irriterande egenskap, jag tror gott om folk. Ända till dom börjar yra om Jesus.
Du behöver inte vara orolig, jag är nihilist.

Gud, jesus, mohammed, allah och sånt skit föraktar jag.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Haha, vilken tråd detta blev. Det verkar som om "pitbabes" betyder lite olika hos er. Om jag visar bilder från en Red Bull-fest med deras Formula Unas hur klassar ni de bilderna? Har en fest hos Red Bull något med Formel 1 att göra om snygga men välklädda damer syns på flertalet bilder?

Bild
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pastis skrev:Haha, vilken tråd detta blev. Det verkar som om "pitbabes" betyder lite olika hos er. Om jag visar bilder från en Red Bull-fest med deras Formula Unas hur klassar ni de bilderna? Har en fest hos Red Bull något med Formel 1 att göra om snygga men välklädda damer syns på flertalet bilder?

Bild
Jag måste ha blivit gammal men att gå på en av Red Bulls fester lockar inte för fem öre. Brudarna skulle kunna vara mina döttrar, eller åtminstone skulle en av dem kunna vara det...

Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Cheever skrev: Däremot är det frågan om dessa pit-babes tillför F1 något. En helt annan sak. Personligen tycker jag att det är förkastligt och att det förstör och förlöjligar sporten som skulle kunna utvecklas mer.

Samtidigt finns företag och tradition som gör reklam med lättklädda kvinnor på F1-tävlingar som till mesta del besöks av män, behövs inte många kronor i studieskulder för att inse att det kan generera mer i intäkter än om man hade en lättklädd kille.
På tal om att förlöjliga sporten, hur ser du på de senaste stora skandalerna då? Förra årets spionhistoria mellan McLaren / Ferrari som resulterade i ett otroligt bötesbelopp? Eller Alonsos vs Hamilton i Ungern 2007? Eller M Mosleys ekivoka hotellövningar? Då ter sig förekomsten av pitbabes som något marginell i fråga om förlöjligande.

Sen det här med lättklädd reklam, till vem vänder sig tex H&M med sina stora reklampelare? Knappast oss grabbar eller? Det finns ju å andra sidan lättklädda män som gör reklam för kalsonger, och då torde de ju bara locka homosexuella män eller tjejer?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flamman skrev:
Cheever skrev: Däremot är det frågan om dessa pit-babes tillför F1 något. En helt annan sak. Personligen tycker jag att det är förkastligt och att det förstör och förlöjligar sporten som skulle kunna utvecklas mer.

På tal om att förlöjliga sporten, hur ser du på de senaste stora skandalerna då? Förra årets spionhistoria mellan McLaren / Ferrari som resulterade i ett otroligt bötesbelopp? Eller Alonsos vs Hamilton i Ungern 2007? Eller M Mosleys ekivoka hotellövningar? Då ter sig förekomsten av pitbabes som något marginell i fråga om förlöjligande.

Sen det här med lättklädd reklam, till vem vänder sig tex H&M med sina stora reklampelare? Knappast oss grabbar eller? Det finns ju å andra sidan lättklädda män som gör reklam för kalsonger, och då torde de ju bara locka homosexuella män eller tjejer?
Dom senaste skandalerna är inte bra för sporten, men bara för att dom inte är det tycker jag inte annorlunda ang Pit-babes som är förlegat. Det ena utesluter väl inte det andra?

Du får fundera på om vem den reklamen vänder sig, och varför till exempel gör som dom gör... Jag är ganska säker på att varumärkes och reklamfolket vet vad dom gör. Jag har inget emot lättklädd reklam över huvudtaget och tänker inte debattera det heller. Men om du vart på en F1-tävling har du kanske sett att det inte riktigt är samma sak som om HM hänger upp en donna i underkläder på reklampelare eller om Freddyflinta poserar i kallingar.

Fasligt vad det ska vara svårt att haja att man kan ha en åsikt att man inte vill se pit-babes i F1 och tycka att det är förlegat. Hur jävla svårt kan det vara att förstå att man inte gillar att se siliconpumpade fruntimmer när man vill se motorsport? Är det en kontroversiell åsikt? Tydligen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev:
Gösta jag tror att du har missuppfattat något här. Ingen har ifrågasatt att "Män har alltid attraherats av vackra kvinnor ..." eller manligt och kvinnligt överhuvud taget.
Däremot är det frågan om dessa pit-babes tillför F1 något. En helt annan sak. Personligen tycker jag att det är förkastligt och att det förstör och förlöjligar sporten som skulle kunna utvecklas mer.

Nu vet jag inte på vad sätt de hindrar utvecklingen och vad du tycker att de förstör. Fulla campande finländare förstör avsevärt mer än dessa städade, nyktra vackra flickor. Du skriver att de "förlöjligar" sporten??? På vad sätt förlöjligar de sporten? Vackra kvinnor är inte det minsta löjliga, de är bara vackra. Blommor är också vackra liksom vissa bilar mm. Man kanske skulle åtala damerna enligt paragrafen "bringing the sport i to disrepute" :D

Så vad är problemet?? Alla som kollar F1 är inte som anfran, anfran och hans likasinnade är fortfarande i minoritet och kan inte anses vara representativa för männen eller F1 publiken.

Hurvida man tycker om att titta på brudar har väl inget med pit-babes att göra.

Nähä??? Vem vill du att vi skall titta på? Ron Dennis, Norbert Haug, eller kanske Hamiltons pappa? Vem av dessa skulle du vilja se mera av nu när linslusen Erja är borta?? Jag tittar hellre på pitbabes än skönheterna Eccelstone och Todt i samspråk. :D