Warmup olycka ?
-
-
hittade den här bilden åxå..
http://www.schlegelmilch.com/03bra2002/023-03.html
Brasilien... Heidfeld...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Martin Sohlberg den 2002-04-19 21:50 ]</font>
http://www.schlegelmilch.com/03bra2002/023-03.html
Brasilien... Heidfeld...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Martin Sohlberg den 2002-04-19 21:50 ]</font>
-
Det var Heidfeld som krockade med säkerhetsbilen under warm-upen inför Brasiliens GP i år.
SC:n hade stannat för att ta hand om Bernoldis brinnande bil nr Heid brakade in i sidan på Mercan.
Här har du ett filmklipp som vad som hände Heidfeld.
På Season F1 finns hela händelsen (inklusive det som hände Bernoldi) på video.
SC:n hade stannat för att ta hand om Bernoldis brinnande bil nr Heid brakade in i sidan på Mercan.
Här har du ett filmklipp som vad som hände Heidfeld.
På Season F1 finns hela händelsen (inklusive det som hände Bernoldi) på video.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Den ena filen är en AVI-film och du kan behöva installera en dekoder (codec) för att kunna se den. Sådana kan hämtas från t ex http://www.divx.com.
Filmerna från Season F1 är splittade med WinRAR som också det måste hämtas hem.
Filmerna från Season F1 är splittade med WinRAR som också det måste hämtas hem.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
ZZ mannen med principer
On 2002-03-05 18:33, zz wrote:
Har en 6 veckor gammal dator, med turbo, antispinn, slicks och massa annat fusk.
Skulle inte få för mig att ladda ner en massa irriterande nya skitprogram som står i konflikt med mina nya fina som fanns på när den köptes.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-04-20 11:18 ]</font>
On 2002-03-05 18:33, zz wrote:
Har en 6 veckor gammal dator, med turbo, antispinn, slicks och massa annat fusk.
Skulle inte få för mig att ladda ner en massa irriterande nya skitprogram som står i konflikt med mina nya fina som fanns på när den köptes.
När skall du ändra dig om SchummiOn 2002-04-19 22:21, zz wrote:
Varför kan jag inte öppna filerna?????
SKITDATOR.
4 liv kvar sen åker skräpet ut genom fönstret.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-04-20 11:18 ]</font>
Har man köpt en dator för 37.000 SEK så skall man inte behöva ladda ner en massa program för att kunna se simpla videosnuttar???????
Har inte ändrat mig gällande datorn och inga planer på att ändra mig om skumbag.
Var finns de aktuella programet att köpa (i butik med riktiga människor bakom disken) så att jag kan installera det. (Tacksam för svar)
Har inte ändrat mig gällande datorn och inga planer på att ändra mig om skumbag.
Var finns de aktuella programet att köpa (i butik med riktiga människor bakom disken) så att jag kan installera det. (Tacksam för svar)
-
Skulle tro att det inte finns att köpa i någon butik. Ofta skrivs de riktigt smarta små programmen inte av de stora datorjättarna.
Codecen är bara en avkomprimerare som gör att du kan läsa ett annat videoformat. Du kan väl inte spela DVD skivor i din gamla bandare heller...
Rätta in dig i datorålderledet nu zz.
Codecen är bara en avkomprimerare som gör att du kan läsa ett annat videoformat. Du kan väl inte spela DVD skivor i din gamla bandare heller...
Rätta in dig i datorålderledet nu zz.
-
-
-
Jo om det är Ford ...On 2002-04-22 08:57, Zetor wrote:
Det här med datorer är ett skit, när man köper
en bil inte fan måste man eftermontera växellådan!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Kunde inte sagt det bättre själv. De enda som kommer undan med att sälja saker som inte funkar är datortillverkarna. Visserligen förståeligt med tusentals olika tillverkare av alla småprogram...men ändå.Det här med datorer är ett skit, när man köper
en bil inte fan måste man eftermontera växellådan!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TorQ den 2002-04-22 10:16 ]</font>
-
-
Men om växellådor monterade sig själva och gick att ladda hem via kylaren så skulle jag inte klaga. Särskilt om de var grattis.
Håller däremot med om att det borde finnas en utökad garanti för att produkten kommer att funka tillsammans med vist os och att drivrutiner kommer att levereras till produkten om så behövs.
Håller däremot med om att det borde finnas en utökad garanti för att produkten kommer att funka tillsammans med vist os och att drivrutiner kommer att levereras till produkten om så behövs.
-
Det bästa av allt är att köpa en no-namedator eller bygga ihop den själv av no-namedelar. Min uppfattning är att det oftast är problem med märkesdatorerna, både vad gäller mjukvara och uppgradering av hårdvara. Dessutom så blir det billigare.
Jag tycker den där billiknelsen haltar lite. Köper du en dator så får du en fungerande sådan, likaså om du köper en bil. Vill du däremot ha särskilda program eller mer minne i datorn så får du köpa det till. Likaså om du vill ha AC eller CD-spelare i din bil.
Om bilen sedan startar är ju en annan sak men det var inte det liknelsen handlade om hehe
Jag tycker den där billiknelsen haltar lite. Köper du en dator så får du en fungerande sådan, likaså om du köper en bil. Vill du däremot ha särskilda program eller mer minne i datorn så får du köpa det till. Likaså om du vill ha AC eller CD-spelare i din bil.
Om bilen sedan startar är ju en annan sak men det var inte det liknelsen handlade om hehe
-
- Utvisad
Nja, ditt resonemang spricker på flera punkter.On 2002-04-22 15:46, Hampus wrote:
Det bästa av allt är att köpa en no-namedator eller bygga ihop den själv av no-namedelar. Min uppfattning är att det oftast är problem med märkesdatorerna, både vad gäller mjukvara och uppgradering av hårdvara. Dessutom så blir det billigare.
Det blir inte nödvändigtvis billigare med egen ihopsättning då tillverkare av märkesdatorer ju har stora rabatter på inköp av prylar samt att du får 2, men ibland 3 års garanti, dvs hela datorns praktiska livslängd.
Dessutom tar det tid att köpa in och montera komponenter själv.
Men allt beror ju på vad man prioriterar. Om man arbetar professionellt med sin dator så är det inte så himla kul om nåt pajjar och man själv måste ta reda på vad det är för att vända sig till det företag man köpte just den biten av. Då är det lite enklare att ringa till Dell och få ut en ny maskin inom 12 eller 24 timmar.
Dessutom är programvaran oftast billigare i paket från stora tillverkare etc...
Sitter man bara hemma och porrsurfar och skriver en massa smörja på Forza så klarar man sig kanske en vecka eller två utan dator.
Jag tror du hajjar!
/E
-
Jag håller inte med dig alls men det beror ju helt på hur bra hand man har med datorer. Nybörjare bör knappast köpa lösa delar och bygga ihop datorn själv t ex.
Det är klart att det inte _nödvändigtvis_ blir billigare med no-namedatorer men oftast så blir det faktiskt det. Programvaran är billigare i paket men hur ofta använder man all den programvara man får med??
Är man helt ny på datorer så kan det vara bra att köpa märkesdator av den anledningen du nämner. Man slipper ta reda på vilken datordel som är paj om något pajjar. Men vet man hur en dator fungerar så är det enkelt att ta reda på vad som är trasigt. Får man en ny dator från Dell inom ett dygn så är ju det helt klart ett stort plus om något pajjar. Om man får med sig hårddisken till den nya datorn vill säga...
Det är förresten två års garanti på all hemelektronik. Något varken datorhandlare eller konsumenter verkar ha koll på.
Det är klart att det inte _nödvändigtvis_ blir billigare med no-namedatorer men oftast så blir det faktiskt det. Programvaran är billigare i paket men hur ofta använder man all den programvara man får med??
Är man helt ny på datorer så kan det vara bra att köpa märkesdator av den anledningen du nämner. Man slipper ta reda på vilken datordel som är paj om något pajjar. Men vet man hur en dator fungerar så är det enkelt att ta reda på vad som är trasigt. Får man en ny dator från Dell inom ett dygn så är ju det helt klart ett stort plus om något pajjar. Om man får med sig hårddisken till den nya datorn vill säga...
Det är förresten två års garanti på all hemelektronik. Något varken datorhandlare eller konsumenter verkar ha koll på.
-
Angående garantin så är det nog så att det finns två års reklamationsrätt på hemelektronik. Vilket inte är det samma som garanti.
När det gäller datorinköp så håller jag med EnzoF1 för en gångs skull. Skall jag inhandla en dator hem eller till jobbet utan massa speciallösningar. Typ extra stora hårddiskar, superduper grafikkort etc. Så blir det billigare att handla på Dell.
När det gäller datorinköp så håller jag med EnzoF1 för en gångs skull. Skall jag inhandla en dator hem eller till jobbet utan massa speciallösningar. Typ extra stora hårddiskar, superduper grafikkort etc. Så blir det billigare att handla på Dell.
-
-
"Då är det lite enklare att ringa till Dell och få ut en ny maskin inom 12 eller 24 timmar."
Tar ca 12-24 timmar att komma fram på deras telefon. Har jag hört. Som vanligt rekommenderar jag att man köper datorn av en lokal handlare som vet vad han gör (vilket utesluter el-giganten, on-off etc). Vissa märkesdatorer är riktigt bra, medans vissa "no-name" kan vara riktig skit. Vanligast är dock tvärtom. Man ska vara noga när man köper dator...
// Hood.
Tar ca 12-24 timmar att komma fram på deras telefon. Har jag hört. Som vanligt rekommenderar jag att man köper datorn av en lokal handlare som vet vad han gör (vilket utesluter el-giganten, on-off etc). Vissa märkesdatorer är riktigt bra, medans vissa "no-name" kan vara riktig skit. Vanligast är dock tvärtom. Man ska vara noga när man köper dator...
// Hood.
-
Hur funkar det med Dell, kan man välja varje del som man vill ha den eller är det bara färdiga paket.Riktigt uselt var compaq tidigare med integrerade ljudkort, grafikkort osv.
Vet inte hur det är nu.
Enzo: Med professionellt menar du förstås att använda den som en lyxig skrivmaskin. Då funkar säkert Dell.
Vet inte hur det är nu.
Enzo: Med professionellt menar du förstås att använda den som en lyxig skrivmaskin. Då funkar säkert Dell.
-
Det är ju just då man INTE klarar sig utan dator i en vecka eller tvåOn 2002-04-22 16:25, EnzoF1 wrote:
Sitter man bara hemma och porrsurfar och skriver en massa smörja på Forza så klarar man sig kanske en vecka eller två utan dator.
/E
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Det är två års reklamationsrätt på allt, inte garanti. Skillnaden är vem som har bevisbördan. Vid reklamation har kunden bevisbördan, vid garanti har leverantören bevisbördan.On 2002-04-22 17:24, Cheever wrote:
Det är två års garanti på ALLT! Enligt konsumentköplagen, men inte från tillverkaren i alla fall, men från inköpsstället. Men sprid för bövulen inte ut det här... Det är som du säger inte så många som har koll på just det.
Jag kom inte sist!
-
-
Divx
1.
Divx Short for DIgital Video eXpress, Divx was a DVD-ROM which was developed and promoted by several large companies including Disney, Dreamworks SKG, Paramount and Universal. The idea behind Divx is to help add copy protection security. With Divx a movie or other media would be loaded onto a disc and would be playable for a duration of time generally two days. Each Divx player is connected to a telephone outlet which would allow the Divx player to communicate with a central server to exchange billing information.
The Divx player is more expensive then a standard DVD drive and current DVD drives do not support Divx therefore a new player must be purchased to play a Divx disc. In addition the Divx discs are only available through local Circuit City Stores. On June 16, 1999 Digital Video eXpress announced it will discontinue operations, but existing, registered customers will be able to view discs during a two-year phase-out period.
2.
DivX or DivX is a compression scheme of making a moving 8 to 12 times smaller with loosing very little quality. DivX is widely being used for compressing computer video files and even DVD files to fit onto a standard CD. Many individuals believe that DivX will be the MP3's of Video files.
För att berättiga programmets existens för de som förbannar det, så skulle filmen kunna vara ca 10ggr så stor annars och för de stackare med modem är det rätt stor skillnad.
-
-
Eller http://www.datadocktorn.nuOn 2002-04-23 18:18, regenmeister wrote:
hittade första hjälpen. http://www.computerhope.com/index.htm
-
-
Jag har lagt upp mitt dator ägande så att jag köper in och uppdaterar min dator hela tiden. Det gör att jag kan hålla mig med en lagom sunkig dator nästan hela tiden för en kostnad som ligger en bra bit under typ personalköp. Problemet är ju som sagt att den hela tiden blir halv dålig, alltid något som är omordernt.