Vilken förare tillför F1 minst just nu?

Kungaklassen av motorsport...
Lelle

Vilken förare tillför F1 minst just nu?

Inlägg av Lelle »

Så skall Fisichella köra ett år till för Force India.

Det har varit mycket snack om att Barichello och Coultard borde sluta.
-Men Fisichella då? Har varit less på honom i flera år nu.

Han har väl varit bra en gång i tiden (Jordan) men det nu är det länge sedan han presterade.
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

De enda som hållit nollan så här långt iår är Sutil och Fisichella.
Nu kör de iförsig för samma stall, så det kan kanske inte helt och hållet bara lastas föraren.

Man kan kanske fortsätta diskussionen genom att jämnföra stallkamrater?
Tex:
Button vs Barchello ( 2 -11 )
Coultard vs Webber ( 6-18 )
Kovalainen vs Hamilton (38-62)

Rent procentuellt ligger Button på jumboplatsen.
Gösta

Re: Vilken förare tillför F1 minst just nu?

Inlägg av Gösta »

Lelle skrev:Så skall Fisichella köra ett år till för Force India.

.
Nej, Fisichella bör ersätta Hamilton i McLaren.

Jag har varit less på dig ett tag också, men du får vara kvar här. :wink:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Lelle skrev: Han har väl varit bra en gång i tiden (Jordan) men det nu är det länge sedan han presterade.
I princip så kör han väl fortfarande en Jordan... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Lelle

Inlägg av Lelle »

Gösta skrev: Jag har varit less på dig ett tag också, men du får vara kvar här. :wink:
Bra :wink:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tja, Fisi började året bra, som han nästan alltid har gjort när jag tänker efter, men har tappat alltmer på slutet. Han har varit rätt usel. Barrichello verkar i alla fall kämpa på, lojal som han är. Coutlhard verkar redan ha avslutat säsongen på det mentala planet. Tycker att det är jämnt skägg mellan Fisi och DC.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Button ser man nästan aldrig i loppen. :down: Han tillför inget av värde.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

De förare som tillför minst enligt min mening är:
Coulthard
Kovalainen
Fisichella
Button

Den enda utav förarna jag nämnt ovan som har en stallkamrat jag håller någorlunda på är Button. Jag skulle kunna sträcka mig till att tycka det vore kul om det gick bra i loppen för Webber också, han kvalar bra men tabbar sig ofta i starten eller på första varvet och tappar allt han kvalat för och det talar för att jag tycker att han egentligen inte tillför F1 någonting (Bortsett från kommentarer om saker o ting)
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Button är värdelös. Han är en typisk andreförare. Barrichello är också värdelös, det enda han är bra på är att gnälla på bromsarna.

Honda borde sparka Barrichello, och ta in Danica, då skulle det bli fart på Button.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Dagon skrev:De förare som tillför minst enligt min mening är:
Coulthard
Kovalainen
Fisichella
Button

Den enda utav förarna jag nämnt ovan som har en stallkamrat jag håller någorlunda på är Button. Jag skulle kunna sträcka mig till att tycka det vore kul om det gick bra i loppen för Webber också, han kvalar bra men tabbar sig ofta i starten eller på första varvet och tappar allt han kvalat för och det talar för att jag tycker att han egentligen inte tillför F1 någonting (Bortsett från kommentarer om saker o ting)
Hmm?
Vann inte Kovalainen Ungerns Grand prix?
Vad ska man behöva göra för att tillföra något egentligen?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Jari skrev:
Coulthard
Kovalainen
Fisichella
Button

Hmm?
Hade Kovalainen kunnat tillföra något så skulle han, med tanke på vad han sitter i för bil, ha fler vinster eller i alla fall fler podiumplaceringar men istället är han väldigt mycket långsammare än Hamilton, detta kan ju dock vara att McLaren favoriserar Lill-Lewis och satsar betydligt mer på att få hans bil inställd korrekt men så säger dem ju själva inte är fallet. Kovalainen vann Ungers Grand Prix pga två faktorer, Massas motor gick upp i rök och Hamiltons däck pangade, hade detta inte hänt hade han kommit trea. Jag har otroligt svårt att tänka mig att Kovalainen kommer vinna ett lopp så länge Hamilton har ett lopp utan incidenter.

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det såg ut i statistiken mellan
Kovalainen och Fisi förra året i Renault men Kovalainen var väl den starkare i slutet men med tanke på Fisi så säger inte det så mycket heller...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Hmm?
Vann inte Alesi Kanadas GP 1996? Tycker du att han tillförde någon någonting??? :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Gösta skrev:
Vann inte Alesi Kanadas GP 1996? Tycker du att han tillförde någon någonting??? :D
1995.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Tack för rättelsen. :up:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Han behövde inte 220 starter till en seger, om du förstår vad jag menar.
Han är väl kanske ingen Fisichella, men utan hans landsman Kimi hade Fisichella aldrig fått den där pokalen från Brasilien. Försök vara glad för de små sakerna här i livet, så får du glädjas nån gång i alla fall...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Coulthard
Kovalainen
Fisichella
Button

Hmm?
Man kan ju vinna på egen hand och inte få det uppkört. Nu hyser jag en viss respekt för Kovalainen, men han var ju inte direkt den dominerande den helgen. Så han får nog visa att han kan vinna på egen hand innan jag höjer honom från mittfältet (bland DC, Rubens och några fler). Nån toppförare verkar han ändå inte vara. Kan väl ersättas men i princip vem som helst i fältet. Men långt ifrån sämst för den skull.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Han behövde inte 220 starter till en seger, om du förstår vad jag menar.
Han är väl kanske ingen Fisichella, men utan hans landsman Kimi hade Fisichella aldrig fått den där pokalen från Brasilien. Försök vara glad för de små sakerna här i livet, så får du glädjas nån gång i alla fall...
Vad har Fisichella att tacka kimi för?? Att FIA följde reglerna? Att kimi tog med sig pokalen fast den inte tillhörde honom???? :o

kimi var väl bakfull och hade som vanligt noll koll på vad som hände!!!!!

Användarens profilbild
PC:

olag skrev:Button ser man nästan aldrig i loppen. :down: Han tillför inget av värde.
Kan bero på den usla Hondan han kör... :idea:
Användarens profilbild
PC:

Dagon skrev:Hade Kovalainen kunnat tillföra något så skulle han, med tanke på vad han sitter i för bil, ha fler vinster eller i alla fall fler podiumplaceringar men istället är han väldigt mycket långsammare än Hamilton, detta kan ju dock vara att McLaren favoriserar Lill-Lewis och satsar betydligt mer på att få hans bil inställd korrekt men så säger dem ju själva inte är fallet.
Varför skulle man underlåta att ha Heikkis bil inställd korrekt och eftersom du verkar vara så intierad, hur definierar du korrekt i detta fall?

Vidare kan man ju undra varför man skall lasta Heikki för att han inte tillför något då teamet enbart koncentrerar sig på Lewis som du säger...?
Användarens profilbild
PC:

Webber är en förare som jag inte begriper mig på.

Visst, snabb på kvalen kan han vara emellanåt men det får man inga poäng för...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

PC: skrev:Webber är en förare som jag inte begriper mig på.

Webber är väl inte så dålig? han har ju tagit 3 ggr så mycket poäng som Coulthard hittills i år.

Coulthard är den som gjort sitt i F1 och det verkar han tycka själv också eftersom han ska lägga av efter denna säsong.

Annars är väl Barrichello och Fisichella två förare som kanske borde fundera på att börja tävla i någon annan serie. Kanske borde även Button ta ett sabbats år ifrån F1 och pröva på amerikansk open Wheel för att få tillbaka glöden för tävlandet. Just nu verkar han köra enbart för lönens skull.
Användarens profilbild
PC:

Jag menar att Webber skulle kunna vara så mycket mer. Kunskap och fart finns, men han strular till det på egen hand alltför ofta. :-?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Han behövde inte 220 starter till en seger, om du förstår vad jag menar.
Till Alesis försvar ska sägas att han körde med motorer som var som osäkrade handgranater halva karriären och att han nästan aldrig satt i bästa bilen. Fast jag tycker att Alesi gjorde en rätt blek insats i Benetton så tror jag han hade presterat betydligt bättre än Kovalainen i McLaren. Kan inte minnas när en så medioker förare, som Kovalainen, satt i en vinnarbil senast. Barrichello, Irvine, Montoya, Villeneuve, Coulthard och Hill presterade alla bättre när dom satt i vinnarbilar.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hmm, jag tror du har helt fel angående förarna i toppstallen.
Är man bra nog får man förr eller senare prova på att köra bättre bilar.
Alesi körde massor av år i Ferrari men de fick det aldrig att lyfta. Kovalainen sitter i McLaren för att det finns kunniga killar som tror på honom och det verkar ju ganska tydligt att det råder god arbetsro i stallet just nu vilket är bra när de faktiskt är uppe där i toppen och kanske är bäst "over all" just nu.
Eller som det brukar heta:
Han körde väl sönder materialet Alesi?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Enligt mitt tycke så finns det en hell drös av B-förare inom F1 idag. Det är inte många som imponerar nämnvärt.
Det hade varit skoj om fler av dom skulle inse det och inte bara stanna för pengarna. Så dom kunde prova lite nytt blod. Om man kollar i historiken på gamla förare så var det många som körde 2-3 tävlingar, då var det fler som fick chansen och vissa vad dom kunde.

När det gäller HK. så var han väl ett andra val, McLaren ville väl ha Rosberg men det gick inte så HK. fick duga och i backspegeln så var det inget dåligt val. Han kommer nog att leverera mer med lite erfarenhet om han slipper vara andre förare
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

PC: skrev:
Dagon skrev:Hade Kovalainen kunnat tillföra något så skulle han, med tanke på vad han sitter i för bil, ha fler vinster eller i alla fall fler podiumplaceringar men istället är han väldigt mycket långsammare än Hamilton, detta kan ju dock vara att McLaren favoriserar Lill-Lewis och satsar betydligt mer på att få hans bil inställd korrekt men så säger dem ju själva inte är fallet.
Varför skulle man underlåta att ha Heikkis bil inställd korrekt och eftersom du verkar vara så intierad, hur definierar du korrekt i detta fall?

Vidare kan man ju undra varför man skall lasta Heikki för att han inte tillför något då teamet enbart koncentrerar sig på Lewis som du säger...?
Jag är inte så mycket mer initierad än de flesta andra här antar jag, jag utgår från det jag läser i artiklar på nätet och det jag ser i loppen på tv. Jag tror verkligen inte att McLaren lägger 50% av sina resurser på Heikki och 50% på Lil-Lewis iaf.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jag tycker Webber har gjort en lysande inledning på säsongen.
Han har ju varit 7:a i tabellen dvs "Best Of The Rest" ändå fram tills nu i mitten på säsongen men Red Bull verkar ha stannat lite i utvecklingen av bilen på de senaste racen. Bara att hoppas att de kommer tillbaka lite i andra halvan av säsongen.

Sedan verkar Red Bull-bilen ha lite problem i just starterna där Webber och Coulthard ofta tappar placeringar direkt.
Men en förklaring till att Webber ofta tappar i starten är ju just för att han kvalar så bra. Han får ut absolut max av vad bilen klarar i kvalen.
Precis som han gjorde under Jaguar-tiden.
I starten ligger han ju ofta och slåss med toppbilar och det är ju inte helt lätt för honom att hålla dessa bilar som ju är bättre än Red Bull-bilen bakom sig till skillnad från Coulthard som oftast ligger i nedre halvan av fältet och slåss i starterna men oftast ändå tappar placeringar.
Nä får bara Webber en hyfsad bil så visar han vad han kan.
Webber har ju också haft ett gäng race denna säsongen där han till och med varit den snabbaste av alla under en tid i racen.
Senast var väl på Silverstone där han var grymt snabb under racet.

Jag hoppas på ett bra resultat nu på stadsbanan i Valencia.
Webber brukar ju vara bra på stadsbanor i och med hans grymt exakta körstil.
Har läst många gånger i F1-Racing om att Webber är en av de absolut bästa i tex Monaco pga att han är så exakt varv efter varv.
Nu kanske inte Valencia går att jämföra med Monaco i och för sig utan är kanske mer jämförbar med Montreal.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Hmm, jag tror du har helt fel angående förarna i toppstallen.
Är man bra nog får man förr eller senare prova på att köra bättre bilar.
Alesi körde massor av år i Ferrari men de fick det aldrig att lyfta. Kovalainen sitter i McLaren för att det finns kunniga killar som tror på honom och det verkar ju ganska tydligt att det råder god arbetsro i stallet just nu vilket är bra när de faktiskt är uppe där i toppen och kanske är bäst "over all" just nu.
Eller som det brukar heta:
Han körde väl sönder materialet Alesi?
Kovalainen sitter där ett år till för att de väntar på Senna.

Senna och Hamilton torde vara McLarens våta dröm just nu. Har mycket svårt att se att de kommer att behålla Kovalainen om han inte skärper till sig ordentligt. Nå Hamiltons nivå behöver han så klart inte göra, McLaren funkar ju bäst med ett tydligt förste- och andreförareupplägg, men han bör bli bättre för att de ska kunna få mer poäng i WCC (och därigenom mer pengar).

Jag tror Senna kör McLaren 2010! Dock som uttalad andreförare, precis som Kova i år och nästa år.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Lelle

Inlägg av Lelle »

Depeche skrev:Jag tycker Webber har gjort en lysande inledning på säsongen.
Han har ju varit 7:a i tabellen dvs "Best Of The Rest" ändå fram tills nu i mitten på säsongen men Red Bull verkar ha stannat lite i utvecklingen av bilen på de senaste racen. Bara att hoppas att de kommer tillbaka lite i andra halvan av säsongen.

Sedan verkar Red Bull-bilen ha lite problem i just starterna där Webber och Coulthard ofta tappar placeringar direkt.
Men en förklaring till att Webber ofta tappar i starten är ju just för att han kvalar så bra. Han får ut absolut max av vad bilen klarar i kvalen.
I starten ligger han ju ofta och slåss med toppbilar och det är ju inte helt lätt för honom att hålla dessa bilar som ju är bättre än Red Bull-bilen bakom sig till skillnad från Coulthard som oftast ligger i nedre halvan av fältet och slåss i starterna men oftast ändå tappar placeringar.
Webber har ju också haft ett gäng race denna säsongen där han till och med varit den snabbaste av alla under en tid i racen.

Har läst många gånger i F1-Racing om att Webber är en av de absolut bästa i tex Monaco pga att han är så exakt varv efter varv.
Nu kanske inte Valencia går att jämföra med Monaco i och för sig utan är kanske mer jämförbar med Montreal.
Bra insållt :up: tycker redan Webber är bättre än jag tyckte förut. - Tyckte nog ingenting förut. Skall kolla lite mer på honom framöver. Jag gissar att du kommer få ducka lite för alla mothugg bara, de negativa omdömena om förare brukar dominera i forumet.

Känns ändå inte som att Webber har ngt annat att hämta i F1 än ngn pallplats som bäst och mitten i tabellen. Svårt att se att ngt av de större stallen skulle plocka upp honom eller att Red Bull skulle bli så bra inom ett par år.
Användarens profilbild
PC:

Depeche skrev:

Jag tycker Webber har gjort en lysande inledning på säsongen.

PC: skrev:Jag menar att Webber skulle kunna vara så mycket mer. Kunskap och fart finns, men han strular till det på egen hand alltför ofta.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

PC: skrev:Jag menar att Webber skulle kunna vara så mycket mer. Kunskap och fart finns, men han strular till det på egen hand alltför ofta. :-?
Jag vet inte om han direkt strular till det på egen hand så ofta.
Som jag sagt så tycker jag att det verkar som Red Bull-bilen inte är så bra i starterna och därmed tappar han i starterna. Coulthard brukar ju även han oftast tappa placeringar i starterna.
Sedan så kanske det även är så att Webber inte är så bra på att komma iväg snabbt i starten...jag vet inte.

Men att han strular till det ofta själv tycker jag väl inte.
Att han snurrade på Silverstone på första varvet var ju inte så konstigt tycker jag. Det var ju ett helt gäng förare som snurrade av där.
Bara att ta en titt på hur Massas race såg ut på Silverstone som jag för övrigt anser vara en sämre förare än Webber.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
PC: skrev:Jag menar att Webber skulle kunna vara så mycket mer. Kunskap och fart finns, men han strular till det på egen hand alltför ofta. :-?
Jag vet inte om han direkt strular till det på egen hand så ofta.
Som jag sagt så tycker jag att det verkar som Red Bull-bilen inte är så bra i starterna och därmed tappar han i starterna. Coulthard brukar ju även han oftast tappa placeringar i starterna.
Sedan så kanske det även är så att Webber inte är så bra på att komma iväg snabbt i starten...jag vet inte.

Men att han strular till det ofta själv tycker jag väl inte.
Att han snurrade på Silverstone på första varvet var ju inte så konstigt tycker jag. Det var ju ett helt gäng förare som snurrade av där.
Bara att ta en titt på hur Massas race såg ut på Silverstone som jag för övrigt anser vara en sämre förare än Webber.
Webber var ju bra på FP1. Sist! ;)

Jo tjena att Massa skulle vara sämre än Webber.

Lelle

Inlägg av Lelle »

EnzoF1 skrev:Jo tjena att Massa skulle vara sämre än Webber.
Verkligen tjena mittbena, men jag uppskattar försöket med att lägga in det sist i en lite längre text :wink:
Användarens profilbild
PC:

Depeche skrev:Bara att ta en titt på hur Massas race såg ut på Silverstone som jag för övrigt anser vara en sämre förare än Webber.
T.o.m. jag hade presterat bättre än Massa på Silverstone...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

...och Hungaroring...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:...och Hungaroring...
Ja, där var ju Massa bara helt dominerande tills skrotet gav upp.

Jag tror han tar igen det med råge i helgen.

Är du på plats nu vid banan förresten?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vadå gav upp?
Han körde sönder skiten till skillnad från t.ex Kimi.
Poängen är inte att leda överlägset utan ta in bilen så fort det går ända in i mål.
Senast redigerad av Jari den fre aug 22, 2008 13:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Webber var ju bra på FP1. Sist! ;)

Jag är nog inte ensam om den åsikten.
Till och med tidningen F1Racing är av den åsikten att Webber skulle göra lika bra jobb i en Ferrari som Massa.
Jag är i alla fall övertygad om det.
Massa är alldeles för ojämn och instabil när han inte har bra förutsättningar.

Att Webber inte gick bra i FP1 har nog enbart med bilen att göra.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Vadå gav upp?
Poängen är inte att leda överlägset utan ta in bilen så fort det går ända in i mål.
Nu var ju inte det vad Ferrari sa, men du har väl som vanligt dina källor.

Oavsett vilket så var det Massa som dominerade. Precis som han kommer att göra denna helg och återställa ordningen.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:

Till och med tidningen F1Racing är av den åsikten att Webber skulle göra lika bra jobb i en Ferrari som Massa.

Uppenbarligen är arbetsgivarna i F1 av annan åsikt. Och det är ju deras åsikt som räknas.

Aha, så när Webber inte går bra är det bilens fel, när Massa inte går bra är det hans fel.

Låter som de vanliga finska ursäkterna.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Vadå gav upp?
Nu var ju inte det vad Ferrari sa, men du har väl som vanligt dina källor.

Oavsett vilket så var det Massa som dominerade. Precis som han kommer att göra denna helg och återställa ordningen.
Det kommer inte som en överraskning att du är väldigt selektiv i när du ska lyssna på de iffocoella ursäkterna.
Hur som helst är Kimi i skrivande stund snabbast denna helg.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Depeche skrev:

Uppenbarligen är arbetsgivarna i F1 av annan åsikt. Och det är ju deras åsikt som räknas.

Aha, så när Webber inte går bra är det bilens fel, när Massa inte går bra är det hans fel.
Inte vet jag vilka som är finska ursäkter och vilka som är något annat. Är de svenska friidrottarnas ursäkter finska också?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Uppenbarligen är arbetsgivarna i F1 av annan åsikt. Och det är ju deras åsikt som räknas.

Tja det är väl bara Ferrari eller rättare sagt Todt:arna som har hjälpt in Massa i Ferrari.
Hur många andra stall är intresserad av Massa ?
Det finns andra förare som de tittar efter som tex Alonso.
Jag tror inte att Massa är särskilt intressant för toppstallen.

Alldeles riktigt är det så att när Webber inte går bra är det oftast bilens fel.
När Massa inte går bra är det Massas fel...han sitter i en Ferrari och ska hålla sig på banan och alltid göra bra resultat.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Depeche skrev: Jag tror inte att Massa är särskilt intressant för toppstallen.
.

Schysst analys. :roll: :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Depeche skrev: Jag tror inte att Massa är särskilt intressant för toppstallen.
.

Schysst analys. :roll: :D
Ja vad hade du väntat dig? :D

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Webber är svårbedömd.

2002 Minardi Yoong
En av de sämre på senare år

2003 Jaguar Pizzonia
Platsade inte i F1

2004 Jaguar Klien
Klien platsade inte i F1

2005 Williams Heidfeld/Pizzonia
Fram till att Heidfeld var kvar i stallet låg han före Webber i tabellen. Heidfeld var den första riktiga värdemätaren i Webbers F1-karriär. Webber snabbare i kvalen.

2006 Williams Rosberg
Spöade Rosberg, men denne var rookie så annat var inte att vänta.

2007 Red Bull Coutlhard
Kvalade ut DC men fick spö i sammandraget.

Sammantaget kan man säga att Webber bara vid ett tillfälle i karriären har ställts mot en förare som kan sägas vara av bra kvalitet och som inte har varit på väg utför i karriären, och det var Heidfeld. Resten har varit sopor. Det går inte direkt att påstå att Webber övertygade mot Heidfeld men det betyder inte att han inte är en bra förare för det. Jag vill bara belysa att Webber är svår att placera i förhållande till andra förare. Jag skulle vilja se honom köra mot någon av toppförarna och det i bättre material än vad han har haft att tillgå hittills för att kunna dra några slutsatser.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Depeche skrev: Jag är nog inte ensam om den åsikten.

Inte vet jag vilka som är finska ursäkter och vilka som är något annat. Är de svenska friidrottarnas ursäkter finska också?
Finska ursäkter är väl i stil med: "Alla andra dopar sig också...", "Otur" och så...

Vad svenskarna sysslar med i friidrott skiter jag högaktningsfullt i.

OS skulle består av tiokamp och inget mer. Då fick man fram vilken idrottsman som är bäst. Sen kan man ju köra finska stilen och låta ledaren snubbla på mållinjen så tvåan kommer om...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Webber bara 0,7 sek efter sin stallkamrat nu. :up:

Slipper ju ligga sist i alla fall.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

JTarnstrom skrev:Webber är svårbedömd.

2002 Minardi Yoong
En av de sämre på senare år

2003 Jaguar Pizzonia
Platsade inte i F1

2004 Jaguar Klien
Klien platsade inte i F1

2005 Williams Heidfeld/Pizzonia
Fram till att Heidfeld var kvar i stallet låg han före Webber i tabellen. Heidfeld var den första riktiga värdemätaren i Webbers F1-karriär. Webber snabbare i kvalen.

2006 Williams Rosberg
Spöade Rosberg, men denne var rookie så annat var inte att vänta.

2007 Red Bull Coutlhard
Kvalade ut DC men fick spö i sammandraget.

Sammantaget kan man säga att Webber bara vid ett tillfälle i karriären har ställts mot en förare som kan sägas vara av bra kvalitet och som inte har varit på väg utför i karriären, och det var Heidfeld. Resten har varit sopor. Det går inte direkt att påstå att Webber övertygade mot Heidfeld men det betyder inte att han inte är en bra förare för det. Jag vill bara belysa att Webber är svår att placera i förhållande till andra förare. Jag skulle vilja se honom köra mot någon av toppförarna och det i bättre material än vad han har haft att tillgå hittills för att kunna dra några slutsatser.
Han körde även ett fåtal race mot Davidson och Justin Wilson.
I kvalen blev det
2-0 Webber - Davidson
5-0 Webber - Wilson
I racen så bröt både Davidson o Webber i ett race och i det andra bröt Davidson.
I racen mot Wilson så var Webber den klart bättre.

Angående Webber vs Heidfeld så anser jag att Webber var snäppet bättre faktiskt. Om man har koll på vad som hände i racen så ser man att Webber var den starkare i de flesta racen men som sagt saker hände som gjorde att Heidfeld tog poäng och Webber blev utan.

Tex Malaysia där Webber ligger före och skulle haft 3:e platsen men Fisichella försöker köra om Webber och kör in i honom.
Heidfeld ärver 3:e platsen.
Monaco där stallet ger Heidfeld fördelen genom att ta in honom i depån tidigare än planerat och tack vare det tar 2:a platsen från Webber.
Det hade räckt med de 2 racen för att Webber skulle varit före i tabellen.

2007 tycker jag att Webber var den klart bättre även om han tog mindre poäng än DC. Webber hade mer otur och utan Vettels påkörning hade även poängställningen sett helt annorlunda ut.
F1Racings analys av vem som var den bättre i Red Bull ser likadan ut som min.
Nuvarande säsong ser väl mer ut som jag tror den även hade gjort förra året om bilen hade hållt ihop.
Senast redigerad av Depeche den fre aug 22, 2008 15:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev:Webber bara 0,7 sek efter sin stallkamrat nu. :up:

Slipper ju ligga sist i alla fall.
Tror du allvarligt att Webber är 0.7 sek efter Coulthard om inte nåt är fel eller om inte Webber testar andra saker.

Webber har i 1,5 säsong varit snabbare än Coulthard runt alla banor
I snitt är väl Webber cirka 0.3-0.5 sek snabbare har jag läst i någon statistik någonstans.