Kimi's kval problem

Kungaklassen av motorsport...
Kubica08

Kimi's kval problem

Inlägg av Kubica08 »

Jag läste en intressant artikel av Mark Hughes. Han påstod att Ferrari bilen är så pass "snäll" mot framdäcken att det är svårt att få upp temperaturen i framdäcken under ett kvalvarv. Detta ger en bil som understyr och det gillar inte Kimi. Han vill hellre han en bil med överstyrning. Massa löser detta problem(understyrningen) genom att köra aggressivt på sitt utvarv.

McLarens bil är tvärtom den tenderar att överstyra och det älskar Lewis Hamilton. Kovalainen vill han en neutral bil, därför förlorar han så mycket under racedistans mot Hamilton, han klarar inte av överstyrningen.

Artikeln: http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type ... s&id=43599
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det låter väl ganska rimligt.
Det finns en hel del personlig inställning och säkerlige en massa andra parametrar också, för vore det så enkelt hade de fixat detta redan.
Jag tror Kimi hade kunnat köra fortare på sitt utvarv också, om det bara är det som behövs.
Personligen förväntar jag mig en uppryckning i kvalen av Kimi redan till nästa lopp då t.ex kvalvarvet i Ungern inte var någon teknisk "glitch" utan personligt misstag. Farten finns där men det gäller att få till varvet och det är upp till föraren.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Hannu

Inlägg av Hannu »

Kimi hade liknande problem förra året och då kom de igen.
Tror nog att han gör det även i år.

Det konstiga i det här är att det kommer så långt in på säsongen.
Någon uppdatering på bilen som inte verkade gå Kimis väg kanske.

Jaja inget att oroa sig för. Han är med fortfarande.
PS

Inlägg av PS »

Jari skrev:Personligen förväntar jag mig en uppryckning i kvalen av Kimi redan till nästa lopp då t.ex kvalvarvet i Ungern inte var någon teknisk "glitch" utan personligt misstag. Farten finns där men det gäller att få till varvet och det är upp till föraren.
Jo, fast att föraren gör ett misstag har ofta en orsak, som t.ex. att däcken inte ger det fäste som föraren behöver eller hade förväntat sig att få i just det läget.

Själv undrar jag varför Kimi (åtminstone i de senaste tävlingarna) väljer att kvala med så mycket mer bränsle än Massa. I Ungern skiljde det väl fyra varv till första depåstoppet? Fördelen med att ha mer bränsle och kunna ligga ute längre äts ju upp av den tid han förlorar på att ligga bakom andra förare. I Ungern kom ju Massa ut precis före Alonso och Kimi efter sitt första stopp, dvs Massa hade tjänat in ett helt depåstopp på sin första stint, jfrt med Kimi.

I Valencia känns det förödande att hamna långt ner i startfältet så där tippar jag att Kimi kommer att kvala med lättare bil (max ± 1 varv jfrt med Massa).
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nja, man kan göra så mycket olika saker som sabbar det optimala varvet. Hade det varit fel på däcken eller ratten eller på färgen på bilen så hade naturligtvis Massa och Alonso aldrig dragit sig för att skylla på det. Nu skyllde Kimi bara på sig själv.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Nja, man kan göra så mycket olika saker som sabbar det optimala varvet. Hade det varit fel på däcken eller ratten eller på färgen på bilen så hade naturligtvis Massa och Alonso aldrig dragit sig för att skylla på det. Nu skyllde Kimi bara på sig själv.
Fast det är inte sant, Kimi har skyllt på en himla massa saker, men det är klart att det blir lättare att inse om man läser fler publikationer än finska.

Kimi har skyllt på bilen, inställningar, trafik, däck och i princip allt man kan tänka sig (utom möjligen färgen på bilen). Han skyller på att han är trött, att bilens fjädring inte funkar som han vill ha den, att det i varje lopp händer nåt konstigt etc och så självklart egna misstag. Ja och så drar han ju till och med till med det gamla "oturs"-kortet. Faktum är att Kimi gnäller och skyller ifrån sig mer än Massa för tillfället. Men så är det väl när man blir ordentligt uppkörd på läktaren av sin stallkamrat.

Men allt sånt här blir enklare att inse om man går till källan direkt istället för att förlita sig på förskänande översättningar och omskrivningar i finska medier (som ju inte är kända för sin objektivitet direkt)

Jag tror egentligen mer på Bergers förklaring: att Kimi kort och gott börjar ta slut.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Nja, man kan göra så mycket olika saker som sabbar det optimala varvet. Hade det varit fel på däcken eller ratten eller på färgen på bilen så hade naturligtvis Massa och Alonso aldrig dragit sig för att skylla på det. Nu skyllde Kimi bara på sig själv.
Fast det är inte sant, Kimi har skyllt på en himla massa saker, men det är klart att det blir lättare att inse om man läser fler publikationer än finska.

Kimi har skyllt på bilen, inställningar, trafik, däck och i princip allt man kan tänka sig (utom möjligen färgen på bilen). Han skyller på att han är trött, att bilens fjädring inte funkar som han vill ha den, att det i varje lopp händer nåt konstigt etc och så självklart egna misstag. Ja och så drar han ju till och med till med det gamla "oturs"-kortet. Faktum är att Kimi gnäller och skyller ifrån sig mer än Massa för tillfället. Men så är det väl när man blir ordentligt uppkörd på läktaren av sin stallkamrat.

Men allt sånt här blir enklare att inse om man går till källan direkt istället för att förlita sig på förskänande översättningar och omskrivningar i finska medier (som ju inte är kända för sin objektivitet direkt)

Jag tror egentligen mer på Bergers förklaring: att Kimi kort och gott börjar ta slut.
Kan du komma med lite fakta var du fått alla dessa uppgifter ifrån?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enzo har en egen lite fabrik hemma i Trångsynt, förlåt trångsund heter det ju.
pUs

Inlägg av pUs »

EnzoF1 skrev:

Kimi har skyllt på bilen, inställningar, trafik, däck och i princip allt man kan tänka sig (utom möjligen färgen på bilen). Han skyller på att han är trött, att bilens fjädring inte funkar som han vill ha den, att det i varje lopp händer nåt konstigt etc och så självklart egna misstag. Ja och så drar han ju till och med till med det gamla "oturs"-kortet. Faktum är att Kimi gnäller och skyller ifrån sig mer än Massa för tillfället. Men så är det väl när man blir ordentligt uppkörd på läktaren av sin stallkamrat..
Okej, det är uppenbart att du och jag inte följer samma mästerskap. Kimi full av undanflykter.. mycket kan man lasta honom för, men att skylla ifrån sig? Stor humor.

Inte nog med att Kimi aldrig snackar utan bara mumlar fåordigt, han är numera även en gnällande snackpelle av gigantiska mått. Starkt gjort att kombinera dom två ytterligheterna, tycker jag. :roll:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:

Kan du komma med lite fakta var du fått alla dessa uppgifter ifrån?
Det räcker att läsa den tidning som intervjuat honom. Kan man sedan läsa den på ursprungsspråket så slipper man ev. försköningar som fallet antagligen blir när den sedan återges i finska tidningar.

Vad gäller Bergers kommentar så tror jag att det stod på autosports hemsida, men det kan ha varit nån annan F1-sida.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

pUs skrev:
EnzoF1 skrev:

Kimi har skyllt på bilen, inställningar, trafik, däck och i princip allt man kan tänka sig (utom möjligen färgen på bilen). Han skyller på att han är trött, att bilens fjädring inte funkar som han vill ha den, att det i varje lopp händer nåt konstigt etc och så självklart egna misstag. Ja och så drar han ju till och med till med det gamla "oturs"-kortet. Faktum är att Kimi gnäller och skyller ifrån sig mer än Massa för tillfället. Men så är det väl när man blir ordentligt uppkörd på läktaren av sin stallkamrat..
Okej, det är uppenbart att du och jag inte följer samma mästerskap. Kimi full av undanflykter.. mycket kan man lasta honom för, men att skylla ifrån sig? Stor humor.

Inte nog med att Kimi aldrig snackar utan bara mumlar fåordigt, han är numera även en gnällande snackpelle av gigantiska mått. Starkt gjort att kombinera dom två ytterligheterna, tycker jag. :roll:
Det räcker nog med att säga att jag läser mer trovärdiga publikationer än dig.

Vad du lastar Kimi för får stå för dig. Jag läser bara vad en av världens mer ansedda publikationer skriver efter att ha intervjuat Kimi.

Du verkar ha problem med att skilja på äpplen och päron.

pUs

Inlägg av pUs »

EnzoF1 skrev:
I ditt fall spelar det nog ingen större roll vad det är för pompös blaska du råkar hålla i handen. Aftonbladet, Autosport eller Aktuell Rapport, det kvittar. Outputen blir detsamma, långtråkigt & förutsägbart gnäll i hopp om att göra någon upprörd..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enzo, vilka är världens mest ansedda och trovärdiga publikationer?
Italiens Aftonbladet och Expressen, fast upphöjt 10?
Tror du resten av världen utanför Italien håller med om deras förträfflighet?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Enzo, vilka är världens mest ansedda och trovärdiga publikationer?
Italiens Aftonbladet och Expressen, fast upphöjt 10?
Tror du resten av världen utanför Italien håller med om deras förträfflighet?
Ja det tror jag.

Du har helt uppenbart inte en aning om vad du pratar om. Du framställer dig som okunnig när du insinuerar att Gazzettan skulle vara en skallertidning.

Hade jag citerat Bild eller liknande så hade jag förstått ditt utspel. Men nu bekräftar du bara bilden av inskränkta finnar som inte tål kritik.

Nu är ju Italien dessutom en minst 10 ggr så stor F1-marknad som lilla Finland så vad finnar tycker spelar ju ingen roll, vare sig i Italien eller övriga världen.

Hur som helst, en tidning som presenterar en direkt intervju har större trovärdighet än en översatt och vinklad version i ett litet nordiskt land mest känt för sina dopningsskandaler och alkoholvanor.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

pUs skrev:
EnzoF1 skrev:
I ditt fall spelar det nog ingen större roll vad det är för pompös blaska du råkar hålla i handen. Aftonbladet, Autosport eller Aktuell Rapport, det kvittar. Outputen blir detsamma, långtråkigt & förutsägbart gnäll i hopp om att göra någon upprörd..
Sura rönnbär märker jag! :lol:

Suck, jag önskar jag var som du. Som var övertygad om att min egen bild på världen var den rätta och bara kunde avfärda alla andra tecken som visade på motsatsen... vad mycket enklare livet skulle bli.

Du har det ganska bra du.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Men det är intressant att en stor blaska som vågar kritisera Kimi genast blir benämd pompös och oseriös av Kimis fans.

I min värld säger det mer om Kimis fans än om tidningen.

Användarens profilbild
Dawe

Inlägg av Dawe »

In a survey conducted by the Italian sports daily La Gazzetta dello Sport, 56 percent of the readers believe Ferrari should back the Finn.
Källa:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 5059.shtml

Är det denna tidning ni babblar om?
pUs

Inlägg av pUs »

EnzoF1 skrev:
pUs skrev:
EnzoF1 skrev:
Sura rönnbär märker jag! :lol:

Suck, jag önskar jag var som du. Som var övertygad om att min egen bild på världen var den rätta och bara kunde avfärda alla andra tecken som visade på motsatsen... vad mycket enklare livet skulle bli.

Du har det ganska bra du.
Det är ju ganska uppenbart att du bara tramsar. Vill minnas att du t.ex hade en betydligt mer balanserad bild av Michael Schumacher, så helt snett ute kan du ju inte vara. :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Men det är intressant att en stor blaska som vågar kritisera Kimi genast blir benämd pompös och oseriös av Kimis fans.

I min värld säger det mer om Kimis fans än om tidningen.
Såja, jag frågade bara vilka dessa eminenta tidningar kunde vara men du hade visst bara Gazettan?
Har du kollat vad deras läsare tycker om Kimi/Massa?
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

EnzoF1 skrev:
pUs skrev:
EnzoF1 skrev: Fast det är inte sant, Kimi har skyllt på en himla massa saker, men det är klart att det blir lättare att inse om man läser fler publikationer än finska.

Vad du lastar Kimi för får stå för dig. Jag läser bara vad en av världens mer ansedda publikationer skriver efter att ha intervjuat Kimi.

Du verkar ha problem med att skilja på äpplen och päron.
Får man fråga vad för trovärdigt italienare åstadkommer ???
Nu hör inte det här hit men ta en titt på skandalen i os mot brottaren Ara fyy fan säger jag .
Tycker Italien är en av världens mest korrupta länder och har alltid tyckt det ..
Hoppas Kimi hittar tillbaka till Maclaren igen .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Rexa skrev:
EnzoF1 skrev:
pUs skrev:

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Hur skulle Kimi kunna lösa sina kvalproblem?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Rexa skrev:
EnzoF1 skrev:
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Rexa skrev:
Mvh Rexa
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Fp730a skrev:Hur skulle Kimi kunna lösa sina kvalproblem?
Han skall träna och träna och jobba hårt med spagetti typerna så kanske det går att fixa till denna svacka .
Mvh Rexa
Lelle

Inlägg av Lelle »

Fp730a skrev:Hur skulle Kimi kunna lösa sina kvalproblem?
Mer överstyrd kvalinställning och kvala med lite soppa och sedan skruva lite på framvingen i första depåstoppet inför de längre stintarna?

Känns som en 10 000 kronors fråga, inte för vanliga dödliga.

Gör som Massa kanske är det bästa svaret?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Rexa skrev:[Får man fråga vad för trovärdigt italienare åstadkommer ???
Nu hör inte det här hit men ta en titt på skandalen i os mot brottaren Ara fyy fan säger jag .
Tycker Italien är en av världens mest korrupta länder och har alltid tyckt det ..
Förde första varför, varför ska du dra skam över McLaren och vilja ha en sup..... till baks!? Du värkar ha stor erfarenhet av Italien kan du inte beräta mer om detta land och deras poletik som ska vara så korrumperat det vore roligt att få information av en som vet....
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

platt skrev:
Förde första varför, varför ska du dra skam över McLaren och vilja ha en sup..... till baks!? Du värkar ha stor erfarenhet av Italien kan du inte beräta mer om detta land och deras poletik som ska vara så korrumperat det vore roligt att få information av en som vet....
Det är bara att följa det som står i tidningar om hur korrupt Italiensk idrott är ..
Allt handlar om mutor maffia med mera svårare än så är det inte ...
Mvh Rexa
Lillis

Inlägg av Lillis »

Rexa skrev:
platt skrev:
Det är bara att följa det som står i tidningar om hur korrupt Italiensk idrott är ..
Allt handlar om mutor maffia med mera svårare än så är det inte ...
Vad smart du verkar vara....

Hur korrumperad är den svenska idrotten då?
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Ett exempel på korrupt italiensk idrott är att ett antal fullt friska italienare för några år sedan utgav sig för att vara utvecklingsstörda för att på så sätt kunna delta i Paralympics.. Det skedde ju knappast utan den italienska ledningens vetskap. Hoppas de är stolta över sin medalj.. :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

kanotisten skrev:Ett exempel på korrupt italiensk idrott är att ett antal fullt friska italienare för några år sedan utgav sig för att vara utvecklingsstörda för att på så sätt kunna delta i Paralympics..
I dagarna har en hel drös utvecklingsstörda svenska idrottare deltagit i OS för helt friska människor. Med känt resultat. De kanske borde gjort som Italienarna, då kanske de hade fått någon medalj. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
arska

Inlägg av arska »

Gösta skrev:
kanotisten skrev:Ett exempel på korrupt italiensk idrott är att ett antal fullt friska italienare för några år sedan utgav sig för att vara utvecklingsstörda för att på så sätt kunna delta i Paralympics..
I dagarna har en hel drös utvecklingsstörda svenska idrottare deltagit i OS för helt friska människor. Med känt resultat. De kanske borde gjort som Italienarna, då kanske de hade fått någon medalj. :D
Gösta för tusan, tycker det är synd och skam att du klankar ner på den svenska eliten. Det är ju trotts allt det bästa vi har att komma med, tycker istället vi ska vara stolta då vi är ett land med få invånare som ändå kan prestera sådana resultat i världstoppen. Sen att Holm ser ut som en Hobbit får man väl ha överseende med ;)
Gösta

Inlägg av Gösta »

arska skrev:
Gösta skrev:
Gösta för tusan, tycker det är synd och skam att du klankar ner på den svenska eliten. Det är ju trotts allt det bästa vi har att komma med, tycker istället vi ska vara stolta då vi är ett land med få invånare som ändå kan prestera sådana resultat i världstoppen. Sen att Holm ser ut som en Hobbit får man väl ha överseende med ;)
Jag klankar inte ner på dem!!!!
De gör så gott de kan, men det håller inte att lova runt och hålla tunt. Det var ett jävla orerande innan OS på att vi skulle ta 5 guldmedaljer minst (7 i förra OS) alla var så bra mm mm. Vad fan tror vi? Att omvärlden ligger och vilar sig i form??? Stiff upper lip "Alshammar" kom ju inte ens i sin baddräkt. :D . Kallur står på näsan, Holm hoppar sämre än avdankade basketspelare, Karro är där för att "ha kul" för mina pengar. Va faaaaaaan, lite jävlaranamma får det snart bli på dem. JÄVLA SOPOR :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Jag håller med Gösta!
Vad är det för fel på oss svenska och vårt kynne?
Jävla loserskallar.
Varför kan vi ALDRIG höja oss när det verkligen gäller?
Vi kan slå världsrekord och skit i någon tävling i november men i os och vm skiter det sig.

Musse fick en tid som anstår mig själv
Kallur kanske ska sluta gråta varje os och vm och börja vinna
Holm kanske skulle välja att ha höjdhopp som huvudgren istället för på spåret.
Kluft kan bara vinna i en gren där skräpet blivit över
Alshammar....ja den eviga tvåan
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Ett riktigt skitinlägg i en tråd där man får diskutera Kimi (och hans kvalproblem)
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jag funderade på det där ett tag och kom upp med en rätt sjuk slutsats. Skulle det kunna vara något att vinna guldmedalj i paralympics?
Man är ju fortfarande CP eller armlös!
Det finns viktigare saker här i livet än att ta guld. Lösa Kimis kvalproblem till exempel.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Igen en helt förstörd tråd på ett intressant ämne.
Exempelvis i den här tråden så började Kubica 08 med en fråga och sen följer helt sakliga kommentarer från:
Jari, Hannu,PS, Jari men sedan kommer den där EnzoF1 med sitt eviga svamlande. Sedan försöker ett par få tillbaka topicen på rätt spår igen men utan att lyckas.
Det är ju så jobbigt att sen (efter att topicen har spårat ur) att hitta nån vettig inlaga däremellan.

Hur skulle det vara Enzo om du skulle skriva av ditt hat mot finnar på klotterplanket istället - det forumet har ju inte så mycket med formel1 att göra - hej då.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Jari skrev:Det finns viktigare saker här i livet än att ta guld. Lösa Kimis kvalproblem till exempel.
Känns som Bridgestone valt för hårda däck, för att passa kimi och hans ferrari perfekt, alt. att vädret varit för kallt (för de däck som finns tillgängliga).

Egentligen har loppen bara varit "usla" i Monaco, Storbritanien och Tyskland, och då har inte vadret varit särskillt varmt.

Kvalen utanför top 4 är väl bara Tyskland och Ungern, då han va 6a (Australien också pga nedflyttning?).

Har för mig att Mika brukade komma igen starkare efter sommaren, och även Kimi kanske?

Sen så måste jag säga, trots att jag inte är Finsk, att EnzoF1 har fått mig att läsa mindre och mindre på forumet, då det är som att lyssna på en skiva som hakat upp sig, tyvärr, då det varkar finnas en hel del intressanta låtar på skivan, men man sällan hör mer än den första.

mvh. Fredrik
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

guuben skrev:Igen en helt förstörd tråd på ett intressant ämne.
Exempelvis i den här tråden så började Kubica 08 med en fråga och sen följer helt sakliga kommentarer från:
Jari, Hannu,PS, Jari men sedan kommer den där EnzoF1 med sitt eviga svamlande. Sedan försöker ett par få tillbaka topicen på rätt spår igen men utan att lyckas.
Det är ju så jobbigt att sen (efter att topicen har spårat ur) att hitta nån vettig inlaga däremellan.

Hur skulle det vara Enzo om du skulle skriva av ditt hat mot finnar på klotterplanket istället - det forumet har ju inte så mycket med formel1 att göra - hej då.
Fast om man läser med mer objektiva ögon, utan finska skygglappar, så märker man att det är Jari som börjar smutskasta Massa och Alonso, men det får man väl göra misstänker jag. Man får ju kritisera alla utom Kimi.

Att du inte hittar nåt vettigt beror väl på just det.

Vill du kommentera andra skribenter, gör det via PM eller lämpligt finnpajsarforum.

Ditt inlägg har ju faktiskt inget med F1 att göra.

Med andra ord: du anser att dissande av Massa/Alonso är sakligt, men dissande av Kimi är svamlande.

Jag tycker alla dessa totalt enögda Kimi-fans är ganska fascinerande. Hur kan man så totalt sakna objektivitet?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FredrikE skrev: Sen så måste jag säga, trots att jag inte är Finsk, att EnzoF1 har fått mig att läsa mindre och mindre på forumet, då det är som att lyssna på en skiva som hakat upp sig, tyvärr, då det varkar finnas en hel del intressanta låtar på skivan, men man sällan hör mer än den första.

mvh. Fredrik

Bra!! :up:

Annars kan du göra som jag gör, jag ignorerar de mest idiotiska inläggen.

Men det verkar som att det är OK att lyssna på den andra skiva som hakat upp sig, den som ensidigt hyllar Kimi och dissar Alonso/Massa???

Märkligt det där!

Men jag kan väl rekommendera f1bb eller fria ordet, beroende på läggning, där gäller en unison hyllningskör och man får aldrig mothugg och avvikande åsikter tillåtes icke.

Där skulle du säkert trivas.

Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev:Bra!! :up:

Men det verkar som att det är OK att lyssna på den andra skiva som hakat upp sig, den som ensidigt hyllar Kimi och dissar Alonso/Massa???

Märkligt det där!

Men jag kan väl rekommendera f1bb eller fria ordet, beroende på läggning, där gäller en unison hyllningskör och man får aldrig mothugg och avvikande åsikter tillåtes icke.

När folk som jag anser inte har några vettiga låtar på skivan, spelar en kass hyllningsmelodi, kan jag ignorera deras inlägg, men när en skiva med vettiga låtar, enbart spelar den sämsta av dem, så tycker jag det är synd, och till slut tröttnar man.

Jag älskar diskussioner, med lagom dos arrogans, ironi, fakta och självdistans, men när diskussionen saknar vissa ingredienser så är det som att göra pannkaka på enbart mjölk och mjöl.

Då jag oftast har bestämda åsikter och sällan stämmer in i kör med andra, så kommer jag nog fortsätta välja forum utan assistans av dig, om du ursäktar.

Testa shuffle ett tag så blir jag lite gladare iaf.

mvh. Fredrik
Användarens profilbild
mr.h

Inlägg av mr.h »

Låt Enzo vara...

Kimis titel förra året blev för mycket honom. Han kan inte komma över det och kommer fortsätta tjata tills det försvinner ur historieböckerna eller till han lägger näsan i vädret
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Jaha, så bara för att det gått lite grus i maskineriet för kimi några lopp 2:a året hos ferrari,vad är det jämfört med alla skit år med poffade mcdaimler motorer mm hos konkurrenten.
Hans psyke måste vara gjort av titan eller vad tror ni ?
Sen får var och en läsa till sig vad de vill mellan raderna,av alla sk uttalanden i olika medier.
Senast redigerad av jokan den fre aug 29, 2008 08:53, redigerad totalt 1 gång.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

jokan skrev: Hans psyke måste vara gjort av titan eller vad tror ni ?
Han är finne och det säger allt :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FredrikE skrev:
EnzoF1 skrev:Bra!! :up:

Märkligt det där!

När folk som jag anser inte har några vettiga låtar på skivan, spelar en kass hyllningsmelodi, kan jag ignorera deras inlägg, men när en skiva med vettiga låtar, enbart spelar den sämsta av dem, så tycker jag det är synd, och till slut tröttnar man.

Jag älskar diskussioner, med lagom dos arrogans, ironi, fakta och självdistans, men när diskussionen saknar vissa ingredienser så är det som att göra pannkaka på enbart mjölk och mjöl.

Då jag oftast har bestämda åsikter och sällan stämmer in i kör med andra, så kommer jag nog fortsätta välja forum utan assistans av dig, om du ursäktar.

Testa shuffle ett tag så blir jag lite gladare iaf.

mvh. Fredrik
Jag kan inte förstå varför du ska diktera tonen och innehåller i mina inlägg. Kan du förklara det för mig.

Jag läser massor av idiotier av finnpajsare på olika forum och har lärt mig att ignorera dem, antingen manuellt eller med hjälp av Ignore-funktioner. Men inte fasen sätter jag mig på höga hästar och talar om för dem vad och hur de ska diskutera. Det är rena fascistfasoner i min mening.

Mina inlägg är inte avsedda att göra dig glad. Om du finner dem tråkiga, låt bli att läsa dem. Svårare än så är det ju inte. Och vill du bemöta ett inlägg så bemöter du innehållet i dem, inte personen bakom dem eller dennes existensberättigande.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

mr.h skrev:Låt Enzo vara...

Kimis titel förra året blev för mycket honom. Han kan inte komma över det och kommer fortsätta tjata tills det försvinner ur historieböckerna eller till han lägger näsan i vädret
Klart en så uppkörd titel stör mig. Men årets säsong förlåter förra året. Den är alldeles underbar.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
Att han tar till flaskan vid minsta motgång?

Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev:Jag kan inte förstå varför du ska diktera tonen och innehåller i mina inlägg. Kan du förklara det för mig.

Jag läser massor av idiotier av finnpajsare på olika forum och har lärt mig att ignorera dem, antingen manuellt eller med hjälp av Ignore-funktioner. Men inte fasen sätter jag mig på höga hästar och talar om för dem vad och hur de ska diskutera. Det är rena fascistfasoner i min mening.

Mina inlägg är inte avsedda att göra dig glad. Om du finner dem tråkiga, låt bli att läsa dem. Svårare än så är det ju inte. Och vill du bemöta ett inlägg så bemöter du innehållet i dem, inte personen bakom dem eller dennes existensberättigande.
Mig veterligen försökte du diktera hur jag skulle läsa på forumet, att ignorera inlägg jag inte gillar, men då måste man ju läsa dem först, och då i hälften av fallen är det för sent att ignorera innehållet, därav ett försök att få dig att skriva i ett vidare perspektiv, men du har rätt, det var fascistiskt av mig.

Lycka till i framtiden.

mvh. Fredrik
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FredrikE skrev:
EnzoF1 skrev:Jag kan inte förstå varför du ska diktera tonen och innehåller i mina inlägg. Kan du förklara det för mig.

Mig veterligen försökte du diktera hur jag skulle läsa på forumet, att ignorera inlägg jag inte gillar, men då måste man ju läsa dem först, och då i hälften av fallen är det för sent att ignorera innehållet, därav ett försök att få dig att skriva i ett vidare perspektiv, men du har rätt, det var fascistiskt av mig.

Lycka till i framtiden.

mvh. Fredrik
Det räcker väl med att du ser att det är jag som skriver, så behöver du inte läsa inläggen. Svårare än så är det inte. Men om du ändå läser dem, så kan du väl låta bli att gnälla på personen bakom inläggen. Det blir mkt trevligare stämning då.

Jag önskar dig varken lycka eller olycka i framtiden.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
olag skrev:
Att han tar till flaskan vid minsta motgång?
Men framför allt i medgång! :wink:
Förresten har de flesta finnar redan förstått att hårda jobb kräver hårda nöjen och en hel del svenskar verkar bra på den detaljen också.