Kimi en besvikelse

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Christoffer skrev:
LuckyStrike1 skrev:Jag tippar att statsfinanserna skulle vara helt opåverkade av ett svenskt medborgarskap för Kimi ...
Haha du är rolig du!
Jag efterlyser dina briljanta F1-kunskaper i en annan tråd och så får jag en surmök här istället.
Nej, jag är inte rolig. Jag har rätt.

Hur skulle statsfinanserna påverkas av att Kimi blev svensk? Han kommer ju inte direkt att pröjsa svensk skatt på sin inkomst.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

LuckyStrike1 skrev:
Christoffer skrev:
LuckyStrike1 skrev:Jag tippar att statsfinanserna skulle vara helt opåverkade av ett svenskt medborgarskap för Kimi ...
Haha du är rolig du!
Jag efterlyser dina briljanta F1-kunskaper i en annan tråd och så får jag en surmök här istället.
Nej, jag är inte rolig. Jag har rätt.

Hur skulle statsfinanserna påverkas av att Kimi blev svensk? Han kommer ju inte direkt att pröjsa svensk skatt på sin inkomst.
Tänk jag som på allvar trodde att det var lösningen för att få bort all eventuell statsskuld som vi har. BNP skulle förbättras via Kimieffekten osv.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ERbjud honom albaniskt medborgarskap istället och ge honom ett hus i Djursholm.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Varför skulle han vilja bo i ett fattigkvarter?
Det är flera familjer som delar på utgifterna i många av de där husen och inte dessa kostnader har de råd att ta själva utan fakturerar sina företag.. =)
Pinsamt!
Till och med en sketen fd taxichaffis kan ordna "eget hus".
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Därför att Kimi är en man av folket.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

http://www.youtube.com/watch?v=350TwWPQXAg
Ni kanske har sett den men låt gå...
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

För mig är det en total besvikelse att Kimi skrev på för Det Röda Teamet, eftersom jag inte gillar dom. :(

Så nu sitter jag och håller på Kimi, samtidigt som jag hoppas att de röda skall hamna sist. Hur scizo (stavning?) blir man inte av det då! :-?

Eftersom jag är finne så håller jag en liten tumme för Nikko oxå skall erkännas.
/Thoughts by F1-Girl
Gösta

Inlägg av Gösta »

F1-Girl skrev:För mig är det en total besvikelse att Kimi skrev på för Det Röda Teamet, eftersom jag inte gillar dom. :(

Så nu sitter jag och håller på Kimi, samtidigt som jag hoppas att de röda skall hamna sist. Hur scizo (stavning?) blir man inte av det då! :-?

Eftersom jag är finne så håller jag en liten tumme för Nikko oxå skall erkännas.
Jag har ett snarlikt problem.

Jag är oerhört besviken att Scuderia skrev kontrakt med kimi. Så nu sitter jag och håller på Scuderia och hoppas att kimi skall komma sist.

Jag är inte Finländare utan har lite Italienskt blod i mig håller därför lite på dem som kör med Ferrarispisar .

Välkommen .

:up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Det var ju så att dom ville ha den bästa och LH var redan upptagen. :D

Jag längtar tills FA börjar hos dom röda. :D Vilken cirkus det blir 8)
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Apropå Kimis senaste lite halvdassiga lopp. Jag har förstått att de flesta av hans favoritbanor fortfarande ligger framför dem och att han ska försvara segrar ifrån minst tre av dem... :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Jo, det blir nog spännande iår igen :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

För en gångs skull tror jag Hill är rätt ute...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ferrari och Kimis problem analyseras av Mark Hughes här: Mark Hughes on Ferrari’s title hurdles
As soon as Michael Schumacher confirmed he was retiring, Kimi became the de facto Michael replacement and as such was expected to lead the team. He delivered them the title at the first attempt, of course, but that has not turned out to be the launch pad to team leadership it should have been. His performances continue to lack consistency, and Massa is simply too good to allow that to go unpunished.
Om Ferrari verkligen förväntade att Kimi skulle leda teamet hade dom nog lite väl höga förväntningar på finnen. Kimi visade väl aldrig ens antydan till några ledarambitioner varken hos Sauber eller McLaren.
Raikkonen’s chief difficulty seems to be in getting the best from the car in qualifying. His race pace is invariably superb: Witness his six-race run of consecutive fastest laps earlier in the year, and his stunning pace in Hungary once he’d cleared the much slower Renault of Fernando Alonso.But that’s not much good if you’re starting from row three, as he did in Hungary...

Partly it’s down to tyres and the way the Ferrari uses them in such a way as to disadvantage Raikkonen’s driving style. Just like last year, it’s a car that takes a little too long to heat up the fronts and this makes accessing its performance difficult in qualifying, often leaving Raikkonen with the understeer that he really doesn’t like.
Om detta stämmer så verkar detta vara ett problem som bara blivit värre ju längre säsongen pågått. Märkligt i så fall? Annat var det på Maestros tid då Bridgestone alltid levererade skräddarsydda däck till Ferrari.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tror att Ferrari har vett att anställa ledare och chaufförer, då jobben är ganska långt ifrån varandra.
Ingenjörerna, och de är några hundra har sen det övergripande ansvaret för att se till att bilen är så bra den kan bli och Kimis jobb är och skall vara att köra den i kval och lopp.
Är maninte hundra i kvalet blir rejsen svårare, men racefart har han ju och till sist.
Inget utav det här är nå't nytt som inte Kimi redan sagt i sin egen kolumn på sina egna sidor.
hovsta

Medelmåtta

Inlägg av hovsta »

Kimi är en medelmåtta i en bra bil, han har haft en fet gräddfil till toppstallet. MS var nästan alltid bättre än Massa och Kimi är ungeför lika bra som Masa. Att påstå att Kimi är bäst vore sjukt, då skulle han vara överlägsen massa varje race.. tror mer på hamilton, Alonso och Kubica.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Däremot kan man också säga att Barrichello spöade Schumacher lite då och då och att Schumi inte längre lyckades ta vm-titeln medan Kimi gjorde det på första försöket.
Kanske andra också...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Däremot kan man också säga att Barrichello spöade Schumacher lite då och då och att Schumi inte längre lyckades ta vm-titeln medan Kimi gjorde det på första försöket.
Kanske andra också...
Nu glömmer du återigen att Kimi inte tog titeln, utan fick den.

Viss skillnad.

Märkligt att McLaren är med i toppen så fort Kimi lämnade dem också och att Ferrari är vekare än någonsin sedan Kimi kom dit. På Maestros tid togs titlarna redan på sommaren.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En intressant sak är att Kimi själv säger att de försökt med allt men att han inte får till det bättre men att Massa visar hur fort man kan köra med bilen.

Det är alldeles underbart!!!

Han säger även att han överkör bilen.

Med andra ord så är Kimi inte snabbare än så här.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Däremot kan man också säga att Barrichello spöade Schumacher lite då och då och att Schumi inte längre lyckades ta vm-titeln medan Kimi gjorde det på första försöket.
Kanske andra också...

Viss skillnad.

Märkligt att McLaren är med i toppen så fort Kimi lämnade dem också och att Ferrari är vekare än någonsin sedan Kimi kom dit. På Maestros tid togs titlarna redan på sommaren.
Jo det stämmer ju...2005 var dom jäkligt starka.
Konstigt att Kimi grejjade titeln på än gång. MS hade ju kört ner stallet i botten under 05 och 06. Allt enligt ENZO logig
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Kanske andra också...

Viss skillnad.

Ja, på en gala i Monaco delade FIA ut priset till årets bäste förare i F1. Skillnaden är att jag är glad och du är bitter och inåtvänd.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:En intressant sak är att Kimi själv säger att de försökt med allt men att han inte får till det bättre men att Massa visar hur fort man kan köra med bilen.

Han skyllde inte ifrån sig på någonting. Han sa att han gjorde ett misstag i kvalet som kostade honom ett antal platser men att det inte var något fel på bilen. När han gick loss satte han också snabbaste varv. Inte det första i år heller.
Han måste vakna till lite i kvalen så sitter segrarna där till min glädje och ditt förtret.
Dessutom kommer den italienska pressen vända kappan åt rätt håll innan de ens gått i parc ferme efter loppet och hylla Kimi och kräva livstidskontrakt.
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
Kanske andra också...
Kimi FICK titeln efter att vunnit 6 lopp under 2007, flest av alla. Massa vann 3. Bra gjort för att vara första året hos ett stall som inte tagit titeln på ett par år.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:En intressant sak är att Kimi själv säger att de försökt med allt men att han inte får till det bättre men att Massa visar hur fort man kan köra med bilen.

Han skyllde inte ifrån sig på någonting. Han sa att han gjorde ett misstag i kvalet som kostade honom ett antal platser men att det inte var något fel på bilen. När han gick loss satte han också snabbaste varv. Inte det första i år heller.
Han måste vakna till lite i kvalen så sitter segrarna där till min glädje och ditt förtret.
Dessutom kommer den italienska pressen vända kappan åt rätt håll innan de ens gått i parc ferme efter loppet och hylla Kimi och kräva livstidskontrakt.
Han säger det kanske på ställen som du inte läser och inte begriper.

Hur kan du påstå att han inte säger det? Kimi har skyllt ifrån sig en hel del på sistone och kommit med en massa ursäkter till varför han inte presterar. Vad sanningen är kan vi kanske bara sia om, men vi ser ju att Massa lyckas få ur en del fart ur bilen och att han oftast kvalar före Kimi.

Tror du verkligen att Kimis mediokra kvalresultat beror på slapphet från hans sida??? Jag tror nog Kimi tar i för allt vad tygen håller, vilket ju han själv säger som sagt.

Ibland är sanningen svår att ta va Jari? ;)

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:
EnzoF1 skrev:
Kanske andra också...
Kimi FICK titeln efter att vunnit 6 lopp under 2007, flest av alla. Massa vann 3. Bra gjort för att vara första året hos ett stall som inte tagit titeln på ett par år.
Nej, Kimi fick titeln av sin stallkamrat sista loppet. Hade reglerna följts hade Kimi kommit tvåa det loppet, och alltså inte kommit etta i mästerskapet.

OBS! Självklart var det rätt att släppa om Kimi, inget snack om den saken. Men det är ganska korkat att påstå att Kimi vann det loppet själv, lika korkat som att påstå att MS kom före Barrichello på A1-ring.

Med andra ord, mest uppkörda titeln någonsin. Det är nånting med de finska förarna att de inte klarar saker på egen hand, det ska alltid släppas förbi och härjas och sedan hymlas om det.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enligt reglerna vinner den som är först över linjen och att försöka ge bort en seger försökte väl nakki göra på A1 ett par år med ganska fult resultat.
Var inte så bitter hela tiden. Det är inte mitt fel att inte du gillar Kimi, men det börjar bli lite tjatigt nu för du kommer liksom inte framåt i dina diskussioner.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Enligt reglerna vinner den som är först över linjen och att försöka ge bort en seger försökte väl nakki göra på A1 ett par år med ganska fult resultat.
Var inte så bitter hela tiden. Det är inte mitt fel att inte du gillar Kimi, men det börjar bli lite tjatigt nu för du kommer liksom inte framåt i dina diskussioner.
Jari, du måste läsa på regelboken igen. Som vanligt "glömmer" du fundamentala saker.

MEN, jag tycker det var helt rätt det Ferrari gjorde, det är klart att titeln ska hållas i stallet, men för den skull fick Kimi titeln till skänks, bara dumt att förneka det och en sådan titel blir inte lika mycket värd som om man lyckas ta den på egen hand.

Jag vet ju att du vet detta också och det gör mig ganska nöjd. Din bitterhet skänker en viss glädje.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Klart jag är bitter när Kimi vinner VM. Motiven är ju liksom så självskrivna.
Inte har väl du brytt dig om hur [Schumacher] tagit sina titlar någon gång vad jag kan minnas?
Enligt regelboken är den som har flest poäng efter säsongen vinnare och har man dessutom dubbelt så många segrar som nr2 i stallet begriper jag inte hur titeln överhuvudtaget skulle varit Massas att ge bort.
Läs regeboken vetja.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev: Hur kan du påstå att han inte säger det? Kimi har skyllt ifrån sig en hel del på sistone och kommit med en massa ursäkter till varför han inte presterar.
Är det något som framgår i italiensk media? Kan inte påminna mig om att jag läst något där Kimi skyllt ifrån sina misslyckanden på någon annan den senaste tiden men jag har väl skygglappar antar jag...
pUs

Inlägg av pUs »

EnzoF1 skrev:
Geer skrev:
EnzoF1 skrev: Nu glömmer du återigen att Kimi inte tog titeln, utan fick den.
Nej, Kimi fick titeln av sin stallkamrat sista loppet. Hade reglerna följts hade Kimi kommit tvåa det loppet, och alltså inte kommit etta i mästerskapet.
Nu är det väl ändå lite svårt att "ge bort" saker som man inte har, eller ens har möjlighet att förskansa sig på egen hand. Eller?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

pUs skrev:
EnzoF1 skrev:
Geer skrev: Kimi FICK titeln efter att vunnit 6 lopp under 2007, flest av alla. Massa vann 3. Bra gjort för att vara första året hos ett stall som inte tagit titeln på ett par år.
Nu är det väl ändå lite svårt att "ge bort" saker som man inte har, eller ens har möjlighet att förskansa sig på egen hand. Eller?
Massa "hade" 10 p i det loppet, Kimi 8. Massa släpper om Kimi, och ger därmed bort 2 p, vilket medför att Kimi tar sig om de två McLarenförarna och "får" en titel.

Är det verkligen så svårt att förstå det?

Men du är kanske en av dem som tror att de verkligen körde om det i Brasilien och att Massa skulle ha tillåtits vinna loppet?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Massa hade inga poäng alls, de delas ut först efter målgång.
pUs

Inlägg av pUs »

EnzoF1 skrev:
pUs skrev:
EnzoF1 skrev: Nej, Kimi fick titeln av sin stallkamrat sista loppet. Hade reglerna följts hade Kimi kommit tvåa det loppet, och alltså inte kommit etta i mästerskapet.
Massa "hade" 10 p i det loppet, Kimi 8. Massa släpper om Kimi, och ger därmed bort 2 p, vilket medför att Kimi tar sig om de två McLarenförarna och "får" en titel.

Är det verkligen så svårt att förstå det?

Men du är kanske en av dem som tror att de verkligen körde om det i Brasilien och att Massa skulle ha tillåtits vinna loppet?
Japp, jag är en av dom som tror att båda förarna körde så fort det gick fram tills det sista depåstoppet var avgjort. Men nej, jag tror inte att Massa hade tillåtits vinna loppet om han hade lyckats behålla ledningen. Vad är det för konstigt med det?
pUs

Inlägg av pUs »

Jari skrev:Massa hade inga poäng alls, de delas ut först efter målgång.
Nix, så funkar det inte. Alla segrar, meriter och titlar som eventuellt tillfaller Kimi är per default alltid utdelade av någon annan. Uppkörda, osv. :wink:
Hannu

Inlägg av Hannu »

pUs skrev:
Jari skrev:Massa hade inga poäng alls, de delas ut först efter målgång.
Nix, så funkar det inte. Alla segrar, meriter och titlar som eventuellt tillfaller Kimi är per default alltid utdelade av någon annan. Uppkörda, osv. :wink:

Vem som än vinner VM i år har ju då fått den uppkörd pga att motståndet någon gång under året nollat, gett bort poäng. Precis som förra året och som dom senaste 15 åren.

Finns det någon som inte fått en titel uppkörd kan man ju fråga sig då? :wink: