Världsmäster Massa?
-
- Varnad
-
-
-
-
- Utvisad
Nja, Massa hade ju faktiskt slagit av på tempot, just för att spara på materialet. Om han sedan hade pressat det innan låter jag vara osagt, men när det poofade hade faktiskt Massa slagit av redan, precis som Kimi gjorde.PC: skrev:Kimi... eeh förlåt, Massa är väl bara en sån sopa som håller på och kör sönder materialet, eller hur Enzo... eller Gösta, eller...?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Hmm, vilken planet lever du på? I år blir ju Kimi frånkörd av Massa så det sjunger ända upp på läktaren.Jari skrev:Själv tänkte jag vara med på Valencia när Kimi cementerar årets säsong. Det ser mycket bättre ut än i fjol nu...
Dagens resultat gör nog så att Massa inte säkrar segern inför sista loppet som jag först trodde, men jag får nog fortfarande en fin jubilarpresent den 2/11.
Så du åker på Valenica då? Är det första (och sista) loppet i år, eller blir det fler?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Men Kimi ligger före Massa i sammanställningen.EnzoF1 skrev:Hmm, vilken planet lever du på? I år blir ju Kimi frånkörd av Massa så det sjunger ända upp på läktaren.Jari skrev:Själv tänkte jag vara med på Valencia när Kimi cementerar årets säsong. Det ser mycket bättre ut än i fjol nu...
Dagens resultat gör nog så att Massa inte säkrar segern inför sista loppet som jag först trodde, men jag får nog fortfarande en fin jubilarpresent den 2/11.
Så du åker på Valenica då? Är det första (och sista) loppet i år, eller blir det fler?
-
- Utvisad
Glock kom före Kimi idag - alltså är Glock en bättre förare än Kimi!Geer skrev:Men Kimi ligger före Massa i sammanställningen.EnzoF1 skrev:Hmm, vilken planet lever du på? I år blir ju Kimi frånkörd av Massa så det sjunger ända upp på läktaren.Jari skrev:Själv tänkte jag vara med på Valencia när Kimi cementerar årets säsong. Det ser mycket bättre ut än i fjol nu...
Man får nog vara bra enögd Kimifan för att tycka att Kimi var den bästa Ferrariföraren idag, men jag förväntar mig iofs det från dig.
-
- Varnad
Bevisligen inte tillräckligt eller i tillräckligt god tid.EnzoF1 skrev:Nja, Massa hade ju faktiskt slagit av på tempot, just för att spara på materialet. Om han sedan hade pressat det innan låter jag vara osagt, men när det poofade hade faktiskt Massa slagit av redan, precis som Kimi gjorde.PC: skrev:Kimi... eeh förlåt, Massa är väl bara en sån sopa som håller på och kör sönder materialet, eller hur Enzo... eller Gösta, eller...?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Nej det är långt ifrån bergis, men det är min plan.Lemon skrev:Är det bergis att du kommer vara på plats den här gången? Du har skrivit ett antal gånger att du ska åka på formel1-lopp men när var det senast du verkligen kom iväg?
Som familjefar har man inte lyxen att stoppa undan varenda överbliven krona utan någon annan i familjen kanske vill ha dem.
-
- Varnad
Nej det blir förhoppningsvis ett till.EnzoF1 skrev:Hmm, vilken planet lever du på? I år blir ju Kimi frånkörd av Massa så det sjunger ända upp på läktaren.Jari skrev:Själv tänkte jag vara med på Valencia när Kimi cementerar årets säsong. Det ser mycket bättre ut än i fjol nu...
Ett tips, kolla tabellen och kom tillbaks sen.
-
Hade kanske inte gått att göra det i ett tidigare skede med tanke på att Hamilton låg bakom och pressade fram till dennes punktering. Hade heller inte gått att slå av på takten mer med tanke på att Kovalainen nästan var ikapp när motorn gick...Jari skrev:Bevisligen inte tillräckligt eller i tillräckligt god tid.
Ferrari.
-
- Varnad
Både idag och igår gjorde Glock sig själv en jättetjänst.EnzoF1 skrev:Glock kom före Kimi idag - alltså är Glock en bättre förare än Kimi!Geer skrev:Men Kimi ligger före Massa i sammanställningen.EnzoF1 skrev: Hmm, vilken planet lever du på? I år blir ju Kimi frånkörd av Massa så det sjunger ända upp på läktaren.
Man får nog vara bra enögd Kimifan för att tycka att Kimi var den bästa Ferrariföraren idag, men jag förväntar mig iofs det från dig.
Det är nog fler än jag som nu fått upp ögonen för honom.
På egna meriter dessutom.
-
- Varnad
Jag tyckte nog att han ryckte åt sig en hälsosam ledning ganska tidigt och hade lätt kunnat skruva ner lite.Eau Rouge skrev:Hade kanske inte gått att göra det i ett tidigare skede med tanke på att Hamilton låg bakom och pressade fram till dennes punktering. Hade heller inte gått att slå av på takten mer med tanke på att Kovalainen nästan var ikapp när motorn gick...Jari skrev:Bevisligen inte tillräckligt eller i tillräckligt god tid.
-
Kimi ligger ju ändå före Massa i sammandraget.EnzoF1 skrev:Glock kom före Kimi idag - alltså är Glock en bättre förare än Kimi!Geer skrev:Men Kimi ligger före Massa i sammanställningen.EnzoF1 skrev: Hmm, vilken planet lever du på? I år blir ju Kimi frånkörd av Massa så det sjunger ända upp på läktaren.
-
Tycker han kör med samma tider hela loppet till puffEnzoF1 skrev:Nja, Massa hade ju faktiskt slagit av på tempot, just för att spara på materialet. Om han sedan hade pressat det innan låter jag vara osagt, men när det poofade hade faktiskt Massa slagit av redan, precis som Kimi gjorde.PC: skrev:Kimi... eeh förlåt, Massa är väl bara en sån sopa som håller på och kör sönder materialet, eller hur Enzo... eller Gösta, eller...?
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
- Utvisad
Nu har kritiken börjat på allvar i Italien mot Kimi.
Flera ledande publikationer undrar om Kimi verkligen platsar i Ferrari. Gazzettan säger att det är dags att ta honom i öronen, samtidigt som man säger att Massa är den förare Ferrari behöver.
Det ryktas som sagt även om att Kimi sökt läkare flera gånger för magsmärtor, kan det vara levern som krånglar? Det är visst flera i depån som är oroliga för att Kimi kan komma att supa ihjäl sig, det dricks tydligen rejält.
Om inte Kimi inte presterar bättre nästa lopp kommer det att börja gapas högt om Alonso misstänker jag. Det lär ju logiskt sett vara Kimi som sitter mest löst till i stallet.
Flera ledande publikationer undrar om Kimi verkligen platsar i Ferrari. Gazzettan säger att det är dags att ta honom i öronen, samtidigt som man säger att Massa är den förare Ferrari behöver.
Det ryktas som sagt även om att Kimi sökt läkare flera gånger för magsmärtor, kan det vara levern som krånglar? Det är visst flera i depån som är oroliga för att Kimi kan komma att supa ihjäl sig, det dricks tydligen rejält.
Om inte Kimi inte presterar bättre nästa lopp kommer det att börja gapas högt om Alonso misstänker jag. Det lär ju logiskt sett vara Kimi som sitter mest löst till i stallet.
-
- Varnad
Alonso är redan klar för Honda och vad Italiensk media ylar om måste väl nästan anses som ot eller åtminstone utan relevans.
Beträffande Kimis "magproblem" verkar italiensk media vara de enda som sett eller hört något om det. Inte ens Kimi verkar veta något...
Beträffande Kimis "magproblem" verkar italiensk media vara de enda som sett eller hört något om det. Inte ens Kimi verkar veta något...
-
- Utvisad
Eller så är det du som inte vet nåt om det. Det kan ju faktiskt försigå saker som du inte har en aning om, eller hur? Dessutom skrev jag inte att källan till magproblemen var italienska medier, det är en mkt närmare källa.Jari skrev:Alonso är redan klar för Honda och vad Italiensk media ylar om måste väl nästan anses som ot eller åtminstone utan relevans.
De aktuella italienska publikationerna tillhör de bättre i världen, oavsett vad du i ditt lilla hörn av världen tycker om det.
Skjut inte budbäraren Jari, nu har vinden vänt och det är inte mitt fel.
Kimi börjar sitta löst nu, och snart finns det ingen plats för honom nånstans.
Senast redigerad av EnzoF1 den tis aug 05, 2008 18:38, redigerad totalt 1 gång.
-
Är Alonso redan färdig?
"Alonso erbjuds jättelön av Honda
Enligt The Guardian vill Fernando Alonso till Ferrari - via ett år i Honda.
Tidningen uppger att Honda bjuder 15 miljoner dollar, runt 90 miljoner kronor, för att Alonso ska köra för stallet 2009.
- Fernando är en underbar förare som skulle vara en fantastisk tillgång för alla toppstall, inklusive vårt, säger stallchefen Nick Fry.
- Arbetet som jag och Ross (Brawn) har är att bygga en mästerskapsvinnande stall.
Brawn håller med Nick Fry.
- Vi skulle älska att ha honom här. Av alla förare är han den ende som jag tycker är liga komplett som Michael (Schumacher) var.
Men Alonso tros ha en plats i Ferrari i sikte. Därmed kan tiden i Honda bli ettårig. Kimi Räikkönens kontrakt går ut efter 2009 och Felipe Massas efter 2010. "
Var har du läst det ?
"Alonso erbjuds jättelön av Honda
Enligt The Guardian vill Fernando Alonso till Ferrari - via ett år i Honda.
Tidningen uppger att Honda bjuder 15 miljoner dollar, runt 90 miljoner kronor, för att Alonso ska köra för stallet 2009.
- Fernando är en underbar förare som skulle vara en fantastisk tillgång för alla toppstall, inklusive vårt, säger stallchefen Nick Fry.
- Arbetet som jag och Ross (Brawn) har är att bygga en mästerskapsvinnande stall.
Brawn håller med Nick Fry.
- Vi skulle älska att ha honom här. Av alla förare är han den ende som jag tycker är liga komplett som Michael (Schumacher) var.
Men Alonso tros ha en plats i Ferrari i sikte. Därmed kan tiden i Honda bli ettårig. Kimi Räikkönens kontrakt går ut efter 2009 och Felipe Massas efter 2010. "
Var har du läst det ?
-
- Utvisad
-
- Varnad
Det tryckta ordet stämmer för sällan tyvärr.
Silly season är här och jag tror Alonso vill börja tänka på sin pension. Nej, jag tror heller inte att de mest gaphalsiga italienska reportrarna kan rubba Kimi. Vinner han dessutom VM i år också får de snällt äta upp detta också. Om jag inte har helt fel handlar det mer om att väcka Kimi, inte att sparka honom.
Silly season är här och jag tror Alonso vill börja tänka på sin pension. Nej, jag tror heller inte att de mest gaphalsiga italienska reportrarna kan rubba Kimi. Vinner han dessutom VM i år också får de snällt äta upp detta också. Om jag inte har helt fel handlar det mer om att väcka Kimi, inte att sparka honom.
-
- Utvisad
Nej, den som rubbar Kimi är ju Massa. Nåt är det ju som trycker Kimi, och en kombination av t.ex. magkatarr, att blir frånkörd av stallkamraten och hård mediabevakning kan knäcka nån lätt. När man som Kimi dessutom inte sägs tillhöra de vassare knivarna i lådan så är det inte alls orimligt att det blir så här.Jari skrev:Det tryckta ordet stämmer för sällan tyvärr.
Kimi är bra i en perfekt bil, det ska jag inte ta ifrån honom, men när bilen inte är perfekt så är det nog knäckande att se att man inte kan hålla samma tempo som stallkamraten.
Jag tror Kimi helt enkelt har peakat, han har varit på toppen, fått en uppkörd titel och nu är det på väg utför, och det kan gå snabbare än man tror. Får Kimi pisk av stallkamraten i år, vilket han sannolikt får, så tror jag inte han fortsätter nästa år.
-
Den Italienska pressen är som den är om jag inte missminner mig så var det ett jävla liv på dom föra året och gapade om att Kimi skulle ut ur Ferrari. Oj han van ju WM, Hurra för Kimi han är bäst! Dom Gör som Gösta öppnar rocken och helt plötsligen tar vinden fatt i den och då vet man inte var den stannar
-
- Varnad
Jag kan svagt i bakgrunden höra musiken till "twilight zone" för sist jag tittade låg ju Kimi före Massa i tabellen och betydligt bättre till än i fjol när han började sopa mattan med allt och alla för att till slut ta hem det stora priset och OJJJ vad populär han var i Italien, och att han aldrig skulle få sluta i Ferraristallet...EnzoF1 skrev:Nej, den som rubbar Kimi är ju Massa. Nåt är det ju som trycker Kimi, och en kombination av t.ex. magkatarr, att blir frånkörd av stallkamraten och hård mediabevakning kan knäcka nån lätt. När man som Kimi dessutom inte sägs tillhöra de vassare knivarna i lådan så är det inte alls orimligt att det blir så här.Jari skrev:Det tryckta ordet stämmer för sällan tyvärr.
Kimi är bra i en perfekt bil, det ska jag inte ta ifrån honom, men när bilen inte är perfekt så är det nog knäckande att se att man inte kan hålla samma tempo som stallkamraten.
Jag tror Kimi helt enkelt har peakat, han har varit på toppen, fått en uppkörd titel och nu är det på väg utför, och det kan gå snabbare än man tror. Får Kimi pisk av stallkamraten i år, vilket han sannolikt får, så tror jag inte han fortsätter nästa år.
Nåja.
-
- Utvisad
Ja, men du vet lika väl som jag vem det är som kör bra i Ferrari just nu, och när Massa då presterar bättre än Kimi till en bråkdel av lönen, ja då är det han som sitter mest löst.Jari skrev:Jag kan svagt i bakgrunden höra musiken till "twilight zone" för sist jag tittade låg ju Kimi före Massa i tabellen och betydligt bättre till än i fjol när han började sopa mattan med allt och alla för att till slut ta hem det stora priset och OJJJ vad populär han var i Italien, och att han aldrig skulle få sluta i Ferraristallet...EnzoF1 skrev:Nej, den som rubbar Kimi är ju Massa. Nåt är det ju som trycker Kimi, och en kombination av t.ex. magkatarr, att blir frånkörd av stallkamraten och hård mediabevakning kan knäcka nån lätt. När man som Kimi dessutom inte sägs tillhöra de vassare knivarna i lådan så är det inte alls orimligt att det blir så här.Jari skrev:Det tryckta ordet stämmer för sällan tyvärr.
Nåja.
Men du får gärna berätta när och framförallt varför Kimi ska börja sopa mattan med allt och alla? Och det där OJJJ vad populär han var stämmer inte så bra med verkligheten, tvärtom sågs och ses Kimi inte med så blida ögon i Italien. Massa är betydligt mer populär, både i stallet och i landet.
Men som sagt, du får vänta och se. Jag tror inte Kimi kör så mkt längre jag.
Har du köpt biljetter till Valencia än?
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
Kimi verkar ha tappat gnistan. För ett par år sen kunde han vara blixtrande snabb i sin McLaren, men nu...
Hade bilen varit tillförlitligare hade han tagit sitt VM -05, nu fick han det till skänks -07 i stället..
Man får en känsla av att han funderar på annat än racing..
Grundtips är nog ändå att han kommer igång igen o kör nästa år och sen lägger av.
Sen tror jag det är dags för en viss Bruno att flytta upp ett snäpp från Toro Rossi..
Hade bilen varit tillförlitligare hade han tagit sitt VM -05, nu fick han det till skänks -07 i stället..
Man får en känsla av att han funderar på annat än racing..
Grundtips är nog ändå att han kommer igång igen o kör nästa år och sen lägger av.
Sen tror jag det är dags för en viss Bruno att flytta upp ett snäpp från Toro Rossi..
Saknar de gamla mästarna...
-
-
- Utvisad
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
I Italien är det Massa som gäller tydligen.
Om Massa bara kunde köra så här i varje lopp så skulle han utan tvekan bli världsmästare. Innan säsongen började trodde jag på Räikkonen som WDC i år, men nu tror jag mest på Hamilton. Fast Massa är ju den man hoppas på. Räkan eller Hamil, det är som att välja mellan pest eller kolera.
- http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2858.shtmlThe Italian press was all praise for Felipe Massa in the wake of the Hungarian Grand Prix.
Following McLaren driver Lewis Hamilton's earlier dominance of the event, Brazilian Massa looked set for an inspired win against the odds until his Ferrari engine cruelly failed within kilometres of snatching back the championship lead.
"What more can Ferrari ask of its driver?" the newspaper La Gazzetta dello Sport wondered.
Another difficult weekend for reigning World Champion Kimi Raikkonen, however, leaves speculation raging about the future of Ferrari's other driver.
"He seems a pale imitation of the driver of the past," Tuttosport, an Italian national sports newspaper, said. "This Raikkonen is not the driver that Ferrari needs.
He needs to ask himself whether he really still has the desire."
Om Massa bara kunde köra så här i varje lopp så skulle han utan tvekan bli världsmästare. Innan säsongen började trodde jag på Räikkonen som WDC i år, men nu tror jag mest på Hamilton. Fast Massa är ju den man hoppas på. Räkan eller Hamil, det är som att välja mellan pest eller kolera.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Utvisad
Lemon skrev:I Italien är det Massa som gäller tydligen.
- http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2858.shtmlThe Italian press was all praise for Felipe Massa in the wake of the Hungarian Grand Prix.
Following McLaren driver Lewis Hamilton's earlier dominance of the event, Brazilian Massa looked set for an inspired win against the odds until his Ferrari engine cruelly failed within kilometres of snatching back the championship lead.
"What more can Ferrari ask of its driver?" the newspaper La Gazzetta dello Sport wondered.
Another difficult weekend for reigning World Champion Kimi Raikkonen, however, leaves speculation raging about the future of Ferrari's other driver.
"He seems a pale imitation of the driver of the past," Tuttosport, an Italian national sports newspaper, said. "This Raikkonen is not the driver that Ferrari needs.
He needs to ask himself whether he really still has the desire."
Hur tänker dessa dårar i italien ?
Det dom är ute efter är att bägge förare skall vinna typ samtidigt eller ???
Annars är det bara att kasta in handduken .Italien och Frankrike är 2 skit länder man skall bojkotta ..
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
-
Det är bara att sätta igång.Rexa skrev:Italien och Frankrike är 2 skit länder man skall bojkotta ..
Båda länderna är stora producenter av Bilar, läkemedel, elektronik, flygplan, mm. Har sannolikt världens bästa mat. Världens bästa viner produceras i dessa länder. Fantastisk natur. Fenomenalt bra kulturutbud. Har långa motorsporttraditioner. Bland de länder i världen som tar emot flest turister. mm mm.
När vi i norden bodde i grottor och åt våra grannar så hade dessa länder en skriven lagbok, skrev poesi och var demokratier.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Italienska pressen _KRÄVDE_ ju nästan att Massa skulle sparkas i början av sässongen när han gjorde sina oootroligt dåliga lopp, det verkar som att de måste rikta all sin kritik endast en av förarna åt gången, samt allt beröm åt en åt gången.
Massa har medvind just nu och får till bilen samtidigt som psyket och självförtroendet är på topp.
Hamilton har också medvind, McLaren är riktigt bra just nu, han får till inställningarna bättre än Heikki, och har självförtroendet med sig.
Kimi har en liten dipp, får inte till bilen helt och saknar det där "extra".
Trots det är det racing det handlar om och sist kom Kimi 3a, Massa 17e(?) och Hamilton 5a.
Självklart ska Kimi ha sparken och de andra är ju mycket bättre än honom...??!?!
De som dömer ut förare enbart vad de prestarar på 2-4 tävlingar, eller prisar förare enbart vad de presterar i några lopp, är inget mer än vimplar i vinden.
Det svänger från bana till bana, väder till oväder, självförtroende till självförtroende och inte minst tur till otur.
Det är poängen som räknas för att vinna totalt, och om kimi är i en djup svacka just nu, så lyckas han jävligt bra jämfört med andra som peakar just nu.
mvh. Fredrik
Massa har medvind just nu och får till bilen samtidigt som psyket och självförtroendet är på topp.
Hamilton har också medvind, McLaren är riktigt bra just nu, han får till inställningarna bättre än Heikki, och har självförtroendet med sig.
Kimi har en liten dipp, får inte till bilen helt och saknar det där "extra".
Trots det är det racing det handlar om och sist kom Kimi 3a, Massa 17e(?) och Hamilton 5a.
Självklart ska Kimi ha sparken och de andra är ju mycket bättre än honom...??!?!
De som dömer ut förare enbart vad de prestarar på 2-4 tävlingar, eller prisar förare enbart vad de presterar i några lopp, är inget mer än vimplar i vinden.
Det svänger från bana till bana, väder till oväder, självförtroende till självförtroende och inte minst tur till otur.
Det är poängen som räknas för att vinna totalt, och om kimi är i en djup svacka just nu, så lyckas han jävligt bra jämfört med andra som peakar just nu.
mvh. Fredrik
-
Men i Frankrike så strejkar alltid någon av de större verksamheterna veckovis och bönderna tippar koskit utanför myndighetera och lastbilschaufförerna blockerar motorvägarna.Gösta skrev:När vi i norden bodde i grottor och åt våra grannar så hade dessa länder en skriven lagbok, skrev poesi och var demokratier.
Känns verkligen 2008.
-
Det beror på att arbetsmarknadens parter utnyttjar sin lagliga rätt till påverkan av den politiska och ekonomiska utvecklingen.FredrikE skrev:Men i Frankrike så strejkar alltid någon av de större verksamheterna veckovis och bönderna tippar koskit utanför myndighetera och lastbilschaufförerna blockerar motorvägarna.Gösta skrev:När vi i norden bodde i grottor och åt våra grannar så hade dessa länder en skriven lagbok, skrev poesi och var demokratier.
Känns verkligen 2008.
I sverige har vi också strejker. Nyligen var det busschaufförerna, innan dess var det sjuksköterskorna osv. Eftersom Fransmännen är ca 6 ggr fler än Svenskarna och fackföreningsrörelsen mer decentraliserad så är sannolikheten för strejk större.
Har jag förstått dig rätt om jag påstår att du tycker det är "omodernt" att kämpa för sina fackliga rättigheter efter 2007??????
-
- Varnad
Jag älskar att slå vad, speciellt med dig.EnzoF1 skrev:Slår du vad nu igen Jari?Jari skrev:Jag sätter 100 till på att han kör där även 2010.
(I väntan på att du äter en keps eller liknande och får en hel säck med tioöringar och signerade brev av Gösta)
-
Blanda inte in mig i ert förhållande!!!Jari skrev:Jag älskar att slå vad, speciellt med dig.EnzoF1 skrev:Slår du vad nu igen Jari?Jari skrev:Jag sätter 100 till på att han kör där även 2010.
(I väntan på att du äter en keps eller liknande och får en hel säck med tioöringar och signerade brev av Gösta)
-
- Varnad
Men vänta nu, vad för sorts demokratier pratar du om, Belusconis eller Nemos?Gösta skrev:Det är bara att sätta igång.Rexa skrev:Italien och Frankrike är 2 skit länder man skall bojkotta ..
Båda länderna är stora producenter av Bilar, läkemedel, elektronik, flygplan, mm. Har sannolikt världens bästa mat. Världens bästa viner produceras i dessa länder. Fantastisk natur. Fenomenalt bra kulturutbud. Har långa motorsporttraditioner. Bland de länder i världen som tar emot flest turister. mm mm.
När vi i norden bodde i grottor och åt våra grannar så hade dessa länder en skriven lagbok, skrev poesi och var demokratier.
Jag tycker vi kan hålla och begränsa oss till de senaste drygt 50 åren och personligen tycker jag nog att det stått still eller backat i både Italien och Frankrike, men de har ju sin triumfbåge och Italienarna Kålleseum så då måste de ju vara bäst.
Vore kul om de ville komma på F1 och mäta sig, dessa lands förare...
Men vänta nu, de är ju där och blir ifrånåkta av en snorvalp från Esbo från ett land med knappt 5 miljoner invånare och en till som seglar upp bland de allra bästa.
...
Jag börjar tro att ni är lite bittra och inåtvända mot finnar i motorsport. Rätta mig om jag har fel, men jag får den känslan just nu.
-
Efter att ha sett fransmännen strejka på nära håll till och från i ett halvår, så kan jag säga att jag varken sympatiserar med eller tycker synd om de flesta av dem, självklart ska vi ha rätt att strejka, men anledningen till varför vi strejkar avgör ju om vi är 2008 eller ute och cyklar.Gösta skrev: Det beror på att arbetsmarknadens parter utnyttjar sin lagliga rätt till påverkan av den politiska och ekonomiska utvecklingen.
I sverige har vi också strejker. Nyligen var det busschaufförerna, innan dess var det sjuksköterskorna osv. Eftersom Fransmännen är ca 6 ggr fler än Svenskarna och fackföreningsrörelsen mer decentraliserad så är sannolikheten för strejk större.
Har jag förstått dig rätt om jag påstår att du tycker det är "omodernt" att kämpa för sina fackliga rättigheter efter 2007??????
Att tippa koskit på trappan kan ju vara kul på kort sikt, men samma sak här, så känns det inte helt 2008.
mvh. Fredrik
-
- Utvisad
Ja, synd att du backat ur alla vad jag synat dig på, men så är det väl när man saknar ryggrad.Jari skrev:Jag älskar att slå vad, speciellt med dig.EnzoF1 skrev:Slår du vad nu igen Jari?Jari skrev:Jag sätter 100 till på att han kör där även 2010.
Det är lätt att snacka Jari, men en annan sak att stå för sina ord.
Men lägg upp de där 200:- så har vi väl ett vad. Men jag tror inte jag ser några pengar den här gången heller.
-
Oavsett vad man tycker om Berlusconi så är han demokratiskt vald. Både Italien och Frankrike är medlemmar i G7/8 gruppen vilket är ett mått på ekonomiernas storlek / inverkan på världsekonomin. Sen har Frankrike lite mer än triumfbågen och Italien har annat än colloseum.Jari skrev:Men vänta nu, vad för sorts demokratier pratar du om, Belusconis eller Nemos?Gösta skrev:Det är bara att sätta igång.Rexa skrev:Italien och Frankrike är 2 skit länder man skall bojkotta ..
Jag tycker vi kan hålla och begränsa oss till de senaste drygt 50 åren och personligen tycker jag nog att det stått still eller backat i både Italien och Frankrike, men de har ju sin triumfbåge och Italienarna Kålleseum så då måste de ju vara bäst.
Vore kul om de ville komma på F1 och mäta sig, dessa lands förare...
Men vänta nu, de är ju där och blir ifrånåkta av en snorvalp från Esbo från ett land med knappt 5 miljoner invånare och en till som seglar upp bland de allra bästa.
...
Jag börjar tro att ni är lite bittra och inåtvända mot finnar i motorsport. Rätta mig om jag har fel, men jag får den känslan just nu.
Senast redigerad av Gösta den ons aug 06, 2008 14:53, redigerad totalt 1 gång.
-
FredrikE skrev:
Att tippa koskit på trappan kan ju vara kul på kort sikt, men samma sak här, så känns det inte helt 2008.
mvh. Fredrik
Vad gör man 2008? Anordnar HBT festivaler???