UNGERNS GP 2008 - HUNGARORING

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

PQ skrev:
Kuopio skrev:
PQ skrev:Men han tappade ju inte 8-10 poäng till Hamilton, eller?
Vart kom Hamilton in i diskussionen?, nån skrev att Kimi tappade 8-10p - som han gjorde. Vad Hamilton gjorde är en helt annan historia...
Hamilton kom in i bilden när jag sa "Fast han tappade väll inget mot VM-ledaren?"
Och jag kommenterade att Hamilton var bakom och troligtvis skulle ha gjort det, ingen har sagt att Kimi tappade 8-10p till Hamilton, alles klar?
PQ

Inlägg av PQ »

Cheever skrev:
PQ skrev:Just precis, så mitt initiala påstående maskerat som en fråga var med andra ord korrekt?
?

Om du inte vill förstå kan du väl säga det från början så kan vi sluta med att försöka förklara för dig som uppenbarligen lever i en annan matematisk galax än oss andra.
Det är intressant att se hur en icke-fråga blir uppblåst bara för att taggarna är utåt.

Mitt påstående var att Kimi inte förlorade 8-10 poäng gentemot Hamilton då båda ju nollade. Självklart förlorade han ändå poängen i mästerskapet, men differensen mellan ettan och tvåan i dagens mästerskapsställning skulle varit densamma oavsett incidenten i Kanada(sånär som +-1-2 eventuella poäng).
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

EnzoF1 skrev:
JTarnstrom skrev:Med dagen resultat kan nog Kubica räknas bort från VM-striden. För Massa var haveriet säkert en dubbel besvikelse. Förutom att segern gick upp i rök försvann nog möjligheten till att Ferrari skulle börja favorisera honom i kampen om titeln.
Precis, hade Massa tagit sina 10 p idag hade det nog fattats ett och annat beslut i Maranello, nu tror jag vi får vänta 2 lopp innan det görs. Men å andra sidan, Massa kommer inte att behöva de där besluten, han kör ju ifrån Kimi så bra på egen hand. Hoppas bara att Ferrari kan få sin första välförtjänta WDC sedan 04.
Tror nog gubbsen i Maranello har sett redan tidigare...

I dag var det ju klasskillnad...

Ja, ren uppvisning rent av..
Saknar de gamla mästarna...
PQ

Inlägg av PQ »

Kuopio skrev:
PQ skrev:
Kuopio skrev: Vart kom Hamilton in i diskussionen?, nån skrev att Kimi tappade 8-10p - som han gjorde. Vad Hamilton gjorde är en helt annan historia...
Hamilton kom in i bilden när jag sa "Fast han tappade väll inget mot VM-ledaren?"
Och jag kommenterade att Hamilton var bakom och troligtvis skulle ha gjort det, ingen har sagt att Kimi tappade 8-10p till Hamilton, alles klar?
Intressant. Det är ju precis det jag säger, Kimi tapade inte 8-10 poäng till Hamilton.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Dawe skrev:Ferraris problem ligger ju fortfarande i kvalen, det visar ju Massa genom att inte ta pole trots fältets lättaste bil, fart i race finns ju definitivt, se bara på hur Kimi körde bara han kom om bromklossen i Renulten.
Ferrari gynnades nog idag av att det var betydligt varmare än i t ex Tyskland för två veckor sen. Ferrarin är snällare mot däcken än vad McLaren är och skillnaden i kval kontra race får vi dras med resten av säsongen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

EnzoF1 skrev:
Kuopio skrev:
Lemon skrev: Kimi ska alltså kallt räkna med att Massa kommer att köra av banan, alternativt skjuta sin motor och att Hamilton punkterar sina däck även i kommande lopp?

Nej, Kimi bör nog se till att kvala lite bättre än andra eller tredje startled om han ska ha nån chans på titeln.
Det är ju inte alltid till Kimi´s fördel när Massa klantar till det, kan lika gärna vara till McLarens fördel (som det har varit flera ggr iår).

Massa ger ut gratispoäng till vem som helst.
Du menar som Kimi ger ut gratispoäng till Glock t.ex..
Förstår inte riktigt, Massa gav Glock 2p enligt mina nogranna beräkningar.
Enligt samma beräkningar så fick även Kova 2, resterande poängtagare fick en extra poäng.

Massa blir säkerligen bjuden på en hel del öl eller drinkar (beror på vad han dricker) just nu i Paddock-baren av Kova, Glock, Kimi, Alonso, Hamilton (blivit rätt mycket gratissprit till Massa iår), Piquet, Trulli och Kubica.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

PQ skrev:
Kuopio skrev:
PQ skrev:Hamilton kom in i bilden när jag sa "Fast han tappade väll inget mot VM-ledaren?"
Intressant. Det är ju precis det jag säger, Kimi tapade inte 8-10 poäng till Hamilton.
Och det är absolut ingen som har sagt att Kimi tappade 8-10p till Hamilton heller...

Kan vi sluta nu med din låtsasdebatt?, slöseri med tid för alla parter.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:
EnzoF1 skrev:
Kuopio skrev: Det är ju inte alltid till Kimi´s fördel när Massa klantar till det, kan lika gärna vara till McLarens fördel (som det har varit flera ggr iår).

Massa ger ut gratispoäng till vem som helst.
Du menar som Kimi ger ut gratispoäng till Glock t.ex..
Förstår inte riktigt, Massa gav Glock 2p enligt mina nogranna beräkningar.
Enligt samma beräkningar så fick även Kova 2, resterande poängtagare fick en extra poäng.

Massa blir säkerligen bjuden på en hel del öl eller drinkar (beror på vad han dricker) just nu i Paddock-baren av Kova, Glock, Kimi, Alonso, Hamilton (blivit rätt mycket gratissprit till Massa iår), Piquet, Trulli och Kubica.
Ja, två anledningar: Kimi hade en bil man kunde vinna loppet i och så fegade han på slutet.

Ja, dagens förare är ju Glock och Massa, så jag hoppas de får lite drinkar.

Massa är alldeles för proffsig för att supa, så det är nog ingen risk. Om tre veckor så visar han ånyo att han är den bättre föraren i Ferrari.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
PQ

Inlägg av PQ »

Kuopio skrev:
PQ skrev:
Kuopio skrev: Och jag kommenterade att Hamilton var bakom och troligtvis skulle ha gjort det, ingen har sagt att Kimi tappade 8-10p till Hamilton, alles klar?
Och det är absolut ingen som har sagt att Kimi tappade 8-10p till Hamilton heller...

Kan vi sluta nu med din låtsasdebatt?, slöseri med tid för alla parter.
Haha... Nu börjar vi komma någonstans :D
"Öööh, näe. Har jag sagt att någon sagt det?" ;) :roll:
F'låt om jag tvingat in dig i min låtsasdebatt. :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Personligen tror jag inte att Massa får låna Kimis bil något mer för han kör bara sönder den.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Kod: Markera allt

SNABBASTE VARVEN
 3   1  K.Räikkönen    Ferrari              B  61  1.21,195  
17   2  F.Massa        Ferrari              B  16  1.21,355  0,160 
 5  22  L.Hamilton     McLaren-Mercedes     B  15  1.21,493  0,298 
 6   6  N.Piquet Jr    Renault              B  64  1.21,537  0,342 
 7  11  J.Trulli       Toyota               B  65  1.21,638  0,443 
 2  12  T.Glock        Toyota               B  42  1.21,671  0,476 
 1  23  H.Kovalainen   McLaren-Mercedes     B  19  1.21,753  0,558 
 4   5  F.Alonso       Renault              B  47  1.21,793  0,598 
 8   4  R.Kubica       BMW Sauber-BMW       B  70  1.21,941  0,746 
 9  10  M.Webber       Red Bull-Renault     B  67  1.22,125  0,930 
10   3  N.Heidfeld     BMW Sauber-BMW       B  67  1.22,183  0,988 
12  16  J.Button       Honda                B  63  1.22,397  1,202 
14   7  N.Rosberg      Williams-Toyota      B  57  1.22,397  1,202 
16  17  R.Barrichello  Honda                B  65  1.22,436  1,241 
15  21  G.Fisichella   Force India-Ferrari  B  68  1.22,641  1,446 
11   9  D.Coulthard    Red Bull-Renault     B  67  1.22,732  1,537 
18  14  S.Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   B  29  1.23,220  2,025 
13   8  K.Nakajima     Williams-Toyota      B  67  1.23,307  2,112
19  20  A.Sutil        Force India-Ferrari  B  29  1.23,650  2,455
20  15  S.Vettel       Toro Rosso-Ferrari   B  17  1.24,222  3,027
Inte var Kova snabb inte. Men vad ska man säga om BMW Sauber? Illa, deras trend oroar mig. För att inte tala om Williams!
Bild
PQ

Inlägg av PQ »

Pastis skrev:

Kod: Markera allt

SNABBASTE VARVEN
 3   1  K.Räikkönen    Ferrari              B  61  1.21,195  
17   2  F.Massa        Ferrari              B  16  1.21,355  0,160 
 5  22  L.Hamilton     McLaren-Mercedes     B  15  1.21,493  0,298 
 6   6  N.Piquet Jr    Renault              B  64  1.21,537  0,342 
 7  11  J.Trulli       Toyota               B  65  1.21,638  0,443 
 2  12  T.Glock        Toyota               B  42  1.21,671  0,476 
 1  23  H.Kovalainen   McLaren-Mercedes     B  19  1.21,753  0,558 
 4   5  F.Alonso       Renault              B  47  1.21,793  0,598 
 8   4  R.Kubica       BMW Sauber-BMW       B  70  1.21,941  0,746 
 9  10  M.Webber       Red Bull-Renault     B  67  1.22,125  0,930 
10   3  N.Heidfeld     BMW Sauber-BMW       B  67  1.22,183  0,988 
12  16  J.Button       Honda                B  63  1.22,397  1,202 
14   7  N.Rosberg      Williams-Toyota      B  57  1.22,397  1,202 
16  17  R.Barrichello  Honda                B  65  1.22,436  1,241 
15  21  G.Fisichella   Force India-Ferrari  B  68  1.22,641  1,446 
11   9  D.Coulthard    Red Bull-Renault     B  67  1.22,732  1,537 
18  14  S.Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   B  29  1.23,220  2,025 
13   8  K.Nakajima     Williams-Toyota      B  67  1.23,307  2,112
19  20  A.Sutil        Force India-Ferrari  B  29  1.23,650  2,455
20  15  S.Vettel       Toro Rosso-Ferrari   B  17  1.24,222  3,027
Inte var Kova snabb inte. Men vad ska man säga om BMW Sauber? Illa, deras trend oroar mig. För att inte tala om Williams!
Vad är Williams inställning? Har dom slutat fokusera på säsongen för att satsa på nästa säsong? För inte kan dom väll blivit så dåliga? :(

Edit: Dethär är väll föresten ett av de första loppen i år som Nico inte kört av nosvingen under? Tycker ju det borde resulterat i en något bättre placering... :\
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Pastis skrev:Inte var Kova snabb inte. Men vad ska man säga om BMW Sauber? Illa, deras trend oroar mig. För att inte tala om Williams!
Kovalainen har gjort ett par skapliga kval i år, men har han någonsin varit snabb i ett lopp? Friska upp mitt minne ni som minns.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Jag kolla en inspelning av loppet, dvs utan stöd av livetiming. Jag begriper inget av Kubicas droppande i fälten. Antingen körde han av nånstans eller körde så långsamt så att flera bilar körde om. För inte tappa han 5 bilar under depåstoppen??

Kunde inte låta bli att flina när Massa poffa. Fast hans misstag som han lyckades rädda och göra en mycket snygg omkörning av var imponerande. Första gången han imponera på mig faktiskt, det var kul.

Och jävligt kul att Toyota med Glock har fått upp farten.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Kan inte låta bli att imponeras av Piquet. Han har tagit poäng i tre tävlingar irad som han tagit sig imål. Det är riktigt bra från att ha varit på nedre delen av startfältet. Han är inte långt efter Alonso, och kanske Alonso får stryk av ytterligare en rookie. I sånt fall kan han nog dra sig tillbaka och vila på sina två VM-titlar. :wink:

Kul lopp, och roligt att Toyota ryckt upp sig så. :up:
Ferrari.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Personligen tror jag inte att Massa får låna Kimis bil något mer för han kör bara sönder den.
Jag tror Massa bara lånar Kimis bil för att visa att det inte är nåt fel på den.

En bra förare kan köra snabbt i vilken bil som helst.

Fan Jari, det måste svida innanför skinnet nu när Kimi visar hur bra han egentligen (inte) är när stallkompisen får lov att utmana.

Står det 8-3 i kval för att inte tala om rejstempo.

Men visst, det blev ju seriöst uppkört förra året, men jag kan inte tro att Kimi ska få det uppstoppat i 7 lopp till.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

hehe, Massa är längst bort från det kriteriet av alla på gridden. Grabben kan bara köra en perfekt bil i perfekta förhållanden. Han gör det iof jävligt bra men det är det enda han kan.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Znillblix skrev:
hehe, Massa är längst bort från det kriteriet av alla på gridden. Grabben kan bara köra en perfekt bil i perfekta förhållanden. Han gör det iof jävligt bra men det är det enda han kan.
Hmm, nu verkar du har fått nåt helt om bakfoten, är det inte i själva verket tvärtom?

Massa kör snabbt i en sämre bil medan Kimi är helt under isen, vilket vi ju såg exempel på idag. När bilen är perfekt är det mycket jämnare mellan förarna, men annars finns det mer fart i Massa.

Om det beror på att Kimi inte tillhör de vassare knivarna i lådan och inte kan anpassa sig låter jag vara osagt. Men nånstans ska ju intelligens spela in också och det är väl därför Massa hela tiden höjer sin lägsta nivå och blir bättre och bättre.

Massa är ju ingen Schumacher i det avseendet, men ett ganska mycket vassare än Kimi i alla fall. För min del är det bättre att Ferrarin inte är perfekt nu, det gynnar ju uppenbarligen Massa.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PQ skrev:
Cheever skrev:
PQ skrev:Just precis, så mitt initiala påstående maskerat som en fråga var med andra ord korrekt?
?

Om du inte vill förstå kan du väl säga det från början så kan vi sluta med att försöka förklara för dig som uppenbarligen lever i en annan matematisk galax än oss andra.
Det är intressant att se hur en icke-fråga blir uppblåst bara för att taggarna är utåt.

Mitt påstående var att Kimi inte förlorade 8-10 poäng gentemot Hamilton då båda ju nollade. Självklart förlorade han ändå poängen i mästerskapet, men differensen mellan ettan och tvåan i dagens mästerskapsställning skulle varit densamma oavsett incidenten i Kanada(sånär som +-1-2 eventuella poäng).
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig om du har taggarna utåt eller hur du vill utrycka det. rätt många i tråden försökte förklara för dig vad ursprungsfrågan var och vad som menades, sen vet inte jag hur du lyckades misstolka det hela och blanda in "mot vem" som någon förlorade poäng.

Det enda man kan konstatera är att Massa bröt i ledning och tappade tio ganska säkra poäng. Samtidigt blev Kimi påkörd i ett tidigare lopp i depån och tappade 8 eller tio förmodade poäng i VM-striden. Väldigt enkelt och om du vill misstolka det får du gärna göra det och då vet i alla fall jag att det inte är lönt att försöka förklara vad som menas.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

EnzoF1 skrev:
Znillblix skrev:
Hmm, nu verkar du har fått nåt helt om bakfoten, är det inte i själva verket tvärtom?

Massa kör snabbt i en sämre bil medan Kimi är helt under isen, vilket vi ju såg exempel på idag. När bilen är perfekt är det mycket jämnare mellan förarna, men annars finns det mer fart i Massa.

Om det beror på att Kimi inte tillhör de vassare knivarna i lådan och inte kan anpassa sig låter jag vara osagt. Men nånstans ska ju intelligens spela in också och det är väl därför Massa hela tiden höjer sin lägsta nivå och blir bättre och bättre.

Massa är ju ingen Schumacher i det avseendet, men ett ganska mycket vassare än Kimi i alla fall. För min del är det bättre att Ferrarin inte är perfekt nu, det gynnar ju uppenbarligen Massa.
Nä, det räcker med lite regn eller trafik.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Personligen tror jag inte att Massa får låna Kimis bil något mer för han kör bara sönder den.
Jag tror Massa bara lånar Kimis bil för att visa att det inte är nåt fel på den.

Fan Jari, det måste svida innanför skinnet nu när Kimi visar hur bra han egentligen (inte) är när stallkompisen får lov att utmana.

Men visst, det blev ju seriöst uppkört förra året, men jag kan inte tro att Kimi ska få det uppstoppat i 7 lopp till.
Ja, idag svider det så fruktansvärt... INTE!
8-3 och ligger efter?
Kanske dags för en omprioritering. Det blir svårt för Massa att behålla försteförarstatus som han kör.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Det blir svårt för Massa att behålla försteförarstatus som han kör.
Men lätt för Kimi att få försteförarstatus när han fortsätter kvala in i tredje startled samtidigt som teamkompisen står i första? :roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han får nog inte låna Kimis bil mer...
Det poängen efter racen som är intressanta.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Var det något fel på den bil Kimi körde idag? Den dög ju till att sätta snabbaste varv med i alla fall. Kimi är nog sur för att hans motor inte oxå poofade.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

8-3 och ligger efter?
Kanske dags för en omprioritering. Det blir svårt för Massa att behålla försteförarstatus som han kör.
Ja om du tror att det kommer att fortsätta poofa så. Du vet lika väl som jag hur det hade sett ut om det inte poofat idag. Och frågan är om vi inte är där redan till nästa lopp. Kimi har helt enkelt inte speeden att matcha vare sig McLaren eller Massa.

Som jag sagt tidigare, Kimi drar sig tillbaka (som det så elegant heter när nån får sparken) efter säsongen.

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Bara Kimi kan få ordning på kvalen så kan han nog hänga på rätt bra, tyvärr förlorar han ofta chanserna i racen under de inledande stinten/stinterna då han inte kan utnyttja den pace han kan hålla efter ett par varv.
PS

Inlägg av PS »

Znillblix skrev:Kunde inte låta bli att flina när Massa poffa. Fast hans misstag som han lyckades rädda och göra en mycket snygg omkörning av var imponerande. Första gången han imponera på mig faktiskt, det var kul.
Haha, ja du är ju i alla fall kreativ i din dissning av Massa. "Ett misstag som blev till en snygg omkörning". Kan lova dig att det inte var något misstag, det var en vild chansning som gick hem! Och det var j-kligt snyggt som sagt! :up:

Synd att det inte höll ända till mål, men loppet gav ändå ett väldigt positivt intryck av Massa. Att ta starten var helt avgörande men att han sedan kunde hålla uppe tempot och köra snabbare än Hamilton, det trodde jag aldrig. Jag var helt övertygad om att Hamilton skulle rycka förbi i samband med första depåstoppet. Även om McLaren fick segern till skänks idag vågar man tro på att Ferrari har vad som krävs för att slå tillbaka. Styrkeförhållandet Ferrari/McLaren kommer troligen att variera från lopp till lopp nu, mycket beroende på hur får däcken att fungera på respektive bil.
Tivan

Inlägg av Tivan »

:( Tråkigt för Massa, kul för Glock och Kovalainen. Som någon annan sade ovan: Kul att se en GLAD/TREVLIG finne på podiet. :)

Mycket snack om att Kimi skruvade ner motorn efter Massas poof, men var det bara jag dom tyckte att hela Kimis bil skakade ganska kraftigt på slutet? Det kanske var det som tvingade honom att dra ner på tempot? Och så hade han ju redan en pallplats, så det var inte lika viktigt att ta sig förbi Glock?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
EnzoF1 skrev: Jag tror Massa bara lånar Kimis bil för att visa att det inte är nåt fel på den.

8-3 och ligger efter?
Ja om du tror att det kommer att fortsätta poofa så. Du vet lika väl som jag hur det hade sett ut om det inte poofat idag. Och frågan är om vi inte är där redan till nästa lopp. Kimi har helt enkelt inte speeden att matcha vare sig McLaren eller Massa.

Som jag sagt tidigare, Kimi drar sig tillbaka (som det så elegant heter när nån får sparken) efter säsongen.
Tja, du kan ju hoppas att de skulle ge en dubbel världsmästare sparken, men hur troligt är det?
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Haha, ja du är ju i alla fall kreativ i din dissning av Massa. "Ett misstag som blev till en snygg omkörning". Kan lova dig att det inte var något misstag, det var en vild chansning som gick hem! Och det var j-kligt snyggt som sagt!
Låsta hjul ser jag alltid som misstag. Visst var målet att bromsa sent och men klara inte av det. Det han sen gjorde var mycket snyggt, att rädda sitt misstag och sedan dessutom lyckas köra om på utsidan.
men även en blind höna.... som det heter. Vettefaan om det gått om han inte hade låst bromsarna. Och inte låser man bromsar på flit.

Turen som förbrukadses där betalades sedan i motorraset :P
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Tja, du kan ju hoppas att de skulle ge en dubbel världsmästare sparken, men hur troligt är det?
Vem förutom Alonso är dubbel världsmästare i dagens startfält???? :o
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:
Jari skrev:
Jari menar efter 08-11-02
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jari skrev:Tja, du kan ju hoppas att de skulle ge en dubbel världsmästare sparken, men hur troligt är det?
Alonso är nog betydligt mer värdefull när det gäller att attrahera sponsorer än vad Kimi är, så det är nog det som avgör.

Sen verkar det ju som om Santander redan har gjort upp med Ferrari för 2010, och det kan inte vara så bra för Kimi.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

platt skrev:
Gösta skrev:
Jari skrev:
Jari menar efter 08-11-02
Precis, Jari har tagit över Saidas kristallkula. :pray:
Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Ja, idag svider det så fruktansvärt... INTE!
8-3 och ligger efter?

Fast nu lutar det nog åt att Kimi drar sig tillbaka av medicinska skäl. Undrar vad det är för fel på hans mage? Levern kanske?

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Znillblix skrev:
Haha, ja du är ju i alla fall kreativ i din dissning av Massa. "Ett misstag som blev till en snygg omkörning". Kan lova dig att det inte var något misstag, det var en vild chansning som gick hem! Och det var j-kligt snyggt som sagt!
Låsta hjul ser jag alltid som misstag. Visst var målet att bromsa sent och men klara inte av det. Det han sen gjorde var mycket snyggt, att rädda sitt misstag och sedan dessutom lyckas köra om på utsidan.
men även en blind höna.... som det heter. Vettefaan om det gått om han inte hade låst bromsarna. Och inte låser man bromsar på flit.

Turen som förbrukadses där betalades sedan i motorraset :P
Ja det kan man ju kalla en znilleblixt, om än med viss ironi...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Tivan skrev: Mycket snack om att Kimi skruvade ner motorn efter Massas poof, men var det bara jag dom tyckte att hela Kimis bil skakade ganska kraftigt på slutet? Det kanske var det som tvingade honom att dra ner på tempot? Och så hade han ju redan en pallplats, så det var inte lika viktigt att ta sig förbi Glock?
Ja, det var nåt i bakre hjulupphängningen som verkade vara fel. Det hade inget med motorn eller vad som hade hänt Massas motor att göra.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Var det Massas andra eller första lopp med rasade motorn..nån som vet?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

guuben skrev:Var det Massas andra eller första lopp med rasade motorn..nån som vet?
Det var en gammal motor.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Och nu är det en före detta motor =)
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Jacob skrev:.....

Nu är det 4 st finnar som vunnit ett GP, det är fan i mig osmakligt. Keke är den enda finnen som inte lyckades vinna med en Mc Laren.

.....

Lite mer irriterande statistik för finnhatarna:

Alla finnar som kört för McLaren någon gång har dessutom vunnit minst ett GP
Hälften av alla finnar som kört F1 med någon ordning har blivit världsmästare (Rosberg, Häkkinen, Räikönnen - Lehto, Salo, Kovalainen)
Alla finska mästare har någon gång under sin karriär kört för McLaren

Denna statistik lovar gott för Heikki, inte sant?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En enda tysk förare har fler WDC än alla finnar tillsammans!

Sug på den! ;)

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En annan intressant sak är att termen uppkört passar in på alla finska världsmästare (Okej då, Mika var väl värd en av sina titlar då...)

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Det som spelar störs roll just nu var att härliga Lewis verkar tagit över Kimis mantel att vara hård på matrialet.

hur många punka har han kört?
Och han körde ju sönder bilen i brasielien förra året!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

EnzoF1 skrev:En annan intressant sak är att termen uppkört passar in på alla finska världsmästare (Okej då, Mika var väl värd en av sina titlar då...)
Allvarligt, så lämnade MS walkover -99 med brutet ben.. (Eddie hade dessutom tagit VM om dagens poängräkning tillämpats.)

-98 ställde sig stallkompisen Coulthard i vägen för Schu i regnet i Tyskland, något jag aldrig kommer förlåta.. Skotten var tre varv efter eller nåt sånt och avgjorde VM-striden på ett effektivt sätt...

Har för övrigt aldrig sett någon vara så överlägsen varken förr eller senare. Medan dom andra knappt tog sig runt kom MS farande i full satsning längst ut i kurvorna...

Det var en syn för gudar det....

Annars var Mika en helt ok förare och även jag unnar honom en titel (men kanske inte två). :wink:
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

OT men vafan...
Avd uppkört
1994 fuskbil och en av historiens fulaste manövrar i Australien
1995 Damon Hill klantade sig tyvärr
2000 Mika orkade inte
2001 2002 Överlägset bästa bilen
2003 Williams stöttade inte Montoya och ett konstigt domslut i usa samt att McLaren inte fick fram en bil till Kimi avgjorde vart titeln skulle hamna
2004 Radiostyrd bil igen

Sammantaget är att alla MS titlar är mer uppkörda än vad Mark någonsin kan bli i Jonas.

Sen att MS inte klarade av en inbromsning till Stowe corner 1999 är ju i sig sorgligt eftersom han borde klarat av att ta titeln det året.
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Oj det var visst känsligt..

Kan man ana ett litet komplex... :wink:

Damon är väl f.ö. i den minst talangfulle föraren i historien som lyckats ta hem VM-titeln...

Möjligen kan Mansell slåss om äran...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lenny skrev:Oj det var visst känsligt..

Damon är väl f.ö. i den minst talangfulle föraren i historien som lyckats ta hem VM-titeln...

Nu glömmer du nog WDC 2007... ;)

Gösta

Inlägg av Gösta »

Den mest talanglöse var nog Tjack Vilnöff, tätt följd av Damon Hill.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

EnzoF1 skrev:
Lenny skrev:Oj det var visst känsligt..

Nu glömmer du nog WDC 2007... ;)
Absolut inte!! Kimi håller jag för en mycket stor talang.

Även om han just nu inte är den skarpaste kniven i lådan..