Robin crashade

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Gårdagens test på Oulton Park fungerade bra fram till det sista passet. Vi hade precis lagt på nya däck och jag hade bara hunnit köra tre varv. I slutet av rakan gick rattstången av och i 160km/h kraschade jag in i muren. Det är den i särklass största kraschen i min karriär. Old Hall är kurvan efter start och mål och en mycket snabb kurva. Det var inte så trevligt att helt plötsligt få ratten i handen. Jag hade börjat svänga in och i mitten av kurvan gick bilen rätt fram. Jag hann och bromsa ner farten till ungefär 160km/h innan jag kraschade in i muren. Läkarna på banan tog hand om mig på ett mycket bra sätt. Jag fick åka ambulans till ett sjukhus i närheten för att sedan bli röntgad. Jag hade tur. Inget brutet och nacken är hel. Jag har sträckt nacken och fått en hel del blåmärken på kroppen. Just nu får jag bara ligga still och ta det lugnt. Med bilen gick det dock sämre. Hela fronten av bilen var skrot. Det var inte mycket kvar och även chassit blev skadat. Det är en stark bil som är bygd i kolfiber, något som jag är glad över nu. Teamet kommer nu jobba dag och natt för att bygga ihop en ny bil till mig. De får låna en ny monocoque av Aztek-teamet. Det kommer bli mycket jobb, men jag är övertygad om att de kommer få ihop en bra bil till helgen. Det är verkligen ett super-team och jag känner stark support ifrån alla. Jag kommer nu att vila mig i form. Bara ta det lugnt och ladda upp batterierna inför lördagens tidsträning och söndagens race. Detta är en del av sporten och jag kommer bara att bli en snabbare förare. Testet gick för övrigt bra. Jag var med på tiderna hela dagen och det såg ut att bli ett bra resultat när jag la på nya däck. Nu fick jag dock aldrig se hur bra det hade kunnat gå men trots min krasch slutade jag 7:a totalt. Jag ser verkligen fram emot helgen. Det ska bli skönt att få sitta i bilen igen. Trots min krasch är Oulton fortafarande en av mina favoriter.

//mopar

"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Vem? Vilken klass?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Robin Rudholm, Formel Renault
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vem? Om du inte vet vem, spelar det någon roll? (jag har inte en susning)

Vilken klass? Troligtvis någon sunkracingkorpförare, med andra ord ointressant! :barf:
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Jag ska påminna dig om den kommentaren om några år när han rattar sunkig Minardibil ZZ...
//mopar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mopar, jag längtar redan. :wink: