"Ett problem för oss i Renault, är att vi är fast i den nuvarande motorfrysningen och det retar oss när andra inte har gjort det och är långt före oss, medan vi lider"
Kan någon vara snäll och förklara detta för mig?
Renault motorfrysning?
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Varnad
-
Hela citatet från Flav (Autosport)
"The problem is that us, Renault, have stuck to the letter of the current regulations on frozen engines, and we've been buggered: others didn't do that and are far ahead, while we suffer. It's not fair."
Renault har numer en av de svagaste motorerna på gridden. Det finns vissa komponenter i motorerna man får modifiera även i dag (fråga mig inte exakt vilka och på vilket sätt, jag är inte motoringenjör ) och det är känt att åtminstone Ferrari lyckats klämma ut 5 hk här och 5 hk där, säkerligen också Mercedes. Renault har varit för konservativa. Nåt har de tydligen försökt göra åt det på senaste tiden eftersom både Alonso och Piquet skjutit motorer som om de hade betalt för det på tester och fredagsträningar (inget vidare lyckade lösningar, således )
Så ännu återstår att se om Chevrier & co kan få nån rätsida på det hela.
"The problem is that us, Renault, have stuck to the letter of the current regulations on frozen engines, and we've been buggered: others didn't do that and are far ahead, while we suffer. It's not fair."
Renault har numer en av de svagaste motorerna på gridden. Det finns vissa komponenter i motorerna man får modifiera även i dag (fråga mig inte exakt vilka och på vilket sätt, jag är inte motoringenjör ) och det är känt att åtminstone Ferrari lyckats klämma ut 5 hk här och 5 hk där, säkerligen också Mercedes. Renault har varit för konservativa. Nåt har de tydligen försökt göra åt det på senaste tiden eftersom både Alonso och Piquet skjutit motorer som om de hade betalt för det på tester och fredagsträningar (inget vidare lyckade lösningar, således )
Så ännu återstår att se om Chevrier & co kan få nån rätsida på det hela.
-
- Mr Forza Motorsport
Nu har de andra motortillverkarna besvarat Briatore.
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=7347
Tycker det verkar konstigt att Renault och Toyota inte gör som alla andra?
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=7347
Tycker det verkar konstigt att Renault och Toyota inte gör som alla andra?