PC: skrev:
Det visade han ju tydligt prov på när han satt och tjurade över Vettels trängning/omkörning i depån. Han tappade totalt fokus och glömde titta i backspeglarna och blev då passerad av minst en 10 ggr sämre förare...
Vad i hela halva friden talar du om? Alonso befann sig redan i den snabba filen i depågatan när Vettel kastar sig ut och tränger ut honom. Hade han inte väjt hade det blivit en saftig kollision. Det är väl snarare tack vare hans uppmärksamhet en slik incident kunde undvikas.
Vad har det med vinnarskalle att göra? Senare under racet så pressade han ju desperat för att komma förbi, och man såg riktigt hur han överkörde för att han var förbannad pga incidenten tidigare. På det tappade han ett antal placeringar.
Inte ett dugg. Har jag inte sagt heller. Jag bara invände mot att incidenten i depågatan skulle göra varken till eller från när det gäller omdömet om hans vinnarskalle.
När det gäller att debattera vinnarskalle överhuvudtaget så kanske din egen formulering "pressa desperat för att komma förbi" säger mer än något annat. Jag skulle gärna vilja se både Kimi och Massa "pressa litet desperat för att komma förbi" nångång.
Detta sagt så överkörde Alonso naurligtvis sin skitbil ungefär från varv 1- depåincident eller ej. Man kan ju nästan ta på frustrationen....
Lemon skrev:Alonsos vinnarskalle är tio ggr större än Kimi och Massas tillsammans. Alonso till Ferrari nuuuuuuu.
Det visade han ju tydligt prov på när han satt och tjurade över Vettels trängning/omkörning i depån. Han tappade totalt fokus och glömde titta i backspeglarna och blev då passerad av minst en 10 ggr sämre förare...
Vad i hela halva friden talar du om? Alonso befann sig redan i den snabba filen i depågatan när Vettel kastar sig ut och tränger ut honom. Hade han inte väjt hade det blivit en saftig kollision. Det är väl snarare tack vare hans uppmärksamhet en slik incident kunde undvikas.
Jag tror du missar poängen med mitt inlägg.
Alonso hade helt klart siktet inställt på Vettels växellåda efter det som hände i depån. Så han glömde helt enkelt att det faktiskt fanns snabba bilar bakom också, ingen vinnarstil precis.
Detta är vad jag tycker, sen kan du himla med ögonen hur mycket du vill...
Senast redigerad av PC: den mån jul 21, 2008 18:19, redigerad totalt 2 gånger.
Det är just sådant där som gör F1 kul att se på och följa, någon kommer på ett team om en innovation och resten av fältet försöker kopiera den. Skitsamma om det är på gränsen till tillåtet. McLaren är inte ensamma om att ligga på gränsen.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
PC: skrev:
Jag tror du missar poängen med mitt inlägg.
Alonso hade helt klart siktet inställt på Vettels växellåda efter det som hände i depån. Så han glömde helt enkelt att det faktiskt fanns snabba bilar bakom också, ingen vinnarstil precis.
Detta är vad jag tycker, sen kan du himla med ögonen hur mycket du vill...
Du kanske kan förklara litet närmare vart du vill komma, för just nu har en dumskalle som jag ingen aning om vad du pratar om...
Fan, ogillar dom här nya depåreglerna i samband med safety car mer och mer för varje gång det händer. Tillbaks till den gamla ordningen där det bara var att köra in i depån så fort som möjligt. Som det är nu är det alldeles för chansartat och rörigt i depån när 20 bilar ska in samtidigt
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Får se hur det går i Ungern nu nästa gång, orkar knappt vänta. Men man skulle nog varit i Ferrari stallet nu, för där jobbas det nog till 1000% kan jag tänka mig!
kimmpa skrev:Får se hur det går i Ungern nu nästa gång, orkar knappt vänta. Men man skulle nog varit i Ferrari stallet nu, för där jobbas det nog till 1000% kan jag tänka mig!
Det har ju gjorts en del misstag där så man får förmoda att de är i full fart med att knuffa omkull varandra nu.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Av någon anledning känner jag på mig att Ferrari har problem med Kimi, för han verkar bara ruska på axlarna och säga att bilen inte är bra. Men var är engagemanget? Nu vet vi ju inte ett piss om hur de arbetar, men min känsla säger mig detta. EN del kan säkert bero på hans brist på utstrålning, men vad fan, jag vill ha mera känslor typ Alonso i Ferrari! Även om det också sket sig för honom i det sista loppet.
Vad tror ni andra, är Kimi engagerad till 100 procent?
Jag tror att Kimi har tröttnat på det här med F1, om han inte slutar till nästa säsong gör han det definitivt till 2010. Han verkar inte harmonera något vidare med teamet. Som du säger ser det inte ut som han bryr sig så mycket, han kan ju inkassera pengarna från Philip Morris i alla fall.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Pastis skrev:Av någon anledning känner jag på mig att Ferrari har problem med Kimi, för han verkar bara ruska på axlarna och säga att bilen inte är bra. Men var är engagemanget? Nu vet vi ju inte ett piss om hur de arbetar, men min känsla säger mig detta. EN del kan säkert bero på hans brist på utstrålning, men vad fan, jag vill ha mera känslor typ Alonso i Ferrari! Även om det också sket sig för honom i det sista loppet.
Pastis skrev:Av någon anledning känner jag på mig att Ferrari har problem med Kimi, för han verkar bara ruska på axlarna och säga att bilen inte är bra. Men var är engagemanget? Nu vet vi ju inte ett piss om hur de arbetar, men min känsla säger mig detta. EN del kan säkert bero på hans brist på utstrålning, men vad fan, jag vill ha mera känslor typ Alonso i Ferrari! Även om det också sket sig för honom i det sista loppet.
Ja någon M.Schumacher lär han aldrig bli.
Nu hade ju inte heller han någon personlighet att komma med, men 100 gånger hellre en dryg och arbetande M.Schumacher än en tillsynes slokörad Kimi.
Ja någon M.Schumacher lär han aldrig bli.
Nu hade ju inte heller han någon personlighet att komma med, men 100 gånger hellre en dryg och arbetande M.Schumacher än en tillsynes slokörad Kimi.
Håller med om att Kimi verkar avslagen men så var det även förra säsongen när det gick risigt i inledningen. Alla undrade vad sjutton han höll på med, åkte och kollade på hockey istället för att gräva i dataloggarna, men i efterhand visade det sig att han hade jobbat på rätt hårt tillsammans med ingenjörerna. Åtminstone om man ska tro F1 Racing.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Kimi kommer tillbaka hetare än någonsin, det är gör han alltid. Men det syntes i det kurviga partiet att ferrarin sladdade igenom det på varje varv medans mclaren bilen gick som på räls! Helt annan stabilitet på maccan just där iallafall. Inväntar Ungern!!!!
EnzoF1 skrev:Ett rykte gör gällande att Kimi kommer med ny hjälmdesign till nästa lopp...
De byter ut Iceman mot Hitman!
Nog är han en "hit". Där har du rätt.
Jag ska faktiskt ta tillbaka lite av min kritik mot Kimi. Han är ju faktiskt den bäste andreföraren i fältet och hans poäng är viktiga i konstruktörsmästerskapet. Han är ju hästlängder bättre än Kovalainen men får passa sig lite för BMW-förarna är hack i häl.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Just hemkommen från Hockenheim. En helt fantastisk upplevelse måste jag säga.
Man såg hur tydligt som helst på plats hur mycket bättre Hamilton var än de andra. Jag skulle bli väldigt förvånad om han inte plockar hem titeln i år.
kimmpa skrev:Får se hur det går i Ungern nu nästa gång, orkar knappt vänta. Men man skulle nog varit i Ferrari stallet nu, för där jobbas det nog till 1000% kan jag tänka mig!
Det har ju gjorts en del misstag där så man får förmoda att de är i full fart med att knuffa omkull varandra nu.
Han har väl alltid verkat litet uppstoppad och säger aldrig mer än "det gick inte så bra denhär gången men vi får försöka igen nästa gång bla bla" men det känns faktiskt som om han förlorat udden litegrann. Han får ju spö av Massa också (iaf ofta) och det är kanske en situation han inte är van vid, det var längesen han fick på nöten av en teamkompis senast.
Han verkar inte helt nöjd, ungefär som i Macca 2006 - men jag hoppas han kan komma igen.
Vet inte om Ferrarimantaliteten passar honom helt och fullt heller, jag har en känsla av att de vill ha förare som kommer med initiativ och idéer medan Macca gärna daddar sina förare in absurdum och ju mindre de syns och hörs desto bättre - teamet bestämmer ALLT och de små dumma förarna ska hålla truten. Kanske passade det systemet Kimi bättre.
menthol skrev:Jag tror att Kimi har tröttnat på det här med F1, om han inte slutar till nästa säsong gör han det definitivt till 2010. Han verkar inte harmonera något vidare med teamet. Som du säger ser det inte ut som han bryr sig så mycket, han kan ju inkassera pengarna från Philip Morris i alla fall.
menthol skrev:Jag tror att Kimi har tröttnat på det här med F1, om han inte slutar till nästa säsong gör han det definitivt till 2010. Han verkar inte harmonera något vidare med teamet. Som du säger ser det inte ut som han bryr sig så mycket, han kan ju inkassera pengarna från Philip Morris i alla fall.
Artikeln har inte mycket med Kimi att göra, det ser snarare ut som en i mängen av hatartiklar mot Alonso (tur man är härdad) Tja, han har väl sårat stackars Mercedes känslor förstås...
Locksey skrev:Just hemkommen från Hockenheim. En helt fantastisk upplevelse måste jag säga.
Man såg hur tydligt som helst på plats hur mycket bättre Hamilton var än de andra. Jag skulle bli väldigt förvånad om han inte plockar hem titeln i år.
Ja, det var nästan märkligt hur man med blotta ögat kunde se skillnad på Hamiltons fart jämfört med de flesta andra!
Senast redigerad av PS den mån jul 28, 2008 23:53, redigerad totalt 1 gång.
Jo, och egentligen för ingenting. Kimi har haft den där pissbulan förr och kommit ur den och när den väl behövs kommer han leverera igen. Om nu bilen fortfarande duger till det.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jari skrev:Jo, och egentligen för ingenting. Kimi har haft den där pissbulan förr och kommit ur den och när den väl behövs kommer han leverera igen. Om nu bilen fortfarande duger till det.
Aha, så det är medvetet det Kimi håller på med?
Så länge Kimi hjälper stallet till konstruktörstiteln är jag nöjd. Men jag börjar bli lite orolig måste jag säga.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Om man nu medvetet kan bestämma sig för att vara lat eller korkad tillfälligt så är väl svaret ja. Personligen tror jag att han helt enkelt bryr sig för lite i tron att det ordnar sig ändå.
Jari skrev:Om man nu medvetet kan bestämma sig för att vara lat eller korkad tillfälligt så är väl svaret ja. Personligen tror jag att han helt enkelt bryr sig för lite i tron att det ordnar sig ändå.
Personligen tror jag att han ledsnat på F1 och inte trivs i sin nya situation där stallkamraten varit snabbare större delen av säsongen.
Jag blir inte förvånad om han lägger av efter i år. Och då käre Jari, ska jag bjuda in dig på skumpa, då ska det firas i dagarna tre.
Jag tror att anledningen till att det gick så dåligt som det gjorde för Kimi i Tysklands GP var den berömda Schumi-faktorn. Schumi var på plats och då får Kimi prestationsångest eller någt liknande och presterar kasst.
Jari skrev:Om man nu medvetet kan bestämma sig för att vara lat eller korkad tillfälligt så är väl svaret ja. Personligen tror jag att han helt enkelt bryr sig för lite i tron att det ordnar sig ändå.
Personligen tror jag att han ledsnat på F1 och inte trivs i sin nya situation där stallkamraten varit snabbare större delen av säsongen.
Jag blir inte förvånad om han lägger av efter i år. Och då käre Jari, ska jag bjuda in dig på skumpa, då ska det firas i dagarna tre.
Allt firande bleknar jämfört med det när storSkummi la av
(Kimi har väl för övrigt vunnit med Storhaka på plats)
F1-världen har inte slutat sörja än...
Det är bara bittra Kimi-fans som firar det, eftersom det får Kimi att se bättre ut än han är.
EnzoF1 skrev:
Det är bara bittra Kimi-fans som firar det, eftersom det får Kimi att se bättre ut än han är.
Inte alls, jag brukar fira lite varje dag fortfarande. Dessutom har hela England en egen gullegris att prata om och på kobbarna där kommer ingen mer ihåg att det var en tysk med egen aerodynamik som någonsin har kört F1
EnzoF1 skrev:
Jupp! Även om jag skönjer en viss sympati för Alesi också där nånstans...
Alesi är bara en målvakt...
Exakt! Vem håller på en gammal tomte som endast mäktade med en enda seger i karriären trots över 200 gp. Alla stall Alesi kom till förvandlades från vinnarteam till bottenskrap på rekordtid. Fick sparken från minst tre team och ett team gjorde t.o.m kk efter att Alesi kom dit. Alesi får ju killar som Trulli, Fisichella, Barrichello mfl att framstå som värsta essen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Cheever skrev:
Inte alls, jag brukar fira lite varje dag fortfarande. Dessutom har hela England en egen gullegris att prata om och på kobbarna där kommer ingen mer ihåg att det var en tysk med egen aerodynamik som någonsin har kört F1
EnzoF1 skrev:
Jupp! Även om jag skönjer en viss sympati för Alesi också där nånstans...
Alesi är bara en målvakt...
Exakt! Vem håller på en gammal tomte som endast mäktade med en enda seger i karriären trots över 200 gp. Alla stall Alesi kom till förvandlades från vinnarteam till bottenskrap på rekordtid. Fick sparken från minst tre team och ett team gjorde t.o.m kk efter att Alesi kom dit. Alesi får ju killar som Trulli, Fisichella, Barrichello mfl att framstå som värsta essen.
Du är bara bitter för att Alesi hade mer utstrålning en måndagsförmiddag i februari än storhaka lyckades skramla ihop på en hel säsong. Sportslighet ska vi sen inte prata om
Alesi var en frisk fläkt när han kom till F1, var det inte Mansell han var borta och knuffa till i sin första eller andra tävling när han tyckte sig ha blivit trängd.
Men sen rätta han in sig i ledet och blev lika färgstark som en burk gråfärg.
Han gav Senna en match också på nån bana och en minnesvärd "nästanseger" var när han bjöd om [Schumacher] i Veedolchikanen på en av de sista varven 95.
Ja det var Phånix 90 som duellen med Senna var.
Annars har ni fel allihop.
Att välja på att hålla på en karismatisk sportslig förare som alltid hittar på något istället för en fuskande tråkighetsmaskin har aldrig vart speciellt svårt kan jag säga.
Förstår inte att jag fortfarande får försvara att jag höll på Alesi, han var ju bäst? Vad finns att förklara? Hur kan man inte hålla på fältet i särklass bästa förare?