TYSKLANDS GP 2008 - HOCKENHEIM

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Eau Rouge skrev:Lite intressant att Heidfeld lyckats revanschera sig efter sina dåliga kvalplaceringar. Tvåa på Silverstone och fyra idag, dessutom slog han till med snabbaste varv och bröt därmed Kimis svit på sex snabbaste varv i rad. Han är nu bara sju poäng efter Kubica i totalen och kanske inte helt avhängd ändå.
Kan ge mig fan på att Heidfeld kommer att ligga före Kubica i tabellen när säsongen är över. BMW kan knappast klaga på Heidfelds förmåga att reparera skadorna från de dåliga kvalen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

läste just att fisichella fått straff på 25 sekunder för att ha kört om bilar innan man fick det under säkerhetsbilen. så ner från 14 till 17 eller något sånt för honom.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/69349
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ferrariförarna :down:

Även om Kovalainen tvingades släppa Hamilton tycker jag att han körde som en kratta hela loppet. Trist att den enda som kan matcha Hamilton sitter i en skitbil för närvarande.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lemon skrev:Ferrariförarna :down:

Även om Kovalainen tvingades släppa Hamilton tycker jag att han körde som en kratta hela loppet. Trist att den enda som kan matcha Hamilton sitter i en skitbil för närvarande.
Även om Massa var vek så håller han ju en betydligt jämnare nivå än Kimi (med undantag för Silverstone, men så dålig är inte ens Massa att det bara är han som kan lastas för det). Räikkönen har sett märkligt svag ut vid flera tillfällen i år. Han försvinner mer i racen än förra året.

Alonso skulle jag gärna se i en bättre bil. Visserligen opitmistiskt, men jag gillar hans sätt att försöka ta Trulli i första böjen, precis som jag gillar Trullis sätt att stänga dörren - det var två hårdingar i aktion.

Hamilton har nu fyra segrar och det skulle förvåna mig om han inte vinner titeln i år. Det känns som om tåget går nu och den som inte är med får stå kvar.

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Bra bil eller inte, grymt inponerande av Hamilton...

Mc L. satsade på dubbeln o offrade Hamilton vid sc. Ändå vinner han racet, att Kova fick släppa förbi säger jag inte mycket om i det läget.

Tja, det kanske ändå blir nåt av den där LH trots allt..

Håller annars ett par tummar för Massa, men lite styggare behöver han bli, om han ska bärga titeln..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Dags att göra om saftycarreglerna igen. Med dagens regler är de torsk som måste gå in under perioden.
Perioderna blir onödigt långa tack vare att fältet skall samlas ihop och backmakers skall släppas förbi.
Om de skall fortsätta så här behövs mindre tankar eller längre lopp för att det inte skall bli för mycket lotto över resultaten. Tar ett stall in båda sina bilar måste de köas upp i de flesta fallen och den som är sist av stallets bilar tappar på tok för många placeringar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:
Eau Rouge skrev:Lite intressant att Heidfeld lyckats revanschera sig efter sina dåliga kvalplaceringar. Tvåa på Silverstone och fyra idag, dessutom slog han till med snabbaste varv och bröt därmed Kimis svit på sex snabbaste varv i rad. Han är nu bara sju poäng efter Kubica i totalen och kanske inte helt avhängd ändå.
Kan ge mig fan på att Heidfeld kommer att ligga före Kubica i tabellen när säsongen är över. BMW kan knappast klaga på Heidfelds förmåga att reparera skadorna från de dåliga kvalen.
Det är otroligt att han har så mycket poäng, man tror ju att Kubica har överlägset mera! Men Heidfeld är duktig i loppen och i tysthet plockar han poäng och kanske till och med polacker när säsongen är slut.
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du menar Kimi?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Jari skrev:Heikki muttrade något om att det är skit att man inte får köra om det i depån och såg förbaskad ut...
Öööö han har bra tro på sig själv isåfall :whistle:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Skönt lopp. :D :D

När en förare är så snabb som LH var är det självklart att man ska bli förbisläpt av sin teamkamrat. Annat hade det varit om man varit lika snabba.

LH körde om Massa och Np lika lätt...

McLaren :up: :up: :up: :up: :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

JTarnstrom skrev:Alonso skulle jag gärna se i en bättre bil. Visserligen opitmistiskt, men jag gillar hans sätt att försöka ta Trulli i första böjen, precis som jag gillar Trullis sätt att stänga dörren - det var två hårdingar i aktion.
Alonsos vinnarskalle är tio ggr större än Kimi och Massas tillsammans. Alonso till Ferrari nuuuuuuu.
Senast redigerad av Lemon den sön jul 20, 2008 19:35, redigerad totalt 1 gång.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:

Du menar Kimi?
Koskenkorva-Kimi kör ju t.o.m sämre än barnansiktet från Sao Paulo. Trodde faktiskt att han var lite bättre än så här.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Lemon skrev:
Jari skrev:

Du menar Kimi?
Koskenkorva-Kimi kör ju t.o.m sämre än barnansiktet från Sao Paulo. Trodde faktiskt att han var lite bättre än så här.
Kimi saknar lite det han hade när han körde i McLaren. Där satte han snabbaste varvet på sista varvet och körde som en galning HELA loppet.

Kanske han funka bättre när han är lite sur. Han kanske har det för bra i Ferrari 8)
Axelsson

Inlägg av Axelsson »

Lemon skrev:
Jari skrev:

Du menar Kimi?
Han körde ju bättre än en viss Robert Kubica ex.
McFuckers
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Axelsson skrev:
Lemon skrev:
Jari skrev: Du menar Kimi?
Han får nog ha högre ambitioner än så om han ska bli världsmästare.

Axelsson

Inlägg av Axelsson »

Bättre läge detta år än förra året. Då vet vi ju alla hur det gick när Hamilton sket i byxan och trykte in fel knapp på ratten.
McFuckers
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Massa måste fan vara blind han kan inte hålla någon förare bakom sig släpper förbi allt .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Rexa skrev:Massa måste fan vara blind han kan inte hålla någon förare bakom sig släpper förbi allt .

LH kom väldigt enkelt om han. Varför byta han spår?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Axelsson skrev:
Lemon skrev: Koskenkorva-Kimi kör ju t.o.m sämre än barnansiktet från Sao Paulo. Trodde faktiskt att han var lite bättre än så här.
Men vänta nu!!!
Han är ju redan världsmästare :D
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Axelsson skrev:
Lemon skrev:
Jari skrev: Du menar Kimi?
Japp, han var bättre än de båda Force India-bilarna också. Men vad hjälper det när det är Massa och Hamilton han måste ligga före. Kubica passerade han i mästerskapet redan vid förra tävlingen på Silverstone.
Ferrari.
Axelsson

Inlägg av Axelsson »

Fan vad jag tycker synd om Heikki Kovalainen. Han kommer att bli Mcfuckers nya David Coulthard.

Heikki, let Lewis pass for the Championship.
McFuckers
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Axelsson skrev: Han körde ju bättre än en viss Robert Kubica ex.
Men vänta nu!!!
Han är ju redan världsmästare :D
Hoppla, jag gkömde bort presenten han fick av Ron Dennis förra året.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ron är skyldig honom ett par till...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Undrar om Trulli får sig en känga efter snurrningen på de avslutande varven som sedermera ledde till att Vettel tog han om den sista poängen? Lite outgrundligt att man snurrar så när man ligger på en ganska säker poängplats, men aja...
Ferrari.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Någon som sett något om varför Alonsos korsande av vita linjen på depåutfarten inte verkar vara utsatt för någon undersökning eller straff?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Nisse skrev:Någon som sett något om varför Alonsos korsande av vita linjen på depåutfarten inte verkar vara utsatt för någon undersökning eller straff?
Det verkar inte så. :down: Även om Alonso är oskyldig borde det undersökas.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:Någon som sett något om varför Alonsos korsande av vita linjen på depåutfarten inte verkar vara utsatt för någon undersökning eller straff?
Bra fråga! För om Alonso slapp straff för att han blev trängd, ska inte då Vettel straffas för att han trängde? En av dem borde ha ett straff.

Användarens profilbild
gasone

Inlägg av gasone »

Sitter just nu nere i Spanien och tittade på spansk f1-sändning, oj oj vad de spanska kommentatorerna var besvikna när Kimi och co visade hur omkörningarna skall göras. Alonso var viserligen bra och Renault skall vara nöjda med dagen. LH var helgens förare.

(Dags kvällsdopp i poolen igen!)
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

JTarnstrom skrev:
Bra fråga! För om Alonso slapp straff för att han blev trängd, ska inte då Vettel straffas för att han trängde? En av dem borde ha ett straff.
Någon borde rimligtvis bestraffas, ja.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

menthol skrev:
JTarnstrom skrev:
Tyckte själv att det såg ut som Alonso var lite före över linjen som begränsar depån. Så om Alonso inte gör något fel så borde Vettel stått för en omkörning under SC som han klarade sig ifrån.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:
menthol skrev:
JTarnstrom skrev: Bra fråga! För om Alonso slapp straff för att han blev trängd, ska inte då Vettel straffas för att han trängde? En av dem borde ha ett straff.
Tyckte själv att det såg ut som Alonso var lite före över linjen som begränsar depån. Så om Alonso inte gör något fel så borde Vettel stått för en omkörning under SC som han klarade sig ifrån.
Det kan man tycka.

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Reglerna kring den vita linjen verkar överlag lite diffusa, ibland klarar man sig och ibland inte. Själv tycker jag att man borde hörsamma den regeln just på Hockenheim då banan efter första kurvan är väldigt smal och risken för olyckor är ännu större om man korsar den linjen lite hur som helst.

Nu kanske Alonso klarade sig just för att man ansåg att han blev utträngd och inte hade någon annanstans att ta vägen på.
Senast redigerad av Eau Rouge den sön jul 20, 2008 21:56, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Ron är skyldig honom ett par till...
Snart kanske Kimi kan vinna på egen hand... men jag tror inte det.

Kimi får nöja sig med att gå till historien med världens mest uppkörda titel. En parentes i F1-historien.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

EnzoF1 skrev:

Kimi får nöja sig med att gå till historien med världens mest uppkörda titel. En parentes i F1-historien.
Nja, näst mest uppkörda, efter en annan finländare... 1982.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:
EnzoF1 skrev:

Nja, näst mest uppkörda, efter en annan finländare... 1982.
:up:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ska vi prata "mest uppkörda titel" kommer Kekes och Kimis lånt ner på listan, jag kan tänka mig minst en amerikansk och ett par tyska innan en finlänsk kommer på tal, men det kanske bara är en hype, man vet aldrig 8)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Cheever skrev:Ska vi prata "mest uppkörda titel" kommer Kekes och Kimis lånt ner på listan, jag kan tänka mig minst en amerikansk och ett par tyska innan en finlänsk kommer på tal, men det kanske bara är en hype, man vet aldrig 8)
Phil Hill och James Hunt är nog med på samma lista, men Rosberg hade ju "turen" att två av hans värsta konkurrenter eliminerades efter olyckor under säsongen. Villenueve hade inte kunnat förlora titeln 1982 om det inte hade varit för Zolder. Måste göra en lista...

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Andretti kan nog få ligga ganska högt upp på min lista
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Uppkörd titel tycker jag handlar om att nån får en enorm massa hjälp av sin teamkompis gång på gång under hela säsongen. Inte att nån konkurrent försvinner pga olyckor.
Keke 1982 - han gjorde en grym insats.

Kanske hade Villeneuve eller Pironi tagit titeln - mest troligt Pironi i så fall om ni frågar mig - om de inte hade råkat ut för olyckor. Men om man får svära i kyrkan så hade de inte heller fått sina olyckor om de hade varit något lugnare i vissa lägen.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:Ska vi prata "mest uppkörda titel" kommer Kekes och Kimis lånt ner på listan, jag kan tänka mig minst en amerikansk och ett par tyska innan en finlänsk kommer på tal, men det kanske bara är en hype, man vet aldrig 8)
Nåja... det som hände i Brasilien förra året saknar väl nästan motstycke...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

JTarnstrom skrev:
Phil Hill och James Hunt är nog med på samma lista, men Rosberg hade ju "turen" att två av hans värsta konkurrenter eliminerades efter olyckor under säsongen. Villenueve hade inte kunnat förlora titeln 1982 om det inte hade varit för Zolder. Måste göra en lista...
Ok, i bästa Hornby-stil nu: De fem mest uppkörda F1-titlarna.

Kom igen nu Tärnström!

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

EnzoF1 skrev:
Nej.
Det som hände på A1 ring ett par gånger saknar motstycke och ger en uppkörd titel. Det som hände i Brasilien är F1.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:
EnzoF1 skrev:
Nej.
Det som hände på A1 ring ett par gånger saknar motstycke och ger en uppkörd titel. Det som hände i Brasilien är F1.
Nej, det som hände på A1-ring påverkade inte resultatet, det gjorde det som hände i Brasilien. Det som hände i Brasilien var dessutom regelvidrigt.

Men sånt bryr sig väl inte Kimis fans om ;)

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

EnzoF1 skrev:
Cheever skrev:
EnzoF1 skrev: Nåja... det som hände i Brasilien förra året saknar väl nästan motstycke...
Nej.
Nej, det som hände på A1-ring påverkade inte resultatet, det gjorde det som hände i Brasilien. Det som hände i Brasilien var dessutom regelvidrigt.

Jag vet inte, har inget Kimi-fan tillgängligt som jag kan fråga.
Vad var regelvidrigt menar du? Attt en finländare vann VM eller att McLaren schabblade eller att Massa är en mediokert skämt till F1-förare i pressade lägen?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:
EnzoF1 skrev:
Cheever skrev: Nej.

Jag vet inte, har inget Kimi-fan tillgängligt som jag kan fråga.
Vad var regelvidrigt menar du? Attt en finländare vann VM eller att McLaren schabblade eller att Massa är en mediokert skämt till F1-förare i pressade lägen?
Jo, Massa var verkligen ett mediokert skämt i Brasilien. Han visade verkligen hur han inte klarar av att ratta en F1:a under press.... var det så du menade?

Stallorder i syfte att ändra ett lopps utgång är förbjudet, och det är vad som hände i Brasilien. Jag har egentligen inget emot förfarandet i sig, men finns det en regel så ska den efterlevas. Men just denna regel är larvig. Men det tar fortfarande inte bort det faktum att förra årets titel var uppkörd och att Kimi fick segern i Brasilien till skänks.

Jag har alltid sett dig som en kunnig F1-följare, men att påstå att Massa var medioker där får mig faktiskt att tvivla, i synnerhet eftersom du verkar vara allvarlig.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Lemon skrev:Alonsos vinnarskalle är tio ggr större än Kimi och Massas tillsammans. Alonso till Ferrari nuuuuuuu.
Det visade han ju tydligt prov på när han satt och tjurade över Vettels trängning/omkörning i depån. Han tappade totalt fokus och glömde titta i backspeglarna och blev då passerad av minst en 10 ggr sämre förare...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Suntrek

Inlägg av Suntrek »

PC: skrev:
Lemon skrev:Alonsos vinnarskalle är tio ggr större än Kimi och Massas tillsammans. Alonso till Ferrari nuuuuuuu.
Det visade han ju tydligt prov på när han satt och tjurade över Vettels trängning/omkörning i depån. Han tappade totalt fokus och glömde titta i backspeglarna och blev då passerad av minst en 10 ggr sämre förare...
Vad i hela halva friden talar du om? Alonso befann sig redan i den snabba filen i depågatan när Vettel kastar sig ut och tränger ut honom. Hade han inte väjt hade det blivit en saftig kollision. Det är väl snarare tack vare hans uppmärksamhet en slik incident kunde undvikas. :roll:
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Suntrek skrev:
PC: skrev:
Vad i hela halva friden talar du om? Alonso befann sig redan i den snabba filen i depågatan när Vettel kastar sig ut och tränger ut honom. Hade han inte väjt hade det blivit en saftig kollision. Det är väl snarare tack vare hans uppmärksamhet en slik incident kunde undvikas. :roll:
Vad har det med vinnarskalle att göra? Senare under racet så pressade han ju desperat för att komma förbi, och man såg riktigt hur han överkörde för att han var förbannad pga incidenten tidigare. På det tappade han ett antal placeringar.
Axelsson

Inlägg av Axelsson »

Tycker det luktar lite TC om detta.

http://f1.automoto365.com/news/controll ... s_id=32239
McFuckers
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Axelsson skrev:Tycker det luktar lite TC om detta.

http://f1.automoto365.com/news/controll ... s_id=32239
Lite men det följer reglementet. :up: