Det var ju bra information, däremot är det ju inte så många lopp som är så bra att man vill se dem igen.Blomman skrev: Loppet går i sin helhet, utan reklam, i VS1 men inte direkt. Reprisen på VS1 är helt utan reklam och utan att du missar ett enda varv.
JB
Tv-Sändningar
-
-
Jag tycker vi bojkottar TV6 / Viasat för att loppen inte är tillräckligt bra! Sen kanske vi skall stena Janne också?Silverkatten skrev:Det var ju bra information, däremot är det ju inte så många lopp som är så bra att man vill se dem igen.Blomman skrev: Loppet går i sin helhet, utan reklam, i VS1 men inte direkt. Reprisen på VS1 är helt utan reklam och utan att du missar ett enda varv.
JB
Eller så gör vi något vettigt istället för att bara klaga hela tiden?!
-
Jag vill fortsätta se loppen på TV6 / Viasat. Janne kan vi stena i alla fall, det är hans fel att loppen inte alltid är spännande. Vems fel skulle det annars kunna vara.Golfkillen skrev: Jag tycker vi bojkottar TV6 / Viasat för att loppen inte är tillräckligt bra! Sen kanske vi skall stena Janne också?
Eller så gör vi något vettigt istället för att bara klaga hela tiden?!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Alla lopp är ju tillräckligt bra för att se en gång till......den som spar, han harSilverkatten skrev:Det var ju bra information, däremot är det ju inte så många lopp som är så bra att man vill se dem igen.Blomman skrev: Loppet går i sin helhet, utan reklam, i VS1 men inte direkt. Reprisen på VS1 är helt utan reklam och utan att du missar ett enda varv.
JB
-
-
-
-
-
-
-
Du är inte ensam om det.olag skrev:OK jag bor i Skåne. Men för att se "skvallret från England" på viasats hemsida.
Får jag den trevliga texten.
Vi beklagar, på grund av rättighetsskäl gällande det valda innehållet kan vi inte visa materialet i det land du befinner dig i!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Stabil insats idag
Måste vara svårkommenterat när det är lite kaos på banan.
Men jag undrar hur ni fick reda på att man visade en repris på Alonsos depåstopp?
(För övrigt kanske inte bildproducentens bästa beslut under tävlingen)
För övrigt en hyfsat välproducerad sändning bildmässigt som oftast från England
Måste vara svårkommenterat när det är lite kaos på banan.
Men jag undrar hur ni fick reda på att man visade en repris på Alonsos depåstopp?
(För övrigt kanske inte bildproducentens bästa beslut under tävlingen)
I was misled and that is the way it went
-
Vad jag har förstått så är det samma killar (FOM) som producerar alla race från och med 2007 års säsong, med vissa undantag för t.ex. Japan och Brasilien. Janne kanske kan reda ut detta?Cheever skrev:
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
En sak märkte jag som saknades då jag inte hade livetimingen igång till racet. Producenten av racet visade inte tavlan över placeringarna alls förutom i de inledande varven. Det tog halva racet innan jag visste var Kubica låg. Inledningvis såg jag jag honom på banan, men efter 10 varv ( tror jag ) till mitten av racet så hade han inte varit i bild och ingen placering av honom hade nämnts.
Annars har jag jämt livetiming bredvid så då läggar man inte märke till detta. Är det så här dålig presentation annars också? jag menar alltså presentationen i bild.
Blomman rabblar igenom de 5 - 6 första förarna inför varje reklamavbrott men sen visste man inget mer. Ni (Blomman och Ejje) sitter ju också med livetimin och förstås på samma sätt som mig inte tänker på när producenten är dålig på just detta. Men ha det gärna i åtanke och läxa gärna upp producenten
Annars har jag jämt livetiming bredvid så då läggar man inte märke till detta. Är det så här dålig presentation annars också? jag menar alltså presentationen i bild.
Blomman rabblar igenom de 5 - 6 första förarna inför varje reklamavbrott men sen visste man inget mer. Ni (Blomman och Ejje) sitter ju också med livetimin och förstås på samma sätt som mig inte tänker på när producenten är dålig på just detta. Men ha det gärna i åtanke och läxa gärna upp producenten
Senast redigerad av Znillblix den sön jul 06, 2008 18:53, redigerad totalt 3 gånger.
-
Åfan, i så fall har jag missat det helt. Alla nya race vet jag görs av gamla gänget i Bakersville (Bernievision) men resten också? Kan ju förklara att jag inte svor så mycket över sändningen från Frankrike i så fallmenthol skrev:Vad jag har förstått så är det samma killar (FOM) som producerar alla race från och med 2007 års säsong, med vissa undantag för t.ex. Japan och Brasilien. Janne kanske kan reda ut detta?Cheever skrev:
-
Kommer man alltså att få se andra bilar än Ferrari ifrån Italiens GP?Cheever skrev:Åfan, i så fall har jag missat det helt. Alla nya race vet jag görs av gamla gänget i Bakersville (Bernievision) men resten också? Kan ju förklara att jag inte svor så mycket över sändningen från Frankrike i så fallmenthol skrev:Vad jag har förstått så är det samma killar (FOM) som producerar alla race från och med 2007 års säsong, med vissa undantag för t.ex. Japan och Brasilien. Janne kanske kan reda ut detta?Cheever skrev:
Det var som tusan...
-
Det var det jag försökte komma ihåg hur det såg ut på Monza eftersom där brukar det ju liksom inte gå att missta sig om RAI producerar. Men så kom jag ju på att jag såg loppet från läktaren på plats och på Kangaroo TVAndersF1 skrev:Kommer man alltså att få se andra bilar än Ferrari ifrån Italiens GP?Cheever skrev:Åfan, i så fall har jag missat det helt. Alla nya race vet jag görs av gamla gänget i Bakersville (Bernievision) men resten också? Kan ju förklara att jag inte svor så mycket över sändningen från Frankrike i så fallmenthol skrev: Vad jag har förstått så är det samma killar (FOM) som producerar alla race från och med 2007 års säsong, med vissa undantag för t.ex. Japan och Brasilien. Janne kanske kan reda ut detta?
Det var som tusan...
-
Jag håller med dig.Znillblix skrev:En sak märkte jag som saknades då jag inte hade livetimingen igång till racet. Producenten av racet visade inte tavlan över placeringarna alls förutom i de inledande varven. Det tog halva racet innan jag visste var Kubica låg. Inledningvis såg jag jag honom på banan, men efter 10 varv ( tror jag ) till mitten av racet så hade han inte varit i bild och ingen placering av honom hade nämnts.
Jag tycker det är skitdåligt att man inte får se placeringarna hela tiden.
De kan väl rulla förbi i nedkant av bilden hela tiden.
Skitjobbigt att hålla koll på hur vissa ligger till i loppen om man inte har livetimingen bredvid.
-
Mycket snyggt jobbat att ni fick kläm på att det var en repris av Alonso's första depåstopp som visades. Jag kände mig litet som Alice I Underlandet när jag såg det - "fuel to the end", och 2 sek/varv långsammare däck än alla andras som inte byttes (!) var litet FÖR mycket för mig att smälta...
Producenten borde stämmas för vållande av kroppsskada, jag höll på att få hjärnblödning.
Producenten borde stämmas för vållande av kroppsskada, jag höll på att få hjärnblödning.
-
DFS kanalen har tyvärr blivit krypterat.Pastis skrev:De som inte kan se TV6 eller Viasat sport 1 kan kanska se på DSF/RTL via Astra.
DSF FREDAG
13:00 Formel 1: Freies 1-2 Training
19:45 Formel 1: Freies 1-2 Training
RTL LÖRDAG
03:00 Formel 1: Freies Training
03:45 Formel 1: Qualifying
11:45 Die Formel 1 2008 - Made in Germany
12:45 Formel 1: Qualifying
RTL SÖNDAG
04:15 Formel 1: Warm up
04:30 Formel 1: Countdown
05:30 Formel 1: Das Rennen
07:15 Formel 1: Siegerehrung und Highlights
08:00 Die Formel 1 2008 - Made in Germany
09:00 Formel 1: Countdown
10:00 Formel 1: Das Rennen
12:00 Formel 1: Siegerehrung und Highlights
Så jag kan inte se fri träning på fredagar.
Jag har kollat andra kanaler hos Astra och HotBird, men hittar
inget alls. Jag har motor på parabolen och kan söka upp flera satelliter.
Har ni tips vilka kanaler som sänder okryterat fri träningen ?
-
Astra 1H med DVB och Astra 1KR med PAL.REP skrev:DFS kanalen har tyvärr blivit krypterat.Pastis skrev:De som inte kan se TV6 eller Viasat sport 1 kan kanska se på DSF/RTL via Astra.
DSF FREDAG
13:00 Formel 1: Freies 1-2 Training
19:45 Formel 1: Freies 1-2 Training
RTL LÖRDAG
03:00 Formel 1: Freies Training
03:45 Formel 1: Qualifying
11:45 Die Formel 1 2008 - Made in Germany
12:45 Formel 1: Qualifying
RTL SÖNDAG
04:15 Formel 1: Warm up
04:30 Formel 1: Countdown
05:30 Formel 1: Das Rennen
07:15 Formel 1: Siegerehrung und Highlights
08:00 Die Formel 1 2008 - Made in Germany
09:00 Formel 1: Countdown
10:00 Formel 1: Das Rennen
12:00 Formel 1: Siegerehrung und Highlights
Så jag kan inte se fri träning på fredagar.
Jag har kollat andra kanaler hos Astra och HotBird, men hittar
inget alls. Jag har motor på parabolen och kan söka upp flera satelliter.
Har ni tips vilka kanaler som sänder okryterat fri träningen ?
För detaljer kika på http://www.lyngsat.com/freetv/Germany.html .
-
- Mr Forza Motorsport
-
Janne, du behöver inte säga att sändningen fortsätter på Viasatsport, de i kontrollrummet på TV6 har redan klippt sändningen då.
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
Aha, har du fått igång ditt fulabbonemang nu? Eller är MTV3 gratis?Jari skrev:Själv zappar jag numera mellan MTV3 max, som har intervjuer med de finska förarna och en halvtimme mer innan programmet och Viasat Sport 1. En intressant feature finnarna har i sin sändning är att de har "världens snabbaste folk-tabellen".
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Håller med Nisse. Loppet borde väl ha fler tittare än kvalet, så då borde väl även loppet kunna sändas live i VS1?Nisse skrev:Har ställt frågan tidigare om varför loppet inte kan gå parallellt i Viasat sport kanalen utan reklam. Fattar att det handlar om ekonomi men är det mycket dyrare än vad kvalet är?
Kvalet som körs i båda kanalerna, finns det tillgängliga tittarsiffror för att se hur många som är beredda lite extra för att slippa reklamen?
Keep on Boppin´
-
- Varnad
Jag kör inte fulabbonemang!EnzoF1 skrev:Aha, har du fått igång ditt fulabbonemang nu? Eller är MTV3 gratis?Jari skrev:Själv zappar jag numera mellan MTV3 max, som har intervjuer med de finska förarna och en halvtimme mer innan programmet och Viasat Sport 1. En intressant feature finnarna har i sin sändning är att de har "världens snabbaste folk-tabellen".
MTV3 går att få med finskt CD-kort.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
OK, så du kör det och ett Viasatabb. då. Låter ju som en bra motorsportkombination (för F1 i alla fall).Jari skrev:Jag kör inte fulabbonemang!EnzoF1 skrev:Aha, har du fått igång ditt fulabbonemang nu? Eller är MTV3 gratis?Jari skrev:Själv zappar jag numera mellan MTV3 max, som har intervjuer med de finska förarna och en halvtimme mer innan programmet och Viasat Sport 1. En intressant feature finnarna har i sin sändning är att de har "världens snabbaste folk-tabellen".
MTV3 går att få med finskt CD-kort.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Varnad
-
- Utvisad
Hur har du löst kortläsningen? Växlar du korten i mottagaren efter behov?Jari skrev:Ja, de har ju börjat dela med sig av de viktigaste kanalerna så det funkar för mig.
-
- Varnad
-
-
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Hittar den inte på viasatsport.se. Var finns den?Jari skrev:Logga in på viasatsport.se i stället för "bara" viasatmenthol skrev:Kan någon länka till Viasats klocktävling? Hittar den inte.
-
- Utvisad
Ja, du kan ju köra korten på en server t.ex. men jag vara bara nyfiken på hur du gjorde.Jari skrev:Det finns fler lösningar och du får väl komma ut och kolla hur jag gjort.
Smart Wii...
Har du fått igång Viasats HD-kanaler förresten? Det verkar meckigt med DM800.
-
Mhm, är aldrig inne på förstasidan, går direkt till http://www.viasatsport.se/content/blogcategory/28/37/Pastis skrev:Är du blind?
Just nu finns den på deras förstasida.
http://www.viasatsport.se/content/view/1928/1/
Underligt att tävlingen inte finns på F1-sidan också.
-
Ah, Pastis hade rätt, bra jobbatBlomman skrev:Efter min supergroda idag vill jag inte prata om något alls....men jag insisterade på presskonfa i TV6 om det fanns tid och det fanns det, inte mycket men det räckte....
JB
I övrigt var det lite rörigt på jobbet idag, ja. Men va fan så rörigt som det var idag och med en livetiming som gjorde som den ville...
-
- Varnad
Nej, inte HD på Viasat. Tror det är ndsen¨som spökar.EnzoF1 skrev:Ja, du kan ju köra korten på en server t.ex. men jag vara bara nyfiken på hur du gjorde.Jari skrev:Det finns fler lösningar och du får väl komma ut och kolla hur jag gjort.
Smart Wii...
Har du fått igång Viasats HD-kanaler förresten? Det verkar meckigt med DM800.
-
-
Vad är det Eje tjabbar om? Andra gången sedan 1990 som Mercedes vinner på sin hemmabana. Så vitt jag vet vann Senna i en McLaren-Honda 1990. Häkkinen vann däremot i en McLaren med Mercedesmotor 1998.
Gubben börjar väl bli till åren.
-
Jag med. Och nu blir jag ju nyfiken. Vaddå för groda?olag skrev:Jag missa grodan. Någon som vill upplysa mig om denBlomman skrev:Efter min supergroda idag vill jag inte prata om något alls....
EDIT: Vid närmare eftertanke tror jag Blomman menar att han missade att Hamilton inte var i depå under SC-perioden.
Pjasch det var väl inget Blomman, det framgick inte av TV-bilden från den allmänna cirkusen i depån och så var ju live-timingen totalt opålitlig i dag. Desutom var det ju huvudlöst av Macca, så vi kan väl säga att du egentligen var en bättre strateg än Dennis & co.
Senast redigerad av Suntrek den sön jul 20, 2008 20:15, redigerad totalt 1 gång.
-
-
Det var ett genidrag Risken hade funnits att Hamilton inte kommit ut först igen .Suntrek skrev:Desutom var det ju huvudlöst av Macca, så vi kan väl säga att du egentligen var en bättre strateg än Dennis & co.
Man såg ju hur Alonso korsa vita linjen när han och alla andra skulle ut samtidigt.. Hade det varit Hamilton hade det blivit ett straff
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Varnad
McLaren Honda har inte hemmabana i Tyskland, men det har Mercedes.menthol skrev:Vad är det Eje tjabbar om? Andra gången sedan 1990 som Mercedes vinner på sin hemmabana. Så vitt jag vet vann Senna i en McLaren-Honda 1990. Häkkinen vann däremot i en McLaren med Mercedesmotor 1998.