Det var visst så för några månader åtminstone, så vi får väl se ikväll. Har dock inte hört nåt om någon uppgradering.menthol skrev:Säker? Teracom har väl uppgraderat en massa master så man kan få in TV6 på fler platser?AndersF1 skrev:Hmm, kom precis på att de endast sänder SVT:s kanaler dit jag skall i helgen - taskig planering. (vinkar till Pastis när jag åker förbi i obygden)
TYSKLANDS GP 2008 - HOCKENHEIM
-
-
Kolla på Teracoms hemsida, kanalerna lär inte dyka upp av sig självt!AndersF1 skrev:Det var visst så för några månader åtminstone, så vi får väl se ikväll. Har dock inte hört nåt om någon uppgradering.menthol skrev:Säker? Teracom har väl uppgraderat en massa master så man kan få in TV6 på fler platser?AndersF1 skrev:Hmm, kom precis på att de endast sänder SVT:s kanaler dit jag skall i helgen - taskig planering. (vinkar till Pastis när jag åker förbi i obygden)
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Midland - dvs nuvarande Force India- var också på BS (jo helt rätt, jag HAR litet tråkigt i väntan på FP2...)Pastis skrev:Blomman meddelade klockan 08:57 att det pissregnade på Hockenheim.Axelsson skrev:Ser ut att bli ett riktigt pissväder.
Undrar om de gamla "Michelinstallen" missgynnas extra mycket nu när de inte får träna i torrt? De har som sagt dålig erfarenhet av Bridgestone och Hockenheim.
För den som glömt bort det. Förra gången vi var här 2006 körde BMW Sauber, McLaren, Renault, Honda, Red Bull och Toro Rosso på Michelin. Endast Ferrari, Toyota och Williams (även Super Aguri RIP) var på Bridgestone.
-
Du får packa skotern med tv och ta fart över grus/gräset och åka upp på fjället, där finns täckning inte i byn om det är dit jag tror att du ska.AndersF1 skrev:Det var visst så för några månader åtminstone, så vi får väl se ikväll. Har dock inte hört nåt om någon uppgradering.menthol skrev:Säker? Teracom har väl uppgraderat en massa master så man kan få in TV6 på fler platser?AndersF1 skrev:Hmm, kom precis på att de endast sänder SVT:s kanaler dit jag skall i helgen - taskig planering. (vinkar till Pastis när jag åker förbi i obygden)
I was misled and that is the way it went
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
Om han byter chassi innan kvalet flyttas han väl bara längst bak på gridden, efter är det väl pit-lane som gäller? Kan någon reda ut detta. Hittar ingen information om det. Ponera att han behåller motor och växellåda.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Har för mig att den bil som ska användas under hela lördagen och söndagen inspekteras tidigt på lördagsmorgonen. Eventuella chassi-, motor- eller växellådebyten som sker därefter bestraffas.menthol skrev:Om han byter chassi innan kvalet flyttas han väl bara längst bak på gridden, efter är det väl pit-lane som gäller? Kan någon reda ut detta. Hittar ingen information om det. Ponera att han behåller motor och växellåda.
Det är med andra ord bara fredagen som är hel fri och där har man fria tyglar och kan använda andra chassis/bilar.
-
- Mr Forza Motorsport
Visst, men vi kan aldrig veta hur mycket bensin de kör med. Stallen vill inte heller visa exakt hur snabba de är, eftersom man vill hemlighålla hur mycket bensin man ämnar använda i Q3.Patrik L skrev:Är det inte så att många som tror sig vara säkra på att nå Q3 spenderar mycket av S3 för Q3 simulering?
Därför är T3 ganska värdelös i det avseendet. Därför är jag för att man ska köra Q3 i kvaltrim för då vet vi vem som är snabbast och så blir T3 roligare. Men, men... det finns många som tycker det är bra som det är...
Senast redigerad av Pastis den lör jul 19, 2008 14:24, redigerad totalt 2 gånger.
-
Detta kanske reder ut saken?menthol skrev:Om han byter chassi innan kvalet flyttas han väl bara längst bak på gridden, efter är det väl pit-lane som gäller? Kan någon reda ut detta. Hittar ingen information om det. Ponera att han behåller motor och växellåda.
8.1 Each competitor may have no more than two cars available for use at any one time during an Event. Any partially assembled survival cell will be deemed to be a car in this context if it is fitted with an engine, any front suspension external to the survival cell, bodywork, radiators, oil tanks external to the survival cell or heat exchangers.
28.2 Any driver who decides to use another car following the qualifying practice session, or whose car has a change of survival cell, must start the race from the pit lane following the procedures detailed in Article 38.3. Under these circumstances no restrictions on fuel load will be applied.
-
-
-
Egentligen inte, kanske är jag dålig på engelska, men om de bestämmer sig för att bygga ihop en ny bil till Kubica för honom att använda i kvalet blir han väl annorlunda bestraffad än om han hade bytt chassi efter kvalet, men innan loppet? Hittar inget om detta i reglerna.Blomman skrev:Detta kanske reder ut saken?menthol skrev:Om han byter chassi innan kvalet flyttas han väl bara längst bak på gridden, efter är det väl pit-lane som gäller? Kan någon reda ut detta. Hittar ingen information om det. Ponera att han behåller motor och växellåda.
8.1 Each competitor may have no more than two cars available for use at any one time during an Event. Any partially assembled survival cell will be deemed to be a car in this context if it is fitted with an engine, any front suspension external to the survival cell, bodywork, radiators, oil tanks external to the survival cell or heat exchangers.
28.2 Any driver who decides to use another car following the qualifying practice session, or whose car has a change of survival cell, must start the race from the pit lane following the procedures detailed in Article 38.3. Under these circumstances no restrictions on fuel load will be applied.
Pastis: Ja, att de är fria att göra nästan vad de vill med bilarna på fredagen och från fredagen till lördagen råder det inga tvivel om.
-
- Mr Forza Motorsport
Lite lurigt är det. Blomman, kan du hitta ett aktuellt tidschema när FIA granskar bilarna? Jag har för mig man gör det på lördagsmorgonen, men man kan tolka ditt citat som om det sker innan kvalet och inte innan den tredje träning. Med ett tidschema bör det framgå. Men de tidscheman jag får från FIA har inga tider för deras "scrutineering".menthol skrev:Egentligen inte, kanske är jag dålig på engelska, men om de bestämmer sig för att bygga ihop en ny bil till Kubica för honom att använda i kvalet blir han väl annorlunda bestraffad än om han hade bytt chassi efter kvalet, men innan loppet? Hittar inget om detta i reglerna.Blomman skrev:Detta kanske reder ut saken?menthol skrev:Om han byter chassi innan kvalet flyttas han väl bara längst bak på gridden, efter är det väl pit-lane som gäller? Kan någon reda ut detta. Hittar ingen information om det. Ponera att han behåller motor och växellåda.
Pastis: Ja, att de är fria att göra nästan vad de vill med bilarna på fredagen och från fredagen till lördagen råder det inga tvivel om.
-
09:00 på lördgsmorgonen, exempel från Silverstone:Pastis skrev:Lite lurigt är det. Blomman, kan du hitta ett aktuellt tidschema när FIA granskar bilarna? Jag har för mig man gör det på lördagsmorgonen, men man kan tolka ditt citat som om det sker innan kvalet och inte innan den tredje träning. Med ett tidschema bör det framgå. Men de tidscheman jag får från FIA har inga tider för deras "scrutineering".
[/code]2008 BRITISH GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 27
To : The Stewards of the Meeting Date : 05 July 2008
Time : 09:00
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
The following drivers will start the ninth Event of the 2008 Formula One World Championship with a new
gearbox:
Number Car Driver
03 BMW Sauber Nick Heidfeld
04 BMW Sauber Robert Kubica
08 Williams Toyota Kazuki Nakajima
10 Red Bull Renault Mark Webber
23 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen
The above driver used his previous gearbox for four consecutive events in conformity with Article 28.6a of the
2008 Formula One Sporting Regulations.
Jo Bauer
-
-
- Mr Forza Motorsport
Bra! Ja, jag hade för mig att man gick igenom bilarna på morgonen innan tredje träningen!Cheever skrev:09:00 på lördgsmorgonen, exempel från Silverstone:Pastis skrev:Lite lurigt är det. Blomman, kan du hitta ett aktuellt tidschema när FIA granskar bilarna? Jag har för mig man gör det på lördagsmorgonen, men man kan tolka ditt citat som om det sker innan kvalet och inte innan den tredje träning. Med ett tidschema bör det framgå. Men de tidscheman jag får från FIA har inga tider för deras "scrutineering".2008 BRITISH GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 27
To : The Stewards of the Meeting Date : 05 July 2008
Time : 09:00
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
The following drivers will start the ninth Event of the 2008 Formula One World Championship with a new
gearbox:
Number Car Driver
03 BMW Sauber Nick Heidfeld
04 BMW Sauber Robert Kubica
08 Williams Toyota Kazuki Nakajima
10 Red Bull Renault Mark Webber
23 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen
The above driver used his previous gearbox for four consecutive events in conformity with Article 28.6a of the
2008 Formula One Sporting Regulations.
Jo Bauer
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
- Varnad
-
Om Drulli är upptankad gjorde han ett bra kval igen, får se om han lyckas förstöra ett lopp till imorgon.
Snyggt kval av LH, tveksamt om någon kommer att kunna utmana honom imorgon om inte blir några överraskningar med strategier.
Nu är det upp till vädret då.
Snyggt kval av LH, tveksamt om någon kommer att kunna utmana honom imorgon om inte blir några överraskningar med strategier.
Nu är det upp till vädret då.
-
- Varnad
-
Hamilton är duktig och säger hela namnet på sitt team mitt i en mening - "Vodafone McLaren Mercedes", haha. Det där är en ny företeelse, förr var det väl aldrig någon som nämnde titelsponsorn i en post-race-presskonferens?
-
- Varnad
-
-
-
-
Tyvärr är ju inte reservbilar tillåtna längre, nej. Men du säger alltså att det är helt ok att bygga ihop en ny bil efter FP3 om den som man egentligen ska köra med förstördes så mycket under sessionen(FP3) att den inte gick att repareras till kvalet, utan bestraffning? Coolt, trodde det var tio platsers nedflyttning som gällde.Blomman skrev:Ingen reservbil är tillåten, den du ska tävla med ska "scruteneras" torsdag. Skulle du behöva bygga en ny bil är detta tillåtet utan bestraffning fram t o m kvalet, görs detta efter kvalet måste du starta från depån.
JB
-
-
Grattis till Hamilton. (tyvärr) McLaren har sett starkare ut hela helgen och jag tror de små gossarna i rött får ta och lyfta sig i kragen litegrann om de ska kunna göra något åt det.
Kimi börjar hänga med huvudet som han har en tendens att göra så fort något går honom emot. Tyvärr.
Toyotan i Trullis händer och Renaulten i Alonsos är på ett annat astralplan än vad den är i deras teamkamraters. Det säger en del om hur mycket erfarenhet av bilen i fråga spelar. Och också en del om var det verkliga förartalangen ligger. Jag skulle ge bra mycket för att få se en Massa eller en Hamilton i en Renault/Toyota och se hur bra de gjorde ifrån sig.
Trulli är en underskattad storhet som verkar ha blommat ut så fort en viss herr Ralf Schumacher försvann från teamet. Toyotan detta år är någotsånär konkurrensmässig och detdär tjafset med Trulli-train är SÅ 2005.
Detta sagt hoppas jag att allt för EN (jävla) gångs skull detta år allt klaffar strategimässigt - däcksmässigt etc etc för Alonso.
Kimi börjar hänga med huvudet som han har en tendens att göra så fort något går honom emot. Tyvärr.
Toyotan i Trullis händer och Renaulten i Alonsos är på ett annat astralplan än vad den är i deras teamkamraters. Det säger en del om hur mycket erfarenhet av bilen i fråga spelar. Och också en del om var det verkliga förartalangen ligger. Jag skulle ge bra mycket för att få se en Massa eller en Hamilton i en Renault/Toyota och se hur bra de gjorde ifrån sig.
Trulli är en underskattad storhet som verkar ha blommat ut så fort en viss herr Ralf Schumacher försvann från teamet. Toyotan detta år är någotsånär konkurrensmässig och detdär tjafset med Trulli-train är SÅ 2005.
Detta sagt hoppas jag att allt för EN (jävla) gångs skull detta år allt klaffar strategimässigt - däcksmässigt etc etc för Alonso.
-
-
Jamen för höge fagerlund han och hans skitteam är väl inget hot mot ditt favvoteam i alla fall inte i år???olag skrev:Jag ber för motsatsenSuntrek skrev:
Var litet snäll nu.
-
Suntrek skrev:
Jamen för höge fagerlund han och hans skitteam är väl inget hot mot ditt favvoteam i alla fall inte i år???
Var litet snäll nu.
Men jag kan tyvärr inte tycka om någon som jag innan han strula i McLaren inte gilla. Och efter det gilla ännu mindre.
Kan sträcka mig till att jag hoppas att Teamet gör ett bra jobb
FIA = Ferrari International Assistance
-
Han strula i McLaren.olag skrev:Suntrek skrev:
Jamen för höge fagerlund han och hans skitteam är väl inget hot mot ditt favvoteam i alla fall inte i år???
Var litet snäll nu.
Men jag kan tyvärr inte tycka om någon som jag innan han strula i McLaren inte gilla. Och efter det gilla ännu mindre.
Kan sträcka mig till att jag hoppas att Teamet gör ett bra jobb
Det var han som fick Mclaren där dom är idag.
-
Hamilton pulvriserar formligen Kovalainen som inte har en chans.
En annan som bör rycka upp sig är Heidfeld som konstant får pisk av polacken från Krakow!
Kimi utkvalad ytterligare en gång av Massa.
Nej, jag tror Massa vinner imorgon före Hamilton och Alonso. Förutsatt att det inte blir regn.
En annan som bör rycka upp sig är Heidfeld som konstant får pisk av polacken från Krakow!
Kimi utkvalad ytterligare en gång av Massa.
Nej, jag tror Massa vinner imorgon före Hamilton och Alonso. Förutsatt att det inte blir regn.
Ferrari.
-
-
Ju mer jag ser av Alonso och vad som händer med bilen i Renault desto mer börjar jag fundera på hur stor roll Alonso egentligen hade i utvecklingen av MP4-22.Axelsson skrev: Han strula i McLaren.
Det var han som fick Mclaren där dom är idag.
Att McLaren fick till fältets bästa bil 2007 kan inte helt tillskrivas Alonso och hans anhang, även om han hade en del i det. Alla vet att McLaren har kapaciteten att lyckas, de har gjort det förr, de har gjort det utan Alonso.