Mark Webber

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cheever

Mark Webber

Inlägg av Cheever »

Har inte vart den förste att förespråka Mr Webbers förträfflighet och kanske en och annan gång sågat australiern. Till och med välförtjänt ibland :o

Hans största tillgång har egentligen vart hans längd, nu är han visserligen en normalsmurf men i F1-världen är han en jätte, eventuellt så är DC i närheten annars är han fyrtornet på gridden.

Killen har mirakulöst gjort en kanonsäsong och står i första startled på Silverstone, inte illa :up:

Kanske man får ändra uppfattning om killen, han kanske är en slow starter och behöver 43 säsonger innan han är som bäst?

Nåväl, killen behhöver en topic.
Senast redigerad av Cheever den lör jul 05, 2008 19:06, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Väntar tills efter loppet innan jag ställer mig in i hyllningskören. Webber har alltid varit snabb i kvalen, men kan inte minnas när han gjorde ett riktigt bra lopp senast. Lite Trulli-varning med andra ord. Och precis som Trulli har det varit en och annan incident på banan genom åren oxå.

Annars har jag alltid gillat killen. Skulle verkligen vara kul om han lyckas i loppet imorgon.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Skillnaden mot tidigare säsonger är att Webber fått en bil som håller.
RB4:an är fortfarande en mittfältsbil som Webber lyckats plocka ut allt och lite till ur, precis som han gjorde i Jaguar.
Men den håller som sagt ihop till skillnad mot tex hans tid hos Williams som inte blev som han tänkt sig pga att han inte fick en bra bil.
Skulle vara riktigt kul att se Webber i en Ferrari eller McLaren.

Hur som helst är det riktigt kul att se att Webber är "best of the rest" i tabellen nu. Tillsammans med Trulli i och för sig men jag tror Webber kommer gå förbi honom.
aikaik

Framgången stavas Adrian Newey.Han säjs varaGift m Silverst

Inlägg av aikaik »

Red Bull är det bästa som hänt Motorsporten.Med deras Talang-Team med många förare i F-3000.Många förare får en rättvis Chans i många klasser.Nu börjar man knyta rätt gubbar till sig i chefspositioner och det är bara en tidsfråga innan första segern kommer max 1-2år.Japsen kommer att bryta ihop.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hehe, nu kan jag slå mig i bröstet och räcka ut hakan. Vad skrev jag i mina krönikor inför säsongen? https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... =F1&id=675

:wink:
Bild
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Pastis skrev:Hehe, nu kan jag slå mig i bröstet och räcka ut hakan. Vad skrev jag i mina krönikor inför säsongen? https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... =F1&id=675

:wink:
:up:
Rätt klockren analys av Red Bull.
Det du skrev om Webber är nästan som om jag skulle skrivit det själv men med några små förändringar dock. :)
Användarens profilbild
Kim

Inlägg av Kim »

Ingen vidare start i racet.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja fast nu får han ju köra upp sig lite genom fältet, underhållande för oss.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Synd att han snurrade.
Han kör ju riktigt bra nu.
5 omkörningar redan.
Användarens profilbild
Kim

Inlägg av Kim »

Ner på nästan sista, klättrade upp på tionde, låg ett tag som nio men tappde tillbaka till tionde. Förutom startpositionen så såg det ut som vanligt för honom tycker jag.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lemon skrev:Väntar tills efter loppet innan jag ställer mig in i hyllningskören. Webber har alltid varit snabb i kvalen, men kan inte minnas när han gjorde ett riktigt bra lopp senast. Lite Trulli-varning med andra ord. Och precis som Trulli har det varit en och annan incident på banan genom åren oxå.

Annars har jag alltid gillat killen. Skulle verkligen vara kul om han lyckas i loppet imorgon.
Du hade rätt, även en blind höna o.s.v 8)
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Mark Webber lyckas vinna pole postion på Malaysia Grand Prix några år sedan. Mark är ju joker på att vara fartfantomen vid kvalifieringar lördagar !
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

REP skrev:Mark Webber lyckas vinna pole postion på Malaysia Grand Prix några år sedan. Mark är ju joker på att vara fartfantomen vid kvalifieringar lördagar !
Nja Webber kvalade in som 2:a 2004 i en Jaguar men det var ju i stort sett som att ta pole att kvala in 2:a med den bilen. :)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Laddade hem och tittade på ITV:s sändning av Silverstone-racet och blev positivt överraskad av deras inställning till Webber och hans prestationer.
Till och med Martin Brundle som ju är Coulthards manager var mycket imponerad av Webber och han var speciellt imponerad av Webbers kvalvarv som han använde som guide till banan innan racet istället för Kovalainens som ju faktiskt var polevarvet.

Kul att se intervjun hemma hos Webber också där han bland annat pratade lite om hur han kommer ge tillbaka lite till fansen om han vinner ett race.
Han sa att han isåfall kanske skulle ta av sig hjälmen på invarvet efter racet som de ju inte får göra och kanske göra lite "donuts" trots risken att bli diskad.

Webber verkar vara en avslappnad och skön kille.
Hoppas att Webbers första vinst kommer snart också.
Axelsson

Inlägg av Axelsson »

Verkar bli Mark Webber och Sebastian Vettel nästa år då.

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=35414
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Axelsson skrev:Verkar bli Mark Webber och Sebastian Vettel nästa år då.

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=35414
Kommer bli riktigt kul att se hur det går för Vettel mot Webber.
Vettel rankas ju riktigt högt bland de flesta och de tror att han är ett mästarämne. Ska bli kul att se honom få stryk av Webber :D

Precis som Rosberg som faktiskt gick ut och sa att han blev chockad över Webbers fart men sa att han till slut accepterade att ha en så snabb stallkompis.
Men hur som helst bra med Vettel även om jag hade hoppats på Webbers nuvarande bästa kompis i F1 dvs Alonso.
Men jag hoppas i alla fall på en riktigt bra säsong med Webber och Vettel 2009. :up:
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Härlig inställning av Webber när han innan racet lovade Red Bull-bossen, Dietrich Mateschitz att han inte kommer att stå kvar på 18 poäng efter SPA-racet.

Nu blev det ju också så med lite tur men samtidigt kanske otur eftersom det kunde varit ett par poäng till om inte Heikki kört in i honom.

Kul hur som helst att Webber är tillbaka och tar poäng igen.
Har ju varit lite poängtorka efter den starka inledningen på säsongen.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Webber gör en riktigt bra säsong i år. Roade mig med att jämföra Webbers och Coulthards kvalstatistik under säsongen så här långt - och den är slående. Webber har ett kvalsnitt på 8,4 medan Coulthard ligger och sladdar på hela 12,5 i en likadan bil. Webber har därutöver kvalat in sin Red Bull till Q3 tio gånger på tretton försök, Coulthard har lyckats med bedriften hälften så många gånger, d v s fem. Dessutom har DC tre kval som slutat redan i Q1 - Webber har inga.

Webber har nu 19p på sammanlagt tretton race. Coulthard har sex - och endast en poängplats, tredjeplatsen i Kanada. Webber har sju poänggivande placeringar. Dessutom en start i första led. Webber har dessutom en ledning på hela 11-2 i inbördes kval.

Så Coulthard gör nog rätt i att pensionera sig efter säsongens slut, ingen dålig kross han åker på av Mark Webber.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Eau Rouge skrev:Webber gör en riktigt bra säsong i år. Roade mig med att jämföra Webbers och Coulthards kvalstatistik under säsongen så här långt - och den är slående. Webber har ett kvalsnitt på 8,4 medan Coulthard ligger och sladdar på hela 12,5 i en likadan bil. Webber har därutöver kvalat in sin Red Bull till Q3 tio gånger på tretton försök, Coulthard har lyckats med bedriften hälften så många gånger, d v s fem. Dessutom har DC tre kval som slutat redan i Q1 - Webber har inga.

Webber har nu 19p på sammanlagt tretton race. Coulthard har sex - och endast en poängplats, tredjeplatsen i Kanada. Webber har sju poänggivande placeringar. Dessutom en start i första led. Webber har dessutom en ledning på hela 11-2 i inbördes kval.

Så Coulthard gör nog rätt i att pensionera sig efter säsongens slut, ingen dålig kross han åker på av Mark Webber.
Ja Webber har varit riktigt bra denna säsongen.
Jag önskar bara att han fick sitta i en bil som har chans till vinster.
Skulle vara så kul om han fick sin första vinst.
Synd att Red Bull verkar ha tappat i mitten på säsongen...de var ju hyfsade i början.

Enligt min statistik har faktiskt Webber 12-1 i kvalen mot Coulthard.
2 av kvalen kunde Webber dessutom inte fullfölja så det hade nog stått 13-0 annars och hans kvalsnitt hade sett ännu bättre ut.

Förra säsongen slutade 15-2 i kval och då hade Webber problem med bilen i åtminstone 1 av de kvalen. Minns inte hur det var i det andra.
Ingen tvekan om att Webber är en av de absolut bästa kvalarna om inte den bästa tillsammans med Trulli kanske.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Bra kval av Webber som vanligt.
Hoppas bara på en hyfsad start av Webber nu.
Red Bull-bilen verkar ju tyvärr inte så bra i starterna då både Webber och Coulthard ofta tappar placeringar i just starten.
Men på SPA startade Webber bra i alla fall så jag hoppas på samma imorgon.

Han har ju en imponerande kvalstatistik nu Webber.

Webber vs Stallkompisar 129-24
Om man räknar in Q1 & Q2 från kvalen 03-05.

Webber vs Stallkompisar 99-19
Om man enbart räknar slutresultatet i kvalen.

Ska vara kanske Schumacher som är värre då ?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kanske Senna kanske? Fast han är ju död.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

visst.. Webber förtjänar respekt, men han är tyvärr slut.

Han har gått genom sin karriär som en talangfull förare men aldrig någon stjärna, nu bör han faktiskt ta adjö och lägga hjälmen på hyllan.

Visst, han är bara 32 men de är gammalt i F1 världen.
Killen har aldrig vunnit ett race, slutat endast 2 gånger på pallen och inte en enda pole position i sin 6 åriga karriär.

Bästa året för honom var tveklöst -05 när han körde för BMW Williams. tror han t.o.m. tog över 30 poäng de året, ungefär lika många som Hamilton tar på 5 race...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Fontler skrev:visst.. Webber förtjänar respekt, men han är tyvärr slut.

Han har gått genom sin karriär som en talangfull förare men aldrig någon stjärna, nu bör han faktiskt ta adjö och lägga hjälmen på hyllan.

Visst, han är bara 32 men de är gammalt i F1 världen.
Killen har aldrig vunnit ett race, slutat endast 2 gånger på pallen och inte en enda pole position i sin 6 åriga karriär.

Bästa året för honom var tveklöst -05 när han körde för BMW Williams. tror han t.o.m. tog över 30 poäng de året, ungefär lika många som Hamilton tar på 5 race...
Tvärtom så tycker jag framtiden ser lysande ut för Webber.
Detta är bästa året för Webber.
Han har en bil som håller ihop för första gången i sin karriär och det ser man direkt i Webbers resultatlista.
Det är fortfarande en mittfältsbil men vem vet hur bra bilen kan bli till nästa säsong.
Annars kan han kanske köra för Renault 2010 om Renault har fått till en bra bil.
Webber är definitivt inte slut som F1-förare...det är nu han kanske har chansen att sitta i en bra bil.

Ska bli kul att se Webber vs Vettel nästa säsong.
Vettel lovordas ju av alla som en supertalang nu.
Men jag är inte så säker på att han är tillräckligt bra för att slå Webber.
De flesta trodde ju innan 2006 att Rosberg skulle slå Webber också för Rosberg var ju också en supertalang.
Nu blev det inte så utan Webber utklassade honom i kval och race.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tror Vettel blir en hårdare nöt för Webber att knäcka i och med att tysken kört F1 i över en säsong nu. Rosberg var alldeles pinfärsk och lyckades väl inte riktigt rå på Webber som tävlat i F1 sedan -02. Men det skall bli intressant som du säger. Jag tror inte heller att Webber är slut, men han har haft lite väl mycket oflyt med sina teambyten och det är dags att det händer något. Om inte Red Bull gör något revolutionerande till nästa säsong är jag rädd att Webber kanske slutar på sina två pallplatser.

Nej, jag skulle vilja se en flytt till BMW eller som du säger Renault för Webbers del. Skulle vara kul att se honom i bra material, och BMW är redan bra material och Renault har potentialen att bli ett vinnande paket igen.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Eau Rouge skrev:Jag tror Vettel blir en hårdare nöt för Webber att knäcka i och med att tysken kört F1 i över en säsong nu. Rosberg var alldeles pinfärsk och lyckades väl inte riktigt rå på Webber som tävlat i F1 sedan -02. Men det skall bli intressant som du säger. Jag tror inte heller att Webber är slut, men han har haft lite väl mycket oflyt med sina teambyten och det är dags att det händer något. Om inte Red Bull gör något revolutionerande till nästa säsong är jag rädd att Webber kanske slutar på sina två pallplatser.

Nej, jag skulle vilja se en flytt till BMW eller som du säger Renault för Webbers del. Skulle vara kul att se honom i bra material, och BMW är redan bra material och Renault har potentialen att bli ett vinnande paket igen.
Ja Vettel kan nog bli en tuff motståndare till Webber.
Personligen tror jag ju Webber kommer gå vinnande ur den matchen men Vettel verkar ju vara riktigt bra och har nu fått erfarenhet också.
Ska bli kul att se fighten dem emellan hur som helst.

Webber gjorde misstaget att gå till Williams precis när de var på väg ner i formen istället för att ta Flavios erbjudande att gå till Renault.
Jag hoppas Red Bull Racing tar ett steg upp nästa säsong så Webber har en chans till vinster för han kommer vinna om han får en bra bil.
BMW skulle vara perfekt för Webber... Mario Thiessen gillar Webber så varför inte.
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

Webber gjorde misstaget att gå till Williams precis när de var på väg ner i formen istället för att ta Flavios erbjudande att gå till Renault.
Jag hoppas Red Bull Racing tar ett steg upp nästa säsong så Webber har en chans till vinster för han kommer vinna om han får en bra bil.
BMW skulle vara perfekt för Webber... Mario Thiessen gillar Webber så varför inte.
Jag tycker faktiskt att RBR bara borde ha 1 stall, d.v.s. dumpa Toro Rosso och satsa alla pengarna på RBR. visserligen tycker jag att RBRs framtid på förar fronten ligger i Toro Rosso
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Depeche skrev: BMW skulle vara perfekt för Webber... Mario Thiessen gillar Webber så varför inte.
När BMW bröt med Williams och köpte Sauber så tog dom ju snabbt med sig Heidfeld. Vad skulle dom med ha Webber till?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Christoffer skrev:
Depeche skrev: BMW skulle vara perfekt för Webber... Mario Thiessen gillar Webber så varför inte.
När BMW bröt med Williams och köpte Sauber så tog dom ju snabbt med sig Heidfeld. Vad skulle dom med ha Webber till?
Vad de skulle med Webber till ?
Tja han är en snabbare och bättre förare än Heidfeld.
Fanns nog andra orsaker som man inte vet om till varför Heidfeld hamnade hos BMW och inte Webber.
En orsak kan vara att Heidfeld är tysk kanske.
Oavsett detta så är det andra tider nu och Heidfeld har inte varit särskilt bra denna säsongen men Webber däremot har gjort sin bästa säsong.
Nu tror jag i och för sig att Alonso är den mest intressanta för BMW och att Heidfeld blir petad.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Problemet för Webber tidigare har väl varit att han kvalat bra men kört dåligt i tävlingarna? I år verkar han ju slipat till den lilla detaljen, och kör väldigt bra i tävlingarna också - utan överilade manövrar eller misslyckade omkörningsförsök.

Heidfeld är raka motsatsen; bra i tävling, men dålig på att kvala. I alla fall har det varit så denna säsongen - får se om trenden vänder. Det behövs om inte annat för Heidfelds fortsatta existens i F1.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Nu i Monza:
Heidfeld startar på plats tio och slutar som femma.
Webber startar på plats tre och slutar som åtta. Jättebra!
Nu kan man inte bara skylla på bilen eftersom en Toro Rosso vann.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Christoffer skrev:Nu i Monza:
Heidfeld startar på plats tio och slutar som femma.
Webber startar på plats tre och slutar som åtta. Jättebra!
Nu kan man inte bara skylla på bilen eftersom en Toro Rosso vann.
Webber fick problem med däcken och 1-stopparna tog sig förbi.
Bilen kan man nog skylla på...en stor del av skillnaden mellan RB och Toro Rosso är motorn och tydligen hade inte Vettel samma problem med slitna däck som Webber.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Depeche skrev:Webber fick problem med däcken och 1-stopparna tog sig förbi.
Bilen kan man nog skylla på...en stor del av skillnaden mellan RB och Toro Rosso är motorn och tydligen hade inte Vettel samma problem med slitna däck som Webber.
Vem slet ut däcken för stackars Webber, tro...? Har man fått fatt på missdådaren...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tja, nu har ju inte Red Bull världens bästa aktersnurra så för att hänga med är det nog inte så underligt om Webber får slita lite mer däck än konkurrenterna. Misstänker att Red Bull inte kan köra med optimal downforce eftersom motorn inte orkar och då ökar ju påfrestningarna på däcken.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

PC: skrev:
Vem slet ut däcken för stackars Webber, tro...? Har man fått fatt på missdådaren...?
Ja antagligen Webber själv men en bra bil sliter inte däck lika mycket.
Visst kan det ha varit så att Webber och Red Bull inte fick till en bra setup också.
Men även om nu Webber gjorde ett så dåligt race igår så har han hur som helst varit bättre än Heidfeld denna säsongen.
Användarens profilbild
PC:

Depeche skrev:
Ja antagligen Webber själv men en bra bil sliter inte däck lika mycket.
Visst kan det ha varit så att Webber och Red Bull inte fick till en bra setup också.
Jag tyckte du nämnde att det var motorerna som var största skillnaden?
Vidare så påstås det att föraren har den viktigaste rollen när det gäller set-up och utveckling av bilen etc.

Inget som är bra, eller...?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

PC: skrev: Jag tyckte du nämnde att det var motorerna som var största skillnaden?
Vidare så påstås det att föraren har den viktigaste rollen när det gäller set-up och utveckling av bilen etc.

Inget som är bra, eller...?
Ja antagligen är största skillnaden mellan RB och Toro Rosso motorn.
Föraren har en viktig roll vad det gäller setup och utveckling av bilen ja.
Tydligen så har de ju gjort ett bra jobb totalt sett i alla fall med tanke på Webbers poängskörd denna säsongen.
Men föraren kan inte göra underverk med en bil...spelar ingen roll hur bra föraren är.
Att säga att Webber gjorde ett dåligt race igår bara för att Toro Rosso vann och Heidfeld kom 5:a tycker inte jag är rättvist.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

[quote="DepecheMen även om nu Webber gjorde ett så dåligt race igår så har han hur som helst varit bättre än Heidfeld denna säsongen.[/quote]

Ja 53-20 i poängtabellen indikerar ju klart vem som varit bäst denna säsong...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Glöm inte det moraliska mäskerskapet, Enzo. Det är det viktigaste och där leder väl Kimi med Webber som god tvåa?
Den totalt regnkörningsoförmögne Massa ligger sist, med skrytpåsen och trängaren Lewis strax framför sig.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Glöm inte det moraliska mäskerskapet, Enzo. Det är det viktigaste och där leder väl Kimi med Webber som god tvåa?
Den totalt regnkörningsoförmögne Massa ligger sist, med skrytpåsen och trängaren Lewis strax framför sig.
Ja, man undrar ju varför inte Massas fusk med TC avslöjats än. Han är ju inte kapabel att få runt en bil utan det...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Ja 53-20 i poängtabellen indikerar ju klart vem som varit bäst denna säsong...
Ja med tanke på materialet Heidfeld har så borde han kört bättre.
Varför har Heidfeld blivit ifrågasatt annars i BMW och hans racesits sitter löst.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Ja 53-20 i poängtabellen indikerar ju klart vem som varit bäst denna säsong...
Ja med tanke på materialet Heidfeld har så borde han kört bättre.
Varför har Heidfeld blivit ifrågasatt annars i BMW och hans racesits sitter löst.
Varför skulle det implicera att han är sämre än Webber? Webber hade kanske inte tagit en enda poäng i BMWn?

Man har det material man förtjänar. Just nu anses tydligen Heidfeld vara bättre än Webber och sitter därför i en bättre bil. Webber har fullt upp med att försöka köra om veteranen DC och ser kanske bättre ut än vad han är. Webber är väl inte mer än alla andra dussinförare som harvar i mellanstallen för att slutligen ett år inte vara där, och ingen saknar dem heller.

Fast visst, Webber hade kanske gjort ett bättre jobb som andreförare i Ferrari än Kimi, så för min del får de gärna byta.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Varför skulle det implicera att han är sämre än Webber? Webber hade kanske inte tagit en enda poäng i BMWn?

Man har det material man förtjänar. Just nu anses tydligen Heidfeld vara bättre än Webber och sitter därför i en bättre bil. Webber har fullt upp med att försöka köra om veteranen DC och ser kanske bättre ut än vad han är. Webber är väl inte mer än alla andra dussinförare som harvar i mellanstallen för att slutligen ett år inte vara där, och ingen saknar dem heller.

Fast visst, Webber hade kanske gjort ett bättre jobb som andreförare i Ferrari än Kimi, så för min del får de gärna byta.
Självklart hade Webber tagit mer poäng än Heidfeld. :lol:
Han hade förmodligen legat snäppet före Kubica dessutom i BMW.
Glöm inte vad F1-Racing skrev om Webber i deras förarbedömning. :D
Webber är föraren som Kubica skulle kunna vara om han blev lite mjukare i sin körstil. :)
Heidfeld anses inte bättre än Webber så är det bara. Glöm det.
Heidfeld är på väg bort från BMW pga att han inte kör tillräckligt bra just nu.
Förhoppningsvis får han en plats i Renault...det är han värd för Heidfeld är faktiskt en bra förare och borde vara kvar i F1.

Skulle Webber ha fullt upp med DC. Dåliga skämt du kommer med.
13-1 i kval och det är väl liknande siffror i race antagligen.
20-6 i poäng.

Webber skulle vara en bra andreförare i Ferrari...alldeles riktigt men första förare skulle Kimi vara.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Varför skulle det implicera att han är sämre än Webber? Webber hade kanske inte tagit en enda poäng i BMWn?

Självklart hade Webber tagit mer poäng än Heidfeld. :lol:
Han hade förmodligen legat snäppet före Kubica dessutom i BMW.
Glöm inte vad F1-Racing skrev om Webber i deras förarbedömning. :D
Webber är föraren som Kubica skulle kunna vara om han blev lite mjukare i sin körstil. :)
Heidfeld anses inte bättre än Webber så är det bara. Glöm det.
Heidfeld är på väg bort från BMW pga att han inte kör tillräckligt bra just nu.
Förhoppningsvis får han en plats i Renault...det är han värd för Heidfeld är faktiskt en bra förare och borde vara kvar i F1.

Skulle Webber ha fullt upp med DC. Dåliga skämt du kommer med.
13-1 i kval och det är väl liknande siffror i race antagligen.
20-6 i poäng.

Webber skulle vara en bra andreförare i Ferrari...alldeles riktigt men första förare skulle Kimi vara.
Med andra ord är Webber duktigt mycket sämre än Massa då...

Jag bedömer Webber efter vad jag ser på banan och han imponerar inte särskilt, en medelmåtta i en medelmåttig bil. Finns ett dussin som han helt enkelt. Jag tror inte han är särskilt mycket bättre eller sämre än Heidfeld iofs. De ligger väl i samma klass, även om F1-världen verkar hålla Heidfeld som den bättre...

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Med andra ord är Webber duktigt mycket sämre än Massa då...

Jag bedömer Webber efter vad jag ser på banan och han imponerar inte särskilt, en medelmåtta i en medelmåttig bil. Finns ett dussin som han helt enkelt. Jag tror inte han är särskilt mycket bättre eller sämre än Heidfeld iofs. De ligger väl i samma klass, även om F1-världen verkar hålla Heidfeld som den bättre...
Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt Heidfeld är en riktigt bra förare normalt sett men jag rankar Webber snäppet högre och jag tror faktiskt inte som du att F1-världen håller Heidfeld som den bättre.
Heidfeld har sett blek ut denna säsongen men det kan ju alla förare göra vissa race men det har varit många race för Heidfeld i år.

Webber däremot har varit grymt stabil och tagit poäng i de race han haft möjlighet (bilen har varit riktigt dålig ibland).
Han har dessutom varit en av de absolut bästa kvalarna i år om man ser till vilket material han har i konkurrens med Trulli.

För att citera F1-Racing som inte är något facit men jag tycker i alla fall att de gör en hyfsad bedömning av förarna.

"Heidfeld håller ungefär samma klass som Massa och Kovalainen."

Som jag skrev tidigare så rankade de Webber kanske lite bättre än Kubica eller åtminstone lika bra och de skrev dessutom följande:
"Mark skulle kunna tangera Massas resultat om han satt i en snabb och tillförlitlig bil."
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Med andra ord är Webber duktigt mycket sämre än Massa då...

Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt Heidfeld är en riktigt bra förare normalt sett men jag rankar Webber snäppet högre och jag tror faktiskt inte som du att F1-världen håller Heidfeld som den bättre.
Heidfeld har sett blek ut denna säsongen men det kan ju alla förare göra vissa race men det har varit många race för Heidfeld i år.

Webber däremot har varit grymt stabil och tagit poäng i de race han haft möjlighet (bilen har varit riktigt dålig ibland).
Han har dessutom varit en av de absolut bästa kvalarna i år om man ser till vilket material han har i konkurrens med Trulli.

För att citera F1-Racing som inte är något facit men jag tycker i alla fall att de gör en hyfsad bedömning av förarna.

"Heidfeld håller ungefär samma klass som Massa och Kovalainen."

Som jag skrev tidigare så rankade de Webber kanske lite bättre än Kubica eller åtminstone lika bra och de skrev dessutom följande:
"Mark skulle kunna tangera Massas resultat om han satt i en snabb och tillförlitlig bil."

Men, Massa är ju hästlängder bättre än Kimi i år. Ändå vill du peta Massa?

Jag saknar logik i ditt resonemang.

Jag tror inte Webber skulle kunna tangera ens Kimis resultat i år, eller ja... kanske då. Men inte en chans att han skulle matcha vare sig Massa eller Kubica. Webber är en schysst medelmåtta. Och sitter därför i en medelmåttig bil.

Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:Jag saknar logik i ditt resonemang.
Du kan inte finna logik hos någon som betraktar sin idol genom rosa linser...

Lika lite som det går att finna någon logik hos dig när du har Kimi-brillorna på. :spec:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lika lite som det går att finna någon logik hos dig när du har Kimi-brillorna på. :spec:
Jag är fullt logisk och konsekvent vad gäller Kimi!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

Jag är fullt logisk och konsekvent vad gäller Kimi!
Jag tror det där är fel uttryck om nu inte granit också är logiskt...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jaha ytterligare en 2:a plats som försvinner för Webber.
Börjar bli rätt många nu.
:(

Kul i alla fall att Alonso fick vinna och att Rosberg tog 2:a platsen.
Men rätt besviken är man ju....jag var rätt säker på att Webber skulle ta 2:a platsen bakom Alonso. Detsamma hade han ju själv också tänkt.

"I lost seventh and then fifth gear, which cost us a fantastic result, as I was stopping for my second pit stop later than Fernando (Alonso).
It would have been nice to share the podium with him today, with him winning and me second."
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Är väl den 15:e andraplatsen som försvunnit för honom iår då?