Long Beach
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Long Beach 2002/04/12 - 1 träningen
Long Beach, Los Angeles (Omgång 2 / 20)
# Förare Stall Tid
1 11 C.Fittipaldi Newman/Haas Racing 1.09,478
2 6 C.da Matta Newman/Haas Racing 1.09,629 0,151
3 5 T.Takagi Walker Racing 1.09,706 0,228
4 12 K.Bräck Target Chip Ganassi Racing 1.09,733 0,255
5 17 O.Servia PWR Championship Racing 1.09,902 0,424
6 8 J.Vasser Team Rahal 1.09,997 0,519
7 9 M.Jourdain Jr. Team Rahal 1.10,249 0,771
8 10 T.Kanaan Mo Nunn Racing 1.10,341 0,863
9 20 T.Bell Patrick Racing 1.10,439 0,961
10 4 B.Junqueira Target Chip Ganassi Racing 1.10,639 1,161
11 39 M.Andretti Team Motorola 1.10,732 1,254
12 33 A.Tagliani Players/Forsythe Racing 1.10,865 1,387
13 16 M.Dominguez Herdez Competition 1.10,968 1,490
14 27 D.Franchitti Team KOOL Green 1.11,060 1,582
15 7 S.Dixon PWR Championship Racing 1.11,267 1,789
16 26 P.Tracy Team KOOL Green 1.11,311 1,833
17 51 A.Fernandez Fernandez Racing 1.11,385 1,907
18 32 P.Carpentier Players/Forsythe Racing 1.11,387 1,909
19 22 M.Papis Sigma Autosport 1.11,407 1,929
20 52 S.Nakano Fernandez Racing 1.11,677 2,199
Kenny 4:a så här långt, verkar lovande
Kvalet är ju superviktigt i detta körace.
Kanske inte lika extrem köbildning som Monacos GP.
Här finns ju åtminstone ett bra omkörningsställe på baksidan.
Long Beach, Los Angeles (Omgång 2 / 20)
# Förare Stall Tid
1 11 C.Fittipaldi Newman/Haas Racing 1.09,478
2 6 C.da Matta Newman/Haas Racing 1.09,629 0,151
3 5 T.Takagi Walker Racing 1.09,706 0,228
4 12 K.Bräck Target Chip Ganassi Racing 1.09,733 0,255
5 17 O.Servia PWR Championship Racing 1.09,902 0,424
6 8 J.Vasser Team Rahal 1.09,997 0,519
7 9 M.Jourdain Jr. Team Rahal 1.10,249 0,771
8 10 T.Kanaan Mo Nunn Racing 1.10,341 0,863
9 20 T.Bell Patrick Racing 1.10,439 0,961
10 4 B.Junqueira Target Chip Ganassi Racing 1.10,639 1,161
11 39 M.Andretti Team Motorola 1.10,732 1,254
12 33 A.Tagliani Players/Forsythe Racing 1.10,865 1,387
13 16 M.Dominguez Herdez Competition 1.10,968 1,490
14 27 D.Franchitti Team KOOL Green 1.11,060 1,582
15 7 S.Dixon PWR Championship Racing 1.11,267 1,789
16 26 P.Tracy Team KOOL Green 1.11,311 1,833
17 51 A.Fernandez Fernandez Racing 1.11,385 1,907
18 32 P.Carpentier Players/Forsythe Racing 1.11,387 1,909
19 22 M.Papis Sigma Autosport 1.11,407 1,929
20 52 S.Nakano Fernandez Racing 1.11,677 2,199
Kenny 4:a så här långt, verkar lovande
Kvalet är ju superviktigt i detta körace.
Kanske inte lika extrem köbildning som Monacos GP.
Här finns ju åtminstone ett bra omkörningsställe på baksidan.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Finns en videosnutt här med lite highlights från kvalet:
http://www.cart.com/embeddedplayer/defa ... 2&sT=Video
Jävligt kewlt med kameran i Tracy's hjälm.
http://www.cart.com/embeddedplayer/defa ... 2&sT=Video
Jävligt kewlt med kameran i Tracy's hjälm.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vet inte om det här racet var så väldigt mycket roligare. Mer överraskande och mindre välförtjänt segrare kanske, men annars var det lite procession över det hela, förutom alla misstag. Fattade inte riktigt hur Papis och Andretti kunde hamna så högt upp?
Outgrundiga äro CARTs vägar...
Tycker förresten att det är ovanligt lätt att skilja mellan Kennys och Brunos bilar, de har ju helt olika färg på bakvingen bl.a.. Håller inte heller riktigt med om att Andretti kör i ett fattigt enbilsstall... (beroende på definition av enbilsstall, men knappast fattigt)
Outgrundiga äro CARTs vägar...
Tycker förresten att det är ovanligt lätt att skilja mellan Kennys och Brunos bilar, de har ju helt olika färg på bakvingen bl.a.. Håller inte heller riktigt med om att Andretti kör i ett fattigt enbilsstall... (beroende på definition av enbilsstall, men knappast fattigt)
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Jag håller med, trodde att det skulle kosta multum... Men får man KIOSK också så är det ju kannon... Vet inte riktigt om jag kan få upp en prabol dock men det ska man väl kunna fixa.On 2002-04-14 21:29, JBS wrote:????? Det däe får du förklara i lugn och ro någon gång.On 2002-04-14 21:09, Salo wrote:
Det kostade gratis och de skickade parabol och mottagare om man tog Canal Digitals familjepaket för 149:- i månaden, man får även tillgång till KIOSK.
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: lör apr 13, 2002 02:00
Jo, när det blev gulflag så öppnade dom pitlane samtidigt som Vasser somnade. Hans crew skulle sagt till honom att ösa på tills han fångade SC. Nu tog han det lungt och samlade fältet så han både Papis och Andretti in och ut. Sorgligt. Sedan är det normalt att dom inte öppnar depån när det gynnar någon. Denna regel kom ju till för att man inte skulle få såna här vinster.On 2002-04-15 01:30, AndersF1 wrote:
Fattade inte riktigt hur Papis och Andretti kunde hamna så högt upp?
Outgrundiga äro CARTs vägar...
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Sen kunde kanske de fantastiska kommentatorerna läsa på
lite om reglerna, speciellt angående depåstopp och tankning.
De verkade som om de helt missuppfatat de nya bränslereglerna.
29-varvsgränsen nämndes aldrig vilket medförde att all deras
spekulation kring förares depåstragier var helt fel (och
som oftast mot 29-varvsgränsen).
CART-regelboken är faktiskt ganska lättläst (saxar aktuell del):
lite om reglerna, speciellt angående depåstopp och tankning.
De verkade som om de helt missuppfatat de nya bränslereglerna.
29-varvsgränsen nämndes aldrig vilket medförde att all deras
spekulation kring förares depåstragier var helt fel (och
som oftast mot 29-varvsgränsen).
CART-regelboken är faktiskt ganska lättläst (saxar aktuell del):
6.21.1. Fuel Allocation. The calculation for fuel allocation for the race will be pursuant to 9.6.1B. The entire fuel allocation will be dispensed into the competitor's pit fuel storage tank. The competitor will be allowed to start the race with an additional fuel amount in the race car. This amount will be
determined by the competitor.
6.21.2. Required Pit Stops. Pit stops will be required at a maximum lap interval during the race. This interval will be calculated based upon a fuel consumption formula for each event to be determined by the Director of Technology and Competition. The maximum pit stop interval will be published in a Competition Bulletin before the event.
9.6.1B. Consumption: The fuel allocation for the race will be calculated using the official distance as specified by CART and will be based on a formula of 1.85 miles per U.S. gallon. The lap distance will be calculated using the FIA formula for determining circuit length, i.e., outside circumference plus inside circumference divided by two (2). The total fuel allocation will be dispensed into the entrant's pit fuel storage tank. The competitor will be allowed to start the race with an additional amount of fuel in the race car. This amount will be determined by the competitor. Fuel may be introduced into the engine through any intake system component(s). Any fuel expended must be expended through the combustion cycle.
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Visst var detta ytterligare ett bottennapp men nästa helg då blir det riktig racing för då startar ETCC.On 2002-04-15 01:30, AndersF1 wrote:
Vet inte om det här racet var så väldigt mycket roligare.
Cuscino, Men visst såg det skumt ut på TV, man ser Andretti och Papis gå in i depå nästa gång man visar dem så ligger de först liknar lite reklamfilmen med husvagnen som kör in på macken men ändå är före ut igen.
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Jag är otroligt besviken på CART denna helg. (jag hade stort tålamod med dem förra året).On 2002-04-15 09:43, Salo wrote:Visst var detta ytterligare ett bottennapp men nästa helg då blir det riktig racing för då startar ETCC.On 2002-04-15 01:30, AndersF1 wrote:
Vet inte om det här racet var så väldigt mycket roligare.
Cuscino, Men visst såg det skumt ut på TV, man ser Andretti och Papis gå in i depå nästa gång man visar dem så ligger de först liknar lite reklamfilmen med husvagnen som kör in på macken men ändå är före ut igen.
När Cart ger FCY (gulflagg) så gäller det omedelbart, alltså inget race till mållinjen. Alltså var det Andretti som skulle fångas in av PC, men eftersom han gick i depå innan PC lyckades fånga in honom (regelbrott redan där) så gav han upp sin ledning till Vasser, som då skulle fångas in av PC. Om någon annan hamnade där så skulle han vinkas förbi.
Men eftersom Cart har satt Stevie Wonder bakom ratten på pacecar och Dumbo som tävlingsledare så startar man om med Andretti som ledare
Vilket beslut att inte vinka förbi de båda herrarna som helt klart hörde hemma som sista ekipage på ledarvarvet.
Det var väl inte så underligt att Vasser stod i mitten på flaket under defileringsvarvet? Han var ju den riktiga segraren!
Och Flash
Han vill väldigt gärna framstå som en guru på det här med motorsport, men han kunde väl åtminstone ha läst på reglerna lite själv, och inte bara lyssnat på ett sammandrag som någon ointresserad sportjournalist läst upp för honom?
Och hur kan man missa att bästa kompisens bil har en röd vinge medans stallkamraten har en vit?
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: lör apr 13, 2002 02:00
Jag tycker nog vi/ni ska ta det lungt med att såga kommentatorerna. Detta arrangemang med SVT Extra var ganska sent på tänkt så man borde nog ge dom tills nästa lopp på sig att läsa på. Man ska nog vara ganska glad ändå att dom valt att visa det. Trots allt är vi motorfantaster inte så bortskämda med tv sändningar och när det väl är någon sändning så brukar den få lida för några fjantar som står och försöker plöja ner en boll i någon åker.
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Värst var Ejeborg i depån. Inte en enda gång hade han nåt att komma med. Bara en massa ursäkter och snömos. Ena gången bad han att få återkomma, nästa gång ville han ha "mer kött på benen", sen var det "omöjligt att säga". Hur fan man kan komma på tanken att skicka den brakskiten ner till depån är en gåta.
Sen tycker jag väl att det finns en del att önska när det gäller Flash:s insats, men jag anser ändå att han besitter en viss känsla för racing. Om han läser på lite mer kan han bli riktigt bra.
Tärnström
Sen tycker jag väl att det finns en del att önska när det gäller Flash:s insats, men jag anser ändå att han besitter en viss känsla för racing. Om han läser på lite mer kan han bli riktigt bra.
Tärnström
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Det är väl så det är. Man har ju fått hålla till godo med utländska sändningar och därmed vant sig vid en högre kvalitet på kommentatorerna och expertbisittarna. Får väl sänka kraven - huvudsaken är att de sänder.On 2002-04-15 12:15, BlackhawkMTV wrote:
Jag tycker nog vi/ni ska ta det lungt med att såga kommentatorerna... ...Trots allt är vi motorfantaster inte så bortskämda med tv sändningar...
Förra CART-loppet såg jag på franska AB Moteurs och även om jag inte fattade mycket av det som sas så gick det bra att följa loppet ändå. Däremot är det ju bra för de som inte är insatta om kommentatorerna kan berätta vad som händer. Jag kan tänka mig att den oinvigde var helt frågande till vad som hände igår.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Verkligen...On 2002-04-15 15:32, Cuscino wrote:
Jag kan tänka mig att den oinvigde var helt frågande till vad som hände igår.
Uppmana gärna SVT att lägga till de engelska kommentatorerna som alternativt ljudspår! Jag skickade detta mail till SVT innan idag:
"Hej!
Vill tacka så mycket för att ni sänder CART live på SVT Extra, ett mycket bra initiativ!
Har dock en synpunkt som skulle göra dessa sändningar ännu bättre.
Uppenbarligen har ni tillgång till den internationella (engelska) kommentatorsfeeden med bla Jeremy Shaw då den lades ut temporärt under intervjuer. Den digitala sändningstekniken möjliggör ju att sända ett program med flera ljudspår. Skulle ni inte kunna lägga ut den internationella kommenteringen som ett alternativt ljudspår?
De engelska kommentatorerna kommenterar på plats och har därmed mycket bättre överblick och information om vad som händer på banan. Dessutom är de experter på CART - kan regelboken och känner igen bilar och förare bättre.
Detta önskemål hade jag haft även om ni haft mycket bra kommentatorer då kommentering på plats alltid är bättre.
Önskemålet blir dock större när kvaliten på kommenteringen var som den var igår. Det är snudd på skandal när kommentatorerna uppenbarligen inte har koll på regelverket (som ändrats mycket till denna säsong) och inte känner igen bilarna. Det förekom otaliga felaktigheter som var irriterande. Janne Flash Nilsson var hyfsat bra, om än lite dålig påläst på CART men "pajasen" som agerade kommentator (uppfattade aldrig hans namn) var mindre bra. Vissa av hans fyndigheter och skämtande var väl underhållande, men de passar bättre i någon annan form av program eller i TV-soffan med hans kompisar.
Som sagt, finns möjlighet att lägga till det internationella ljudspåret?
Hälsningar,
Martin Granberg"
/Martin
Som nästa lopp går tillbaka till SVT Extra för bild och lyssnat på radiosändningen över nätet. Bättre med 20 sek fördröjda bra kommentatorer än skitsnack "live".
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jag tycker inte jag var så värst odiplomatisk ändå. Jag kunde varit bra mycket värre med bibehållet samvete IMHO.
Brukar inte spy galla direkt. I början av sändningen igår bestämde jag mig för att maila SVT med en försiktig förfrågan. Men allt eftersom racet fortgick och det blev värre och värre med kommenteringen och de grova regelmissarna (som måste ha fått varenda människa som inte hade live timing på internet igång att undra vad sjutton som pågick på banan!) fanns inget alternativ.
En sån pajas som kommentator kan ju sänka intresset för motorsporten inom Sverige om han tillåts få större spridningsområde.
/Martin
Brukar inte spy galla direkt. I början av sändningen igår bestämde jag mig för att maila SVT med en försiktig förfrågan. Men allt eftersom racet fortgick och det blev värre och värre med kommenteringen och de grova regelmissarna (som måste ha fått varenda människa som inte hade live timing på internet igång att undra vad sjutton som pågick på banan!) fanns inget alternativ.
En sån pajas som kommentator kan ju sänka intresset för motorsporten inom Sverige om han tillåts få större spridningsområde.
/Martin
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
http://www.cart.com/News/Article.asp?ID=3123
CART FINES TEAM MOTOROLA $20,000 AFTER WINNING TOYOTA GRAND PRIX OF LONG BEACH ENTRY FAILS POST-RACE INSPECTION
LONG BEACH, Cal.--Championship Auto Racing Teams, Inc. (CART) has fined Team Motorola $20,000 after post-race inspection at Sunday's Toyota Grand Prix of Long Beach revealed that the team's race-winning #39 Motorola Honda/Reynard did not meet the minimum underbody height requirement.
Specifically, Team Motorola was penalized for violating CART rule 9.4.6B which is more commonly known as the "2-inch rule." The #39 entry conformed to this rule in a pre-race inspection.
In accordance with CART rule 10.2.1, the penalty was assessed by CART Director of Technology and Competition Lee Dykstra with the concurrence of the CART stewards.
Both Team Motorola and race-winning driver Michael Andretti will retain the Long Beach victory and all earned championship points in the event.
CART FINES TEAM MOTOROLA $20,000 AFTER WINNING TOYOTA GRAND PRIX OF LONG BEACH ENTRY FAILS POST-RACE INSPECTION
LONG BEACH, Cal.--Championship Auto Racing Teams, Inc. (CART) has fined Team Motorola $20,000 after post-race inspection at Sunday's Toyota Grand Prix of Long Beach revealed that the team's race-winning #39 Motorola Honda/Reynard did not meet the minimum underbody height requirement.
Specifically, Team Motorola was penalized for violating CART rule 9.4.6B which is more commonly known as the "2-inch rule." The #39 entry conformed to this rule in a pre-race inspection.
In accordance with CART rule 10.2.1, the penalty was assessed by CART Director of Technology and Competition Lee Dykstra with the concurrence of the CART stewards.
Both Team Motorola and race-winning driver Michael Andretti will retain the Long Beach victory and all earned championship points in the event.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
Jaha och vad var det för fel på Forzas nyhet i frågan, utlagd 08.37 i morse?On 2002-04-16 17:48, regenmeister wrote:
http://www.cart.com/News/Article.asp?ID=3123
CART FINES TEAM MOTOROLA $20,000 AFTER WINNING TOYOTA GRAND PRIX OF LONG BEACH ENTRY FAILS POST-RACE INSPECTION
LONG BEACH, Cal.--Championship Auto Racing Teams, Inc. (CART) has fined Team Motorola $20,000 after post-race inspection at Sunday's Toyota Grand Prix of Long Beach revealed that the team's race-winning #39 Motorola Honda/Reynard did not meet the minimum underbody height requirement.
Specifically, Team Motorola was penalized for violating CART rule 9.4.6B which is more commonly known as the "2-inch rule." The #39 entry conformed to this rule in a pre-race inspection.
In accordance with CART rule 10.2.1, the penalty was assessed by CART Director of Technology and Competition Lee Dykstra with the concurrence of the CART stewards.
Both Team Motorola and race-winning driver Michael Andretti will retain the Long Beach victory and all earned championship points in the event.
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news ... &dept=CART
_________________
Inte jag heller!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JBS den 2002-04-16 19:27 ]</font>
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jo, jag har läst den. Den fanns bara inte på framsidan(!) när jag kollade där. Du vet rubrikerna som bör finnas på förstasidan. Orkar sällan gå in på respektive avdelning för att se om myheterna dykt upp där.
Kanske skulle gå att fixa en kaka som gör att respektive avdelning kan signalera för olästa nyheter?
Kanske skulle gå att fixa en kaka som gör att respektive avdelning kan signalera för olästa nyheter?
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Motorsport kan inte vara lätt att hantera om man är TV-station. Först får man klagomål på att det sänds för lite och när det väl sänds får man ännu mer klagomål på att kommentatorer och annat är uselt. Undrar om de någonsin har fått ett helt igenom positivt brev om hur bra något är inom motorsport.
Själv är jag oändligt tacksam över att både CART och ETCC sänds live och i magasinsform, samt STCC. Sedan att inte kommentatorerna riktigt är på topp är ju synd, men helt illa tyckte jag inte att det var, det värsta var mest väldigt dåligt pålästa och icke-observanta. Det går att leva med och tyvärr finns det nog inga bättre att tillgå, eller har ni hört några på SVT som är märkbart bättre?
En klart bättre som möjligtvis kan tänkas vara villig är NASCAR-kommentatorn som jag av någon anledning alltid har vansinnigt svårt att komma ihåg namnet på. Hmm, kanske skulle skicka ett klago-email jag också... (till slut lessnar de väl på det här med motorsport - det genererar bara en massa klagobrev och ingen tittar)
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-04-18 01:19 ]</font>
Själv är jag oändligt tacksam över att både CART och ETCC sänds live och i magasinsform, samt STCC. Sedan att inte kommentatorerna riktigt är på topp är ju synd, men helt illa tyckte jag inte att det var, det värsta var mest väldigt dåligt pålästa och icke-observanta. Det går att leva med och tyvärr finns det nog inga bättre att tillgå, eller har ni hört några på SVT som är märkbart bättre?
En klart bättre som möjligtvis kan tänkas vara villig är NASCAR-kommentatorn som jag av någon anledning alltid har vansinnigt svårt att komma ihåg namnet på. Hmm, kanske skulle skicka ett klago-email jag också... (till slut lessnar de väl på det här med motorsport - det genererar bara en massa klagobrev och ingen tittar)
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-04-18 01:19 ]</font>
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
http://www.snascarf.com/
Swedish Nascar Fans, Ted Westerfors egen lilla klubb.
De brukar ordna resor till tävlingarna, med diverse besök hos teamen osv.
Före Eurosport började sända så hade de svenskar som bandade tävlingarna i USA, sedan samlades alla hemma hos Westerfors och tittade på det på hans NPSC-video (inköpt för ändamålet)
Det finns en (vandrings)historia om Westerfors.
Han var på Daytona 500 med en videokamera klistrad till ögat hela tiden (Detta var på den tiden man hade kameran på axeln) Efter tre timmar kraschar Earnhart ut, varpå Ted tar ner kameran och säger: det finns ändå inget mer att filma.
Alltså filmade han inte målgången till de andra SNASCARF- medlemmarnas förtret.
Större Earnhart fan fanns inte, men han var rätt så duktig på att dölja det i sändningarna.
SNASCARF har faktiskt två originalmedlemmar boende i Grebbestad.
Den ena säljer numera buckliga STCC prylar på tävlingarna.
Swedish Nascar Fans, Ted Westerfors egen lilla klubb.
De brukar ordna resor till tävlingarna, med diverse besök hos teamen osv.
Före Eurosport började sända så hade de svenskar som bandade tävlingarna i USA, sedan samlades alla hemma hos Westerfors och tittade på det på hans NPSC-video (inköpt för ändamålet)
Det finns en (vandrings)historia om Westerfors.
Han var på Daytona 500 med en videokamera klistrad till ögat hela tiden (Detta var på den tiden man hade kameran på axeln) Efter tre timmar kraschar Earnhart ut, varpå Ted tar ner kameran och säger: det finns ändå inget mer att filma.
Alltså filmade han inte målgången till de andra SNASCARF- medlemmarnas förtret.
Större Earnhart fan fanns inte, men han var rätt så duktig på att dölja det i sändningarna.
SNASCARF har faktiskt två originalmedlemmar boende i Grebbestad.
Den ena säljer numera buckliga STCC prylar på tävlingarna.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd