Misstag skall kosta, visst men inget occer tack. Men om man undviker andras misstag så borde man ha möjlighet att styra av och sedna fortsätta. Ett misstag kostar i alla fall. Iregel blir man omkörd eller förlorar tid.
Jag vill ha kamp till sista droppen soppa eller sista lagret gummi. Inte till första misstaget
De laddar faan så mycket hårdare i T1 på silverstone nu med asfalt utanför än tidigare då det var sandfålla. Det är roligare att se på. Och de som satsar alla fall får man se mindre då de strax står i sandfållan och det slutar där.
racing vill jag ha. Inte bortlyftande bilar från sanden
Donington Park vs Silverstone
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
Helt rätt. Mindre misstag ska endast kosta tid. Dom stora asfalterade avåkningszonerna ersätts med sand så att man får jobba lite för att få upp bilen på banan igen och att det kostar lite mer tid.Znillblix skrev:visst, det räcker att det kostar tid. Inte race, bil eller tom livGevalia skrev:Misstag skall kosta.Znillblix skrev:Jag gillar asfalten för att det gör att bilarna kan fortsätta efter en avåkning. En lätt knuff eller en avstyrning för att unvika en snurrning eller liknande och sedan fastna i en jävla sandfålla. Nä inget kul får någon.
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
Jag skulle kunna sträcka mig till att asfalt kombinerat med spikmattor skulle kunna vara OK.
Stora misstag kostar ändå rejset och bilen.
Skulle alla små misstag leda till krasch så får vi för mycket SC
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Gamla Imola var ju lättare att köra om på när Tamburello och Villeneuve var fullfartsböjar, det är ju sedan dom blev chikaner som omkörningar försvunnit. Dessutom såg man några omkörningar i Agua Minerali innan den byggdes om. Hungaroring har ju aldrig ståtat med speciellt många omkörningar, förutom Nigel -89 (om jag inte mins fel) som körde om överallt.AndersF1 skrev:Så himla bra tycker jag inte Silverstone är ur omkörningssynpunkt när det gäller torrlopp och jag har dessutom svårt att förstå kritiken mot Tilke-banor när det gäller omköringssvårigheter.
Vad bygger ni det på?
Gamla Imola, Barcelona, Hungaroring, etc. är/var inte precis lättare att köra om på än Tilkes banor, snarare tvärtom.
Finns det någon statistik som visar att det är svårare att köra om på Tilkes banor?
Barcelona är ju inte någon av mina favoriter, men inte tycker jag att den blev bättre efter senaste ombyggnationen direkt.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Det låter som en intressant idé. Billiga flygbiljetter till London brukar ju inte vara så svårt att hitta.form-ola1 skrev:2009 har jag bokat som ett ett "F1-besök", dock ej Silverstone, men kommer nu att försöka pricka in detta datum. Det vore kul om vi i forumet kunde samsas om en resa eller en träff på områdetSami skrev:Silverstone är ju helt klart bättre än Donington.
Jag är lite inne på samma som cheever. Man kanske får passa på att åka dit nästa år. Silverstone är en bana där jag skulle vilja uppleva ett F1 lopp på plats.
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Boxerman skrev:Finns det en banöversikt , vore kul att se den och jämföra med silverstone
Loranga skrev:Förslag:Pastis skrev:Vad jag förstår tas några små kurvor bort och en lång raka skapas från Coppice fram till Melbourne. Depån flyttas också har jag för mig. Det var i alla fall den gamla "GP-planen". Men om Tilke är inblandad kanske mera görs?
Nuvarande bana:
Banan verkar dock kort (cirka 4 km). Dessutom, är det så lämpligt att ha depån på innerplan?
Denna nyhet "drabbar" ju mig som MotoGP-älskare också. Ryktena säger MotoGP på Silverstone...
Keep on Boppin´