STORBRITANNIENS GP 2008 - SILVERSTONE

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Znillblix skrev:
AndersF1 skrev:
Znillblix skrev: Han körde av i monoco också, glöm inte det
Det gjorde i stort sett alla andra också, inklusive Hamilton, men till skillnad ifrån de flesta andra skadade inte Massa något vid sin snurrning.
Så du tycker inte att Massa körde bra i Monaco?
Vad tycker du om hans stallkompis insats i Monaco, då?
Jag hejjar inte på Kimi så jag kommer inte ihåg men visst låg han före massa innan han körde på Sutil. Det var för övrigt den mest fenomenala räddning av ett misstag jag sett. Kunde ha slutat mycket mycket värre
Så du tycker alltså att Kimi skötte sig bättre än Massa i Monaco?
Nej, Kimi var efter Massa när han gjorde sin idiotmiss och förstörde Sutils race.
Som jag skrev innan, så var Massa 12 s före Kimi redan efter 6 varv, alltså 2 s per varv snabbare i blötan.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

EnzoF1 skrev: Fast även Kimi snurrade några gånger, men det glömmer man kanske lätt ;)
Nä, det har jag inte glömt...

Jag har heller inte glömt att även Lille Lewis var av banan under de mest extrema regnandet och jag har inte heller glömt att den som förarmässigt gjorde det bästa arbetet i regnet d.v.s. Alonso också hade problem när det öste ner som värst...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev: Men ändå ligger Massa före Kimi, så alltså har Massa gjort det bästa jobbet hittills under säsongen.
Massa ligger före nästan allihop trots att han är en sopa under usla väderförhållanden.

Så vad säger det om det totala mästerskapett? Inget att ha, eller...?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
EnzoF1 skrev: Men ändå ligger Massa före Kimi, så alltså har Massa gjort det bästa jobbet hittills under säsongen.
Massa ligger före nästan allihop trots att han är en sopa under usla väderförhållanden.

Så vad säger det om det totala mästerskapett? Inget att ha, eller...?
Det säger att förarna bedöms utifrån växlande förhållanden och att den som lyckas bäst över hela säsongen är den som är bäst det året.

I detta fall har Massa varit usel t.ex. i går, men ligger trots det före "den snabbaste". Så totalt sett är Massa bättre än Kimi efter de lopp som körts hittills...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
PC:

Det är med möjligtvis, tveksam men ändå skräckblandad förtjusning jag välkomnar dig tillbaka Enzo... :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Det är med möjligtvis, tveksam men ändå skräckblandad förtjusning jag välkomnar dig tillbaka Enzo... :D
Ändock förtjusning... ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev:I detta fall har Massa varit usel t.ex. i går, men ligger trots det före "den snabbaste". Så totalt sett är Massa bättre än Kimi efter de lopp som körts hittills...
Om inte Lewis torpederat Kimi i Kanada, så hade både Kimi och Lewis haft mer poäng än de har idag, samt massa kommit på 7e plats istället för 5e.

Är kimi sämre förare för att han blev påkörd och är Massa en bättre förare för att de bättre förarna bryter?

Påminner lite om OS i Sydney, när ERIC MOUSSAMBANI vann sitt heat, var han bättre sina 2 motståndare?
http://www.youtube.com/watch?v=pcb3YeZDmp0

Det är väl som de säger, man vinner inte ett mästerskap utan att ha lite tur också.

mvh. Fredrik
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FredrikE skrev:
EnzoF1 skrev:I detta fall har Massa varit usel t.ex. i går, men ligger trots det före "den snabbaste". Så totalt sett är Massa bättre än Kimi efter de lopp som körts hittills...
Om inte Lewis torpederat Kimi i Kanada, så hade både Kimi och Lewis haft mer poäng än de har idag, samt massa kommit på 7e plats istället för 5e.

Är kimi sämre förare för att han blev påkörd och är Massa en bättre förare för att de bättre förarna bryter?

Påminner lite om OS i Sydney, när ERIC MOUSSAMBANI vann sitt heat, var han bättre sina 2 motståndare?
http://www.youtube.com/watch?v=pcb3YeZDmp0

Det är väl som de säger, man vinner inte ett mästerskap utan att ha lite tur också.

mvh. Fredrik
Om inte om fanns så klart... och hade Kimi inte torpederat Sutil etc etc...

Hade Kimi inte trängt sig i depån hade han kanske inte blivit påkörd.

Som sagt, halva säsongen är körd och Massa ligger före sin stallkamrat i tabellen.

Användarens profilbild
Grönsakskungen

Inlägg av Grönsakskungen »

Det säger att förarna bedöms utifrån växlande förhållanden och att den som lyckas bäst över hela säsongen är den som är bäst det året.
Så bäst förra året var alltså...?

:D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Grönsakskungen skrev:

Förra året var undantaget, eftersom nån fick 2 poäng till skänks i sista loppet. Jag hoppas det var första och enda gången man ser nåt sånt. Ett flagrant regelbrott.

Förra året var Hamilton bäst.

Användarens profilbild
Grönsakskungen

Inlägg av Grönsakskungen »

EnzoF1 skrev:
Grönsakskungen skrev:

Förra året var undantaget, eftersom nån fick 2 poäng till skänks i sista loppet. Jag hoppas det var första och enda gången man ser nåt sånt. Ett flagrant regelbrott.

Ok. Tycker du det så tycker jag att Kubica varit bäst i år.

Du kanske skall redigera din post som jag citerade eftersom du ändrade åsikt inom ett par minuter. :spec:
Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:
PC: skrev:Det är med möjligtvis, tveksam men ändå skräckblandad förtjusning jag välkomnar dig tillbaka Enzo... :D
Ändock förtjusning... ;)
Jo...

Livet skulle bli bra tråkigt om man bara omgav sig med ja-sägare och andra liknande mä-hän... :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Grönsakskungen skrev:
EnzoF1 skrev:
Grönsakskungen skrev: Så bäst förra året var alltså...?

Ok. Tycker du det så tycker jag att Kubica varit bäst i år.

Du kanske skall redigera din post som jag citerade eftersom du ändrade åsikt inom ett par minuter. :spec:
läs vad jag skriver! undantag!;)

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

EnzoF1 skrev:
Jacob skrev:Kimi är klart vassare än Massa!
Har inte så mycket till övers för Kimi men jag åker hellre bil med honom än med Massa om man säger så!
Känns som om Massa har det lite jobbigt utan TC och sånt, han är säkert duktig på dataspel men någon stor raceförare.... NÄ DU
Ändå ligger han tvåa i mästerskapet efter halva säsongen... före sin stallkamrat.
Och Finland ledde med 5-1 över Sverige efter HALVA matchen i hockey VM 2003
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jacob skrev:
EnzoF1 skrev:
Jacob skrev:Kimi är klart vassare än Massa!
Har inte så mycket till övers för Kimi men jag åker hellre bil med honom än med Massa om man säger så!
Känns som om Massa har det lite jobbigt utan TC och sånt, han är säkert duktig på dataspel men någon stor raceförare.... NÄ DU
Ändå ligger han tvåa i mästerskapet efter halva säsongen... före sin stallkamrat.
Och Finland ledde med 5-1 över Sverige efter HALVA matchen i hockey VM 2003
Tror du jag bryr mig? ;)

Hockey är den ultimata pöbelsporten!

Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev:
Jacob skrev: Och Finland ledde med 5-1 över Sverige efter HALVA matchen i hockey VM 2003
Tror du jag bryr mig? ;)

Jag trodde det var att mästra på forum som var den ultimata pöbelsporten.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FredrikE skrev:
EnzoF1 skrev:
Jacob skrev: Och Finland ledde med 5-1 över Sverige efter HALVA matchen i hockey VM 2003
Tror du jag bryr mig? ;)

Jag trodde det var att mästra på forum som var den ultimata pöbelsporten.
Neeejj... inte jämfört med hockey...

Forummästrande är en konstart! Tyvärr utdöende...

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Hehe... Anthony Davidson har uttalat sig lite om Massas körning på Silverstone.

Former Grand Prix driver Anthony Davidson on Sunday showed no mercy as Ferrari's Felipe Massa had arguably his worst outing ever at a Formula One track.

Briton Davidson, whose employer Super Aguri went bust earlier this year, bristled at his former Brazilian rival as Massa spun at least five times, was lapped twice, and finished dead last in the rain-affected British Grand Prix.

Davidson said Massa ignored the blue flags as he was being ordered by trackside marshals to move over for faster cars.

"He's always the first to stand up in a drivers' meeting and complain about what people like me are doing when we get lapped," he is quoted as saying by the Daily Record.

"That's what you get, mate. There's a bit of blue flag action for you. You're rubbish. You are useless at it."
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kimi har återigen förlustat sig på förbipasserande:

Reigning World Champion Kimi Raikkonen was photographed and filmed pushing over a renowned Formula One photographer on the Silverstone grid prior to Sunday's British Grand Prix.

According to the Finnish television station MTV3, the Ferrari driver - taking off his helmet after driving to the grid - was infuriated when Frenchman Paul-Henri Cahier got too close before stepping on his equipment to take his photo.

:down: :down: :down:

Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev:Kimi har återigen förlustat sig på förbipasserande:

Reigning World Champion Kimi Raikkonen was photographed and filmed pushing over a renowned Formula One photographer on the Silverstone grid prior to Sunday's British Grand Prix.

According to the Finnish television station MTV3, the Ferrari driver - taking off his helmet after driving to the grid - was infuriated when Frenchman Paul-Henri Cahier got too close before stepping on his equipment to take his photo.

:down: :down: :down:
Precis, tummen ner till de fotografer som står på ens grejer.

Jag såg filmen på youtube, och fotografen förstod varför han blev omkullknuffad, och blev inte ens arg.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag tänkte posta något som lite har med helgens F1-lopp på Silverstone att göra, går det bra?

Kova säger att hans körstil gjorde att hans bakdäck tog slut och att det var därför han inte kunde utmana Lewis. Känns lite väl mycket bortförklaring tycker jag. Men det ger ju de som säger att LH är snällare mot däcken vatten på sin gås.
Heikki Kovalainen believes his driving style may have been the cause of the rear tyre troubles that cost him the chance of victory in the British Grand Prix.

The Finn had taken his maiden pole position at Silverstone but found himself unable to match the pace of eventual victor Lewis Hamilton in the tricky conditions because his rear tyres lost their peak performance.

And looking back on the events, Kovalainen thinks that his driving style, that is more aggressive coming out of corners than Hamilton's, allied to the car set-up that he likes, will need to be looked at.

"I just struggled with my rear tyres all the way through the race, to be honest," said the Finn. "They were going away and I was damaging them excessively. The car control became difficult and I had to slow down. This was the reason I couldn't keep up."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/68967
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

FredrikE skrev:

Jag såg filmen på youtube, och fotografen förstod varför han blev omkullknuffad, och blev inte ens arg.
dessutom säger ju han mekanikern till där som jag läste nån stans. men ok, fotografen har ju inte mycket tid att flytta sig.. men tycker det är rätt att ge honom en knuff.. kimi visar muskler

ny film (de försvinner fort..);
http://f1bloggen.se/2008/07/07/kimi-sur ... -fotograf/
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Chevan, försök hålla dig on topic nu. Här dissar vi Massa, Kimi och Hamilton...

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Depeche skrev:Hehe... Anthony Davidson har uttalat sig lite om Massas körning på Silverstone.

Former Grand Prix driver Anthony Davidson on Sunday showed no mercy as Ferrari's Felipe Massa had arguably his worst outing ever at a Formula One track.

Briton Davidson, whose employer Super Aguri went bust earlier this year, bristled at his former Brazilian rival as Massa spun at least five times, was lapped twice, and finished dead last in the rain-affected British Grand Prix.

Davidson said Massa ignored the blue flags as he was being ordered by trackside marshals to move over for faster cars.

"He's always the first to stand up in a drivers' meeting and complain about what people like me are doing when we get lapped," he is quoted as saying by the Daily Record.

"That's what you get, mate. There's a bit of blue flag action for you. You're rubbish. You are useless at it."
Ibland kan det vara bra att testa lite andra perspektiv, hehe.
Användarens profilbild
PC:

Cheever skrev: Men det ger ju de som säger att LH är snällare mot däcken vatten på sin gås.
Om du häller vatten på en gås så rinner det bara av... :idea:
Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:Chevan, försök hålla dig on topic nu. Här dissar vi Massa, Kimi och Hamilton...
... och Kubica, glöm inte det!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

EnzoF1 skrev:Chevan, försök hålla dig on topic nu. Här dissar vi Massa, Kimi och Hamilton...
... och Kubica, glöm inte det!
Ja honom glömde jag... den sopan. Totalt värdelös. Han ligger ju bara fyra, eeeevigheter bakom täten.

Helt obegripligt att han får vara kvar.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Cheever skrev: Men det ger ju de som säger att LH är snällare mot däcken vatten på sin gås.
Om du häller vatten på en gås så rinner det bara av... :idea:
Det ter sig inte lika bra i skrift som i tal det fiona talesättet med kvarnar blandat med gåsar som min arbetskamrat myntade.
Användarens profilbild
PC:

Mmmm... man skall inte kasta yxor i glashus...
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

AndersF1 skrev: Så du tycker alltså att Kimi skötte sig bättre än Massa i Monaco?
Nej, Kimi var efter Massa när han gjorde sin idiotmiss och förstörde Sutils race.
Som jag skrev innan, så var Massa 12 s före Kimi redan efter 6 varv, alltså 2 s per varv snabbare i blötan.
Nä. Han var inte alls bra på Monaco. Det var nog hans lägsta läge liksom i nivå vad det han hade på Albert Park. Nu har vi sett Massas lägsta läge som faktiskt var långt lägre än vad jag kunnat föreställa mig.

Platsen förtjänas av en mer komplett förare. Det räcker inte bara att vara snabb när allt ligger en tillrätta. Då är alla förare inom sporten snabba så det har inget mervärde. Detta är min uppfattning av hans karriär, bara snabb när det är ideala förhållanden.

Men varför uppfattas man som en Kimianhängare så fort man talar om hur dålig massa är?
Hannu

Inlägg av Hannu »

molle2 skrev:
FredrikE skrev:

dessutom säger ju han mekanikern till där som jag läste nån stans. men ok, fotografen har ju inte mycket tid att flytta sig.. men tycker det är rätt att ge honom en knuff.. kimi visar muskler

:lol: Ja vem hade inte knuffat undan någon som ställer sig på ens grejer??
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hannu skrev:
molle2 skrev:
FredrikE skrev:

:lol: Ja vem hade inte knuffat undan någon som ställer sig på ens grejer??
Andra som tjänar 100 miljoner kanske?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Znillblix skrev:
AndersF1 skrev: Så du tycker alltså att Kimi skötte sig bättre än Massa i Monaco?
Nä. Han var inte alls bra på Monaco. Det var nog hans lägsta läge liksom i nivå vad det han hade på Albert Park. Nu har vi sett Massas lägsta läge som faktiskt var långt lägre än vad jag kunnat föreställa mig.

Platsen förtjänas av en mer komplett förare. Det räcker inte bara att vara snabb när allt ligger en tillrätta. Då är alla förare inom sporten snabba så det har inget mervärde. Detta är min uppfattning av hans karriär, bara snabb när det är ideala förhållanden.

Men varför uppfattas man som en Kimianhängare så fort man talar om hur dålig massa är?
Så du menar att man ska byta ut den bäste föraren i Ferrari?

Oavsett hur usel Massa var i detta lopp är han fortfarande den bäst placerade föraren i Ferrari och att argumentera för att byta ut honom blir ju lite löjeväckande?

Hamilton klantade till det i Kanada, vad spelar det för roll när han ju leder mästerskapet?

I mina ögon är det betydligt klantigare att sätta av andra, som t.ex. Kimi och Hamilton gjort i år än att tabba sig i ett regnlopp.

Man kan uppfattas som en Kimianhängare när man dissar Massa, trots att han för närvarande är den bättre av de två.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Znillblix skrev:Platsen förtjänas av en mer komplett förare. Det räcker inte bara att vara snabb när allt ligger en tillrätta. Då är alla förare inom sporten snabba så det har inget mervärde. Detta är min uppfattning av hans karriär, bara snabb när det är ideala förhållanden.

Och vilken förare är mer komplett? Att Massas insats igår var katastrof kan nog dom flesta hålla med om. Samtidigt var förhållandena synnerligen svårkörda igår på Silverstone. Ferrari verkade inte ha ställt in sina bilar alls för blött väglag vilket syntes på både Kimi och Massas bilar. Att Massa fick starta lite längre bak bidrog nog till att han överkörde sin svårkörda Ferrari i regnet.

Trots fiaskot igår är Massa den förare som tagit flest pole positions i år och han ligger ju på delad förstaplats i tabellen så helt värdelös kan han inte vara om man ser till hans insats över flera lopp. Hamilton gjorde bort sig i Kanada och Kimi gjorde en rejält blek insats i Monaco. Ändå minns jag inte att det restes några krav på att Kimi och Hamilton skull ersättas med mera kompetenta förare då.

Och varför yrkas det inte på några krav att Kovalainen ska ersättas? Han om någon har väl underpresterat i en potentiell vinnarbil, och det inte bara igår.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Lemon skrev:
Znillblix skrev:Platsen förtjänas av en mer komplett förare. Det räcker inte bara att vara snabb när allt ligger en tillrätta. Då är alla förare inom sporten snabba så det har inget mervärde. Detta är min uppfattning av hans karriär, bara snabb när det är ideala förhållanden.

Och vilken förare är mer komplett? Att Massas insats igår var katastrof kan nog dom flesta hålla med om. Samtidigt var förhållandena synnerligen svårkörda igår på Silverstone. Ferrari verkade inte ha ställt in sina bilar alls för blött väglag vilket syntes på både Kimi och Massas bilar. Att Massa fick starta lite längre bak bidrog nog till att han överkörde sin svårkörda Ferrari i regnet.

Trots fiaskot igår är Massa den förare som tagit flest pole positions i år och han ligger ju på delad förstaplats i tabellen så helt värdelös kan han inte vara om man ser till hans insats över flera lopp. Hamilton gjorde bort sig i Kanada och Kimi gjorde en rejält blek insats i Monaco. Ändå minns jag inte att det restes några krav på att Kimi och Hamilton skull ersättas med mera kompetenta förare då.

Och varför yrkas det inte på några krav att Kovalainen ska ersättas? Han om någon har väl underpresterat i en potentiell vinnarbil, och det inte bara igår.
Alonso och Kubica är hästlängder mer komplett än Massa. Kova har fortfarande mycket att lära sig. Han är en oslipad talang. Dock stor besvikelse igår. Tror Vettel eller Sutil skulle göra ett bättre jobb än massa i ferrarin.

Men jag skiter i Massa nu. Måste ladda för Kubica inför tyskland
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Znillblix skrev: Alonso och Kubica är hästlängder mer komplett än Massa. Kova har fortfarande mycket att lära sig. Han är en oslipad talang. Dock stor besvikelse igår. Tror Vettel eller Sutil skulle göra ett bättre jobb än massa i ferrarin.

Då skulle de även göra ett bättre jobb än Kimi i Ferrarin, eller hur?

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Znillblix skrev: Alonso och Kubica är hästlängder mer komplett än Massa. Kova har fortfarande mycket att lära sig. Han är en oslipad talang. Dock stor besvikelse igår. Tror Vettel eller Sutil skulle göra ett bättre jobb än massa i ferrarin.

Det finns ett helt gäng förare som skulle göra bättre jobb än Massa i Ferrari.
Kubica, Webber, Alonso, Button och Heidfeld är alla bättre än Massa.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Depeche skrev:

Det finns ett helt gäng förare som skulle göra bättre jobb än Massa i Ferrari.
Kubica, Webber, Alonso, Button och Heidfeld är alla bättre än Massa.
Webber!!?
Haha, ja du är rolig du... :D :D
Möjligen kunde han utmana Massa i antal snurrningar i den här tävlingen.
Haha, ja jävlar - Webber!?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Depeche skrev:Det finns ett helt gäng förare som skulle göra bättre jobb än Massa i Ferrari. Kubica, Webber, Alonso, Button och Heidfeld är alla bättre än Massa.
Alonso och Hamilton är dom enda förare som garanterat skulle göra ett bättre jobb än Massa i samma bil. Fast Alonso går inte bra ihop med någon som kan utmana honom. Och Hamilton är nog mer än nöjd att ha en medelmåtta som Kovalainen som teamkamrat. Ingen risk att teamkompisen snor några poäng där inte. En situation som Kimi bara kan drömma om. Övriga förare har aldrig suttit i fältets bästa eller näst bästa bil, dvs en bil som det går att vinna VM med. Att hamna i en riktig vinnar-bil ökar pressen och kraven något enormt. Finns allt för många exempel på förare som hypats som blivande världsmästare, men när dom väl fått chansen så har dom framstått som högst mediokra.

Visst verkar Kubica jävligt lovande. Igår hade han chansen att återigen gå upp i ledningen av VM-tabellen, men något hände visst. Samma med Webber. En lysande andraplats i kvalet som slutade med ett rejält magplask i rejset. Button och Heidfeld är lirare som knappt kan slå sina teamkompisar. Vem vill ha dom?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Jag var impad av NP Jr:s insats på Silverstone, nästan lika snabb som 2faldige WDCn i kvalet, och passerade dessutom honom under racet. Synd att han inte lyckades passera sandfållan vid sin enda snurrning...
Nelson Jr, :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag håller i stort sett med Lemon om att Alonso och Hamilton är de enda som med stor trovärdighet är bättre än Massa, även om det aldrig finns garantier.

Det är faktiskt lite märkligt vad våldsamt olika Massa och Kimi bedöms, vilket inte alls stämmer med verkligheten. Hade Massa blivit lika utkvalad som Kimi i år så hade det varit ett väldans liv om vilken långsam sopa Massa är.

Om någon intresserade sig för F1 inför förra säsongen och inte visste någon om Kimis hypade historia, eller Massas tidigare resultat och dessutom inte brydde sig om deras nationaliteter, så tror inte jag att Massa skulle bli lika sågad jämfört med Kimi.

Keke Rosberg sade för några år sedan när Massa fortfarande körde för Sauber att han trodde att Massa skulle bli nästa världsmästare. Inte så korrekt, men någon fler än Todt trodde uppenbarligen på Massas förmåga.
Senast redigerad av AndersF1 den mån jul 07, 2008 21:11, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

EnzoF1 skrev:

Ja Kubica och Alonso gör det. Inte Vettel och Sutil.
Räknar man in drabbade av påkörningar utan egen skyldighet skulle både Kubica och Kimi ligga före Massa. Det är många tillfälligheter

Massa har väl bara dabbat sig själv och kört bra när vem som helst kör bra
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Lemon skrev:
Depeche skrev:Det finns ett helt gäng förare som skulle göra bättre jobb än Massa i Ferrari. Kubica, Webber, Alonso, Button och Heidfeld är alla bättre än Massa.
Visst verkar Kubica jävligt lovande. Igår hade han chansen att återigen gå upp i ledningen av VM-tabellen, men något hände visst. Samma med Webber. En lysande andraplats i kvalet som slutade med ett rejält magplask i rejset. Button och Heidfeld är lirare som knappt kan slå sina teamkompisar. Vem vill ha dom?
Det var ju lite speciellt race igår så att förare som Kubica och Webber (som väl är bland de stabilare förarna ändå vad gäller större misstag) båda gjorde misstag är väl inte så konstigt.
Fanns väl nästan ingen som inte körde eller snurrade av igår.
Webber och Kubica hade väl åtminstone bra racefart i jämförelse med Massa som knappt tog sig förbi Force India-bilarna.

Vem vill ha Button och Heidfeld ? Ja inte vet jag men att de är bättre än Massa trots att de har det tufft mot sina stallkamrater tvivlar jag inte på.
Massa kommer aldrig i mina ögon vara en komplett F1-förare.
Han har sina stunder när allt är perfekt som bil, väder och när han slipper trafik men mer är det inte.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Znillblix skrev:
EnzoF1 skrev:

Ja Kubica och Alonso gör det. Inte Vettel och Sutil.
Räknar man in drabbade av påkörningar utan egen skyldighet skulle både Kubica och Kimi ligga före Massa. Det är många tillfälligheter

Massa har väl bara dabbat sig själv och kört bra när vem som helst kör bra
Är det inte tillfälligheter att man från stallets sida tabbar sig vid Q3 då?

Alla gånger som Massa kvalat ut Kimi då? Är det Kimi som inte vill framstå som alltför duktig?

Massa körde ju rätt bra i Monaco men drabbades av tillfälligheter, annars låg han rätt bra till att vinna loppet, men det räknas väl inte.

Men det kanske är dags nu att spela ut det gamla "otur"-kortet, nu när Kimi inte skåpar ut stallkamraten längre.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
Lemon skrev:
Det var ju lite speciellt race igår så att förare som Kubica och Webber (som väl är bland de stabilare förarna ändå vad gäller större misstag) båda gjorde misstag är väl inte så konstigt.
Webber och Kubica hade väl åtminstone bra racefart i jämförelse med Massa som knappt tog sig förbi Force India-bilarna.

Vem vill ha Button och Heidfeld ? Ja inte vet jag men att de är bättre än Massa trots att de har det tufft mot sina stallkamrater tvivlar jag inte på.
Han har sina stunder när allt är perfekt som bil, väder och när han slipper trafik men mer är det inte.
De där stunderna räcker tydligen ganska långt, till både VM-ledning och nu andra plats i mästerskapet. Före giganter som Alonso, Kimi och inte minst Webber.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: De där stunderna räcker tydligen ganska långt, till både VM-ledning och nu andra plats i mästerskapet. Före giganter som Alonso, Kimi och inte minst Webber.
Ja vad gäller Alonso och Webber så är det en viss skillnad på vilka bilar de kör.
Sätt Massa i en Red Bull så får vi se hur bra det går.
Blir väl ungefär som när han körde Sauber dvs gräsklipparmannen.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

EnzoF1 skrev:
Depeche skrev:
Lemon skrev: Visst verkar Kubica jävligt lovande. Igår hade han chansen att återigen gå upp i ledningen av VM-tabellen, men något hände visst. Samma med Webber. En lysande andraplats i kvalet som slutade med ett rejält magplask i rejset. Button och Heidfeld är lirare som knappt kan slå sina teamkompisar. Vem vill ha dom?

De där stunderna räcker tydligen ganska långt, till både VM-ledning och nu andra plats i mästerskapet. Före giganter som Alonso, Kimi och inte minst Webber.
Varför strider du så hårt för Massa? Är han verkligen så bra? Extremt ojämn. I sina bästa dagar oslagbar, när det går mindre bra är han sist, två varv efter....Titta på Kubica som är raka motsatsen, jämnheten själv och detta i en bil som är klart långsammare än Ferrari o Mclaren. Båda med i VM-toppen men vem är bäst?

JB
Användarens profilbild
Kim

Inlägg av Kim »

Spott on Janne :up:
PS

Inlägg av PS »

Blomman skrev:Titta på Kubica som är raka motsatsen, jämnheten själv och detta i en bil som är klart långsammare än Ferrari o Mclaren. Båda med i VM-toppen men vem är bäst?

JB
Intressant fråga. Hur bra är Kubica egentligen? Förra året var han ganska mycket sämre än Heidfeld men det berodde väl på att bilen/däcken inte passade honom så bra. I år verkar det som att bilen/däcken inte passar Heidfeld så bra. Men är Heidfeld sämre för det? Enligt egen utsago har han nu hittat anledningen till varför det gått så dåligt på kvalen och nu senast på Silverstone tycker jag att Heidfeld imponerade minst lika mycket som Hamilton. Ska bli mycket intressant att se om Heidfeld fortsätter i den här stilen de kommande loppen.

Kubica har varit jättebra i år, men i går visade han att han också kan göra misstag under svåra förhållanden. Massa eller Kubica, ja det är nog inget självklart val...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Blomman skrev:
Varför strider du så hårt för Massa? Är han verkligen så bra? Extremt ojämn. I sina bästa dagar oslagbar, när det går mindre bra är han sist, två varv efter....Titta på Kubica som är raka motsatsen, jämnheten själv och detta i en bil som är klart långsammare än Ferrari o Mclaren. Båda med i VM-toppen men vem är bäst?

JB
Även jag håller Massa som fältets bäste förare tilsammans med Alonso. Hamilton körde visserligen bra på Silverstone. Det är lättare att köra bra i regn när man slipper all spray i ansiktet. Men nu har bara halva sässongen gått och det börjar bli dax att skilja agnarna från vetet. Alonso kommer inte ha något med slutstriden att göra, men det kommer inte Rons pojkar heller att ha. Jag hoppas och tror att det kommer att stå mellan Massa, Kubica och Heidfelt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)