STORBRITANNIENS GP 2008 - SILVERSTONE
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Topp 4 tycker jag alla gjort ett bra race.
I jämförelse med Hamilton ser ju Kovalainen blek ut.
Ferrari vad i hela friden?
Ros Brown Nästan lika duktig som mig på att lägga upp taktik under racen.
Sen var där ju en förare i en röd bil som av någon anledning tyckte det var skoj att köra huvudet in i väggen om och om igen.
Herre jisses, trodde det var en av människans fördelar att vi lär oss av våra misstag.
Och nä jag är inte en av dom som brukar snacka skit om honom ständigt, men idag har han verkligen förtjänat det ifall han inte har en mycket bra förklaring.
Sen var där ju en förare i en röd bil som av någon anledning tyckte det var skoj att köra huvudet in i väggen om och om igen.
Herre jisses, trodde det var en av människans fördelar att vi lär oss av våra misstag.
Och nä jag är inte en av dom som brukar snacka skit om honom ständigt, men idag har han verkligen förtjänat det ifall han inte har en mycket bra förklaring.
-
-
-
-
Ja, vad säger man. Jag tror att alla på banan snurrade eller var av banan.
Riktigt imponerande av Hamilton, lika klantig som han kan vara lika inponerande var det idag.
Ferrari gjorde ju årets klantigaste tävling. Kimi räddade väl några poäng, men Massa missa Massa, lika stor skillnad mellan honom och Kimi som mellan LH och Kova idag.
Trodde att man sett Barrichellos flin för sista gången men inte då. Snyggt att kunna hålla sig på banan och förvalta sitt övertag som han fick av Brawn, något Button inte kunde.
Riktigt imponerande av Hamilton, lika klantig som han kan vara lika inponerande var det idag.
Ferrari gjorde ju årets klantigaste tävling. Kimi räddade väl några poäng, men Massa missa Massa, lika stor skillnad mellan honom och Kimi som mellan LH och Kova idag.
Trodde att man sett Barrichellos flin för sista gången men inte då. Snyggt att kunna hålla sig på banan och förvalta sitt övertag som han fick av Brawn, något Button inte kunde.
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Massa har börjat med driftingFredrik skrev:Topp 4 tycker jag alla gjort ett bra race.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
-
-
-
Ett lopp som var lika kul att titta på som att se på gräs växa. Ferrari klantar sig fullständigt, Massa verkar helt ha glömt hur man kör när det är blött på banan och Lewis upphäver fysikens lagar och kör lika snabbt på intermediate som andra kör på full wets i katastrofala förhållanden.
Kimi kämpade väl med det han hade att tillgå, Heikki floppar totalt och visar att han inte har någonting att komma med i McLaren. Mitt stora glädjeämne är att det gick bra för gamle gode Rubens Barrichello.
Kimi kämpade väl med det han hade att tillgå, Heikki floppar totalt och visar att han inte har någonting att komma med i McLaren. Mitt stora glädjeämne är att det gick bra för gamle gode Rubens Barrichello.
-
-
Mycket frustrerande lopp för en Alonsosupporter som jag.
Fel däcksbeslut i depån - Heidfeld som låg efter Alonso vid första depåstoppet byter till nya däck och kommer tvåa. Alonso gör det inte och kommer sexa. Fel, fel, fel. Ferrari samma korkade beslut och se hur illa det gick. Ferrari säger sig ha fått felaktig väderinformation, troligtvis samma sak för Renault. Alonso var en av de få som inte begick några misstag överhuvudtaget (Barrichello & Nick var väl de enda andra som inte snurrade åtminstone en gång) men vad f-n hjälper det när man inte har rätt däck på bilen.
Hondas taktik att skippa en hygglig kvalificeringsposition och i stället köra med full regnsetup på lördagen betalade sig, liksom (Brawn-) mästardraget med full wets. Button hade också fått en fin position om han inte gjort bort sig.
Massas bil har inte varit sig lik sedan kraschen i fredags. Hade kanske varit vettigare av Ferrari att sätta honom i reservbilen istället. Massa är definitivt ingen stjärna i regn, men denna gång är han åtminstone NÅGOT ursäktad. Webber snurrade väl nästan lika många gånger som Massa, förresten. Litet synd att han inte kunde förvalta sitt pund ett enda dugg. Webber är dock litet Trulliaktig tycker jag - inte lika bra i race som i qualy. Verkar gälla Kova också, vad jag sett hitills.
Fel däcksbeslut i depån - Heidfeld som låg efter Alonso vid första depåstoppet byter till nya däck och kommer tvåa. Alonso gör det inte och kommer sexa. Fel, fel, fel. Ferrari samma korkade beslut och se hur illa det gick. Ferrari säger sig ha fått felaktig väderinformation, troligtvis samma sak för Renault. Alonso var en av de få som inte begick några misstag överhuvudtaget (Barrichello & Nick var väl de enda andra som inte snurrade åtminstone en gång) men vad f-n hjälper det när man inte har rätt däck på bilen.
Hondas taktik att skippa en hygglig kvalificeringsposition och i stället köra med full regnsetup på lördagen betalade sig, liksom (Brawn-) mästardraget med full wets. Button hade också fått en fin position om han inte gjort bort sig.
Massas bil har inte varit sig lik sedan kraschen i fredags. Hade kanske varit vettigare av Ferrari att sätta honom i reservbilen istället. Massa är definitivt ingen stjärna i regn, men denna gång är han åtminstone NÅGOT ursäktad. Webber snurrade väl nästan lika många gånger som Massa, förresten. Litet synd att han inte kunde förvalta sitt pund ett enda dugg. Webber är dock litet Trulliaktig tycker jag - inte lika bra i race som i qualy. Verkar gälla Kova också, vad jag sett hitills.
-
Alonso var av banan en gång om jag inte minns fel, men ganska lätt och forfarande på asfalten medan Barrichello genade lite över gräset, eller om det var Button? Heidi däremot vet jag inte om jag såg att han var av.Suntrek skrev: Alonso var en av de få som inte begick några misstag överhuvudtaget (Barrichello & Nick var väl de enda andra som inte snurrade åtminstone en gång)
-
-
-
Nja då vet jag inte hur många ggr du såg Massa snurra.Suntrek skrev: Massas bil har inte varit sig lik sedan kraschen i fredags. Hade kanske varit vettigare av Ferrari att sätta honom i reservbilen istället. Massa är definitivt ingen stjärna i regn, men denna gång är han åtminstone NÅGOT ursäktad. Webber snurrade väl nästan lika många gånger som Massa, förresten. Litet synd att han inte kunde förvalta sitt pund ett enda dugg. Webber är dock litet Trulliaktig tycker jag - inte lika bra i race som i qualy. Verkar gälla Kova också, vad jag sett hitills.
Nog måste det ha varit 10 ggr i alla fall.
Webber snurrade 3 ggr vad jag vet.
För övrigt tyckte jag Webber körde bra i racet.
Körde från plats 18 till plats 10.
Tyvärr förstörde 3:e snurren hans chans att ta poäng när han låg på 9:e plats.
Att säga att Webber inte är bra i race rimmar lite illa tycker jag.
Ta bara en titt på hur många race han tagit poäng i denna säsongen.
-
-
Uppkört är ordet.Zetor skrev:Jag ocksåmenthol skrev:Just nu saknar jag kommentarer från Jacob och Enzo.
Blev ju framsläppt av Heikki.
Och ha i beaktning att Kimi var nära inför första stoppet då Ferrari strulade till allt.
Skulle inte förvåna mig om Ha Ha Hamiltons Mc Laren hade TC.
Men som sagt en fjäder gör inte en höna!
Han är fortfarande ett skämt!
Lite äldre, lite långsammare
-
Räknade till sex snurrningar för Massa men jag kan ha missat nån, det blev litet tätt mellan dem där på slutet...Depeche skrev:Nja då vet jag inte hur många ggr du såg Massa snurra.Suntrek skrev: Massas bil har inte varit sig lik sedan kraschen i fredags. Hade kanske varit vettigare av Ferrari att sätta honom i reservbilen istället. Massa är definitivt ingen stjärna i regn, men denna gång är han åtminstone NÅGOT ursäktad. Webber snurrade väl nästan lika många gånger som Massa, förresten. Litet synd att han inte kunde förvalta sitt pund ett enda dugg. Webber är dock litet Trulliaktig tycker jag - inte lika bra i race som i qualy. Verkar gälla Kova också, vad jag sett hitills.
Nog måste det ha varit 10 ggr i alla fall.
Webber snurrade 3 ggr vad jag vet.
För övrigt tyckte jag Webber körde bra i racet.
Körde från plats 18 till plats 10.
Tyvärr förstörde 3:e snurren hans chans att ta poäng när han låg på 9:e plats.
Att säga att Webber inte är bra i race rimmar lite illa tycker jag.
Ta bara en titt på hur många race han tagit poäng i denna säsongen.
Men nog var väl den första snurren som förstörde mest för Webber, utan den hade han inte behövt köra upp sig från 18e plats överhuvudtaget?
Hursomhelst menade jag inte att Webber på något sätt är dålig i race, tvärtom, och han har haft en fin säsong hittills, poäng i sex av nio lopp. Dessutom slår han sin teamkompis med hästlängder, både när det gäller kvalificering OCH race.
-
-
Det var nog alla som fick ungefär samma info, med tanke på det Heidi sade på presskonferensen, angående att stallet ville strunta i att byta däck för att det skulle sluta regna, men Heidi tyckte inte det verkade särskilt troligt eftersom det var becksvart på himlen och därför ville ha nya däck. Om jag kommer ihåg vad han sade rätt.Suntrek skrev:
Fel däcksbeslut i depån - Heidfeld som låg efter Alonso vid första depåstoppet byter till nya däck och kommer tvåa. Alonso gör det inte och kommer sexa. Fel, fel, fel. Ferrari samma korkade beslut och se hur illa det gick. Ferrari säger sig ha fått felaktig väderinformation, troligtvis samma sak för Renault.
-
Ja, det var rena bönandet om att få fortsätta jobbet.Cheever skrev:Jaha, Barrichello kommer dom att få bända loss med kofot från F1, jag som hade hoppats på att han skulle inse sin begränsning och tillkännage att han slutar. Men nädå "im feeling young"
Det är ju alltid lika roligt att se Rubens spexa till det vid prisutdelningarna - speciellt när han vinner. Eller kanske inte...
Hur många podium har förresten Heidi nu?
Edit: Börjar han närma sig lill-lövis? Eller är det någon annan som innehar rekordet flest podium utan vinst?
-
Ja han sa att dom visade en repris, hur fick han reda på det?AndersF1 skrev:Jag tyckte inte heller det, men jag vete tusan. Blomman pratade nåt om att det var reprisen av det första depåstoppen de visade, vilket dock känns ganska omotiverat att visa i samband med det andra stoppet. Märkligt.Cheever skrev:Inte tog man nya däck på Alonsos bil?
Att visa en repris på ett depåstopp precis när Alonso gör ett annat måste ju vara en av producentens mer skarpa beslut.
-
Ok... ja jag är inte säker på hur många ggr Massa snurrade heller men det kändes som fler än sex. Men det kanske stämmer.Suntrek skrev: Räknade till sex snurrningar för Massa men jag kan ha missat nån, det blev litet tätt mellan dem där på slutet...
Men nog var väl den första snurren som förstörde mest för Webber, utan den hade han inte behövt köra upp sig från 18e plats överhuvudtaget?
Hursomhelst menade jag inte att Webber på något sätt är dålig i race, tvärtom, och han har haft en fin säsong hittills, poäng i sex av nio lopp. Dessutom slår han sin teamkompis med hästlängder, både när det gäller kvalificering OCH race.
Ja första snurren förstörde ju racet totalt för Webber.
Han hade kunnat ta rätt många poäng annars tror jag.
Han hade ju bra fart när han började köra upp sig i fältet.
Han var ju på väg mot en poängplats ändå faktiskt när han till slut hade 9:e platsen men tyvärr blev det ju en 3:e snurr på samma ställe som Kimi som förstörde chansen.
Hur som helst tycker jag faktiskt att det var kul att Barrichello fick en pallplats. Den "gamla gubben" som jag tror det var Eje som sa.
Känns ju lite knäckande att höra när han är lika gammal som man själv är.
Fast Barret ser ju faktiskt äldre ut än vad han är.
-
Enl Autosport snurrade Massa fem ggr, kan hålla med om att det såg ut som fler.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/68942
Japp ganska svårt att förklara bort en sån usel insats."There was so much aquaplaning that I couldn't stay straight," he said. "There were just so many mistakes and it is difficult to explain."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/68942
-
-
Kimi snurra oxå ett par gånger så det är nog lite problem med Ferarris bilar och inte bara MassasSuntrek skrev:
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=1QUW8XOUEr8AndersF1 skrev:Det är ju alltid lika roligt att se Rubens spexa till det vid prisutdelningarna - speciellt när han vinner.
Jävlar vilken skådis han é, Rubens. Hur får han det att se så trovärdigt ut varje gång?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Haha, tyvärr tror jag att han är helt sig själv och ingen annan. Det är bara en viss tysk som brukade försöka sig på skådespelarkonster på podietLemon skrev:http://www.youtube.com/watch?v=1QUW8XOUEr8AndersF1 skrev:Det är ju alltid lika roligt att se Rubens spexa till det vid prisutdelningarna - speciellt när han vinner.
Jävlar vilken skådis han é, Rubens. Hur får han det att se så trovärdigt ut varje gång?
-
Kimi säger att inte byta däck kostade honom segern. Lite kaxigt med tanke på hur bra Hamilton körde.
Å andra sidan körde ju Kimi ikapp honom, som det såg ut 'hyfsat lätt' innan dåpåstoppet.
Å andra sidan körde ju Kimi ikapp honom, som det såg ut 'hyfsat lätt' innan dåpåstoppet.
Snyggt ändå att inte skylla på stalletRaikkonen said the decision to keep the same tyres was the team's, but he defended his crew.
"Everyone is involved with the team so we make the decisions together," he said. "Sometimes you get it right, but unfortunately today there was one of those times we didn't.
-
Det såg hyfsat lätt ut när Kimi snurrade av banan två gånger också. Jag tror aldrig att Kimi hade tagit Hamilton men en andraplats hade nog varit inom räckhåll.Cheever skrev:Kimi säger att inte byta däck kostade honom segern. Lite kaxigt med tanke på hur bra Hamilton körde.
-
- Mr Forza Motorsport
En av hans stora tillgångar, han skyller aldrig på stallet.Cheever skrev:Kimi säger att inte byta däck kostade honom segern. Lite kaxigt med tanke på hur bra Hamilton körde.
Snyggt ändå att inte skylla på stalletRaikkonen said the decision to keep the same tyres was the team's, but he defended his crew.
"Everyone is involved with the team so we make the decisions together," he said. "Sometimes you get it right, but unfortunately today there was one of those times we didn't.