Coulthard slutar?
-
- Varnad
Coulthard slutar?
Jag tänkte lite på DC och hans långa karriär och funderade på om det inte snart är dags för honom att hänga upp F1-handskarna på hyllan?
Sen tänkte jag vidare på hans kontrakt som går ut snart och att det är Silverstone i helgen och kom fram till att han kanske meddelar om sina planer redan här.
Skulle det vara så, så skall jag beställa "Saida-stämpel" och sätta på mina poster hädanefter.
Sen tänkte jag vidare på hans kontrakt som går ut snart och att det är Silverstone i helgen och kom fram till att han kanske meddelar om sina planer redan här.
Skulle det vara så, så skall jag beställa "Saida-stämpel" och sätta på mina poster hädanefter.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Känns som att Coulthard borde ha lagt sina handskar på hyllan sammtidigt som Häkkinen gjorde det. Barichello borde ha lagt sina sammtidigt som Maestro lade bort sina.
Känns som att Fisichella har några fina racingår framför sig dock.
Känns som att Fisichella har några fina racingår framför sig dock.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Ja, triviala motiv som pengar, rampljus samt att få göra det man gillar mest.Grönsakskungen skrev:.......det jag inte fattar är vad som motiverar dessa herrar.
Men det är klart - gott om flis, leka världsstjärna, få köra snabbt. Det räcker kanske...
Vad får dig att gå till ditt jobb?????
Din lön är sannolikt lägre än Coulthards, du får troligtvis mindre mediautrymme än honom och jag antar att du inte ligger vaken på nätterna och drömmer om tomater och morötter, längtar till att få kasta dig över nypotatisen.
-
Du skulle bara vetaGösta skrev:Ja, triviala motiv som pengar, rampljus samt att få göra det man gillar mest.Grönsakskungen skrev:.......det jag inte fattar är vad som motiverar dessa herrar.
Men det är klart - gott om flis, leka världsstjärna, få köra snabbt. Det räcker kanske...
Din lön är sannolikt lägre än Coulthards, du får troligtvis mindre mediautrymme än honom och jag antar att du inte ligger vaken på nätterna och drömmer om tomater och morötter, längtar till att få kasta dig över nypotatisen.
Men allvarligt talat - tävlingsmomentet då? Är det helt överspelat för dessa herrar. Dom skulle ju faktiskt troligtvis kunna köra bil i nån annan serie, få hyffsat betalt och kunna vinna.
Sen är ingen av dom vi pratat om här några fattiglappar direkt så pengarna spelar nog inte så stor roll. För min del är jag hyffsat beroende av mitt jobb.
-
Klart att det finns ett tävlingsmoment för både Coulthard och Fisichella. De har sina stallkamrater att tävla mot. Dessutom hamnade väl Coulthard på pallen med sin sunkbil för något lopp sedan. Inte illa pinkat med den bilen!Grönsakskungen skrev:Du skulle bara vetaGösta skrev:Ja, triviala motiv som pengar, rampljus samt att få göra det man gillar mest.Grönsakskungen skrev:.......det jag inte fattar är vad som motiverar dessa herrar.
Men allvarligt talat - tävlingsmomentet då? Är det helt överspelat för dessa herrar. Dom skulle ju faktiskt troligtvis kunna köra bil i nån annan serie, få hyffsat betalt och kunna vinna.
Sen är ingen av dom vi pratat om här några fattiglappar direkt så pengarna spelar nog inte så stor roll. För min del är jag hyffsat beroende av mitt jobb.
Jag föreställer mig att Coulthardt´s utgifter (levnadsomkostnader) är blygsamt högre än dina, och då gäller det att även hans intäkter är marginellt större. Sen har vi människans medfödda och nerärvda girighet. Man är ALLTID UNDERBETALD.
Du har kanske en kanot, Coulthard har en motorbåt som kostar mer än din årslön att tanka. Du kanske har ett hus som kostar 2.000.000 SEK, det har han också, men hans kostar kanske lika mycket fast i pund. Du kanske dricker tyskt lantvin från "bag in box" på Laholms campingplats, han smuttar på svindyr champagne på porrFlavios "billionaire club". Du kanske harvar omkring i en ny och fin SAAB 9-3, han har ett halvt dussin bilar och ingen är sannolikt en som liknar din. Som du ser så finns vissa likheter och några olikheter mellan dig och Coulthard.
-
-
Tyst, få inte igång honom mer för då kommer han att förklara varför himlen är blå, vattnet är vått och öl ska drickas ur flaska.Jacob skrev:Vafan!
Jag har en saab 93
Jag har ett hus
Jag har fint vin
jag är/var mediakändis i estland
Jag får ligga lite ibland
Men jag vill sluta arbeta ändå...
Jag förstår inte Gösta..vägled mig!
-
Din SAAB 9-3 har säkerligen bättre bränsleekonomi än någon av DC´s bilar.Jacob skrev:Vafan!
Jag har en saab 93
Jag har ett hus
Jag har fint vin
jag är/var mediakändis i estland
Jag får ligga lite ibland
Men jag vill sluta arbeta ändå...
Jag förstår inte Gösta..vägled mig!
Ditt hus är säkerligen jättebra för ett barn att växa upp i. DC har inga (officiella) barn.
Din välutvecklade smak för viner står i en klass för sig. Sa du maskrosvin???
Ditt mediakänndisskap är oöverträffat.
Dina sexualvanor och prefferenser är även de oöverträffade.
Varför vill du inte arbeta??? När DC ställer hjälmen på hyllan så blir ju hans plats ledig. Kolla med Red bull, de kanske är intresserade av dina tjänster.
Du gör / har gjort helt rätt. Jag känner att jag inte har något att tillföra ditt fulländade liv.
-
Grönsakskungen skrev:
Tyst, få inte igång honom mer för då kommer han att förklara varför himlen är blå, vattnet är vått och öl ska drickas ur flaska.
Försent. Jag är redan igång.
Himelns blå färg beror på kontrasten mellan rymdens mörker och den solupplysta atmosfären.
Vattnet är en en förening mellan 2 gaser som bildat en vätska som har unika egenskaper.
Öl på flaska kan med fördel drickas ur flaska. DRICK FÖR FAAAAAN INTE ÖL DIREKT UR EN BURK!!!!
-
-
-
Det är dags för Jari att byta nick!!!
http://f1.gpupdate.net/en/news/2008/07/ ... of-season/
Coulthard lägger av efter säsongen.
http://f1.gpupdate.net/en/news/2008/07/ ... of-season/
Coulthard lägger av efter säsongen.
-
-
Re: Coulthard slutar?
Tid att beställa stämplenJari skrev:Jag tänkte lite på DC och hans långa karriär och funderade på om det inte snart är dags för honom att hänga upp F1-handskarna på hyllan?
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Varnad
-
-
-
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
-
- Moderator
Vilken fjant.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
- Varnad
När vi väl är inne på Saidaspåret och min insyn i F1 ifrågasätts av någon från ett fjortisforum så lägger jag tvåspådomar till.
Mateschitz kommer sälja sin halva i STR efter 2009. Då kör de redan Hondamotorer och Takuma Sato kommer testa för dem inom kort för att eventuellt ta sin plats.
Så löser man debaklet med Ferrarimotorer och att man bibehåller marknadsvärdet i ett stall som STR så att Berger inte behöver stå med skägget i brevlådan när Red Bull-pengarna tar slut.
Mateschitz kommer sälja sin halva i STR efter 2009. Då kör de redan Hondamotorer och Takuma Sato kommer testa för dem inom kort för att eventuellt ta sin plats.
Så löser man debaklet med Ferrarimotorer och att man bibehåller marknadsvärdet i ett stall som STR så att Berger inte behöver stå med skägget i brevlådan när Red Bull-pengarna tar slut.
-
Stor skandal, Autosport har skrivit fel. Det har jag inte sett tidigare.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81495Heinx-Harald Frentzen
I was misled and that is the way it went
-
-
- Varnad
Nu behöves inte bara ett abbonemang utan ett plusabbonemang.Cheever skrev:Stor skandal, Autosport har skrivit fel. Det har jag inte sett tidigare.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81495Heinx-Harald Frentzen
Aldrig i livet!!!
Forza rules och resten av nyheterna som är värdiga en rad kommer ut ändå.