Resa till Spa

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Averell

Resa till Spa

Inlägg av Averell »

Jag har blivit jäkligt sugen på att åka till Spa i år o skulle behöva några tips. Jag har ingen husbil o är lite för bekväm för tält, någon som bott på något hotell eller B&B som var hyfsat billigt o inte allt för långt från banan?. Alla praktiska tips mottages tacksamt

Magnus
Richard

Inlägg av Richard »

Bodde på "hotel de la wache" 06 på spa 24 timmars. riktigt fint med bra middag, service och frukost. även ganska nära till banan
Richard Trange
DMS Young Gun Programme 2008
Användarens profilbild
Averell

Tack...

Inlägg av Averell »

men har du mer info om hotellet, hittar inget på det namnet.
Zetor

Re: Tack...

Inlägg av Zetor »

Averell skrev:men har du mer info om hotellet, hittar inget på det namnet.
Här har jag bott när det varic Classic Roadracing
http://www.spa-info.be/beausite/
Helt ok, ca 10km från banan.
difmot17

Inlägg av difmot17 »

Har varit på SPA 2ggr har bott i Bryssel båda gångerna.
2002 åkte vi tåg/buss och det gick alldeles utmärkt.
2007 åkte vi buss och det var total katastrof.
Arrangörerna/Polisen tappade konceptet helt och tvingade bussar köra till andra platser än vad som var förutbestämda.
Resan tillbaka till Bryssel efter loppet tog 6h.
Så om Polisen skall röra till det lika illa i år så är mitt tips att du hittar något nära banan eller tar tältet i alla fall, för vi träffade många svenskar som tältade och dem hade haft det kanon bra.
Flera hade varit nere sedan tisdagen så dem var bra uppvärmda när vi kom till banan på lördagen.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Jag och en kompis har funderat på att dra ned till Spa med bil nu till hösten. Fungerar det att tälta bredvid banan? Är det billigt? Är det enkelt att hitta till o.s.v.? Är det enkelt att få plats där, eller måste någon form av förhandsbokning ske?

Kan man vänta med att köpa biljetter tills man är på plats(general admission, fre-sön)?
Martin_Granberg

Re: Tack...

Inlägg av Martin_Granberg »

Zetor skrev:
Averell skrev:men har du mer info om hotellet, hittar inget på det namnet.
Här har jag bott när det varic Classic Roadracing
http://www.spa-info.be/beausite/
Helt ok, ca 10km från banan.
Har också bott där en gång - kanonställe men hyfsat dyrt om jag minns rätt. Säkert fullt redan då det är poppis.

Ett betydligt billigare alternativ med dessutom gångväg (om än något slitsam över bergen) till banan är http://www.laj.be/html/en/hostels/malme ... y_en01.htm

Sistnämnda brukar inte bli fullt så snabbt.

/Martin
Användarens profilbild
Averell

Latmansresa

Inlägg av Averell »

Jag har hittat ett danskt resebolag gptours.dk som kör buss ner, biljett, boende etc. Någon som har nån erfarenhet av dem eller hört bra eller dåligt? Jag vet inte om jag orkar fixa resan själv, skönt att bara åka med.
Neo

Re: Latmansresa

Inlägg av Neo »

Averell skrev:Jag har hittat ett danskt resebolag gptours.dk som kör buss ner, biljett, boende etc. Någon som har nån erfarenhet av dem eller hört bra eller dåligt? Jag vet inte om jag orkar fixa resan själv, skönt att bara åka med.
jag har kollat med nickes.com har erfarenhet av dem och jag tycker de är väldigt prisvärda.

Bussresa Stockholm – Aachen T/R, bro- och färjeavgifter samt alla vägskatter, två nätter i dubbelrum (5-7/9) på www.hotel-aquisgrana.com i Aachen inkl. frukost, transfer hotell – bana T/R (alla dagar), resevärd, weekendbiljett på ståplats (Bronze/Green).

Aachen (www.aachen.de) ligger ca 7 mil ifrån Spa. Vi räknar med 80-100 minuters restid mellan bana och hotell enkel resa.

Pris för påstigning mellan Arlanda/Stockholm – Norrköping: 6785
Pris för påstigning mellan Norrköping – Mjölby: 6645
Pris för påstigning mellan Mjölby – Jönköping: 6510
Pris för påstigning mellan Jönköping – Värnamo: 6375
Pris för påstigning mellan Värnamo – Markaryd: 6240
Pris för påstigning mellan Markaryd – Malmö: 6105

sen kan man uppgradera om man vill det.

//Richard
Användarens profilbild
Averell

Det blev...

Inlägg av Averell »

Nickes. Dyrt men praktiskt, men med nästan livslång dröm om Eau Rouge och Blanchemont får man försöka ligga på topp då o då.

Nu ska jag bara försöka få ihop det för MotoGP-finalen i Valencia också...blir semester hemma o vatten o bröd ett tag tror jag.

Men fy fagerlund vad gött att ha o se fram emot!!
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
gtgp2008

Inlägg av gtgp2008 »

achen på den tyska sidan är ganska stort och bra stad att bo där finns många bra hotel.
Användarens profilbild
Grönsakskungen

Inlägg av Grönsakskungen »

menthol skrev:Jag och en kompis har funderat på att dra ned till Spa med bil nu till hösten. Fungerar det att tälta bredvid banan? Är det billigt? Är det enkelt att hitta till o.s.v.? Är det enkelt att få plats där, eller måste någon form av förhandsbokning ske?

Kan man vänta med att köpa biljetter tills man är på plats(general admission, fre-sön)?
2000 var jag och några polare nere och tältade på Spa. Det är ett jävla hålligång på campingarna men det är inga problem att få plats. Det var billigt vad jag kommer ihåg.