Världsmäster Massa?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Massa är 3kg lättare än kimi
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gösta skrev:Svaret får vi om några dagar. Jag tror att Massa kvalar ut kimi (som vanligt) och kommer före honom i mål.

Dax för en DNF för kimi? Vore UNDERBART. :up:
Tänk vad rätt du kan ha ibland, även om det p.g.a. ren jäkla bonntur inte riktigt blev någon DNF. Men en härlig nollpoängare är inte så illa.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

jokan skrev:Massa är 3kg lättare än kimi
Kimi är alltid tyngre än Massa, han har soppa för minst halva säsongen i bilen.
Tyvärr brukar det inte visa sig när det gäller depåstoppen, men Kimi vill alltid köra med en tyngre bil, för det är så hårdrock.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Lewis och Massa hade nog mer tur som kom på pallen trots en del tokigheter. Den enda som inte gjorde någon riktig miss under loppet var väl Robert Kubica och han är den som i mitt tycke kört bäst hittills i år. Hade inte bilen gett upp i Australien så hade Kubica lett VM nu. Men det spelar nog inte så stor roll eftersom BMW-Sabuer inte ser ut att kunna hänga med Ferrari och McLaren i utvecklandet av bilen under säsongen.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fan va mycket larv det blivit här... Inte undra på att skribenterna viker...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Sami skrev:Lewis och Massa hade nog mer tur som kom på pallen trots en del tokigheter. Den enda som inte gjorde någon riktig miss under loppet var väl Robert Kubica och han är den som i mitt tycke kört bäst hittills i år. Hade inte bilen gett upp i Australien så hade Kubica lett VM nu. Men det spelar nog inte så stor roll eftersom BMW-Sabuer inte ser ut att kunna hänga med Ferrari och McLaren i utvecklandet av bilen under säsongen.
Håller med... Men kubica borde kallas Mr Ice istället för Kimi..
Kubica har väll inte gjort några större grodor i år..
FIA = Ferrari International Assistance
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Fan va mycket larv det blivit här... Inte undra på att skribenterna viker...
Vari består larvet? För att vi inte vill se kimi som wdc???
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag vet, och alla andra vet också at du inte vill se Kimi som WDC. Denna tråd handlar om huruvida Massa kan bli det och inte om huruvida Kimi har tankat klart för första halvan av säsongen. För att komma ifrån en vuxen människa är piken bara fånig då själva grunden till piken redan är överspelad för flera månader sen.
Kan man inte diskutera F1 med lite takhöjd med er utan att kommentarer och teorier används emot en i flera månader så tar det roliga väldigt snart slut.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari, du är själv en starkt bidragande orsak till den snedvridna debatten.

Hur skall någon kunna ta dig på allvar när du kommer med det ena idiotpåståendet efter den andra. Du implicerade i ett annat sammanhang att det var sabbotage / dåligt teamsupport att kimi bestraffades i monaco. Det visade sig senare inte alls stämma, utan det var en kärvande hjulbult som ställde till det för kimi. Vilket han själv senare kommenterade med orden "well, that is racing" !!!

Din fabrikation av verkligheten med kimis bränslemängd är en annan historia som du själv tar upp. Du vill gärna förklara massas snabbare kval med kimis myckna bränslemängd. Alla andra som kan en smula om racing (att kunna en smula om racing innebär tydligen att veta mycket mer än dig) vet att ingen racerförare släpar på mer bränsle än denne behöver. Mer bränsle betyder lägre fart, långsammare acceleration, längre bromssträcka, mer slitage på bromsar och däck, utgör en säkerhetsrisk mm mm. Detta vet tydligen alla utom du och kimi!!!!

När du själv blir seriös så kommer du att bemötas seriöst. Dynga föder dynga!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Frankie

Inlägg av Frankie »

Massa som världsmästare? Nej nej. När det verkligen gäller han har inte nerver för det men om Kubica suttit i Ferrarin så hade han (Kubica) säkert tagit en WDC.
Heja Kimi
Gösta

Inlägg av Gösta »

Massas sässongsinledning med 2 st DNF var värdelös. Men på de senaste 4 loppen där han tog sig i mål har han skrapat ihop 34 poäng, under samma lopp har hans stallkamrat bara mäktat med 24 poäng. Hyffsat imponerande att bli 1, 2, 1, 3 på de 4 lopp han tagit sig i mål. Så nog har han potential att bli WDC. Vi skall nog inte avfärda honom ännu. :D

Nästa lopp är i Kanada. Jag gissar på att Kubica kommer att ta det lite försiktigt där. :roll:

kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Visst kan Massa bli världsmästare i år! Han verkar ju ha blivit betydligt stabilare i sin körning den senaste tiden. När det är så här pass jämnt i toppen så är det ju ofta tillfälligheter som avgör vem som i slutänden till slut blir världsmästare. Jag har i och för sig alltid hållit Kimi för en bättre förare än Felipe, men i år jag har faktiskt imponerats rätt mycket av den senare. Den som imponerat allra mest hittills i år är Kubica, både snabb och stabil.
Transalp

Inlägg av Transalp »

Massa borde bli världsmästare. Alltid när han kraschar eller kommer trea så beror det alltid på andra förare, ränder i vägen, radio som gått sönder etc. Massa själv gör aldrig några misstag.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Jari, du är själv en starkt bidragande orsak till den snedvridna debatten.

Hur skall någon kunna ta dig på allvar när du kommer med det ena idiotpåståendet efter den andra. Du implicerade i ett annat sammanhang att det var sabbotage / dåligt teamsupport att kimi bestraffades i monaco. Det visade sig senare inte alls stämma, utan det var en kärvande hjulbult som ställde till det för kimi. Vilket han själv senare kommenterade med orden "well, that is racing" !!!

Din fabrikation av verkligheten med kimis bränslemängd är en annan historia som du själv tar upp. Du vill gärna förklara massas snabbare kval med kimis myckna bränslemängd. Alla andra som kan en smula om racing (att kunna en smula om racing innebär tydligen att veta mycket mer än dig) vet att ingen racerförare släpar på mer bränsle än denne behöver. Mer bränsle betyder lägre fart, långsammare acceleration, längre bromssträcka, mer slitage på bromsar och däck, utgör en säkerhetsrisk mm mm. Detta vet tydligen alla utom du och kimi!!!!

När du själv blir seriös så kommer du att bemötas seriöst. Dynga föder dynga!
Gösta, du ska inte låta Enzo låna dina inloggnijngsuppgifter.
Idiotpåståenden blir det om du ger dig själv tolkningsrätten på vad som är rätt och sant. Vissa saker som vi vet mindre om får vi spekulera i. För mig är detta ett av nöjena med F1 och hur du än tycker att jag har fel av och till (inte för att du vet ett dugg bättre utan för att du bestämt att du har rätt), så är det min rättighet att spekulera som jag gör. Tills jag bevisats ha rätt eller fel begär jag inte att du skall ha samma teorier som jag, men låta mig ha mina teorier utan att behöva idiotförklaras av ytterligare en blind och döv.

Vart har jag implicerat att det varit sabotage eller dålig teamsupport gentemot Kimi?
Ingenstans!
Det är klantigt att lämna däckens påsättning till sista sekund och framför allt att inte ha kollat att man inte försöker sätta på trasiga grejer när det inte får gå fel.
Jag tror inte att någon i Ferrari gjorde detta med flit, men jag tror att det har en negativ påverkan på Kimis race, inte bara för att han fick åka igenom depån och tappa ett par platser, utan för den sura bismaken som lätt kan störa koncentrationen.
Ja, Kimi tar det på rätt sätt i alla fall utåt. "Well, thats racing".
Vad skulle han säga?
I'll kill that motherfucker on left rear?
Fuckin' greasebag idiot!

Angående Kimis bränslemängd har jag sagt att teorin hade passat mycket bra in på syftet den gången då man ville få igång Massa igen efter tre miserabla lopp.
Jag har också sagt FLERA gånger efteråt att jag inte längre tror att Kimi hade soppa kvar mer än nödvändigt efter loppet. Somliga vill dock fortfarande göra sak av det och då bitchslappar jag bara. Sorry, jag tar inte skit.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Massas sässongsinledning med 2 st DNF var värdelös. Men på de senaste 4 loppen där han tog sig i mål har han skrapat ihop 34 poäng, under samma lopp har hans stallkamrat bara mäktat med 24 poäng. Hyffsat imponerande att bli 1, 2, 1, 3 på de 4 lopp han tagit sig i mål. Så nog har han potential att bli WDC. Vi skall nog inte avfärda honom ännu. :D

Nästa lopp är i Kanada. Jag gissar på att Kubica kommer att ta det lite försiktigt där. :roll:
Som sagt, ge inte ut ditt login till Enzo. Då åker samma gamla vanliga skiva på igen.
Det finns lögn, förbannad lögn och statistik. Det du räknar upp är statistik hämtat direkt ur sitt sammanhang.
Massa ligger efter Kimi i VM och såvitt jag förstår gjorde han det efter förra säsongen också. För mig ser det ut som om Massa behöver visa lite mer förrän jag tar honom på allvar. Han har dessutom skänkt bort ledningen i de båda sista loppen till Hamilton lite väl enkelt för att vara världsmästarämne.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

kanotisten skrev:Visst kan Massa bli världsmästare i år! Han verkar ju ha blivit betydligt stabilare i sin körning den senaste tiden. När det är så här pass jämnt i toppen så är det ju ofta tillfälligheter som avgör vem som i slutänden till slut blir världsmästare. Jag har i och för sig alltid hållit Kimi för en bättre förare än Felipe, men i år jag har faktiskt imponerats rätt mycket av den senare. Den som imponerat allra mest hittills i år är Kubica, både snabb och stabil.
Klart han kan, det räcker om Kimi, Lewis, Alonso, Kovalainen och några till bryter ihop och inte kör hela säsongen. Helst skall det inte finnas nån mer på banan när han kör för det stressar honom till att "andra" gör misstag som kostar honom. St Devote till exempel flyttade på sig närmare startrakan och någon hade blötlagt hans bromsspår i inbromsningen inför kurvan, så att han bromsade på sig.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det låter inte bra det här! har du fått mens Jari :D
Massa har inte nerver att kunna vinna allt ihop skulle det vara så att han leder i slutet på säsongen så kommer han göra bort sig för att dom små syd amerikanska nerverna dansar samba i hans lila kropp
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: St Devote till exempel flyttade på sig närmare startrakan och någon hade blötlagt hans bromsspår i inbromsningen inför kurvan, så att han bromsade på sig.
Jo då, det var lite halt där Massa bromsade på sig, har för mig att Kimi bromsade på sig på samma ställe? Kimi bromsade på sig ytterliggare en gång, men denna gång så tog han en potentiell poängkandidats bakvagn med sig och belasatde sin arbetsgivare med ytterliggare några 10.000 tals dollar i form av nya framvingar. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vaddå poängkandidat?
Hade han inte brutit hade han diskats för att han kört om tre bilar under gulflagg.
Det vet både du och jag att det är ajjabajja.
Det är utvecklingen som kostar pengar, inte tillverkningskostnaden.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Vaddå poängkandidat?
Hade han inte brutit hade han diskats för att han kört om tre bilar under gulflagg.
Så i stället för att böla i bästa mikastil i depån så borde han visat Kimi lite tacksamhet för den kyssen i bakvagnen. :D så han kunde fortsätta att upprätthålla skenet av att vara en sårad hjälte. :wink:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det var väl Gascoine som bölade medan Kimi bad Sutil om ursäkt. Adrian förebrådde visst inte Kimi för det som hänt, men det kan ju du fortsätta med att göra.
Nu lär det dock vara lite tystare därifrån eftersom det uppdagats att han fuskat till sig den fina positionen i racet.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Adrian förebrådde visst inte Kimi för det som hänt, men det kan ju du fortsätta med att göra.
Sutil var nog lite överraskad när bambi kom farande ner för backen med noll koll på vad som hände. Säga vad man vill, men någon regnförare är han inte den gode kimi. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

I alla fall inte på torrdäck.
Var inte så himla svartvit och kategorisk hela tiden. Kimi har visat flera gånger på regn att han behärskar ämnet ganska bra. Hans talang överlag har räckt till en VM-titel i F1 som kanske är den ultimata utmärkelsen på "hygglig" bilförare.
Det räcker faktiskt med att bilen inte är inställd för regn för att göra den i det närmaste okörbar vid just regn. Jag tror i och för sig inte att det spelar så stor roll just i detta fall, men vi har väl sett schumi dansa runt med den där bilen i brasilien fler än en gång, som om jämförelsen med bambi småhaltat lite.
Jag tycker precis som Kimi i det där läget:
Trist, men "that's racing".
Eftersom ingen pekar ut någon skyldig så kan du också sluta med det nu.

Om någon kommer emot dig i 290 km/h utan kontroll kanske förvåning inte är hela sanningen?
Kolla brallan, säger jag bara...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Var inte så himla svartvit och kategorisk hela tiden. ..
"Look who´s talking!!!" :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

platt skrev:...dom små syd amerikanska nerverna dansar samba i hans lila kropp
Lila kropp? Är han månne brorsa med Tinky-Winky i Teletubbies...? :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev: Tinky-Winky i Teletubbies...? :D
Nu slutar du.
Jag fick just röda utslag kring halsen och på vaderna.

(jag är allergisk mot teletubbies) :D

Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:
...eller fritt översatt : "Titta han pratar!!!" :spec:
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev:
Väldigt fritt översatt! Inte nödvändigtvis RÄTT översatt. :D

Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:
Gösta skrev: "Look who´s talking!!!" :D
Väldigt fritt översatt! Inte nödvändigtvis RÄTT översatt. :D
Nä. Inte nödvändigtvis, men min känsla för feeling fick mig att tolka det så för stunden... 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:...min känsla för feeling ....
Har du tänkt igenom vad detta egentligen betyder? :roll:

:D

Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:
PC: skrev:...min känsla för feeling ....
Har du tänkt igenom vad detta egentligen betyder? :roll:

:D
Mmmm...

...och ibland struntar jag fullständigt i vad den säger mig! Fast det kommer väl inte som någon överraskning, eller hur...? :D :D :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta struntar ofta i vad han säger själv så vi är i gott sällskap...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

platt skrev:...dom små syd amerikanska nerverna dansar samba i hans lila kropp
Lila kropp? Är han månne brorsa med Tinky-Winky i Teletubbies...? :D
Mobbning :evil: men tack ändå nu kanske jag har lärt mig att stava till Lilla :up:
Frankie

Inlägg av Frankie »

Gösta skrev:
Om Kubica tog det lugnt i Kanada så skulle jag vilja se när han ger järnet.
Heja Kimi
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det gjorde han väl i fjol?
Frankie

Inlägg av Frankie »

Jari skrev:Det gjorde han väl i fjol?
Jag menade inte ge järnet in i muren...
Heja Kimi
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Inga dåliga hissar dom har i Frankrike.
Citat från F1-live
"To be honest, I need to have some rest now," said the French Grand Prix winner.

Throughout the Magny-Cours weekend, Massa grappled with a stiff neck that he said he aggravated in an elevator at his hotel.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu är väl Massa kanske inte någon riktig F1-förare utan an miniversion av en sån med en massa plantageägasre i släkten, men lite bör hans nacke väl klara?
Hur gör tanterna med tunga rävar och minkar om halsen?
Kubica08

Inlägg av Kubica08 »

Massa kommer i mina ögon aldrig att bli en topförare pga att han saknar kyla. Dessutom är han inte tillräckligt jämn under racedistans speciellt dålig är han på utvarvet efter depåstoppet..
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Christoffer skrev:Inga dåliga hissar dom har i Frankrike.
Citat från F1-live
"To be honest, I need to have some rest now," said the French Grand Prix winner.

Throughout the Magny-Cours weekend, Massa grappled with a stiff neck that he said he aggravated in an elevator at his hotel.
Som F1-förare är han väl bara van accelerationer upp till 5g. Franska hotellhissar är betydligt värre än så - det gäller att snabbt ta sig till rummet när man tryckt i sig för mycket sniglar, grodor, ostron, gåslever och surt vin.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Är det inte bättre att kuta mot närmsta mugg?
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Kubica08 skrev:Massa kommer i mina ögon aldrig att bli en topförare pga att han saknar kyla. Dessutom är han inte tillräckligt jämn under racedistans speciellt dålig är han på utvarvet efter depåstoppet..
Till skillnad mot Kimi eller Hamilton då? De har ju verkligen visat på stabilitet och skärpa i år... :)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kubica08 skrev:.......... en topförare pga att han saknar kyla...
Jätteintressant att höra vad du menar. Utveckla detta.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Silverkatten skrev:
Kubica08 skrev:Massa kommer i mina ögon aldrig att bli en topförare pga att han saknar kyla. Dessutom är han inte tillräckligt jämn under racedistans speciellt dålig är han på utvarvet efter depåstoppet..
Till skillnad mot Kimi eller Hamilton då? De har ju verkligen visat på stabilitet och skärpa i år... :)
Menar du att Kimi gjort ett dåligt jobb i år?
Då vill jag gärna påminna om i fjol, vilket slutade i VM-titeln...
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jari skrev:
Silverkatten skrev:
Menar du att Kimi gjort ett dåligt jobb i år?
Då vill jag gärna påminna om i fjol, vilket slutade i VM-titeln...
Menar du att Massa har gjort ett dåligt jobb i år?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nejdå. Även blinda höns och så vidare...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Börjar nästan tro att Göstas skyddsling kommer lyckas..

Dagens uppvisning var suverän...
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lenny skrev:Börjar nästan tro att Göstas skyddsling kommer lyckas..

Ja, man får väl hoppas att det var årets poff från Massas bil.

Någon bitter och inåtvänd skribent drog ju upp teorin om den blinda hönan, och det får man väl säga verkar stämma in på Kimi rätt bra.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Tyvärr lyckas alltid Massa tajma sina DNF's så att dom inträffar vid sämsta möjliga tillfälle. Ifjol säckade hjulupphängningen i Italiens gp vilket petade bort honom från VM-striden och han tvingades lira andrafiol i dom lopp som återstod.

Nu är det fucking jävla uppförsbacke igen :down:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:

Tyvärr lyckas alltid Massa tajma sina DNF's så att dom inträffar vid sämsta möjliga tillfälle. Ifjol säckade hjulupphängningen i Italiens gp vilket petade bort honom från VM-striden och han tvingades lira andrafiol i dom lopp som återstod.

Nu är det fucking jävla uppförsbacke igen :down:
Äh, nästa lopp är det business as usual igen och sedan på Spa, kommer jag på plats att se hur Massa cementerar sin roll som försteförare, efter det kommer Kimi att lira andrafiolen i stallet.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.