2009
-
2009
Vad säger ni om 2009 års schema?
Ytterligare ett lopp i mellanöstern och inget i USA...
Avslutning i Abu Dhabi, hur kul är det på en skala?
Provisional 2009 calendar:
29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
Ytterligare ett lopp i mellanöstern och inget i USA...
Avslutning i Abu Dhabi, hur kul är det på en skala?
Provisional 2009 calendar:
29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
I was misled and that is the way it went
-
Tycker det börjar bli för många lopp i öknen med kilometerstora asfalterade avåkningszoner nu. Är det någon som vet hur upprustningen av Imola går?
Det roligaste beskedet är ändå att Japans GP verkar gå på Suzuka! Ett klart kärt återseende. Fuji var inget vidare.
Det roligaste beskedet är ändå att Japans GP verkar gå på Suzuka! Ett klart kärt återseende. Fuji var inget vidare.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
imola har ju precis i dagarna fått sån där 1T eller T1 eller vad det heter. uppgradering så man får hålla tester där, men inget lopp ännu.
gissar att det tar ett tag innan usa är tillbaka. dessvärre.
så har ju bernie varit några vändor i st petersburg.. ligger väl nära till hands. coh så skulle det inte förvåna om det kommer några lopp till borta i asien.
magny cours får i alla fall förtroende för ett år till ser jag..
gissar att det tar ett tag innan usa är tillbaka. dessvärre.
så har ju bernie varit några vändor i st petersburg.. ligger väl nära till hands. coh så skulle det inte förvåna om det kommer några lopp till borta i asien.
magny cours får i alla fall förtroende för ett år till ser jag..
daniel @ http://f1bloggen.se
-
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 4510.shtml
Står lite om Imola i den artikeln, finns även en bild på renoveringen. Kul att de verkar bygga depån och andra hus i den gamla stilen!
Står lite om Imola i den artikeln, finns även en bild på renoveringen. Kul att de verkar bygga depån och andra hus i den gamla stilen!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
Jag förstår inte varför man skall köra i usa över huvud taget. De har ju sina racingtraditioner och resten av världen har sina.
Saknar ett lopp i tex Argentina.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Frågan är ju om det överhuvudtaget blir nån 2009 säsong. Maktkampen mellan Max och Bernie kan få hela skiten att kollapsa.
Nu har ju dessutom FIA beslutat att de ska återuppliva Formel 2.
Det blev säkert Bernie jätteglad när han fick höra.
Nu har ju dessutom FIA beslutat att de ska återuppliva Formel 2.
Det blev säkert Bernie jätteglad när han fick höra.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Nej!Pepparkvarnen skrev:Förstår du inte det?Gösta skrev:Jag förstår inte varför man skall köra i usa över huvud taget. De har ju sina racingtraditioner och resten av världen har sina.
Jänkarna är för korkade för att förstå riktig racing, de saknar den grundläggande intelektuella kapaciteten för att begripa vad F1 handlar om.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
Juuust!Gösta skrev:Nej!Pepparkvarnen skrev:Förstår du inte det?Gösta skrev:Jag förstår inte varför man skall köra i usa över huvud taget. De har ju sina racingtraditioner och resten av världen har sina.
Jänkarna är för korkade för att förstå riktig racing, de saknar den grundläggande intelektuella kapaciteten för att begripa vad F1 handlar om.
Och därför kan dom heller inte spela riktig fotboll. Dom spelar handboll med en deformerad boll och kallar det fotboll.
-
-
-
-
-
-
Abu Dhabi ligger i Mellanöstern! Det låter i alla fall som om det ligger i Mellanöstern. Det finns bara sand i Mellanöstern, så det är en ökenbana! Det där blåa på ritningen är mörk sand och fyrkanterna är temporära tältläger för kamelkaravaner!Bopper skrev:Abu Dhabi verkar ju inte vara nån ökenbana.menthol skrev:Tycker det börjar bli för många lopp i öknen med kilometerstora asfalterade avåkningszoner nu
För övrigt är det en stor skam att det körs Formel 1 i världens starkaste ekonomier. F1 ska köras i England och i Värmlandsskogar. Och jag saknar redan den utmanande och helt underbara Indianapolisslingan som har bjudit på så många minnesvärda tävlingar genom åren. Snyft.
-
-
Andra nyheter inför 2009 är att Webber fortsätter i Red Bull nästa år, undrans vem hans nya teamkamrat blir? Vettel? Vem hoppar i så fall in i Toro Rosso? Om de nu ens finns kvar 2009.
Australiens GP har fått förtroendet att arrangera F1-lopp fram till 2015, på villkoret att man flyttar fram starttiden på tävlingen till klockan 17:00 lokal tid, vilket innebär en angenämare tid för oss i Europa.
Australiens GP har fått förtroendet att arrangera F1-lopp fram till 2015, på villkoret att man flyttar fram starttiden på tävlingen till klockan 17:00 lokal tid, vilket innebär en angenämare tid för oss i Europa.
Ferrari.
-
-
- Varnad
För att vara en av dem som talar för öppenhet verkar du ganska sluten i din syn på omvärlden. Har du rest mycket i mellanöstern?ANFRAN skrev:Abu Dhabi ligger i Mellanöstern! Det låter i alla fall som om det ligger i Mellanöstern. Det finns bara sand i Mellanöstern, så det är en ökenbana! Det där blåa på ritningen är mörk sand och fyrkanterna är temporära tältläger för kamelkaravaner!Bopper skrev:Abu Dhabi verkar ju inte vara nån ökenbana.menthol skrev:Tycker det börjar bli för många lopp i öknen med kilometerstora asfalterade avåkningszoner nu
För övrigt är det en stor skam att det körs Formel 1 i världens starkaste ekonomier. F1 ska köras i England och i Värmlandsskogar. Och jag saknar redan den utmanande och helt underbara Indianapolisslingan som har bjudit på så många minnesvärda tävlingar genom åren. Snyft.
Det är inte bara öken, kameler och beduiner osv...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det här var andra gången på mindre än en vecka som Åfan misslyckades med sin ironiJari skrev:För att vara en av dem som talar för öppenhet verkar du ganska sluten i din syn på omvärlden. Har du rest mycket i mellanöstern?ANFRAN skrev:Abu Dhabi ligger i Mellanöstern! Det låter i alla fall som om det ligger i Mellanöstern. Det finns bara sand i Mellanöstern, så det är en ökenbana! Det där blåa på ritningen är mörk sand och fyrkanterna är temporära tältläger för kamelkaravaner!Bopper skrev: Abu Dhabi verkar ju inte vara nån ökenbana.
Det är inte bara öken, kameler och beduiner osv...
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Lite humorvarning på att anklaga andra för bristande intellektuell kapacitet när man samtidigt levererar stavfel själv...Gösta skrev:Jänkarna är för korkade för att förstå riktig racing, de saknar den grundläggande intelektuella kapaciteten för att begripa vad F1 handlar om.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
Jag tror att du misstar dig lite om du likställer bristande intellektuell kapacitet med dyslexsi eller allmän ordblindhet. Det gjorde man nämligen i skolan för sisådär trettio år och bakåtPC: skrev:Lite humorvarning på att anklaga andra för bristande intellektuell kapacitet när man samtidigt levererar stavfel själv...Gösta skrev:Jänkarna är för korkade för att förstå riktig racing, de saknar den grundläggande intelektuella kapaciteten för att begripa vad F1 handlar om.
-
Vad jag kan se så verkar inte Gösta lida av dyslexi, han framstår bara som lite slarvig...Cheever skrev:Jag tror att du misstar dig lite om du likställer bristande intellektuell kapacitet med dyslexsi eller allmän ordblindhet. Det gjorde man nämligen i skolan för sisådär trettio år och bakåtPC: skrev:Lite humorvarning på att anklaga andra för bristande intellektuell kapacitet när man samtidigt levererar stavfel själv...Gösta skrev:Jänkarna är för korkade för att förstå riktig racing, de saknar den grundläggande intelektuella kapaciteten för att begripa vad F1 handlar om.
Det finns andra här som man helt klart förstår är disponerade på detta sätt, skulle aldrig falla mig in att vara elak i dessa fall.
Men visst, jag har plockat någon billig poäng på Platt exempelvis men då på ett ganska uppenbart sätt markerat detta med glimten i ögat.
Så Cheever, det är du som misstar dig, du behöver inte stå på barrikaderna som någon slags moralens väktare i detta fall...
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Dags för alla nya racearrangörsländer att bjuda igen med billigare soppa?
Den nuvarande regeringen protesterar jag tydligen också emot. Enligt kommunals hemsida, men vad jag protesterar mot mer specifikt kanske jag inte borde fråga om utan bara solidariskt protestera med...
Schema, tema... Rimmar i alla fall!
Men hörni; är det inte mycket större med slicksen tillbaks?
Den nuvarande regeringen protesterar jag tydligen också emot. Enligt kommunals hemsida, men vad jag protesterar mot mer specifikt kanske jag inte borde fråga om utan bara solidariskt protestera med...
Schema, tema... Rimmar i alla fall!
Men hörni; är det inte mycket större med slicksen tillbaks?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Precis det man sa om ordblinda och dyslektiker förr... Att dom var slarviga. Kan vara svårt för den som inte lider av det i någon grad att förstå kanske. Har aldrig stått på någon barrikad kommer inte att göra.PC: skrev:Vad jag kan se så verkar inte Gösta lida av dyslexi, han framstår bara som lite slarvig...Cheever skrev:Jag tror att du misstar dig lite om du likställer bristande intellektuell kapacitet med dyslexsi eller allmän ordblindhet. Det gjorde man nämligen i skolan för sisådär trettio år och bakåtPC: skrev: Lite humorvarning på att anklaga andra för bristande intellektuell kapacitet när man samtidigt levererar stavfel själv...
Dessutom hade jag en i slutet tror jag, det betyder att det jag skrev var i en mycket vänlig ton samt inte var speciellt allvarligt menat eftersom jag knappast kan ha en aning om dina erfarenheter i ämnet - däremot har jag rätt bra koll på min egen orblindhet samt Göstas eventuella intellekt
Just det:
2009 kommer det att vara ett mer intellektuellt år med fler dyslektiker i fältet (topicen...)
-
... och vad jag menade med slarvig var precis just det och inget annat.Cheever skrev:Precis det man sa om ordblinda och dyslektiker förr... Att dom var slarviga. Kan vara svårt för den som inte lider av det i någon grad att förstå kanske. Har aldrig stått på någon barrikad kommer inte att göra.PC: skrev:Vad jag kan se så verkar inte Gösta lida av dyslexi, han framstår bara som lite slarvig...Cheever skrev: Jag tror att du misstar dig lite om du likställer bristande intellektuell kapacitet med dyslexsi eller allmän ordblindhet. Det gjorde man nämligen i skolan för sisådär trettio år och bakåt
Dessutom hade jag en i slutet tror jag, det betyder att det jag skrev var i en mycket vänlig ton samt inte var speciellt allvarligt menat eftersom jag knappast kan ha en aning om dina erfarenheter i ämnet - däremot har jag rätt bra koll på min egen orblindhet samt Göstas eventuella intellekt
Just det:
2009 kommer det att vara ett mer intellektuellt år med fler dyslektiker i fältet (topicen...)
Om man stavar vart och vartannat ord fel så ligger med stor sannolikhet dyslexi där som grund, men om man skriver långa sentenser och bara stavar ett ord fel så tycker jag att det tyder på slarv...
-
Då föreslår jag dig att läsa på mer i ämnet eller/och att inte uttala dig om folks "slarv".PC: skrev:... och vad jag menade med slarvig var precis just det och inget annat.
Om man stavar vart och vartannat ord fel så ligger med stor sannolikhet dyslexi där som grund, men om man skriver långa sentenser och bara stavar ett ord fel så tycker jag att det tyder på slarv...
-
Du verkar bara leta efter problem. Lägg ner...Cheever skrev:Då föreslår jag dig att läsa på mer i ämnet eller/och att inte uttala dig om folks "slarv".PC: skrev:... och vad jag menade med slarvig var precis just det och inget annat.
-
Inte alls, en kommentar med smileys - varav du klagade. Tack det samma.PC: skrev:Du verkar bara leta efter problem. Lägg ner...Cheever skrev:Då föreslår jag dig att läsa på mer i ämnet eller/och att inte uttala dig om folks "slarv".PC: skrev:... och vad jag menade med slarvig var precis just det och inget annat.
-
PC: skrev:Det du syftar på kallar jänkarna för football. Riktig fotboll, som du säger, kallar de för soccer...Grönsakskungen skrev: Och därför kan dom heller inte spela riktig fotboll. Dom spelar handboll med en deformerad boll och kallar det fotboll.
Hmmm, ok... Spännande, spännande...
Men... innebär det att dom häller fotbollar på flingorna???
-
En grej jag tycker är intressant med 2009 är vilka som kommer att hålla ut längst med utvecklingen av årets bilar. Honda gör ingen hemlighet av att detta är ett mellanår, Force India ska 'bara' introducera den sömlösa växellådan i Ungern, sedan är det 2009 som gäller. Minns när Renault o Honda kämpade om andra platsen (2004?), Renault gav upp först, förlorade platsen men vann sedan två VM på raken med det bästa chassie man sett. Eftersom det städas tämligen rejält i regelboken till nästa år så undrar man lite vilka som är beredda att ta risken att offra nästa o okända många efterkommande säsonger för att vinna i år...
Senast redigerad av Patrik L den ons jul 16, 2008 11:34, redigerad totalt 1 gång.
-
Honda har väl haft ganska många mellanår vid det här laget.Patrik L skrev:En grej jag tycker är intressant med 2009 är vilka som kommer att hålla ut längst med utvecklingen av årets bilar. Honda gör ingen hemlighet av att detta är ett mellanår, Force India ska 'bara' introducera den sömlösa växellådan i Ungern, sedan är det 2009 som gäller. Minns när Renault o Honda kämpade om andra platsen (2004?), Renault gav upp först, förlorade platsen men vann sedan två VM på raken med det bästa chassie man sett. Undra sa flundra...
Ända sen man valde att inte använda sig av Mugen så har det väl varit lite si och så med framgångarna.
Visst ett och annat hyggligt resultat har man väl fått till under åren, men inte vad man rimligtvis kan förvänta sig.
Sömlös växellåda nämner du, det har jag missat. Vad är det...?
-
Jag vet inte säkert... kanske... Många amerikaner ser ju faktiskt ut som om de äter fotbollar till frukost.Grönsakskungen skrev:PC: skrev:Det du syftar på kallar jänkarna för football. Riktig fotboll, som du säger, kallar de för soccer...Grönsakskungen skrev: Och därför kan dom heller inte spela riktig fotboll. Dom spelar handboll med en deformerad boll och kallar det fotboll.
Hmmm, ok... Spännande, spännande...
Men... innebär det att dom häller fotbollar på flingorna???
-
[quote="PC
Honda har väl haft ganska många mellanår vid det här laget.
Ända sen man valde att inte använda sig av Mugen så har det väl varit lite si och så med framgångarna.
Visst ett och annat hyggligt resultat har man väl fått till under åren, men inte vad man rimligtvis kan förvänta sig.
Sömlös växellåda nämner du, det har jag missat. Vad är det...?[/quote]
Lite försvenskning av termen seamless.
http://www.zeroshift.com/pdf/RcarN6V15_Zeroshift.pdf
Honda har haft det motigt men i år har jag förstått det som ett avsikligt mellanår där man sagt att utvecklandet av rådande säsongens bil inte är prioriterat utan däremot nästa års bil. Nu finns det förmodligen flera speciella skäl till det i år hos Honda men nästa års regeländringar bidrog nog i hög grad.
Honda har väl haft ganska många mellanår vid det här laget.
Sömlös växellåda nämner du, det har jag missat. Vad är det...?[/quote]
Lite försvenskning av termen seamless.
http://www.zeroshift.com/pdf/RcarN6V15_Zeroshift.pdf
Honda har haft det motigt men i år har jag förstått det som ett avsikligt mellanår där man sagt att utvecklandet av rådande säsongens bil inte är prioriterat utan däremot nästa års bil. Nu finns det förmodligen flera speciella skäl till det i år hos Honda men nästa års regeländringar bidrog nog i hög grad.
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Gösta skrev:Nej!Pepparkvarnen skrev:Förstår du inte det?Gösta skrev:Jag förstår inte varför man skall köra i usa över huvud taget. De har ju sina racingtraditioner och resten av världen har sina.
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
Det är faktiskt inte första gången jag använder denna avatar, har växlat mellan denna och Ronnie.Christoffer skrev:PC du har en snygg ny avatar. Lite info om den tack.
Bilden är från British GP -67 och visar Jim Clark i en Lotus-Cosworth 49.
Den blå bilen i bakgrunden är förmodligen en Brabham-Climax (det fanns även Brabham-chassin med motorer från Repco men de var BRG med guldstripe på).
Segrare i racet var just Jim Clark följd av Denny Hulme och Chris Amon.
(Topic-urspårning med en sisådär 41 år, ursäkta...)
Senast redigerad av PC: den fre jul 18, 2008 11:44, redigerad totalt 1 gång.
-
För att kunna sia om framtiden så måste man förstå dåtiden. Historien upprepar sig alltid. Men den som kan sitt förflutna är beredd på framtiden. Typ.PC: skrev:Det är faktiskt inte första gången jag använder denna avatar, har växlat mellan denna och Ronnie.Christoffer skrev:PC du har en snygg ny avatar. Lite info om den tack.
Den blå bilen i bakrunden är förmodligen en Brabham-Climax (det fanns även Brabham-chassin med motorer från Repco men de var BRG med guldstripe på).
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
"...don´t know your past, don´t know your future..." - Bob Marley.Christoffer skrev:För att kunna sia om framtiden så måste man förstå dåtiden. Historien upprepar sig alltid. Men den som kan sitt förflutna är beredd på framtiden. Typ.PC: skrev:Det är faktiskt inte första gången jag använder denna avatar, har växlat mellan denna och Ronnie.Christoffer skrev:PC du har en snygg ny avatar. Lite info om den tack.
Den blå bilen i bakrunden är förmodligen en Brabham-Climax (det fanns även Brabham-chassin med motorer från Repco men de var BRG med guldstripe på).