STORBRITANNIENS GP 2008 - SILVERSTONE
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
STORBRITANNIENS GP 2008 - SILVERSTONE
Loppets officiella namn: 2008 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX
Banbeskrivning: Silverstone
Banlängd: 5.141 km, antal varv: 60, startförskjutning: 0.105 km, distans: 308.355 km
Tidschema (Bästa tid från 2007 inom parantes)
Fredag 2008-07-04, CET
Träning 1 11:00-12:30 (L.Hamilton - McLaren 1:21.100)
Träning 2 15:00-16:30 (K.Räikkönen - Ferrari 1:20.639)
Lördag 2008-07-05, CET
Träning 3 11:00-12:00 (K.Räikkönen - Ferrari 1:19.751)
Kvalificering 14:00-15:00 (L.Hamilton - McLaren 1:19.997)
Söndag 2008-07-06, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla 41 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:21:43,074
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:25:51,927
2005: Juan Pablo Montoya - McLaren # 1:24:29,588
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:24:42,700
2003: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:28:34,554
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:45,015
2001: Mika Häkkinen - McLaren # 1:25:33,770
2000: David Coulthard - McLaren # 1:28:50,108
1999: David Coulthard - McLaren # 1:32:30,144
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:47:02,450
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:28:01,665
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:33:00,874
1995: Johnny Herbert - Benetton # 1:34:35,093
1994: Damon Hill - Williams # 1:30:03,640
1993: Alain Prost - Williams # 1:25:38,189
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:25:42,991
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:27:35,479
1990: Alain Prost - Ferrari # 1:18:30,999
1989: Alain Prost - McLaren # 1:19:22,131
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:33:16,367
1987: Nigel Mansell - Williams # 1:19:11,780
1985: Alain Prost - McLaren # 1:18:10,436
1983: Alain Prost - Renault # 1:24:39,780
1981: John Watson - McLaren # 1:26:54,800
1979: Clay Regazzoni - Williams # 1:26:11,170
1977: James Hunt - McLaren # 1:31:46,060
1975: Emerson Fittipaldi - McLaren # 1:22:05,000
1973: Peter Revson - McLaren # 1:29:18,500
1971: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:31:31,500
1969: Jackie Stewart - Matra # 1:55:55,600
1967: Jim Clark - Lotus # 1:59:25,600
1965: Jim Clark - Lotus # 2:05:25,400
1963: Jim Clark - Lotus # 2:14:09,600
1960: Jack Brabham - Cooper # 2:04:24,600
1958: Peter Collins - Ferrari # 2:09:04,200
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 2:59:47,000
1954: Jose Frolian Gonzalez - Ferrari # 2:56:14,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 2:50:00,000
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:44:11,000
1951: Jose Frolian Gonzalez - Ferrari # 2:42:18,200
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 2:13:23,600
Alla 41 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:19,997
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:20,253
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:19,905
2004: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:18,233
2003: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:21,209
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:18,998
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:20,447
2000: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:25,703
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:24,804
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:23,271
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:21,598
1996: Damon Hill - Williams # 1:26,875
1995: Damon Hill - Williams # 1:28,124
1994: Damon Hill - Williams # 1:24,960
1993: Alain Prost - Williams # 1:19,006
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:18,965
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:20,939
1990: Nigel Mansell - Ferrari # 1:07,428
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:09,099
1988: Gerhard Berger - Ferrari # 1:10,133
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:07,110
1985: Keke Rosberg - Williams # 1:05,591
1983: Rene Arnoux - Ferrari # 1:09,462
1981: Rene Arnoux - Renault # 1:11,000
1979: Alan Jones - Williams # 1:11,880
1977: James Hunt - McLaren # 1:18,490
1975: Tom Pryce - Shadow # 1:19,360
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:16,300
1971: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:18,100
1969: Jochen Rindt - Lotus # 1:20,800
1967: Jim Clark - Lotus # 1:25,300
1965: Jim Clark - Lotus # 1:30,800
1963: Jim Clark - Lotus # 1:34,400
1960: Jack Brabham - Cooper # 1:34,600
1958: Stirling Moss - Vanwall # 1:39,400
1956: Stirling Moss - Maserati # 1:41,000
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 1:45,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 1:48,000
1952: Nino Farina - Ferrari # 1:50,000
1951: Jose Frolian Gonzalez - Ferrari # 1:43,400
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 1:50,800
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Man får en gång per säsong byta motor även om den inte gjort två tävlingar utan att få en bestraffningen numera . Det har jag läst någonstans i alla fall.Pastis skrev:Ja, Kimi måste väl byta motor efter förra loppet och får väl bestraffning för det eftersom motor skulle användas även här.Gösta skrev:Ser redan fram emot när Massa står överst på prispallen i Silverstone.
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
Det stämmer alldeles utmärkt. En gång per säsong får man byta motor utan att den fullgjort två fulla lopp utan att få bestraffning.Sami skrev:Man får en gång per säsong byta motor även om den inte gjort två tävlingar utan att få en bestraffningen numera . Det har jag läst någonstans i alla fall.Pastis skrev:Ja, Kimi måste väl byta motor efter förra loppet och får väl bestraffning för det eftersom motor skulle användas även här.Gösta skrev:Ser redan fram emot när Massa står överst på prispallen i Silverstone.
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Visst tusan, så är det! Fan FIA ändrar så mycket regler varje år att man blir snurrig...Dagon skrev:Det stämmer alldeles utmärkt. En gång per säsong får man byta motor utan att den fullgjort två fulla lopp utan att få bestraffning.Sami skrev:Man får en gång per säsong byta motor även om den inte gjort två tävlingar utan att få en bestraffningen numera . Det har jag läst någonstans i alla fall.Pastis skrev: Ja, Kimi måste väl byta motor efter förra loppet och får väl bestraffning för det eftersom motor skulle användas även här.
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön jul 22, 2007 13:45
- Ort: Oslo
var inne lite på sidepodcast och såg en grym bild när toro rossos långtradare rullar in.. http://www.sidepodcast.com/2008/06/24/f ... lverstone/
daniel @ http://f1bloggen.se
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kimi set for penalty-free engine change
Ferrari boss Stefano Domenicali says the team is likely to give Kimi Raikkonen his one permitted penalty-free engine change for the British Grand Prix after his Magny-Cours exhaust drama.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 24
- Blev medlem: ons jun 11, 2008 19:56
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Han har en seger och 1 pp på Silverstone. Är det att "nästan alltid" köra bra där???Grönsakskungen skrev:Kimi kör nästan alltid mycket bra på Silverstone och om det finns nån rättvisa så blir det han som vinner före Massa. Andra team gör sig nog tyvärr icke besvär...
Massa vinner detta, och det i en defilerande överlägsen stil. Man får bara hoppas att Kimi blir tilsagd att vara en lojal andreförare.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
Han har kört bra på Siverstona - Ja!Gösta skrev:Han har en seger och 1 pp på Silverstone. Är det att "nästan alltid" köra bra där???Grönsakskungen skrev:Kimi kör nästan alltid mycket bra på Silverstone och om det finns nån rättvisa så blir det han som vinner före Massa. Andra team gör sig nog tyvärr icke besvär...
Massa vinner detta, och det i en defilerande överlägsen stil. Man får bara hoppas att Kimi blir tilsagd att vara en lojal andreförare.
2001 var han 5:a i en Sauber.
2002 poffade Mercan.
2003 var han trea.
2004 vann Schumi och Kimi var tvåa. Knappast förvånande eller hur med tanke på hur rester av säsongen såg ut..
2005 körde han upp sig från 12:e på gridden till en tredje plats.
2006 var han trea bakom Alonso och Schumi i en bil han knappast kunde vinna med.
2007 vann han.
1 pallplats och en vinst???
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
-
- Inlägg: 814
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Leksand
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
pp betyder INTE pall plats, det betyder något helt annat inom motorsportvärlden. 1 seger, en 2á plats samt 3 3´djeplatser. Inte särskilt imponerande. Nu bryter han med trasig hjulupphängning nästa söndag.Grönsakskungen skrev:Han har kört bra på Siverstona - Ja!Gösta skrev:Han har en seger och 1 pp på Silverstone. Är det att "nästan alltid" köra bra där???Grönsakskungen skrev:Kimi kör nästan alltid mycket bra på Silverstone och om det finns nån rättvisa så blir det han som vinner före Massa. Andra team gör sig nog tyvärr icke besvär...
Massa vinner detta, och det i en defilerande överlägsen stil. Man får bara hoppas att Kimi blir tilsagd att vara en lojal andreförare.
2001 var han 5:a i en Sauber.
2002 poffade Mercan.
2003 var han trea.
2004 vann Schumi och Kimi var tvåa. Knappast förvånande eller hur med tanke på hur rester av säsongen såg ut..
2005 körde han upp sig från 12:e på gridden till en tredje plats.
2006 var han trea bakom Alonso och Schumi i en bil han knappast kunde vinna med.
2007 vann han.
1 pallplats och en vinst???
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
Men du... nog har Kimi kört bra på Silverstone.Gösta skrev:pp betyder INTE pall plats, det betyder något helt annat inom motorsportvärlden. 1 seger, en 2á plats samt 3 3´djeplatser. Inte särskilt imponerande. Nu bryter han med trasig hjulupphängning nästa söndag.Grönsakskungen skrev:Han har kört bra på Siverstona - Ja!Gösta skrev: Han har en seger och 1 pp på Silverstone. Är det att "nästan alltid" köra bra där???
Massa vinner detta, och det i en defilerande överlägsen stil. Man får bara hoppas att Kimi blir tilsagd att vara en lojal andreförare.
2001 var han 5:a i en Sauber.
2002 poffade Mercan.
2003 var han trea.
2004 vann Schumi och Kimi var tvåa. Knappast förvånande eller hur med tanke på hur rester av säsongen såg ut..
2005 körde han upp sig från 12:e på gridden till en tredje plats.
2006 var han trea bakom Alonso och Schumi i en bil han knappast kunde vinna med.
2007 vann han.
1 pallplats och en vinst???
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Vet ej, behärskar inte språket klingon även om jag skulle kunna komma nära nog att fråga.Pastis skrev:Du, hur tror du ventiler och annat mår i den där motorn?Jari skrev:JAG tror att avgassystem är tillåtet att byta.
Kimi vårdade nogt motorn så gott han kunde och det fick honom också i mål.
Men visst, det kan vara kolvsallad i den där med lite otur.
Å andra sidan kan det ju ha klarat sig ganska bra också. Han gick ju i mål, inte särskilt långsammare än Massa eller de andra och vi får väl anta att stallet har haft koll på alla värden runt det där.
Har den i övrigt gått normalt kan den ha klarat sig lika bra som med "röret".
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Enligt Domenicali tappade motorn effekt och Kimi fick köra den hårdare en normalt. Temperaturen i motorn steg och vattentrycket sjönk. Den håller nog inte många varv till.Jari skrev:Vet ej, behärskar inte språket klingon även om jag skulle kunna komma nära nog att fråga.Pastis skrev:Du, hur tror du ventiler och annat mår i den där motorn?Jari skrev:JAG tror att avgassystem är tillåtet att byta.
Kimi vårdade nogt motorn så gott han kunde och det fick honom också i mål.
Men visst, det kan vara kolvsallad i den där med lite otur.
Å andra sidan kan det ju ha klarat sig ganska bra också. Han gick ju i mål, inte särskilt långsammare än Massa eller de andra och vi får väl anta att stallet har haft koll på alla värden runt det där.
Har den i övrigt gått normalt kan den ha klarat sig lika bra som med "röret".
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ja, som du kanske vet är effektbortfall nästan oundvikligt när motorn inte längre andas som den skall. Att vattentrycket föll var ovvanligt för temperaturhöjning. Det brukar bli tvärtom annars.Geer skrev:Enligt Domenicali tappade motorn effekt och Kimi fick köra den hårdare en normalt. Temperaturen i motorn steg och vattentrycket sjönk. Den håller nog inte många varv till.Jari skrev:Vet ej, behärskar inte språket klingon även om jag skulle kunna komma nära nog att fråga.Pastis skrev: Du, hur tror du ventiler och annat mår i den där motorn?
Men visst, det kan vara kolvsallad i den där med lite otur.
Å andra sidan kan det ju ha klarat sig ganska bra också. Han gick ju i mål, inte särskilt långsammare än Massa eller de andra och vi får väl anta att stallet har haft koll på alla värden runt det där.
Har den i övrigt gått normalt kan den ha klarat sig lika bra som med "röret".
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Jag tycker reglerna är konstiga överhuvudtaget. Teamen skulle få byta motorer bäst de ville och kände för det utan bestraffning och restriktioner. Det skulle gynna sporten.olag skrev:Konstigt att dom inte sparar det fria bytet till lite längre fram.
Måste kännas surt att behöva byta motor innan sista loppet och tabellen skulle se ut som i fjor
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Vet inte riktigt om det. Då hade bara 2-3 team haft pengar nog att kvala in bra. Småstallen hade inte haft råd med någon kval motor och förblivit små alltid. Jag tycker att det är lagom nu som det är. Kanske man skulle kortat växelådornas livslängd till 2 lopp oxå.menthol skrev:Jag tycker reglerna är konstiga överhuvudtaget. Teamen skulle få byta motorer bäst de ville och kände för det utan bestraffning och restriktioner. Det skulle gynna sporten.olag skrev:Konstigt att dom inte sparar det fria bytet till lite längre fram.
Måste kännas surt att behöva byta motor innan sista loppet och tabellen skulle se ut som i fjor
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Det är ju ändå bara två eller tre team som klarar av att prestera bra i alla fall. Hysterin om att alla ska konkurrera på samma villkor har förstört stora delar av den tekniska utvecklingen, något som är betydligt roligare att följa än om STR lyckas med en sjätte plats på gridden en gång i Monaco. Varför bryr sig folk för idag? Förr var det ingen som brydde sig nämnvärt om de mindre teamens konkurrenskraft.olag skrev:Vet inte riktigt om det. Då hade bara 2-3 team haft pengar nog att kvala in bra. Småstallen hade inte haft råd med någon kval motor och förblivit små alltid. Jag tycker att det är lagom nu som det är. Kanske man skulle kortat växelådornas livslängd till 2 lopp oxå.menthol skrev:Jag tycker reglerna är konstiga överhuvudtaget. Teamen skulle få byta motorer bäst de ville och kände för det utan bestraffning och restriktioner. Det skulle gynna sporten.olag skrev:Konstigt att dom inte sparar det fria bytet till lite längre fram.
Måste kännas surt att behöva byta motor innan sista loppet och tabellen skulle se ut som i fjor
F1 handlar om att spendera de pengar man lyckas få tag i på bästa sätt, om ett team har dåligt med pengar får de göra det bästa av saken, inte få hjälp på traven av FIA:s reglemente.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Men där är ju team idag som vill pumpa i mer pengar i sporten som fått get vika. Hondas Super Aguri är väll inte det bästa men Redbull Jr är ett bra exempel. Prodrive var väll McLaren. Detta vill ju dom stoppa. Bättre 22 bilar på startgridden än 18 och 2-3 överdominanta.
Sen ska det klart inte bli något enhetsbilar så alla har lika chans. Men som det är i dag är det roligare att se loppen än för 5 år sedan.
Sen ska det klart inte bli något enhetsbilar så alla har lika chans. Men som det är i dag är det roligare att se loppen än för 5 år sedan.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Jag håller helt med, även om jag tror att vi till stor del kan tacka kvalsystemet en del för det. Loppen 2002 och 2003 var väl inga höjdare ur spänningssynpunkt.olag skrev:Men där är ju team idag som vill pumpa i mer pengar i sporten som fått get vika. Hondas Super Aguri är väll inte det bästa men Redbull Jr är ett bra exempel. Prodrive var väll McLaren. Detta vill ju dom stoppa. Bättre 22 bilar på startgridden än 18 och 2-3 överdominanta.
Sen ska det klart inte bli något enhetsbilar så alla har lika chans. Men som det är i dag är det roligare att se loppen än för 5 år sedan.
Jag står ändå fast vid att FIA skulle ha mer fria tyglar vad det gäller kostnads- och utvecklingsregleringen som har gått alldeles över styr. Det är ingen som tvingar någon att lägga ut en massa pengar när man kommer till F1. Man får ha sin egna budget och följa. Budgettak bör inte införas.
En del av allt med F1 är att med jämna mellanrum få se ett team som t.ex. Jordan eller Williams piska upp McLaren och Ferrari och förhoppningsvis kunna se dem fortsätta att ge de stora en match i sammandraget!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Träningstider
1. Heikki Kovalainen, McLaren, 1:20.015
2. Jarno Trulli, Toyota, 1:20.391
3. Nico Rosberg, Williams, 1:20.624
4. Nelson Piquet, Renault, 1:20.787
5. Sebastian Vettel, Toro Rosso, 1:20.795
6. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:20.982
7. Felipe Massa, Ferrari, 1:21.069
8. Mark Webber, Red Bull, 1:21.170
9. Jenson Button, Honda, 1:21.445
10. Giancarlo Fisichella, Force India, 1:21.583
Heja McLaren nu kommer HK på bred front medans Göstas favorit ligger på sjukhus HaHa
Testtider torsdag
1. Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes 1m19.170 88
2. Timo Glock Toyota 1m19.815 79
3. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1m20.321 60
4. Fernando Alonso Renault 1m20.862 78
5. Nick Heidfeld BMW Sauber 1m21.011 93
6. Kazuki Nakajima Williams F1 1m21.059 70
7. Adrian Sutil Force India 1m21.331 71
8. Rubens Barrichello Honda Racing 1m21.344 94
9. Sebastien Bourdais Toro Rosso 1m21.432 76
10. David Coulthard Red Bull Racing 1m22.232 31
1. Heikki Kovalainen, McLaren, 1:20.015
2. Jarno Trulli, Toyota, 1:20.391
3. Nico Rosberg, Williams, 1:20.624
4. Nelson Piquet, Renault, 1:20.787
5. Sebastian Vettel, Toro Rosso, 1:20.795
6. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:20.982
7. Felipe Massa, Ferrari, 1:21.069
8. Mark Webber, Red Bull, 1:21.170
9. Jenson Button, Honda, 1:21.445
10. Giancarlo Fisichella, Force India, 1:21.583
Heja McLaren nu kommer HK på bred front medans Göstas favorit ligger på sjukhus HaHa
Testtider torsdag
1. Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes 1m19.170 88
2. Timo Glock Toyota 1m19.815 79
3. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1m20.321 60
4. Fernando Alonso Renault 1m20.862 78
5. Nick Heidfeld BMW Sauber 1m21.011 93
6. Kazuki Nakajima Williams F1 1m21.059 70
7. Adrian Sutil Force India 1m21.331 71
8. Rubens Barrichello Honda Racing 1m21.344 94
9. Sebastien Bourdais Toro Rosso 1m21.432 76
10. David Coulthard Red Bull Racing 1m22.232 31
-
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre maj 24, 2002 02:00
-
- Inlägg: 814
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Leksand
Mitt drömscenario!
Lewis sabbar kvalet startar som 15 kör bort en noskon för att sedan spinna it bridge.
Damon Hill gör en bejublad comeback i force india och bärgar en fjärdeplats.
Kimi super ner sig efter ett dåligt kval men rapar sig till en andra plats.
Fernando Alonso visar alla britter hur bra han egentligen är och hur dåligt Ha Ha Hamilton är och vinner loppet!
Och min bebis sover förhoppningdvis under hela sändningen
Lewis sabbar kvalet startar som 15 kör bort en noskon för att sedan spinna it bridge.
Damon Hill gör en bejublad comeback i force india och bärgar en fjärdeplats.
Kimi super ner sig efter ett dåligt kval men rapar sig till en andra plats.
Fernando Alonso visar alla britter hur bra han egentligen är och hur dåligt Ha Ha Hamilton är och vinner loppet!
Och min bebis sover förhoppningdvis under hela sändningen
Lite äldre, lite långsammare
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön jul 22, 2007 13:45
- Ort: Oslo
oj, ja det här ser ut att bli spännande. på norska yr ser det ut som att det kommer regna en hel del, i stort sett varje dag från onsdag och en vecka framövergasone skrev:Ser ut att bli regn mot slutet av veckan enl. Yahoo weather just nu.
http://www.yr.no/place/United_Kingdom/E ... /long.html
daniel @ http://f1bloggen.se
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag saknar delar av gamla silverstone. Abbey och chikanen vid bridge var ju rätt OK omkörninigsställe, och "nya" delen mellan bridge och luffield bjuder ju inte direkt på spännande räjsing.
Däremot så gillar jag S-böjarna vid maggots bättre än tidigare variant.
Jag hoppas lite på ett regnlopp, blir ofta rätt bra tävlingar.....särskilt i år utan TC
Däremot så gillar jag S-böjarna vid maggots bättre än tidigare variant.
Jag hoppas lite på ett regnlopp, blir ofta rätt bra tävlingar.....särskilt i år utan TC
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre maj 24, 2002 02:00
Fortfarande regn i prognosen inför helgen. Framför allt ser det ut som att lördagen kommer att bli värst. Vem har kvalat bäst i regn/vått på senare tid?
Tur att Batmobilen verkar ha regndäck till Silverstone
http://jalopnik.com/397684/batmobile-to ... ota-f1-car
Tur att Batmobilen verkar ha regndäck till Silverstone
http://jalopnik.com/397684/batmobile-to ... ota-f1-car
-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jun 30, 2008 18:48
Jo, fast det är ju inte bara fråga om att de spår att det ska regna det eller det dygnet, det gäller ju att det regnar vid rätt tidpunkt också.
MSN väder är väldigt bra, för de har tretimmarsprognoser.
http://weather.msn.com/hourly.aspx?weal ... c:UKXX1916
(Än så länge har de inte lagt ut tretimmarsprognoserna för helgen)
MSN väder är väldigt bra, för de har tretimmarsprognoser.
http://weather.msn.com/hourly.aspx?weal ... c:UKXX1916
(Än så länge har de inte lagt ut tretimmarsprognoserna för helgen)
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Ser riktigt lovande ut för ösregn nu både på lördag och söndag!:rock:
Hoppas stenhårt på ett regnlopp värt namnet.
Hoppas stenhårt på ett regnlopp värt namnet.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre maj 24, 2002 02:00
Jovisst, men jag skrev prognos för lördag repektive söndag. Inte att det skulle regna under race eller kval.Suntrek skrev:Jo, fast det är ju inte bara fråga om att de spår att det ska regna det eller det dygnet, det gäller ju att det regnar vid rätt tidpunkt också.
MSN väder är väldigt bra, för de har tretimmarsprognoser.
http://weather.msn.com/hourly.aspx?weal ... c:UKXX1916
(Än så länge har de inte lagt ut tretimmarsprognoserna för helgen)
-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jun 30, 2008 18:48
Jag menade inte att gnälla på det du skrev, ledsen om du tog det så.gasone skrev:Jovisst, men jag skrev prognos för lördag repektive söndag. Inte att det skulle regna under race eller kval.Suntrek skrev:Jo, fast det är ju inte bara fråga om att de spår att det ska regna det eller det dygnet, det gäller ju att det regnar vid rätt tidpunkt också.
MSN väder är väldigt bra, för de har tretimmarsprognoser.
http://weather.msn.com/hourly.aspx?weal ... c:UKXX1916
(Än så länge har de inte lagt ut tretimmarsprognoserna för helgen)
För att återgå till regn/inte regn i helgen så verkar det som om FP 1 & 2
kommer att vara torra, 60% chans/risk för regn under qualy på lördag.
Det blir väl som vanligt kan jag tro, de som vill ha regn håller tummarna för det, de som vill ha torrt håller tummarna för det...
-
- Inlägg: 31
- Blev medlem: mån mar 05, 2007 23:38
- Ort: Hässelby
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 31
- Blev medlem: mån mar 05, 2007 23:38
- Ort: Hässelby
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
- Ort: Örebro