Ja, det är ju självklart.platt skrev:Hade det varit någon annan bil en Ferrari så hade svart flaggan åkt upmenthol skrev:Heikki var bra idag!
Som sagt mycket konstigt att inte Kimi åkte på någon flagga. Att ha ett avgasarör fladdrande på bilen i 300 km/h känns inte så säkert.
FRANKRIKES GP 2008 - MAGNY-COURS
-
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
-
-
-
-
Jacob har bara ett horn i sidan till Hamilton, ingen vet varför
Efter att ha sett lite engelska tv-sändningar önskar man nästan att frälsaren skulle ta 10 andraplatser i VM och ingen engelsman någonsin blir världsmästare igen.
Jag blev tvungen att pausa mitt i loppet idag och när jag återupptog tittandet hade det blivit något fel på ljudet så på slutet pratade Janne om Trullilainen, lät lite skoj.
Kova måste börja leverera snart, visst Drullilainen är en av de svåraste attköra om men fortfarande ett halvdant lopp av finnen tycker jag.
För övrigt har jag ungefär samma känslor för Drulli som Jacob har för LH men tycker ändå att det var skoj med en framgång för Toyota idag. Nu ska dom bara kiicka sina mediokra förare så kan det bli bra det här.
Synd att Kimi körde sönder bilen, men han har ju bara sig själv att skylla som vanligt
Efter att ha sett lite engelska tv-sändningar önskar man nästan att frälsaren skulle ta 10 andraplatser i VM och ingen engelsman någonsin blir världsmästare igen.
Jag blev tvungen att pausa mitt i loppet idag och när jag återupptog tittandet hade det blivit något fel på ljudet så på slutet pratade Janne om Trullilainen, lät lite skoj.
Kova måste börja leverera snart, visst Drullilainen är en av de svåraste attköra om men fortfarande ett halvdant lopp av finnen tycker jag.
För övrigt har jag ungefär samma känslor för Drulli som Jacob har för LH men tycker ändå att det var skoj med en framgång för Toyota idag. Nu ska dom bara kiicka sina mediokra förare så kan det bli bra det här.
Synd att Kimi körde sönder bilen, men han har ju bara sig själv att skylla som vanligt
Senast redigerad av Cheever den sön jun 22, 2008 17:36, redigerad totalt 2 gånger.
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
Pojken var så tillfreds idag när han liggandes på pappas bröst såg en av tidernas bästa chaufförer (ha ha hamilton) återigen göra ett kanonlopp..platt skrev:Jacob du är nu mer en mogen familjefar! vissa nu att du har en annan sidaJacob skrev:Jag är 31 år 2 månader och 15 dagar!mahho skrev: Får man fråga hur gammal du är Jacob? Efter en massa inlägg från dig så måste jag tillslut få veta.
Lite äldre, lite långsammare
-
"People try and make me something that I'm not, but the majority of the time, 99.9 per cent of the time, it's only my dad's opinion that matters."
-Lewis Hamilton
Undrar vad han får för råd av pappan sin?
- Ha alltid vit skjorta
- Se alltid stenhård ut när Du står i garaget
- Studsa tillbaka
- Tacka ALLTID teamet
Föresten pappan han hänvisar till är kanske Ron?
-Lewis Hamilton
- Ha alltid vit skjorta
- Studsa tillbaka
- Tacka ALLTID teamet
-
Jag tror tyvärr att Kovalainen inte är bättre än så här. Han saknar det lilla extra och han kommer nog snart att vara en utfyllnadsförare i något av de mindre stalllen. En annan förare som det är ett stort frågetecken kring, är Nico Rosberg. Någon gång ibland ser han riktigt bra ut, men för det mesta är det mest misstag och mediokra insatser.Cheever skrev:
-
Hoppas att du har fel. Men det är inte helt otroligt att det börjar luta åt det hållet - en Mika Salo helt enkeltSami skrev:Jag tror tyvärr att Kovalainen inte är bättre än så här. Han saknar det lilla extra och han kommer nog snart att vara en utfyllnadsförare i något av de mindre stalllen. En annan förare som det är ett stort frågetecken kring, är Nico Rosberg. Någon gång ibland ser han riktigt bra ut, men för det mesta är det mest misstag och mediokra insatser.Cheever skrev:
Rosberg är för mig en liten gåta, som du sa, ibland ser han ut som om han skulle vinna VM, en annan som, som... Eric Comas.
-
-
-
-
Hur ska din son bliJacob skrev:"People try and make me something that I'm not, but the majority of the time, 99.9 per cent of the time, it's only my dad's opinion that matters."
-Lewis Hamilton
- Ha alltid vit skjorta
- Studsa tillbaka
- Tacka ALLTID teamet
Ska han bara tacka sig själva när han vunnit och dissa sitt team som byggt bilen?
Jag tror att du lär hänga mer i garaget och betala Berni extra för mer tv tid
FIA = Ferrari International Assistance
-
LH är lite hetsig...Han verka så kall i fjor. Man får hoppas att han ändrar stil så man får lika jämnt vm som det är nu hela året ut.gasone skrev:Spännande race, spännade VM vi har i år. Men jag tror att Ferrari kommer att rycka ifrån i tabellen nu framöver då Hamilton och McLaren inte är på topp. Nästan lite desperata faktiskt.
-
-
-
Jo han var otroligt kall och kylig förra året, tänker då främst på dikeskörningen i depån och även första varvet i Brasilien var en uppvisning i kylaolag skrev:LH är lite hetsig...Han verka så kall i fjor. Man får hoppas att han ändrar stil så man får lika jämnt vm som det är nu hela året ut.gasone skrev:Spännande race, spännade VM vi har i år. Men jag tror att Ferrari kommer att rycka ifrån i tabellen nu framöver då Hamilton och McLaren inte är på topp. Nästan lite desperata faktiskt.
-
Jag menade första halvan.Jacob skrev:Jo han var otroligt kall och kylig förra året, tänker då främst på dikeskörningen i depån och även första varvet i Brasilien var en uppvisning i kylaolag skrev:LH är lite hetsig...Han verka så kall i fjor. Man får hoppas att han ändrar stil så man får lika jämnt vm som det är nu hela året ut.gasone skrev:Spännande race, spännade VM vi har i år. Men jag tror att Ferrari kommer att rycka ifrån i tabellen nu framöver då Hamilton och McLaren inte är på topp. Nästan lite desperata faktiskt.
-
-
Du missade den värsta.Cheever skrev:Trulli borde ha blivit avstängd från F1 för evigheter sedan, det är en gåta att mannen fortfarande får ratta en F1:a.Silverkatten skrev:...för att inte tala om Trulli, jätte kul att han lyckades hålla Kova bakom sig.
http://www.youtube.com/watch?v=MpDgI23N ... re=related
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
trulli körde helt klart bra idag. man saknade nästan hans snurringar.. fast han snurrade väl runt i en kurva, eller blandar jag ihop det med någon annan?
han verkar inte helt kommit tillrätta utan traction controll..
han verkar inte helt kommit tillrätta utan traction controll..
daniel @ http://f1bloggen.se
-
-
Han sabbade säkert någon annans lopp när han ställde till med SC, heh.Cheever skrev:
Nä, där kraschar han helt på egen hand utan att några andra bilar dras med. Det värsta med Trulli är att han förstör andras lopp med sina krascher och misstag.
-
Såhär?Cheever skrev:
Nä, där kraschar han helt på egen hand utan att några andra bilar dras med. Det värsta med Trulli är att han förstör andras lopp med sina krascher och misstag.
http://www.youtube.com/watch?v=eNKpS157 ... re=related
-
Finns ingen förare i dagens startfält som kör så bra defensivt som Trulli. Han lyckas få en 180 cm bred bill att framstå som 360 cm bred.
(led lite med Kovalainen idag som verkligen försökte ta sig om. men Trulli körde hårt men ändå "fair" defensivt. )
(led lite med Kovalainen idag som verkligen försökte ta sig om. men Trulli körde hårt men ändå "fair" defensivt. )
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
-
Det fanns plats. Trulli lämnar inte en milimeter i onödan. Det var hårt kört men inte på något sätt fult!!!!Jari skrev:Jag var lite tveksam till touchen vid försöket med stort F.
Man ska lämna utrymme när man kör sida vid sida.
-
X i taket. Jag håller med dig Gösta härGösta skrev:Det fanns plats. Trulli lämnar inte en milimeter i onödan. Det var hårt kört men inte på något sätt fult!!!!Jari skrev:Jag var lite tveksam till touchen vid försöket med stort F.
Man ska lämna utrymme när man kör sida vid sida.
-
-
-
Och ?!?Cheever skrev:Trulli borde ha blivit avstängd från F1 för evigheter sedan, det är en gåta att mannen fortfarande får ratta en F1:a.Silverkatten skrev:...för att inte tala om Trulli, jätte kul att han lyckades hålla Kova bakom sig.
http://atlasf1.autosport.com/99/can/canada13.jpg
http://atlasf1.autosport.com/2000/can/p ... ones18.jpg
http://atlasf1.autosport.com/99/can/canada6.jpg
Har en känsla av att Trulli är suveränt duktig på att hålla förare bakom sig, där av benämingen Trulli-tåg. Men denna helg höll han faktiskt tempot och körde helt enkel ifrån motståndarna förutom Kova då. Däremot lyckades inte Kova ta sig förbi trots helt överlägsen bil. Tar vi bort förkärleken för Finska förare så gjorde Trulli helgens bästa insats.
-
Nä, bäst jobb i helgen gjorde Massa som vann, vare sig man har förkärlek för finska förare eller ej.Silverkatten skrev: Och ?!?
Har en känsla av att Trulli är suveränt duktig på att hålla förare bakom sig, där av benämingen Trulli-tåg. Men denna helg höll han faktiskt tempot och körde helt enkel ifrån motståndarna förutom Kova då. Däremot lyckades inte Kova ta sig förbi trots helt överlägsen bil. Tar vi bort förkärleken för Finska förare så gjorde Trulli helgens bästa insats.
Jag hör till dom som tycker att egenskapen som Trulli har "är suveränt duktig på att hålla förare bakom sig" och "vara defensiv" är förstörande för sporten och att Trulli för länge sen borde ha fått lämna F1. Svårigheten är väl att bestraffan någon för destruktiv körning, det var lättare med vingelpetter nr 1 som var uppenbart ful i sin körstil - något Trulli lyckas dölja bättre.
Nä fram för att köra framåt istället för att hålla förare bakom sig!
Det var bärttre förr då förekom ingen blocking
-
Chev, det finns väl regler för blockeringar. Defensiv körning är inte samma sak som destruktiv körning. Vad skulle Trulli ha gjort? Flyttat på sig när Kovalainen kom? Han höll sitt spår och Kovalainen får väl ta det spår som är ledigt. F1 handlar till skillnad mot dragracing inte enbart om att köra fort, det handlar lika mycket om att köra smart, matterialkonserverande osv.
-
-
Han skulle ha lämnat plats som de flesta andra förare brukar göra, vissa mer vissa mindre. Just i Frankrike hade ju Trulli farten så där var det mindre uppenbart med hans defensiva körning som i mit tycke är destruktiv.Gösta skrev:Chev, det finns väl regler för blockeringar. Defensiv körning är inte samma sak som destruktiv körning. Vad skulle Trulli ha gjort? Flyttat på sig när Kovalainen kom? Han höll sitt spår och Kovalainen får väl ta det spår som är ledigt. F1 handlar till skillnad mot dragracing inte enbart om att köra fort, det handlar lika mycket om att köra smart, matterialkonserverande osv.
Köra smart och materialkonserverande? Är det att försöka hålla förare bakom sig genom att köra fult och blocka?`Jag tycker inte det. Det finns en kille som var mästare på det du nämner, han blev visst mästare några gånger också, Prost i efternamn, jag såg honom sälla blocka, möjligen när Senna kom farandes - men det är en annan historia.
Jag ska sluta klaga på Trulli snart, men ingen kan ändra uppfattningen hos mig att han har vart mycket vårdslös i sin karriär och har försatt många förare i omöjliga situationer till fara för båda.
Se på en förare som Alonso, blockar han? Inte alls på samma sätt som Trulli utan på ett mycket mer vägvinnade sätt för både honom och konkurrenterna.
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
-
Cheever skrev:Han skulle ha lämnat plats som de flesta andra förare brukar göra, vissa mer vissa mindre. Just i Frankrike hade ju Trulli farten så där var det mindre uppenbart med hans defensiva körning som i mit tycke är destruktiv.Gösta skrev:Chev, det finns väl regler för blockeringar. Defensiv körning är inte samma sak som destruktiv körning. Vad skulle Trulli ha gjort? Flyttat på sig när Kovalainen kom? Han höll sitt spår och Kovalainen får väl ta det spår som är ledigt. F1 handlar till skillnad mot dragracing inte enbart om att köra fort, det handlar lika mycket om att köra smart, matterialkonserverande osv.
Köra smart och materialkonserverande? Är det att försöka hålla förare bakom sig genom att köra fult och blocka?`Jag tycker inte det. Det finns en kille som var mästare på det du nämner, han blev visst mästare några gånger också, Prost i efternamn, jag såg honom sälla blocka, möjligen när Senna kom farandes - men det är en annan historia.
Jag ska sluta klaga på Trulli snart, men ingen kan ändra uppfattningen hos mig att han har vart mycket vårdslös i sin karriär och har försatt många förare i omöjliga situationer till fara för båda.
Se på en förare som Alonso, blockar han? Inte alls på samma sätt som Trulli utan på ett mycket mer vägvinnade sätt för både honom och konkurrenterna.
Du har din fulla rätt att klaga på Trullis körning precis hur mycket du vill. Jag tycker inte han gjorde något olagligt eller fult. Han försvarade sin pallplats med näbbar och klor utan att någonsin bryta mot reglerna. Vill Kovalainen om så får han ta sig om UTAN att Trulli hjälper honom till det.
-
- Varnad