Världsmäster Massa?

Kungaklassen av motorsport...
Lelle

Världsmäster Massa?

Inlägg av Lelle »

Senaste 3 loppen 1a, 2a, 1a ...och ändå har jag så förtvivlat svårt att se honom som världsmästare. Jag har inget emot Massa och det är kul att han kör ...men världsmästare? Förstår inte riktigt själv varför det känns helt fel om däcken skulle studsa hans väg hela säsongen.

Massa känns som en yngre Barichello. Båda lovande Brasilianare utan plats i toppstall och ett par år år efter att de inte är lovande längre plockar Ferrari in dem som andreförare och där presterar de plötsligt bättre än, i alla fall jag, förväntat mig.

Ngn annan?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag unnar Massa en WDC titel. När han kör som bäst så är han avsevärt bättre än kimi när kimi är på topp, kimi däremot är något jämnare.

Det ser lovande ut, måtte det hålla för en titel. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Snillen spekulerar?
Massa är en liten brasiliansk "leprachaun" som borde ha fått betala för sin körning i Pedron Diniz's anda.
Han lär knappast göra någon glad som hoppas på några titlar så länge han sitter i samma bil som en finne, vilken finne som helst.
När massa är klar i f1 kan jag tänka mig att ha honom som en sån där "bobbing head" i bakrutan på min bil för han lär ju få plats att sitta där.
Jag bjuder 20 spänn!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lelle, Jari är finländare. Det märker du på att han skriver i de starka finländska logiktraditionerna. Nu vet du att Ferarrin är tvåsitsig och att både Massa och kimi sitter i den. Om en liten stund uttalar sig Jari i matematik, och det är då det blir riktigt kul.

Som jag sade så är jag av övertygelsen om att Massa är den vassare av de två förarna i Ferarri, tyvär så är Massa en smula ojämn. Nu vill jag på intet sätt jämföra kimi med andra WDC eftersom jämförelsen skulle halta och kunna vara nervärderande för dessa WDC, men jag ser lite Damon Hill i kimi, en lite tursam förare som blev WDC med fältets bästa bil och enorm uppbackning. Vi får inte glömma att det var tack vare att Massa höll Alonso bakom sig som kimi kunde bli WDC. Kimi blev inte wdc på egna meriter så att säga.

Sen är ju kimi som han är. Inte den mest mediala förare Ferarri haft. Hoppas man i Maranello inser misstaget att anställa kimi och rättar till den fadäsen redan efter denna sässong. Vet inte när hans kontrakt löper ut, men det lär enligt italiens press inte bli tal om en förlängning. Man borde redan när Maestro slutade ha anställt Alonso.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jisses, nu släppte visst hela proppen i avloppet...
Kimi skrev på för tre år och jag har för mig att även Alonso gjorde det hos McLaren, men han fick sparken efter 1. Jag är helt övertygad om att Kimi får erbjudande om att stanna kvar i Ferraristallet så länge han vill men jag är osäker på om Kimi vill detta. Är man trefaldig världsmästare efter tre år med Ferrari och har en och en halv miljard på banken kanske det är dags att pensionera sig före 30?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Jag är helt övertygad om att Kimi får erbjudande om att stanna kvar i Ferraristallet så länge han vill men jag är osäker på om Kimi vill detta.
Självklart så har kimi ett livstidskontrakt med Ferarri. Märkligt att du verkar osäker på om han vill ha ett livstidskontrakt?? Trodde du hade bättre koll än så på vad kimi vill och inte vill?? Han har även ett löfte om att han skall få köra omkring med extra mycket bränsle ombord på alla tävlingar. Inför Monaco behöver han inte tanka, nästa gång det skall tankas är i samband med Kinas GP. Blir det några lopp SC kommer ut så räcker det till Brasiliens GP också.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag börjar tro att korsdraget orsakat minnesförluster a'la grövre.
Hade vi inte kommit överens om soppan redan?

Skrev jag att han har kontrakt för livstid eller tre år?
Var det möjligen lite övertolkning där?
Nej, hade jag haft ens en trekvarts miljard på banken hade jag noga övervägt att inte riskera mitt liv varannan vecka publikt utan roat mig med att göra det på egen hand i en valfri bil för dagen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
...
"Jag är helt övertygad om att Kimi får erbjudande om att stanna kvar i Ferraristallet så länge han vill "

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:en lite tursam förare som blev WDC med fältets bästa bil och enorm uppbackning.
Jag trode att man inte kunde vinna WM på sina egna meriter utan uppbackning av stallet och lite tur.
Massa kanske klarar det, jag kanske har fel :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:
...
"Jag är helt övertygad om att Kimi får erbjudande om att stanna kvar i Ferraristallet så länge han vill "
Ja, står det att han har ett livstidskontrakt eller med stor sannolikhet kommer få ett erbjudande? Dessutom på obestämd tid?
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Tycker det är märkligt att våra Finska vänner inte har bättre självförtroende, med tanke på alla de fantastiskt framgångsrika förare landet producerat genom åren...
Inte behöver ni nedvärdera alla andra på det här viset??
Ska man vara ärlig, hade Massa lika gärna som Kimi kunnat vara världsmästare i dag.
Kimi hade stor tur -07, men borde å andra sidan haft titeln -05.
Saknar de gamla mästarna...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lenny skrev:Tycker det är märkligt att våra Finska vänner inte har bättre självförtroende, med tanke på alla de fantastiskt framgångsrika förare landet producerat genom åren...
.

Håller helt med dig. Tragiskt. Faktum är att jag verkligen starkt gillade Finland en gång i tiden. Hyste de varmaste kännslor för landets skönhet, dess invånare som trotts ohyggliga prövningar lyckats bevara sin kultur och särart. Men det har de finländare som dessutom lämnade finland sett till att jag inte längre gör. Lite synd tycker jag.

Boxster

Inlägg av Boxster »

Snälla Pastis !! gör något åt detta jävla dravel :( :(
F1 forum :quest:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Boxster skrev:Snälla Pastis !! gör något åt detta jävla dravel :( :(
Imponerande, detta skriver du i ditt 12´te inlägg!!! :D

(skall kolla om de övriga 11 är lika kreativa)

Lite senare: Av dina 12 hyfsat korkade inlägg nämner du mig i 4. :D
Hoppas jag är en riktig nagel i ögat på dig. Skaffa dig ett eget liv. YESSSSSSSSS, radion är på och de sade nyss att ryssarna gör mål på finnpajsarna. Underbart. :up:

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Hehe jag tycker att det är underhållande när Gösta och Jari "battlar" nu när ingenting annat händer här på forumet!

Jari, jag ska snart bli pappa, jag försöker övertyga min sambo om att han ska heta KARI om det blir en grabb. Vad sägs om det?
Tycker själv att det är praktiskt med tanke på att min sambo är från Surahammar och vi sannolikt kommer att flytta dit. Och i Surahammar så är 75% av invånarna finnar 24% är syskon/kusiner och resten är sysslingar
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jacob skrev:Hehe jag tycker att det är underhållande när Gösta och Jari "battlar" nu när ingenting annat händer här på forumet!

Jari, jag ska snart bli pappa, jag försöker övertyga min sambo om att han ska heta KARI om det blir en grabb. Vad sägs om det?
Tycker själv att det är praktiskt med tanke på att min sambo är från Surahammar och vi sannolikt kommer att flytta dit. Och i Surahammar så är 75% av invånarna finnar 24% är syskon/kusiner och resten är sysslingar
Stackars barn.
Vad är det för fel på Damon?
I was misled and that is the way it went
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eller "Musse Pigg" :D :D :D

2-0 till ryssarna . YESSSSSSSSSSSS

Fan, jag hinner knappt med att korrigera inläggen. Nu så står det 3-0 helt plötsligt. :D

Finländarna borde gå en kurs i ishockeyns grunder. Man får bara vara max 6 spelare på isen. :D

Det var ju själve fan, nu får finländarna sluta läcka som ett såll. :D Nu står det 4-0. :D :D :D
Senast redigerad av Gösta den fre maj 16, 2008 21:16, redigerad totalt 2 gånger.

Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Jag bjuder 20 spänn!
jag bjuder över med en "all in" med 33skr.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Damon!!
Fan att jag inte har tänkt på det!!
Damon får det bli
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Jacob skrev:Hehe jag tycker att det är underhållande när Gösta och Jari "battlar" nu när ingenting annat händer här på forumet!

jo visst Kari är ett bra finskt namn.... men lite vekt!!!!!!!
får jag rekomendera MIKA ett mycket kraft fullt namn, har själv döpt min son(snart 4 år) till kimmi oxå ett starkt finskt namn....WDC..båda2 8) 8)
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Jacob skrev:Damon!!
Fan att jag inte har tänkt på det!!
Damon får det bli
Dam on????? Fattar inte varför ditt barn ska lida
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Gösta skrev:Eller "Musse Pigg" :D :D :D

2-0 till ryssarna . YESSSSSSSSSSSS
trodde du höll på sverige
nu när danmark är utslagna ur vm :D
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Massa ÄR INTE ETT VÄRLDSMÄSTAR ÄMNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Kari är bra och Finland var inte bra i hockeyn mer än i första perioden. Å andra sidan är ryssarna riktigt överjävligt bra just nu och var stort favorittippade att vinna hela skiten.
Om en man kan förstöra ett helt lands anseende i någons ögon så borde denne kanske kalibrera sin världsbild lite till...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ska bli kul med Sverige mot Finland i bronsmatchen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Om en man kan förstöra ett helt lands anseende i någons ögon så borde denne kanske kalibrera sin världsbild lite till...
Hitler lyckades, du är på god väg med det. Vill inte på något sätt jämföra dig med denna brottsling, men du har en sällsynt förmåga att framställa finland fläckfritt, som moralens högborg, paradiset på jorden och vars produkter håller en enastående klass. Fullständigt kritiklöst. Medan allt annat är i stort sett skit. Det finns en värld utanför finland som också kan och vet något, som gör något rätt.

Det finska racingundret är en logisk konsikvens av tidigare framgångar. Framgång föder framgång. Tex efter Björn Borg så kom många duktiga svenska tennisspelare som höll världsklass (Edberg, Willander mfl)

Om du tonar ner din nationalschouvenism så kanske jag sätter tillbaka finland på världskartan.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad har jag sagt nu då?
Förresten så är varken Sverige eller Finland skit, de bara luktar så. Här i Sverige för att så många envisas med att uppehålla sig vid serviceentrén och i Finland luktar det skit av allt skryt.
Lelle

Inlägg av Lelle »

Boxster skrev:Snälla Pastis !! gör något åt detta jävla dravel :( :(
Verkar några som mycket väl kan tänka sig Massa som världsmästare.

Har svårt att förstå det ...men jag kanske inte läste alla intressanta inläggen tillräckligt noga :wink:

Kollade lite bakåt och om jag förstår rätt har Massa bara en säsong slagit sin teamkompis över en säsong (2005, 13e plats och Villeneuve kom 14e).

Om ngt händer med Kimi eller han har massiv otur kommer jag känna som när Schumacher bröt benen och Irvine höll på att bli världsmästare. -Neeeeeeej!
Raukas

Inlägg av Raukas »

Snälla Gösta & Jari och andra bajsmunnar!
Kan ni inte skapa en egen tråd om Svea o Suomi å allt sånt skit som ni babblar sönder detta forum med? :wc:

Har slutat läsa här på forumet pga den anledningen.

Ni hade blivit sååååååå varnade o sågade om detta vore ett seriöst forum, synd när kapaciteten för ett bra forum verkar finnas.

Heja Finland o Sverige o alla andra länder för den delen!
Mvh
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Varsågod Gösta, den här bjuder jag på :)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Boxter och Raukas, nu är det lugnt och skönt här. Jag ser fram emot Era inlägg i ämnet Massa. Något begåvat och ämnesrelaterat, har mig veterligen inte läst något från Er. Endast gnäll tyvär!

arska

Inlägg av arska »

Gösta skrev:Boxter och Raukas, nu är det lugnt och skönt här. Jag ser fram emot Era inlägg i ämnet Massa. Något begåvat och ämnesrelaterat, har mig veterligen inte läst något från Er. Endast gnäll tyvär!
Va*an Gösta, dom har väl bara tagit seden dit dom kommit... eller nåt. Jaja on T då, Massa blir världsmästare. Han utklassar allt i år, ett plus med hans framgångar är att man får se far hans i bild ständigt.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Han är definitivt en av 3-4 kandidater. Det räcker med någon / några DNF för kimi eller hamilton så är han en favorit. Han är lite ojämn, men med lite flyt så kan han säkert bli WDC.

Vet det f-n vad som är värst att se, pappa hamilton eller pappa massa. Jag saknar i alla fall erja.

Casper

Inlägg av Casper »

Hörde att hon och Mika gått skilda vägar. Så nu Gösta har du läge...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Är inte det minsta intresserad. Hon är inte min typ. :D

Bild

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jodå, hon är relativt ung, rik och snygg, men framför allt en mycket älskvärd person med mycket social kompetens.
Jag stödjer definitivt en stöt där...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag väntar några veckor sen lägger jag in en stöt här. Jag har ju en ny fin folka diesel, nog skall min bil kunna locka henne på en vild åktur. :D

Ni vet själva hur galna kvinnor är i fina bilar!!!

Bild

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag håller nog på Erja hon verkar ganska fräck man får några konstiga tankar när man ser henne 8) ett plus är att hon har nog ett fint underhål från Mika
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jo, men jag tycker att Corina ger ett mer "begåvat" intryck. :wink:

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Man blir lite orolig för att hennes små knappar ska lossna
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

- Jag måste erkänna att det här inte är någon av mina favoritbanor. Jag föredrar snabba banor som Turkiet, Bahrain och Barcelona.

:lol: :lol: :lol:

Oväntat svar från Massa :roll:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

platt skrev:Man blir lite orolig för att hennes små knappar ska lossna
Ja, har man ammat tre barn vill man inte se resterna...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
platt skrev:Man blir lite orolig för att hennes små knappar ska lossna
Ja, har man ammat tre barn vill man inte se resterna...
Du anar inte vad ett halvt dussin scweiziska plastikkirurger kan åstadkomma med en uppsättning välammade bröst. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det och lite kiselbaserade biprodukter?
Kan ju duga som fyllning mellan väggar i ett våtrum kanske eller som dörrstopp.
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Får Massa till bilen 100% i varje rejs blir han farlig men den sannolikheten är nog tyvärr inte till hans fördel.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Patrik L skrev:Får Massa till bilen 100% i varje rejs blir han farlig men den sannolikheten är nog tyvärr inte till hans fördel.
Frågan är om han får till sig själv till 100% troligen inte
Gösta

Inlägg av Gösta »

Svaret får vi om några dagar. Jag tror att Massa kvalar ut kimi (som vanligt) och kommer före honom i mål.

Dax för en DNF för kimi? Vore UNDERBART. :up:

difmot17

Inlägg av difmot17 »

Massa har ju pole imorgon så då kan han ju faktiskt vinna, för det hade han ju inte kunnat annars.
Han kan ju bara vinna från pole och med perfekta förhållanden.
En droppe regn imorgon och han blir så pinsam som bara han kan. (tänkte på när han blev förnedrad i ledning av Alonso när det var lite blött).
Han skulle vara en lika tråkig mästare som Keke Rosberg som inte vann ett lopp en säsong men blev mästare ändå.

Hoppas på Kimi imorgon.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Hur mycket tid på ett varv i monte carlo innebär 3kg i enprecis likvärdig bil?
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Väldigt svårt att svara på, jag tror man gör fler småmissar hela tiden o tiderna blir därför inte så konsekventa. Dessutom är varvet kort o förmodligen mer varierad gasfot än de flesta andra banor. Knappast mer än 2 tiondelar blir min gissning.