Ja du hade rätt Pastis.Du har näsa för sådant
Det är tråkigt att det blir kanske ett stall mindre.
Vem ska nu bli sista plats teamet?
Då får man hoppas att det blir 2 nya team snart så gridden blir full.
Super Aguri
-
Super Aguri
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Varnad
-
- Moderator
Det tredje alternativet är inget alternativ. Missar de ett lopp har de förbrukat sina möjligheter, det är jag ganska säker på. Reglerna tillåter inte det.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Jag har för mig att de körde ett varv på kvalet för att på så vis få en tid och startposition, men när det var dags för race packade de ihop och drog hem.Dagon skrev:Missade inte Arrows några lopp och kom tillbaka för att sedan försvinna permanent under 2002?JTarnstrom skrev:Det tredje alternativet är inget alternativ. Missar de ett lopp har de förbrukat sina möjligheter, det är jag ganska säker på. Reglerna tillåter inte det.
Tärnström
De fick ganska mycket hyvel av FIA för att de gjorde så, om jag minns rätt.
-
I kvalet till Frankrikes GP 2002 saktade båda Arrows förare (Frentzen & Bernoldi) ner efter sista mellantiden, så att de hamnade utanför 107% av bästa kvaltid och fick därmed inte starta i loppet.menthol skrev:Jag har för mig att de körde ett varv på kvalet för att på så vis få en tid och startposition, men när det var dags för race packade de ihop och drog hem.Dagon skrev:Missade inte Arrows några lopp och kom tillbaka för att sedan försvinna permanent under 2002?JTarnstrom skrev:Det tredje alternativet är inget alternativ. Missar de ett lopp har de förbrukat sina möjligheter, det är jag ganska säker på. Reglerna tillåter inte det.
Tärnström
De fick ganska mycket hyvel av FIA för att de gjorde så, om jag minns rätt.
Detta gillades inte av FIA (tror jag ) så i nästa lopp, Tysklands GP, kvalade man mer normalt igen. Men efter det tror jag de försvann helt från F1-banorna.
Tack till Forza Motorsports utmärkta statistik, som hjälpte till att friska upp minnet
Keep on Boppin´