BAHRAINS GP 2008 - SAKHIR

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vilken tavla Alonso gör. Intressant att vissa förare försöker ta en väg de rimligtvis vet inte är möjlig att ta utan sammanstötning. :o Alonso kunde med arschlet och en kritbit inse att föraren framför tog höjd för att kunna styra in ikurvan, således är en kollision oundviklig. Alonso vållande.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Alaonso Humm. Jag är jätte glad att han inte representerar värdens bästa F1 stall mer! :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

platt skrev:Alaonso Humm. Jag är jätte glad att han inte representerar värdens bästa F1 stall mer! :D
Det har han aldrig gjort!

Men nästa år så kanske han gör det, vore kul att se hur han tar sig an sin teamkollega Massa då. :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:
platt skrev:Alaonso Humm. Jag är jätte glad att han inte representerar värdens bästa F1 stall mer! :D
Det har han aldrig gjort!

Men nästa år så kanske han gör det, vore kul att se hur han tar sig an sin teamkollega Massa då. :up:
Du drömmer i din lilla natt mössa herr Lila Gösta :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Va är det för nåt om G-kraft att chaufförerna ska hålla reda på kan någon förklara lite närmare om detta (om Hamilton bravad)
Gösta

Inlägg av Gösta »

platt skrev: Du drömmer i din lilla natt mössa herr Lila Gösta :D
Har vi inte alla drömmar och önskningar?

:D

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:
platt skrev: Du drömmer i din lilla natt mössa herr Lila Gösta :D
Har vi inte alla drömmar och önskningar?

:D
Allvarligt Gösta inte fan vill du att Kimmi och Alonso kör i samma stall bevare mig väl!!!!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag är ointresserad var Kimi kör, bara han inte kör för Ferrari!!!!

Mr Signore

Trött på strunt!

Inlägg av Mr Signore »

Varför ska det alltid handla om vem av er som tycker vad? Detta är ett F1 forum, skriv om det som händer utan att hacka på varandra hela djävla tiden!
Jag gillar allt Italienskt utan att tro att alla andra förstår eller gör det samma, jag fattar om någon annan gillar engelska bilar/stall eller vad det är som fångat era själar, men SLUTA hacka på de som inte tycker lika som ni, det är TRÅKIGT!!!
Fisci kommer ändå att ta hem spelet på slutet och få en välförtjänt chans hos Ferrari 2009, kom ihåg vart ni läst det först...
Lycka är att inte vara bitter!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:Jag är ointresserad var Kimi kör, bara han inte kör för Ferrari!!!!
Du är ingen san Ferrari fan !
Jag som håller på det sanna stallet skitter fullständigt i vem som rattar billen bara den kommer först i mål och sen är det bara positivt om det är en trevlig förare.
Det är det du borde tänka på annars kan du lika bra börja hålla på India :lol:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

olag skrev:http://www.dailymotion.com/video/x4yjld ... lonso-suti

Se den innan filmen försvinner spårlöst.

Alonso & Sutils lilla samman stötning.
Det var ju jävligt onödigt av Alonso! På träningen! :o
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

platt skrev:..... hålla på India :lol:
Du har missat min avatar (den lilla bilden vid mitt namn)

Jag håller lite på India. :D

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev:

Storhetsvansinne kan man kalla det. En förare som vunnit vm kör inte om en nybörjare i sporten på ett osäkert ställe.

LH lura skjortan av en hel del i fjor i början genom att köra om på ovanliga inom F1 ställen på banan. Men efter en tid lärde dom gamla rävarna sig och var beredda...
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:
Christoffer skrev:

Storhetsvansinne kan man kalla det. En förare som vunnit vm kör inte om en nybörjare i sporten på ett osäkert ställe.

LH lura skjortan av en hel del i fjor i början genom att köra om på ovanliga inom F1 ställen på banan. Men efter en tid lärde dom gamla
rävarna sig och var beredda...
Jag börjar få stora tankar!!!
Jag börjar tänka TÄNK om HK vinner Vm tänk om han viss ar farmfötterna (dom ända framfötterna han har :lol: ) och fortsätter i samma still och tar redje plats efter tredje plats och i bland en andra plats , det har hänt för HAN kanske vinner hela rasket.
Jag lovar jag bjuder på skumpa då på puben där Jari bjöd på skumpa när Kimmi vann 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kan någon förklara när kvalet är i morgon???

Pastis tidsangivelser är lite kryptiska!!

CEST tid?? Vad 'är det? Central european standard time???

Varför kan inte forza ange lokal tid (den tid som gäller i Solna och Malmö)

Eller ange GMT (Grenwich Mean Time) så kan man själv räkna!!!

NÄR BÖRJAR KVALET I MORGON PÅ MIN TV???????????????????????

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

http://www.viasatsport.se/content/view/1538/37/

Men när det är på din tv kan jag ej svara på :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

när den lilla visaren( jag snackar om klockur nu ) pekar på 1 och det är ljust ute. Då drar det igång!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:när den lilla visaren( jag snackar om klockur nu ) pekar på 1 och det är ljust ute. Då drar det igång!
Arabisk tid. :D :D :D

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:quest:
är du i Pakistan med Pepparkvarnen?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Sami skrev::quest:
är du i Pakistan med Pepparkvarnen?
:quest: :quest: :o :quest:
é JA DUM :o eller :quest:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Gösta skrev:Kan någon förklara när kvalet är i morgon???

Pastis tidsangivelser är lite kryptiska!!

CEST tid?? Vad 'är det? Central european standard time???

Varför kan inte forza ange lokal tid (den tid som gäller i Solna och Malmö)

Eller ange GMT (Grenwich Mean Time) så kan man själv räkna!!!

NÄR BÖRJAR KVALET I MORGON PÅ MIN TV???????????????????????
Era obegåvade pratkvarnar! Nu börjar ni såsa för mycket här igen!

CET = Central European Time
CEST = Central European Summer Time

Det vill säga exakt den tid vi har i de flesta europeiska länder! Ni behöver inte räkna något, bara kolla på klockan. :roll:
Bild
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

nej, det är jag som dummar mig. Bahrain ligger nog en timme före oss. Tror jag.

Att Forzahar den akutella tiden för när det händer på tv i sverjet har man väl begripigt! :o
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Sami skrev:nej, det är jag som dummar mig. Bahrain ligger nog en timme före oss. Tror jag.

Att Forzahar den akutella tiden för när det händer på tv i sverjet har man väl begripigt! :o
:quest:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Om Pastis skriver 13,00 så är det 13,00 så duska se på TV slappna av är du orolig sätt dig en två timmar innan ock ta en kopp kaffe och slappna av :D :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

när man klickar forzas sida så får man reda på tiden när tvn är redo att visa kvalet här hemma i sverjet.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Sami skrev:nej, det är jag som dummar mig. Bahrain ligger nog en timme före oss. Tror jag.

Att Forza har den akutella tiden för när det händer på tv i sverjet har man väl begripigt! :o
Det luriga med Bahrain är att de inte har någon sommartid. De ligger alltid +3 timmar från GMT, medan vi växlar mellan +2 och +1 beroende på sommar eller normaltid.

Tiderna på Forza är alltid uträknade i CET eller CEST och för oss i Sverige med rätt inställd datorklocka är det bara att läsa vilken starttid som gäller.
Bild
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Så kanske det är. Det är bra att Forza har aktuella tiderna för Sverige på sidan :up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Föresten, så va där meningen med att ändra tid. Kan inte folk anpassa sig efter ljuset istället? Det verkar som att dom i mellanöstern är lite förståndigare när det gäller uret.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

[quote="Sami"]Så kanske det är. Det är bra att Forza har aktuella tiderna för Sverige på sidan :up:[/quote
Skulle det vaa intressant fören ryss att läsa påForzas forum dom skitter i den Svenska läckarna
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Gösta skrev:
platt skrev:..... hålla på India :lol:
Du har missat min avatar (den lilla bilden vid mitt namn)
Under* :evil: :up:
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kubica :up: Han har säkerligen minst soppa av dom där framme men det är kul att han lyckades ta pole position.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Skitkul, hoppas det håller i loppet också. Lite besviken på Massa och Räikkönen.
Bild
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Räikkönen har inte alls farten under ett varv.
Trist av Massa att skylla missad pole på trafik. En tråkig attityd.
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Well done Kubica!!

Bara att säga grattis till första pole i karriären.

Massas bortförklaring... :lol:

Ser fram emot första kurvan i morgondagen race måste jag säga. Det kommer bli tufft.
/Thoughts by F1-Girl
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Sami skrev:Trist av Massa att skylla missad pole på trafik. En tråkig attityd.
Får se vad han har för ursäkt i morgon efter avåkningen.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Fick inte se kvalet. Men det är kul att RK tog det..Blev Massa hindrad eller det är en lam ursökt för att han inte tog hem första plattan??
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

olag skrev:Fick inte se kvalet. Men det är kul att RK tog det..Blev Massa hindrad eller det är en lam ursökt för att han inte tog hem första plattan??
Det syntes inte på några tv-bilder någonstans att han blev hindrad iaf. Riktigt skoj för Kubica! :up: :up:
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Man fick inte som Massa blev hindrad men han påstår ju det själv. Massa har alltid varit typen som skyller ifrån sig. Jag kan inte minnas att han någonsin erkänt ett misstag.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

De är grymma BMW. Nu låg de och tog det lugnt under träningarna och så drämmer han till i kvalet. Som man trodde så är det Kubica som gör det också.

Massa har psykiska problem :D Dominerar och lyckas ändå bara fästa sig vid det lilla som var negativt. Han kör väl av i morgon igen. Hamilton såg inte frisk ut efter kraschen igår.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag tror att Ferrari snart kommer att använda Massa som upprensare för Räikkönen. Misslyckas Massa igen är han totalrökt och då får de andra konkurrenterna se upp för "röda blixten" i sina backspeglar. ;) :shake:

Varför skyller han alltid på andra, han hade ingen framför sig när han missade under sitt sista försök! Vad patetisk den lille brassen är!
Bild
Raukas

Inlägg av Raukas »

Dom första fem inom 4 tiondelar är väl ganska jämnt, hoppas loppet blir detsamma.
Ser också fram emot första kurvan, Kimmi är startsnabb! 8)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Skoj med Kubica :up: Hoppas att han kan hålla undan en stund i morgon, det ska bli riktigt intressant.

Tröttsam han är Massa, han sjunker på min skala för varje lopp, skylla på trafik. Gratta Pålacken och håll klaffen!
I was misled and that is the way it went
Battery

Inlägg av Battery »

Ja, det var kul! Det är nog bara en tidsfråga innan Kubica kniper en seger.
BrazilJack

Inlägg av BrazilJack »

Tror och hoppas att det inte är första gången pressen får skriva just det Blomman sa: "A pole on pole" :P
Må vara att han är "lätt" som spekulanter tror... han kör f*n så bra!
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Om man tittar på det Massa säger under hela presskonferansen så skyller han inte på att han låg bakom andra bilar, bortsett från första delen av konferansen möjligtvis.

Q: (Michael Schmidt – Auto Motor und Sport) Felipe, you had been the fastest all the time in the first sector but it seemed that you lost time in Q3 in the second sector in both outings. Any problem there?
FM: No, no problem. I think on the first attempt I was pretty slow in the second and third sector because I was behind Rosberg during the whole lap, and on the last attempt I passed Fernando just before turn nine, but I don’t think he held me up. I don’t think there was any problem.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Dagon skrev:Om man tittar på det Massa säger under hela presskonferansen så skyller han inte på att han låg bakom andra bilar, bortsett från första delen av konferansen möjligtvis.

Q: (Michael Schmidt – Auto Motor und Sport) Felipe, you had been the fastest all the time in the first sector but it seemed that you lost time in Q3 in the second sector in both outings. Any problem there?
FM: No, no problem. I think on the first attempt I was pretty slow in the second and third sector because I was behind Rosberg during the whole lap, and on the last attempt I passed Fernando just before turn nine, but I don’t think he held me up. I don’t think there was any problem.
Det är inte från tv press konferensen du har hittat utan den som var efter för alla andra journalister... Så här säger han i tv

Felipe, on the front row of the grid, you’ve been sensationally quick all weekend, very very fast in Q2, it looks as if you lost a little bit of time towards the end of sector two on your final qualifying run.
Felipe Massa: Yeah, I definitely lost… I did incredible laps during the whole weekend and the car was just perfect all the time, and just in Q3 was the only time that I was behind cars all the time. The first attempt, when I still set a good lap time, I was behind Nico the whole lap which was a shame because I managed to pull out a good gap and even braking for him to pass me, and then I did the whole lap behind him and it was already enough to maybe be close to pole, and the second try I was also held up by traffic. Fernando made a small mistake and let me by but it wasn’t a perfect lap. It’s a shame but in a way I think we have a great car, we’ve shown great performance and I think we can be very strong tomorrow.

Den enda som Massa erkänner gjorde fel var Alonso :o
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Om reprisen man fick se efter kvalet verkligen visade Massa's kvalvarv så ska han vara jäkligt glad att han är i första startled över huvudtaget. Har inte kollat om varvet ligger ute nånstans men reprisen visade att han kom väldigt långt ut och missade gaspådraget fullständigt ut på en raka så han förlorade i praktiken tid hela vägen till nästa inbromsning. Har för mig Eje o Blomman sa att han tappade 4/10 på mittsektorn. Iofs fick man inte se vad som föregick händelsen men vad jag minns fanns ingen i hans absoluta närhet. Hamilton var desto rakare angående sin avåkning o känns lite mindre fejk helt plötsligt.

Edit: här är reprisen från sändningen: http://youtube.com/watch?v=kRreBxOL1Rg
Undrar sa flundra ändå, motorn låter väldigt konstigt efter att han kommer utanför kerbsen o det verka som han mer eller mindre avbryter varvet så kan det vara ett annat varv under dagen tro?.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Det är nog det som är kvalvarvet. Han skyllde på att han hade trafik och ingen köpte det...Garanterat förarmisstag som han försökte dölja..Han såg ju så sur ut vid press konferensen. :down:
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Men suck! Varför börja sändningen så tidigt, när det ändå bara är reklam hela tiden! :down:

Nu kör vi! :)
/Thoughts by F1-Girl
Battery

Inlägg av Battery »

Promenadseger för Ferrari, McLaren kör bort sig helt och BMW leder konstruktörs-VM efter tre tävlingar. Vad ska man tro om fortsättningen av säsongen? :lol: