MALAYSIAS GP 2008 - SEPANG

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alla är inte som Schumacher.
Gösta

Inlägg av Gösta »

olag skrev:
Gösta skrev:Svinet Ron´s förare kom lindrigt undan.

Sist i startfältet hade kanske lärt dem något, nu kommer de fortfarande kunna ta poäng och få avkastning på sitt beteende. :down:
Så du tror att det var avsiktligt gjort av dom?
Helt övertygad om det. Ligger man tex 5-10 sek före de bakomvarande som är mitt uppe i sitt snabba varv så är det bästa att fortsätta köra hyffsat fort så att de bakomvarande inte hinner ikapp och kan avsluta sitt varv så obehindrat som möjligt. Men är man Mcdennis förare så tror man sig kunna ta sig vilka rättigheter som helst. Flytta ner svinen så dom lär sig uppträda som gentlemän på banan. Maktspråk verkar vara det enda språk Ron förstår.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Dom fick ett straff. Men kanske man ska ha olika straffskalor beroende på vilket team man kör för.

i så fall ligger Ferrari på högre straff tack vara skomakarens parkering 8) :o
FIA = Ferrari International Assistance
Zetor

Inlägg av Zetor »

Dagon skrev:McLarens straff är säkert en komplott, allt för att Ferrari ska vinna.
Naturligtvis är det en komplott!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Sist i startfältet hade kanske lärt dem något, nu kommer de fortfarande kunna ta poäng och få avkastning på sitt beteende. :down:
Nu är du så där grinig igen :D . självklart var det jäkligt klantigt och orutinerat av dom båda nybörjarna men dom kör väl på samma regler som alla andra och medandra ord ska dom flyttas ner 5 plattser. Känner du Ron personligt eftersom du verkar ha så stora problem med honom :quest:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:

Nu är du så där grinig igen :D . självklart var det jäkligt klantigt och orutinerat av dom båda nybörjarna men dom kör väl på samma regler som alla andra och medandra ord ska dom flyttas ner 5 plattser. Känner du Ron personligt eftersom du verkar ha så stora problem med honom :quest:
Det är nog såhär Platt.
För en massa år sedan var det en liten kille som hade en dröm. Han ville bli F1 stjärna och köra bil och byta kvinnor som kalsonger.

Tyvärr sakna killen x antal miljoner och hans familj hade inte dom i heller.

Pojkens mamma ville göra sin son lycklig och sa till han en julafton efter han fått sina paket.

"Mamma har en extra fin paket till dig min son. Jag har skickat ett brev med ett färdig frankerat kuvert i till Mr Ron Dennis. Så vilken dag som helst får du en fin autograf från han och alla i hans stall."

Sedan den dagen har Gösta stått och väntat på post mannen och var dag kan man höra ett jätte suck över landskapet från en besviken pojk som hoppas att en dag kommer hans julklapp.

Så lyssna noga så hör du kanske han skrika av glädje en dag.

Därför hatar nog Gösta Ron the man
:D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
olag skrev:

Så du tror att det var avsiktligt gjort av dom?
Helt övertygad om det. Ligger man tex 5-10 sek före de bakomvarande som är mitt uppe i sitt snabba varv så är det bästa att fortsätta köra hyffsat fort så att de bakomvarande inte hinner ikapp och kan avsluta sitt varv så obehindrat som möjligt. Men är man Mcdennis förare så tror man sig kunna ta sig vilka rättigheter som helst. Flytta ner svinen så dom lär sig uppträda som gentlemän på banan. Maktspråk verkar vara det enda språk Ron förstår.
Tror inte att du vet riktigt vad som gäller beträffande soppa i Q3 i år.
Alla körde sakta på invarvet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:
olag skrev: Så du tror att det var avsiktligt gjort av dom?
Tror inte att du vet riktigt vad som gäller beträffande soppa i Q3 i år.
Vad har soppan med hastigheten på invarvet att göra????

Bilarna på väg till depån skall antingen ha tillräckligt hög hastighet så att de bakomvarande inte hinner ifatt dem och störs av det alternativt lämna racingspåret. Har man inte en bil som fortfarande kvalar bakom sig så får dom väl göra som de vill, men inte tvinga kvalande bilar ur racingspåret.

Och så kommer du med "soppa i Q3"?????????? Godag yxskaft"""

Din okunnskap om racing förvånar mig lite!!!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Jepp, men alla var inte i vägen. Kubica:

"BMW Sauber's Robert Kubica, who was lapping on the track close to the McLarens, said he felt Alonso was hurt more than Heidfeld by the blocking.

"I saw clearly that Alonso's lap was screwed because of, I think, Kovalainen staying on the racing line," he said. "Nick was a bit more lucky because his incident was before braking, so he could rejoin the good line.

"But Alonso, he had to brake inside and he lost for sure there a lot of time. It was quite dangerous."

Kova lyckades alltså vara ivägen vid minst två tillfällen. Svårt att veta säkert vilken info han satt på men på nått sätt tycker jag att det här ändå är de bästa av de bästa den här planeten har att erbjuda i rejsingväg o de har hållit på med det här sedan barnsben. Varenda gocart unge vet att hålla undan om det finns minsta möjlighet att någon kan vara ute på flygande o man själv puttrar in till depå. De vet också exakt när så kan vara fallet (det vet t o m vi lallare som håller på med simracing). Skulle behöva se en video hur det såg ut där med Alonso men för stunden tycker jag nog att de kom billigt undan.

Edit: Whitmarsh säger att deras förare var informerade att det fanns folk ute på flygande.

Alla som gjort sitt flygande ville spara soppa eftersom de var tidigt ute med tanke på det evetuella regnet. Minns att Hamilton fick besked via radio i sändningen att det kunde bli aktuellt med två flygande för hans del men att de skulle minimera förbrukningen om så blev fallet vilket jag tolkar som att det skulle gå långsamt in tillbaka till depån.

Enligt Heidfeld finns det nu ingen minimitid med vilken bilarna ska ta sig tillbaka till depån som funnits tidigare. Han tror heller inte att det var avsiktligt men att det inte spelar nån roll.
Geer

Inlägg av Geer »

Undrar hur lätt det blir för Hamilton att passera Alonso :hmm:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Patrik L skrev:Jepp, men alla var inte i vägen. Kubica:

"BMW Sauber's Robert Kubica, who was lapping on the track close to the McLarens, said he felt Alonso was hurt more than Heidfeld by the blocking.

"I saw clearly that Alonso's lap was screwed because of, I think, Kovalainen staying on the racing line," he said. "Nick was a bit more lucky because his incident was before braking, so he could rejoin the good line.

"But Alonso, he had to brake inside and he lost for sure there a lot of time. It was quite dangerous."

Kova lyckades alltså vara ivägen vid minst två tillfällen. Svårt att veta säkert vilken info han satt på men på nått sätt tycker jag att det här ändå är de bästa av de bästa den här planeten har att erbjuda i rejsingväg o de har hållit på med det här sedan barnsben. Varenda gocart unge vet att hålla undan om det finns minsta möjlighet att någon kan vara ute på flygande o man själv puttrar in till depå. De vet också exakt när så kan vara fallet (det vet t o m vi lallare som håller på med simracing). Skulle behöva se en video hur det såg ut där med Alonso men för stunden tycker jag nog att de kom billigt undan.

Edit: Whitmarsh säger att deras förare var informerade att det fanns folk ute på flygande.

Alla som gjort sitt flygande ville spara soppa eftersom de var tidigt ute med tanke på det evetuella regnet. Minns att Hamilton fick besked via radio i sändningen att det kunde bli aktuellt med två flygande för hans del men att de skulle minimera förbrukningen om så blev fallet vilket jag tolkar som att det skulle gå långsamt in tillbaka till depån.

Enligt Heidfeld finns det nu ingen minimitid med vilken bilarna ska ta sig tillbaka till depån som funnits tidigare. Han tror heller inte att det var avsiktligt men att det inte spelar nån roll.
:quest: Var får du att hekki skulle vara ivägen för 2?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Geer skrev:Undrar hur lätt det blir för Hamilton att passera Alonso :hmm:
Det lutar åt att en eller båda sitter i muren :-?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:Tror inte att du vet riktigt vad som gäller beträffande soppa i Q3 i år.
Vad har soppan med hastigheten på invarvet att göra????

Bilarna på väg till depån skall antingen ha tillräckligt hög hastighet så att de bakomvarande inte hinner ifatt dem och störs av det alternativt lämna racingspåret. Har man inte en bil som fortfarande kvalar bakom sig så får dom väl göra som de vill, men inte tvinga kvalande bilar ur racingspåret.

Och så kommer du med "soppa i Q3"?????????? Godag yxskaft"""

Din okunnskap om racing förvånar mig lite!!!
Vad säger du nu då efter fem minuters utläggningar av Eje och blomman om hur man gör sitt yttersta för att spara en ynka liter soppa och att alla därför kör i 40-50.
Å andra sidan anser jag väl att det alltid varit så. (Utom under shootoutåren) Folk har till och med parkerat i racelinjen på vissa ställen.
Tycker det var ett osportsligt straff riktat mot en man och hans stall vilket är feleglerna skall vara tydligare och gälla alla.
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Då åker vi mina herrar!

:)
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Nu börjar jag allvarligt tröttna på den lille brassen,
va fan gör pojken????????????
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Härligt kört av Kovalainen, och grattis till Kubica.

Räikkönen visar på sin kyla och gör ett perfekt lopp efter förra veckans stora misstag.

Två finnar på pallen är inget jag är ledsen över.
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kovalainen före Hamilton. I och för sig så är det tack vare ett struligt depåstopp för Lewis.

Bra lopp av
Kimi
Kubica
Kovalainen
Trulli
Webber
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kubica påminner utseendemässigt om någon figur i filmen Gökboet.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu är Finland lika bra som Sverige i F1, genom att även de fått upp en medborgare både på 1:a och 3:e plats i samma lopp.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Kubica påminner utseendemässigt om någon figur i filmen Gökboet.
Och du och hamilton som några ur "misissipi brinner" :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:Nu är Finland lika bra som Sverige i F1, genom att även de fått upp en medborgare både på 1:a och 3:e plats i samma lopp.

:D :up:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Heidfelds snabbaste varv var lite förvånande.
Varför inte använda sig av den farten lite mer i loppet?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

:o Massa snurra :o

Vad alla team är glada att han kör för Ferrari :D
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Ha, ha, ha...

Som tjej måste jag ju påpeka att hans "överkam" inte funkar. Raka av skiten är mitt råd.
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

F1-Girl skrev:Härligt kört av Kovalainen, och grattis till Kubica.

Räikkönen visar på sin kyla och gör ett perfekt lopp efter förra veckans stora misstag.

Två finnar på pallen är inget jag är ledsen över.
Inte jag heller! :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:Nu är Finland lika bra som Sverige i F1, genom att även de fått upp en medborgare både på 1:a och 3:e plats i samma lopp.
Finns det inga andra rekord i F1 som svenskarna har för finnarna att slå?
Annars har Sverige nu en bit upp till Finland, både i rally och F1. Eller Moto Gp, för den delen.
Du trodde inte att en sån kommentar skulle kunna slå tillbaks lite grann?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

F1-Girl skrev:
Ha, ha, ha...

Som tjej måste jag ju påpeka att hans "överkam" inte funkar. Raka av skiten är mitt råd.
Jag kallar det robin hood-frilla. Man tar från de rika och ger till de fattiga...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vilka muntergökar?

Kubica är om möjligt tråkigare än kimi. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Vilka muntergökar?
Kubica är om möjligt tråkigare än kimi. :D
Nej, detta är inte Lets Dance-finalen. De här killarna är här för att köra bil fort och de lyckas ganska bra med sina uppgifter.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fy fan vad vidrigt!!!

Kubica dricker med armbågen kvar på bordsskivan!!!

Synd att de inte får grundläggande upfostran!! Ser så otroligt pöbelaktigt ut och hela världen tittar!!!!

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Dagens i-landsproblem. Kimi fick champagne i ögat. Hur löser vi detta?? :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hahahahaaaa!!!!
:lol:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
Annars har Sverige nu en bit upp till Finland, både i rally och F1. Eller Moto Gp, för den delen.
Sverige hade redan i mitten på 70-talet tre GP-vinnare. Det kan ju Finland försöka slå.
På den tiden var F1 en sport för män där det behövdes mod och inte nu som en näst intill ofarlig sport där även fegisar kan göra sig gällande, utan att behöva riskera att bryta naglarna.
Konstigt att finnarna mest verkar ha kunnat/vågat göra sig gällande ifrån 80-talet och framåt? Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?
Tur att det kom en svenskfödd som träffat lite riktiga män under sin barndom, som kunde visa vägen.
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Ärligt talat. Det här problemet med vätskan som de har haft i alla år borde väl kunna gå att lösa på ett bättre sätt. Kul att ha vatten som är vid kokpunkten redan innan starten har gått.
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Sverige hade redan i mitten på 70-talet tre GP-vinnare. Det kan ju Finland försöka slå.
På den tiden var F1 en sport för män där det behövdes mod och inte nu som en näst intill ofarlig sport där även fegisar kan göra sig gällande, utan att behöva riskera att bryta naglarna.
Konstigt att finnarna mest verkar ha kunnat/vågat göra sig gällande ifrån 80-talet och framåt? Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?
Tur att det kom en svenskfödd som träffat lite riktiga män under sin barndom, som kunde visa vägen.
Så det var bättre förr, när folk dog och olyckor sällan slutade bra?

Och var är svenskarna nu då? 2 och 1/2 finne i F1 just nu. :wink:
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

F1-Girl skrev:Ärligt talat. Det här problemet med vätskan som de har haft i alla år borde väl kunna gå att lösa på ett bättre sätt. Kul att ha vatten som är vid kokpunkten redan innan starten har gått.
Håller med. en liten ac kunde man väll kunna konstruera.

Kylpåsar som man har för skador skakar man så blir den kall. Kan man inte linda en sådan runt om.? :D
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

olag skrev:Dagens i-landsproblem. Kimi fick champagne i ögat. Hur löser vi detta?? :D
Simglasögon? :lol:
Senast redigerad av F1-Girl den sön mar 23, 2008 10:08, redigerad totalt 1 gång.
/Thoughts by F1-Girl
Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?.
Då var de en sovjetisk satelitstat, det var inte politiskt korrekt att syssla med motorsport. Sen sovjetimperiet föll så har satelitstaterna fått större frihet. Nu finns motorsportförare från alla 4 baltstaterna.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

F1-Girl skrev:

Dom dog på det sättet du beskrev :(

Rosberg är fortfarande lite svensk 8)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Du är inte lite modig du som kallar Keke för svensk med bögerfarenheter....
Han var pionjär i en sport som finnarna hade som marginalsport under en tid då finnarna koncentrerade sig på Rally. (Ja, med hygglig framgång. Tror de vann precis allt då...
Precis som de snart kommer dominera F1 och vi har bara sett början.
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

olag skrev:
F1-Girl skrev:

Dom dog på det sättet du beskrev :(

Rosberg är fortfarande lite svensk 8)
Därav halvan. Halvt finne, en liten del svensk och en jävligt liten del tysk. :lol:
/Thoughts by F1-Girl
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

olag skrev:Dagens i-landsproblem. Kimi fick champagne i ögat. Hur löser vi detta?? :D
Han fick en tår i ögat, och passade på att skylla på skumpan.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Den svenska avundsjukan lyser som en 2000 watts lampa i pannan på dig ..
Förövrigt var det ett bra lopp och kul med 2 Finska flaggor i topp ...
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Fick en spionbild på Ferrari teamets senaste investering.

Bild
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

olag skrev:Fick en spionbild på Ferrari teamets senaste investering.

Bild
Ha, ha, ha... nu ska du inte vara elak och strö salt i såret. :wink:
/Thoughts by F1-Girl
Gösta

Inlägg av Gösta »

F1-Girl skrev:.......... jävligt liten del tysk. :lol:
Så pass liten del att han inte pratar Finska, inte Svenska heller. Att de hissar Tyska flaggan och kommer att spela Tysklands nationalhymn närhan vinner, att han väljer att (han pratar tydligen 4-5 språk och inget av dem är varken Finska eller Svenska) prata Tyska när han ombeds att kommentera loppet "in your own language" är bara petitesser. :D

Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Måste säga att även om jag vet orsaken till Kimis jobbiga röst, så kan jag inte låta bli att fnissa lite varje presskonferens. *fniss* Meeeeeean me!
/Thoughts by F1-Girl
Gösta

Inlägg av Gösta »

F1-Girl skrev:Måste säga att även om jag vet orsaken till Kimis jobbiga röst, ...............!

Det vet vi också. Fylla, en knivskada i strupen från barndommen, samt rysk brunkol i bastun under många år.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:
Så pass liten del att han inte pratar Finska, inte Svenska heller. Att de hissar Tyska flaggan och kommer att spela Tysklands nationalhymn närhan vinner, att han väljer att (han pratar tydligen 4-5 språk och inget av dem är varken Finska eller Svenska) prata Tyska när han ombeds att kommentera loppet "in your own language" är bara petitesser. :D
För vem kan lära sig det språket och han kanske tänker på imagen.
Användarens profilbild
F1-Girl

Inlägg av F1-Girl »

Gösta skrev:
Vojne, vojne... jag pratar inte heller finska, fast jag är född där och har en del av mitt hjärta kvar där. Höööööör och häpna! :roll:
/Thoughts by F1-Girl