AUSTRALIENS GP 2008 - ALBERT PARK

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Dom skyller på ECU och försöker få McLaren dömda för sabotage så dom för böta igen = dom försöker tömma McLarens sparkonto :evil:
Gösta

Inlägg av Gösta »

McLaren kan gott dö som stall vad mig beträffar. Så svinaktigt som de bär sig åt har de inget i F1 att göra.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:McLaren kan gott dö som stall vad mig beträffar. Så svinaktigt som de bär sig åt har de inget i F1 att göra.
Hmm det finns fler svinstall i f1...Även förare 8)
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:McLaren kan gott dö som stall vad mig beträffar. Så svinaktigt som de bär sig åt har de inget i F1 att göra.
Va du tar i då ? har du några allvarliga problem i dag? :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Dom problemen har jag haft i 15 år.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:Dom problemen har jag haft i 15 år.
Kanske tid att ta i tu med dom då...Inte bra att springa runt och ha problem :-? Christoffer hjälper dig nog :D
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Jari skrev:Schumacher faktiskt inte längre mäktade med...
Han mäktade med 7 st. Det är 5 fler än Hakinen och 6 fler än Räikönen.
Häkkinen spöade honom fram och baklänges när han var som bäst och hade det inte varit för Mercedes gjutjärnsmotorer som håller för allt utom att köras så hade han vunnit bra många fler. Nu tröttnade han på Rons löften om bot och bättring år ut och år in, liksom Kimi gjorde inför förra säsongen.
Heh, ja tjena
Gösta

Inlägg av Gösta »

Tiresias skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev: Han mäktade med 7 st. Det är 5 fler än Hakinen och 6 fler än Räikönen.
Häkkinen spöade honom fram och baklänges när han var som bäst och hade det inte varit för Mercedes gjutjärnsmotorer som håller för allt utom att köras så hade han vunnit bra många fler. Nu tröttnade han på Rons löften om bot och bättring år ut och år in, liksom Kimi gjorde inför förra säsongen.
Heh, ja tjena
Jari är en stor komiker. :D

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:Dom problemen har jag haft i 15 år.
Varför för 15 år sen vad var det som orsakade det :quest: kan det varit pga. att ditt favorit stall fick pisk då dom kom först på 4 plats då snyft
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Tiresias skrev:
Jari skrev: Häkkinen spöade honom fram och baklänges när han var som bäst och hade det inte varit för Mercedes gjutjärnsmotorer som håller för allt utom att köras så hade han vunnit bra många fler. Nu tröttnade han på Rons löften om bot och bättring år ut och år in, liksom Kimi gjorde inför förra säsongen.
Heh, ja tjena
Jari är en stor komiker. :D
Jag tolkar er brist på argument som ett rungande ja, vi har ett medgivande. Men vilken tur att historiebockerna ändå visar att Skunki trots detta var en hygglig förare, om än inte mot sina medtävlare.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Gösta argumenterade väl även om han retas(?) med sin finska stavning? Visst, skillnaden mellan Schumi i rekord böckerna och på jorden är, allt i egen uppfattning, tämligen stor.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vad finns det att besvara? Maestro har besvarat allt själv.

Med sina 7 (näljäää eller vad det blir på finska) titlar tagna. De är tagna före och efter miikas 2 uppkörda, tagna med kimmi i startfältet, med alonso i strartfältet, till och med Fisichella körde då MAESTRO vann. Nu sitter det en skock bittra och inåtvända Finländare och vill bortförklara historieskrivningen. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Att Mika vann två och en halv i rad i F1, efter att ha förnedrat Schumi hela vägen upp från gokarttiden, för att ersättas av Kimi och Alonso som båda var orsak till att Schumi såg det som bäst att pensionera sig. Detta efter allt vekare intryck är sanningen och Gösta, som den inhumoristiske, bittre och inåtvände person han är, står för humorn...
Medvetet eller omedvetet.
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Hehe, näljää är en nerskrivning till 4. Sejtsimään är ordet du söker. Typ :P
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Att Mika vann två och en halv i rad i F1, efter att ha förnedrat Schumi hela vägen upp från gokarttiden, för att ersättas av Kimi och Alonso som båda var orsak till att Schumi såg det som bäst att pensionera sig. Detta efter allt vekare intryck är sanningen och Gösta, som den inhumoristiske, bittre och inåtvände person han är, står för humorn...
Medvetet eller omedvetet.
Som du ser här så var de aktiva i samma serier / ligor innan F1. I vilken serie var det som förnedringen skedde? Var det när Mika körde Tyska Formel 3? De var den ENDA gemensama aktivitet de hade innan F1 enligt Forza???

Tidigare karriär (Maestro)
1991 World Sports Car, japanska Formel 3000
1989-90 Tyska Formel 3
1988 Tyska Formel König, tyska och europeiska Formel Ford 1600

Tidigare karriär (Mika)
1990 Brittiska, italienska och tyska Formel 3
1989 Brittiska Formel 3
1988 GM Lotus Euroseries, Vauxhall/Lotus Challenge
1987 Finska, svenska och skandinaviska Formel Ford 1600

Nu vet jag inte hur mycket statistik du förmår att tillgodogöra dig. Men läser man deras CV så framgår allting kristallklart. :D

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Du måste förstå Gösta att vi försvarar vår idoler så gott vi kan och så slänger du upp statistik hur ska vi kunna glädja oss då låt oss få behålla våra McLaren idoler med respekt utan att lusa ner dom med tabeller och statistik. :pray: :clap: Mika Häkkinen, Ayrton Senna, Alain Prost, James Hunt, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda Och framförallt Stefan "Lill-Lövis" Johansson och vilka kan stoltsera med en svensk i stallet.
Är det någon som kommer i håg vilket år och var han rullade in över mål linjen med punka eller trasig bil eller vad det nu var och stannade efter mål linjen :quest:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Dom åren Mika vann vm var han bäst. Dom åren skomakaren vann var han bäst..Så är det. Punkt slut :clap:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:Dom åren Mika vann vm var han bäst. Dom åren skomakaren vann var han bäst..Så är det. Punkt slut :clap:
Bra sagt Olag jag är också impad över dom som visar att dom är BÄST!
även om dom inte tillhör Mitt lag/ stall :up: Jag har alltid varit impad av Skomakaren även om jag inte tycker om den yrkes gruppen :D
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:
olag skrev:Dom åren Mika vann vm var han bäst. Dom åren skomakaren vann var han bäst..Så är det. Punkt slut :clap:
Bra sagt Olag jag är också impad över dom som visar att dom är BÄST!
även om dom inte tillhör Mitt lag/ stall :up: Jag har alltid varit impad av Skomakaren även om jag inte tycker om den yrkes gruppen :D
Visst lite har man imponerats av skomakaren men tyvärr är hans skugga för stor så man inte kan se han :-?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ingen säger emot dig där. Utom möjligtvis Jari. :D

Mestro var således bäst i 7 (alla utom Jari vet att det var fler än så) år och mika i 2 år. (Båda åren körde DC upp segrar i rectum på mika) :D

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:

Ingen säger emot dig där. Utom möjligtvis Jari. :D

Mestro var således bäst i 7 (alla utom Jari vet att det var fler än så) år och mika i 2 år. (Båda åren körde DC upp segrar i rectum på mika) :D
Vilka av dom 7 vinnster skomakaren vann fick han INTE uppkörda barri och co :o :quest: 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Inte en enda. :up:

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:Inte en enda. :up:
94 vann han för Senna lämna jorden
2001 barri släpper till
2002 barri släpper till igen.

:roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Skulle gissa att han har fler uppkörda än någon annan vunnit för egen maskin, så du som är mattegeni kan ju räkna ut att det blir några stycken...
Gösta

Inlägg av Gösta »

olag skrev:
2001 barri släpper till

Du verkar ha om möjligt mindre koll än jari.

94 inledde Senna med 2 brutna lopp och körde ihjäl sig i det 3´dje. Maestro inledde året med 4 segrar. Han vann ytterliggare 4 lopp och 2 andraplatser det året. Han körde 2 lopp mindre än hill det året och vann trotts det med 1 poäng.

2001, så hade Maestro 8 segrar medan rubens inte hade någon seger, utan endast 5 andraplatser. Maestro hade 123p, rubens 56p. Det året hade Ralf Schumacher 49 p mot mikas 37. Till och med DC slog mika med hästlängder. :D

2002, hade Maestro 11 segrar. :D och var på podiet i samtliga lopp. Rubens blev inte ens tvåa det året. :D Maestro vann, sen kom ingen, därefter ingen och sen kom rubens. :D

Efter att ha blivit förnedrad av DC och Ralf Schumacher året innan valde mika att lägga svansen mellan benen och göra karriär i DTM, där den gamle räven Frenzen spöade honom. :up:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Förnedrad av DC (?)* säger mig att du nått ett allvarligare steg av åldersdemens. Att du sen dessutom missat flera års gemensam racinghistoria, trots att jag redan avslöjat att den finns understryker bara det jag ville ha sagt. Håll dig till F1's "norra stå", där det enda man behöver kunna är "Heja Massa" eller "heja Fissi" eller "skandal, skandal, domarskandal"...

*(Menar du de två gånger som DC rammade sin teamkamrat?)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:
olag skrev:
2001 barri släpper till

Du verkar ha om möjligt mindre koll än jari.

94 inledde Senna med 2 brutna lopp och körde ihjäl sig i det 3´dje. Maestro inledde året med 4 segrar. Han vann ytterliggare 4 lopp och 2 andraplatser det året. Han körde 2 lopp mindre än hill det året och vann trotts det med 1 poäng.

2001, så hade Maestro 8 segrar medan rubens inte hade någon seger, utan endast 5 andraplatser. Maestro hade 123p, rubens 56p. Det året hade Ralf Schumacher 49 p mot mikas 37. Till och med DC slog mika med hästlängder. :D

2002, hade Maestro 11 segrar. :D och var på podiet i samtliga lopp. Rubens blev inte ens tvåa det året. :D Maestro vann, sen kom ingen, därefter ingen och sen kom rubens. :D

Efter att ha blivit förnedrad av DC och Ralf Schumacher året innan valde mika att lägga svansen mellan benen och göra karriär i DTM, där den gamle räven Frenzen spöade honom. :up:

94 var sennas år det viste alla :-?
2001 att barri inte vann ett enda lopp var för han fick backa för skomakaren.
2002 fick skomakaren böta för han satte barri överst på poliet..
Sen fick FIA förbjuda stallorders :o undra varför???
Gösta

Inlägg av Gösta »

olag skrev:
94 var sennas år det viste alla :-?
2001 att barri inte vann ett enda lopp var för han fick backa för skomakaren.
2002 fick skomakaren böta för han satte barri överst på poliet..
Sen fick FIA förbjuda stallorders :o undra varför???
Senna visste inte att det var hans sista år! Tror inte att han satt sig i bilen om han vetat utgången. Han var stressad, Maestros 2 segrar och hans 2 DNF.

När man backar så blir man 2´a, rubens blev inte ens det. Det är därför hanersattes. Nu kör han honda och drömmer om att någon skall spruta lite champagne på honom igen. :D

Fias stallorderförbud är lika tandlöst som Eccelstone är impotent. :D

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Jag ger upp :wall:

Du har svar på allt som gäller skomakaren. :-?

Tyvärr kan man inte få in något vett i din skalle. Gamla hundar kan man inte lära sitta :D :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

olag skrev:Jag ger upp :wall:

Du har svar på allt som gäller skomakaren. :-?

Tyvärr kan man inte få in något vett i din skalle. Gamla hundar kan man inte lära sitta :D :D

Det är inte jag som har svaren, jag beskriver bara en verklighet så som den ser ut. Senna körde ihjäl sig, mika vann 2 titlar, maestro 7 titlar, 2001 var Ralf Schumacher bättre än mika!! Vad är det du vill ändra på i den historieskrivningen som du anser är fel?????

Så gammal är jag inte. Något nytt skall jag väl lyckas lära mig. :D