Vad i helvete? Är inte kundbilar tillåtna från och med 2008? Varför ändra på det 2 år senare??I den schweiziska tidningen Motorsport Aktuell säger ägaren Dietrich Mateschitz att stallet måste säljas ut eftersom det nya Concorde-avtalet inte kommer att tillåta kundbilar och att det nära samarbete som Toro Rosso har med Red Bull inte kommer att tillåtas.
Toro Rosso
-
Toro Rosso
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Undrar om inte kundbilar ska ses som en anpassning vid en tid när en möjlig utbrytning från FIA var en realitet och kostnadsjagandet var en, mycket viktig, faktor för att få in nytt blod och därmed förstärka inflytandet. FIA har väl fått igenom detta inom innevarande Concorde avtal? Jag tror inte de får alla underskrifter på ett nytt med kundbilar tillåtna.
-
- Mr Forza Motorsport
I princip är jag också emot kundbilar. Men jag har också insett faran med de stora biltillverkarnas uppköp av de gamla "hederliga" stallen. Vad händer om 2-3 biltillverkare tröttnar och tvärt slutar?menthol skrev:Jag är helt mot kundbilar. Varje stall ska bygga sin egna bil! Vad blir det för sport annars?
Jag tror inte att Toro Rosso får några problem med att sälja av sina prylar. Det finns alltid någon indier som vill köpa.
-
Jag är också inne på precis samma linje. Alla dessa fabriksstall och stora företag som köper upp de små stallen får mig att må dåligt. Jag vet inte om jag tycker att stora biltillverkare hör hemma i F1. Motorer kan de få göra, men inte hela bilar!Pastis skrev:I princip är jag också emot kundbilar. Men jag har också insett faran med de stora biltillverkarnas uppköp av de gamla "hederliga" stallen. Vad händer om 2-3 biltillverkare tröttnar och tvärt slutar?menthol skrev:Jag är helt mot kundbilar. Varje stall ska bygga sin egna bil! Vad blir det för sport annars?
Jag tror inte att Toro Rosso får några problem med att sälja av sina prylar. Det finns alltid någon indier som vill köpa.
-
Man kan ju hoppas att dom som köper toro kommer att satsa så vi slipper spyker.midland och liknande företag igen.menthol skrev:Jag är också inne på precis samma linje. Alla dessa fabriksstall och stora företag som köper upp de små stallen får mig att må dåligt. Jag vet inte om jag tycker att stora biltillverkare hör hemma i F1. Motorer kan de få göra, men inte hela bilar!Pastis skrev:I princip är jag också emot kundbilar. Men jag har också insett faran med de stora biltillverkarnas uppköp av de gamla "hederliga" stallen. Vad händer om 2-3 biltillverkare tröttnar och tvärt slutar?menthol skrev:Jag är helt mot kundbilar. Varje stall ska bygga sin egna bil! Vad blir det för sport annars?
FIA = Ferrari International Assistance
-
Var det inte snack för några år sedan om att Eddie Irvine skulle starta ett F1-stall? Det hade utan tvekan varit grymt. F1 behöver fler färgstarka personligheter som folk känner igen, inte fler anonyma multinationella företag.olag skrev:Man kan ju hoppas att dom som köper toro kommer att satsa så vi slipper spyker.midland och liknande företag igen.menthol skrev:Jag är också inne på precis samma linje. Alla dessa fabriksstall och stora företag som köper upp de små stallen får mig att må dåligt. Jag vet inte om jag tycker att stora biltillverkare hör hemma i F1. Motorer kan de få göra, men inte hela bilar!Pastis skrev: I princip är jag också emot kundbilar. Men jag har också insett faran med de stora biltillverkarnas uppköp av de gamla "hederliga" stallen. Vad händer om 2-3 biltillverkare tröttnar och tvärt slutar?
-
Skomakaren hade nog lyckats...Han har namnet och kontakterna. Även kunskaperna.menthol skrev:Var det inte snack för några år sedan om att Eddie Irvine skulle starta ett F1-stall? Det hade utan tvekan varit grymt. F1 behöver fler färgstarka personligheter som folk känner igen, inte fler anonyma multinationella företag.olag skrev:Man kan ju hoppas att dom som köper toro kommer att satsa så vi slipper spyker.midland och liknande företag igen.menthol skrev: Jag är också inne på precis samma linje. Alla dessa fabriksstall och stora företag som köper upp de små stallen får mig att må dåligt. Jag vet inte om jag tycker att stora biltillverkare hör hemma i F1. Motorer kan de få göra, men inte hela bilar!
Kimi har/hade ju ett team i någon motorsport.
-
Det behövs inte att man känner i gen någon bara personen har en jäkligt stor plånbok och ett stort hjärta för F1menthol skrev:
Var det inte snack för några år sedan om att Eddie Irvine skulle starta ett F1-stall? Det hade utan tvekan varit grymt. F1 behöver fler färgstarka personligheter som folk känner igen, inte fler anonyma multinationella företag.
-
Vad väntar du på!!! du har både hjärtat för F1 och du är egen företagare och har stoooor plånbokplatt skrev:Det behövs inte att man känner i gen någon bara personen har en jäkligt stor plånbok och ett stort hjärta för F1menthol skrev:
Var det inte snack för några år sedan om att Eddie Irvine skulle starta ett F1-stall? Det hade utan tvekan varit grymt. F1 behöver fler färgstarka personligheter som folk känner igen, inte fler anonyma multinationella företag.
-
Det kanske hade varit bra för jag börjar få ont i ryggen av att sitta så jäkla snett så att lätta på lädret skulle kanske hjälpaolag skrev:Vad väntar du på!!! du har både hjärtat för F1 och du är egen företagare och har stoooor plånbokplatt skrev:Det behövs inte att man känner i gen någon bara personen har en jäkligt stor plånbok och ett stort hjärta för F1menthol skrev:
-
Re: .
Man kan ju drömma!Redbullgerdigvingar skrev:Varit kul om Skype och Ikea hade kommit in i leken med Volvo+WV
Riktigt Svenskt Stall, RedBull med Biffar i sitt motorhome, volvo med kötbullar!
Eller varför inte Saabutvecklad kaross med kunskaperna från flygplanstillverkningen +GM-utvecklad motor sponsrad av SonyEriksson vackert lilafärgad när ett känt värmländskt kaffe skall gå på export.
Lappskojs och surströmming i hospitality avdelningen.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
Re: .
Du behöver inte förtydliga. Vi Skåningar förstår.olag skrev:Lägg till spiidekaga (spettkaka)Christoffer skrev: Lappskojs och surströmming i hospitality avdelningen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)