Aha, det var det som hände. Trodde aldrig på det där med gul-flaggen.olag skrev:Christoffer skrev:Läste detta på F1-live
" Kovalainen should have had more, but hitting the pit lane speed limiter by mistake coming onto the main straight on the last lap saw Alonso pounce and take the position. "
Då blir man inte bättre en femma. Nu blir det kvartsamtal hos farbror Ron.
... typiskt finnar att göra så!! Han får ändå få 5 av 5
AUSTRALIENS GP 2008 - ALBERT PARK
-
- Inlägg: 68
- Blev medlem: tis feb 05, 2008 18:40
- Ort: Växjö
/Thoughts by F1-Girl
-
- Inlägg: 68
- Blev medlem: tis feb 05, 2008 18:40
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Först var det lollipopgubbens fel. Men att köra mot rött var klantigt. Han fick nog så mycket skrik i hörlurarna och kollade i backspeglarna istället för framåt.Gösta skrev:Vad pysslade Rubens med idag????????
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
Jag fick för mig att den här tråden handalde om senaste F1-loppet?Christoffer skrev:Ser ut som någon förare från 70-talet innan dom fick ordning på bränsletankarna.Gösta skrev:Iceman???
Är du nöjd nu????
Men jag har tydligen fel.
Tänkte mig försöka vara med på forumet igen men det är samma
urspårningar som vanligt.
Väx upp för fan
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det gör det också. Har du inte läst alla kommentarer som varit. Det måste inte vara så linjärt. Lite humor har väl ingen dött av.Zetor skrev:Jag fick för mig att den här tråden handalde om senaste F1-loppet?Christoffer skrev:Ser ut som någon förare från 70-talet innan dom fick ordning på bränsletankarna.Gösta skrev:Iceman???
Är du nöjd nu????
Men jag har tydligen fel.
Tänkte mig försöka vara med på forumet igen men det är samma
urspårningar som vanligt.
Väx upp för fan
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Det var nog en ganska pressad situation han hamna i.Christoffer skrev:Först var det lollipopgubbens fel. Men att köra mot rött var klantigt. Han fick nog så mycket skrik i hörlurarna och kollade i backspeglarna istället för framåt.Gösta skrev:Vad pysslade Rubens med idag????????
Han viste att det var en olycka med tankningen.En poängplats hägra och SC på banan.Och bilen funka ganska bra.Och han är snart inte förare mer utan snart pensionär.
inte konstigt det blev så!
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Lewis behöver lite försprång för att kunna vara med i matchen andra halvan av säsongen. För Kimis del är det business as usual. Det är först efter sista loppet som titeln delas ut till Kimi. (Eller kanske Heikki eller någon annan)
Det är minst sju månader kvar dit. Njut av lite powerslides så länge...
Det är minst sju månader kvar dit. Njut av lite powerslides så länge...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Om LH enligt han själva inte pressa fullt tror jag att HK hade inte kommit om han.Men HK var super het i dag och kanske ändå klarat att köra om.Geer skrev:Det hade varit kul att se om Kovalainen skulle kunna, och om man hade tillåtits, passera Hamilton vid 2:a stoppet. Jag tror det skilde 21 sekunder när det blev SC och Kovalainen hade just satt snabbaste varv.
Jättekul med Willims på pallen.
Tror nog inte att HK skulle vara så dum att riskera något.Han är nog nöjd med sitt lopp och är glad att slippa köra en skitbil i år.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Då var det klart med diskningen.
Classified:
Pos Driver Team
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B)
2. Heidfeld BMW Sauber (B)
3. Rosberg Williams-Toyota (B)
4. Alonso Renault (B)
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B)
6. Nakajima Williams-Toyota (B)
7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B)
8. Raikkonen Ferrari (B)
Classified:
Pos Driver Team
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B)
2. Heidfeld BMW Sauber (B)
3. Rosberg Williams-Toyota (B)
4. Alonso Renault (B)
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B)
6. Nakajima Williams-Toyota (B)
7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B)
8. Raikkonen Ferrari (B)
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Är det någon som har lyckat att betta på dessa resultat.Isåfall är han/hon nog ganska rika nu.Geer skrev:Då var det klart med diskningen.
Classified:
Pos Driver Team
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B)
2. Heidfeld BMW Sauber (B)
3. Rosberg Williams-Toyota (B)
4. Alonso Renault (B)
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B)
6. Nakajima Williams-Toyota (B)
7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B)
8. Raikkonen Ferrari (B)
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Så här sa LH efter loppet:menthol skrev:Kom han inte åt någon "reset-knapp" där som startade om bilen?olag skrev:Kanske tid att McLaren bygger om ratten så dom inte fingrar på den igen.Geer skrev:HK tryckte in fartbegränsningsknappen för depå så att Alonso kunde passera. Kanske lite onödigt.
Gjorde inte LH samma sak i Brasilien?
"I was quite relaxed when I came back on because I knew I had the pace to get back my position, but I was downshifting into Turn 4 and the car just selected neutral. I coasted for some time."
Det betyder väl att han kom åt knappen skulle jag tro.
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Insatserna från motorleverantörerna är blandade:
Mercedes-Benz 2 av 2=100%
Toyota 2 av 4= 50%
BMW 1 av 2= 50%
Renault 1 av 4=25%
Honda 1 av 4= 25%
Ferrari 0 av 6= 0%
Sedan har jag lite frågor om reglementet inför nästa tävling.
1: Om en förare bryter loppet, gäller tvåloppsregeln på motorn och fyraloppsregeln för växellådan?
2: Om man får byta motor och växellåda när man brutit loppet utan bestraffning, gäller det även om man får poäng trots att loppet har brutits som för Räikkönnen och Borduais.
Hur det än är så blir nästa tävling också varm och väldigt fuktig. Det blir tufft för McLaren och Williams som gick i mål med bägge sina bilar, och ett bra revanchtillfälle för Ferrari.
Mercedes-Benz 2 av 2=100%
Toyota 2 av 4= 50%
BMW 1 av 2= 50%
Renault 1 av 4=25%
Honda 1 av 4= 25%
Ferrari 0 av 6= 0%
Sedan har jag lite frågor om reglementet inför nästa tävling.
1: Om en förare bryter loppet, gäller tvåloppsregeln på motorn och fyraloppsregeln för växellådan?
2: Om man får byta motor och växellåda när man brutit loppet utan bestraffning, gäller det även om man får poäng trots att loppet har brutits som för Räikkönnen och Borduais.
Hur det än är så blir nästa tävling också varm och väldigt fuktig. Det blir tufft för McLaren och Williams som gick i mål med bägge sina bilar, och ett bra revanchtillfälle för Ferrari.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Är det någon som förstår varför Ferrari inte tog in Kimi under safetycar? Kändes totalt tokigt redan där. Jag kan liksom inte förstå poängen med att inte göra det? Hade de gjort det - hade han ju haft ett läge trots allt. Att han sen stressade av banan kändes nästan väntat.
Heder åt BMW som verkar ha fått mer fart i bilen än vad jag trodde. Annars måste jag säga att Lewis körde fantastiskt. Var rejält mot honom förra året men han var mycket bättre än någon annan idag. Tror faktiskt han tar VM. Ferrari ligger efter.
Synd om Bourdais. Det hade suttit fint om han hade gått i mål.
Heder åt BMW som verkar ha fått mer fart i bilen än vad jag trodde. Annars måste jag säga att Lewis körde fantastiskt. Var rejält mot honom förra året men han var mycket bättre än någon annan idag. Tror faktiskt han tar VM. Ferrari ligger efter.
Synd om Bourdais. Det hade suttit fint om han hade gått i mål.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Vad jag kan förstå kan en förare som bryter loppet byta både motor och växellåda till nästa tävling. Nu är det ju sagt att det första motorhaveriet för året ska undantas och inte bestraffas med nedflyttning på gridden. Om en förare genomfört 90% av racedistansen verkar det som han klassificeras som att han gått i mål. Eftersom detta är det första haveriet verkar det lugnt.Christoffer skrev:Insatserna från motorleverantörerna är blandade:
Mercedes-Benz 2 av 2=100%
Toyota 2 av 4= 50%
BMW 1 av 2= 50%
Renault 1 av 4=25%
Honda 1 av 4= 25%
Ferrari 0 av 6= 0%
Sedan har jag lite frågor om reglementet inför nästa tävling.
1: Om en förare bryter loppet, gäller tvåloppsregeln på motorn och fyraloppsregeln för växellådan?
2: Om man får byta motor och växellåda när man brutit loppet utan bestraffning, gäller det även om man får poäng trots att loppet har brutits som för Räikkönnen och Borduais.
Hur det än är så blir nästa tävling också varm och väldigt fuktig. Det blir tufft för McLaren och Williams som gick i mål med bägge sina bilar, och ett bra revanchtillfälle för Ferrari.
Jag tror inte att McLaren-Mercedes eller Williams-Toyota kommer att få några som helst problem i Malaysia. Motorerna är ju trots allt byggda för att klara två race. Att nu inte Ferrari lyckas bygga en konkurrenskraftig motor är ju mest synd för dem.
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Du har räknat och gjort läxanChristoffer skrev:Insatserna från motorleverantörerna är blandade:
Mercedes-Benz 2 av 2=100%
Toyota 2 av 4= 50%
BMW 1 av 2= 50%
Renault 1 av 4=25%
Honda 1 av 4= 25%
Ferrari 0 av 6= 0%
Sedan har jag lite frågor om reglementet inför nästa tävling.
1: Om en förare bryter loppet, gäller tvåloppsregeln på motorn och fyraloppsregeln för växellådan?
2: Om man får byta motor och växellåda när man brutit loppet utan bestraffning, gäller det även om man får poäng trots att loppet har brutits som för Räikkönnen och Borduais.
Hur det än är så blir nästa tävling också varm och väldigt fuktig. Det blir tufft för McLaren och Williams som gick i mål med bägge sina bilar, och ett bra revanchtillfälle för Ferrari.
Det var en bra fråga om det blir 10 eller 15 platser som man åker ner. Måste man byta växellåda om man bytar motor?
Jag tror nog att det kommer att bero på vilket team som gör det.
som vanligt i F1 ändras väll reglerna.Olika team olika straff
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skoj lopp!
Jag lyckades hålla mig vaken, inte illa.
Katastroföppning för Ferrari och öppet mål för Ron-packet, inte illa.
Barrichello sover som vanligt i omstarterna och Kova har grym osis. På tal om osis så var det verkligen synd om Bordäs. Han kommer förhoppningsvis få nya chanser.
Jag satt och funderade på Nelson jag med, kan han verkligen vara så dålig?
Jag lyckades hålla mig vaken, inte illa.
Katastroföppning för Ferrari och öppet mål för Ron-packet, inte illa.
Barrichello sover som vanligt i omstarterna och Kova har grym osis. På tal om osis så var det verkligen synd om Bordäs. Han kommer förhoppningsvis få nya chanser.
Jag satt och funderade på Nelson jag med, kan han verkligen vara så dålig?
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Håller med. Förstår inte alls varför Kimi var så het på HK när han i inledningen av loppet tog det lugnt och bidade sin tid bakom Barri. Kan det vara så viktigt att vara hetaste finnen i F1? Kimi var ju ändå tvungen att gå in i depå inom ett par varv. Inte alls likt honom att ta så stora risker med så lite att vinna. Fast å andra sidan har han ju för vana att sätta snabbaste varv på näst sista varvet när han leder med en halvminut...El Scorcho skrev:Är det någon som förstår varför Ferrari inte tog in Kimi under safetycar? Kändes totalt tokigt redan där. Jag kan liksom inte förstå poängen med att inte göra det? Hade de gjort det - hade han ju haft ett läge trots allt. Att han sen stressade av banan kändes nästan väntat.
/Martin
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
En av orsakerna att Kimi ville förbi HK var säker just att han skulle i depå snart. Han ville komma ut före så många som möjligt efter depåbesöket och SC hade ställt till det för honom. Det var som han själv sa "I was a bit too optimistic.".Martin_Granberg skrev:Håller med. Förstår inte alls varför Kimi var så het på HK när han i inledningen av loppet tog det lugnt och bidade sin tid bakom Barri. Kan det vara så viktigt att vara hetaste finnen i F1? Kimi var ju ändå tvungen att gå in i depå inom ett par varv. Inte alls likt honom att ta så stora risker med så lite att vinna. Fast å andra sidan har han ju för vana att sätta snabbaste varv på näst sista varvet när han leder med en halvminut...El Scorcho skrev:Är det någon som förstår varför Ferrari inte tog in Kimi under safetycar? Kändes totalt tokigt redan där. Jag kan liksom inte förstå poängen med att inte göra det? Hade de gjort det - hade han ju haft ett läge trots allt. Att han sen stressade av banan kändes nästan väntat.
/Martin