AUSTRALIENS GP 2008 - ALBERT PARK
-
Skall bli intressant och höra hur Piquet jr förklarar hur det kommer sig att han blir utkvalad av en fjolårsbil som varken har testats eller utvecklats sedan förra året, som dessutom tillhörde dom långsammare då.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Känns som McLaren har greppet just nu. Hoppas men tror ändå inte att BMW räcker till. Ferrari verkar ha svårt för det mjukare däcket? (hur är det med reglerna, måste de köra med både prime o option under rejset i år?) Coulthard o Toyorna är nog mina positiva överaskningar förutom BMW. Toyorna o Williams ser ut att ha tankat ordentligt
Edit: såg just att de måste använda bägge däcksalternativen vid torrt väglag.
Edit 2: Vettel glömde jag nämna som presterade bättre än väntat!
Edit: såg just att de måste använda bägge däcksalternativen vid torrt väglag.
Edit 2: Vettel glömde jag nämna som presterade bättre än väntat!
Senast redigerad av Patrik L den lör mar 15, 2008 05:46, redigerad totalt 3 gånger.
-
Lägg till att dom skruvade i hopa aguri bilarna förra veckan.
Jag tror att säkerhetsvakterna har redan tagit NP till hemlig ort för Flabbe har jagat han i depån sedan han kom in.
Jag gillar detta nya kval.
Det är så mycket spel och strategi nu så man kan inte veta utgången till loppet.
Jag tror att säkerhetsvakterna har redan tagit NP till hemlig ort för Flabbe har jagat han i depån sedan han kom in.
Jag gillar detta nya kval.
Det är så mycket spel och strategi nu så man kan inte veta utgången till loppet.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Japp det måste man..om det inte regnar för då behöver man inte.(tror jag)Patrik L skrev:Känns som McLaren har greppet just nu. Hoppas men tror ändå inte att BMW räcker till. Ferrari verkar ha svårt för det mjukare däcket? (hur är det med reglerna, måste de köra med både prime o option under rejset i år?) Coulthardt o Toyorna är nog mina positiva överaskningar förutom BMW. Toyorna o Williams ser ut att ha tankat ordentligt
-
Roligt kval
Vettel i fjolårbilen var otrolig!
Renault är hopplöst efter.
Ferrari fel på bränslepump... ett annat ord för soppa torsk. Skamset.
Hamilton var stark, det blir nog en lätt seger i morgon.
Kul att BMW hasar toppstallen i hälarna.
Även roligt att se att Williams verkar vara med och slåss om poängplatserna.
Toyota verkar tagit ett stort steg frammåt även om dom har lång väg kvar.
Blir kul att se racet, verkar vara upplagt för bra kamper även om 1:a platsen redan ser ut att vara bokad.
Vettel i fjolårbilen var otrolig!
Renault är hopplöst efter.
Ferrari fel på bränslepump... ett annat ord för soppa torsk. Skamset.
Hamilton var stark, det blir nog en lätt seger i morgon.
Kul att BMW hasar toppstallen i hälarna.
Även roligt att se att Williams verkar vara med och slåss om poängplatserna.
Toyota verkar tagit ett stort steg frammåt även om dom har lång väg kvar.
Blir kul att se racet, verkar vara upplagt för bra kamper även om 1:a platsen redan ser ut att vara bokad.
-
-
Jag tror inte han kan kinesiska eller swahili heller. Att han överhuvud taget överlevt utan att kunna engelska verkar vara en gåta för dig. Men han lyckades bli stallchef i Ferrari trotts bristande kunnskaper i engelska. Visst är det lite märkligt.olag skrev:På itv intervjua dom den nya stallchefen för Ferrari han sa att kimi fick brännsletrycks problem. Han var en väldigt tråkig person och kunde knappt engelska, han fick fråga va flera gånger och reportern fick prata nybörjar engelska för att han skulle förstå frågorna.Pastis skrev:Hmm... vad ska man säga... oväntat men jag avvaktar nog efter loppet för att se hur strategierna varit.
Kimi, jävla skit, kunde du inte vänatat 50 meter innan du slog av motorn? Nåja, får se vad de säger det var för fel.
Jaha nu börjas det, kimi kör sönder en fullt fungerande svindyr bil.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Det jag gillar med att dom tagit bort TC och annat är att nu ser man vilka krafter det är i bilarna. Små uppställ i kurvorna och att det är riktiga bestar som skall tyglas. F1 som det skall vara, lite samma känsla som när man ser filmer från Ronnie Peterssons tid.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Kubicas bredsladd utan för banan var ganska grym.Christoffer skrev:Det jag gillar med att dom tagit bort TC och annat är att nu ser man vilka krafter det är i bilarna. Små uppställ i kurvorna och att det är riktiga bestar som skall tyglas. F1 som det skall vara, lite samma känsla som när man ser filmer från Ronnie Peterssons tid.
Nu förstår jag er som är lite äldre här inne när ni säger att F1 var lite roligare förr att se på.
Jag hoppas TC aldrig kommer tillbaka.
Undrar hur det blir i Monaco. Där blir nog inte många som tar målflagg
-
-
Dagens Melbourne
Svalare idag
Hamnade pa svensexa sa jag orkar inte skriva nagot.
Det man marker av ar att alla helt plotsligt kor pa sladd, skitkul at se. Ingen ar hundraprocentlig, vad som helst kan handa.
Hamnade pa svensexa sa jag orkar inte skriva nagot.
Det man marker av ar att alla helt plotsligt kor pa sladd, skitkul at se. Ingen ar hundraprocentlig, vad som helst kan handa.
-
fantastiskt alla rykten runt Vettel. Men nu har han kört/provkört för BMW, Toro Rosso och Red Bull. Skulle han dessutom få hoppa in åt Ferrari innan året tar slut. http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2516.shtml
Så är han nog den 20 åring med bredaste erfarenheten någonsin av olika F1 bilar.
Så är han nog den 20 åring med bredaste erfarenheten någonsin av olika F1 bilar.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Det ser vilt ut i år när dom kör. Massor med sladd och avåkningar. Det är ng stor risk att det kommer nog smälla rätt rejält i starten imorgon. Kubica, var kvalets hjälte. Vilken insats. Men man får nog vänta till dom kör på Sepang för att få en vettig utvärdering av hur "The pecking order" är.
Kimi får det tufft imorgon, men överlever han bara starten så kan det nog bli en del poäng. Hoppas Kubica tar BMWs första seger imorgon.
Vettel såg bra ut men det är nog lite tack vare Bourdais.
Tyckte lite synd om Piquet Jr som ser ut att få en tuff start på sin F1 karriär. Han körde ju riktigt bra i GP2 mot Lewis för ett par år sedan.
Kimi får det tufft imorgon, men överlever han bara starten så kan det nog bli en del poäng. Hoppas Kubica tar BMWs första seger imorgon.
Vettel såg bra ut men det är nog lite tack vare Bourdais.
Tyckte lite synd om Piquet Jr som ser ut att få en tuff start på sin F1 karriär. Han körde ju riktigt bra i GP2 mot Lewis för ett par år sedan.
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Om det nu smäller och det blir en krasch av typen Australien 2002 eller Spa 1998 och loppet rödflaggas kommer väl ingen få hoppa in i en eventuell reservbil? Tror ni att FIA kan göra ett undantag just i ett sådant fall? Det vore ju lite trist att bara ha halva fältet startande i premiären och synd för de som betalat mycket pengar för att se sin favoritförare köra.Sami skrev:Det ser vilt ut i år när dom kör. Massor med sladd och avåkningar. Det är ng stor risk att det kommer nog smälla rätt rejält i starten imorgon.
-
-
Ja, det är verkligen surt. Startkrascher kommer alltid att inträffa och jag är av den filosofin att om loppet rödflaggas under första varvet ska det vara tillåtet att ta reservbilen, utan bestraffning, som man kunde göra förr i tiden. Idag är det enligt vad jag har kunnat utläsa av reglerna förbjudet att byta bil när loppet startat.Sami skrev:Det var väl en stökig start på loppet i USA för ett par år sedan och loppet fortsatte utan halva fältet. Det är trist när så många är borta direkt bara för att någon förare är klumpig. Den gången var det Montoya om jag minns rätt?
-
Eller vem glömmer USA:s gp 2005.Sami skrev:Det var väl en stökig start på loppet i USA för ett par år sedan och loppet fortsatte utan halva fältet. Det är trist när så många är borta direkt bara för att någon förare är klumpig. Den gången var det Montoya om jag minns rätt?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
Precis! fan det var svårt att hitta en bild på startfältet med 6 bilar.Sami skrev:Nu kan jag inte se din bild men indy 2005 var väl det där miserabla skitloppet där bara ondingarna på bridgestone startade.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
På F1 live stog detta. "Nico Rosberg (Williams), Jarno Trulli (Toyota), Jenson Button (Honda) and Giancarlo Fisichella (India Force) were also reprimanded for ignoring the yellow flags. "
Vad är det för reprimander dom har fått?
Vad är det för reprimander dom har fått?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
På formule1.com fanns svaret.
"Honda’s Jenson Button, Force India’s Giancarlo Fisichella, Williams’ Nico Rosberg and Glock’s Toyota team mate Jarno Trulli were also reprimanded, but not penalised, by the stewards for setting their fastest laps under yellow flags"
"Honda’s Jenson Button, Force India’s Giancarlo Fisichella, Williams’ Nico Rosberg and Glock’s Toyota team mate Jarno Trulli were also reprimanded, but not penalised, by the stewards for setting their fastest laps under yellow flags"
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
Jag vet hur det är. Ser också sur och vresig ut på kort/i verkligheten, även om jag inte är det. Ett socialt handikapp utan dess like.Christoffer skrev:Red Bullförarna verkar trivas att stå i centrum för festligheterna på RedBullpartajet. Särskilt Sebastien Bourdais......NOT.
https://f1.tauzero.se/images/db/f1/2008 ... J6mhxz.jpg
-
-
-
-
-
-
-
Oj Oj Oj vilket lopp.
McLaren utklassa fältet.
Glömde Massa att tanka på sitt första depåstop?Han körde in igen för att tanka!! Ge han ett shella kort så han kan tanka själva
Massa övertyga att han är kungen på att snurra av
Kimi var lite het men var har tillförlitligheten av Ferrari blivit av.Har Brown tagit med den till Honda Honda imponera!Förutom Lolipopmanne.IGEN
Fick NP sparken av flabbe under loppet " this is flabbe speaking.Park yours car on the track and leave the Park.You are fierd"
Hamilton behöver man säga mer.Mest synd är det om HK som gjorde ett perfekt lopp men SC-Bilen sabba tyvärr hans lopp.HK kan bli vm vinnar asspirant
Ferrari
McLaren utklassa fältet.
Glömde Massa att tanka på sitt första depåstop?Han körde in igen för att tanka!! Ge han ett shella kort så han kan tanka själva
Kimi var lite het men var har tillförlitligheten av Ferrari blivit av.Har Brown tagit med den till Honda Honda imponera!Förutom Lolipopmanne.IGEN
Fick NP sparken av flabbe under loppet " this is flabbe speaking.Park yours car on the track and leave the Park.You are fierd"
Hamilton behöver man säga mer.Mest synd är det om HK som gjorde ett perfekt lopp men SC-Bilen sabba tyvärr hans lopp.HK kan bli vm vinnar asspirant
Ferrari
-
-
Håller med precis!olag skrev:Oj Oj Oj vilket lopp.
McLaren utklassa fältet.
Ferrari
Men jag tycker synd om Kubica som fick bryta. Han såg riktigt bedrövad ut. Undrar vad som hände i Trullis Toyota när han plötsligt slängde sig ur under depåstoppet. Såg ut som om det blev väldigt varmt om baken. Glocks körare måste ha komprimerat ryggraden rejält på honom.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
Det är inte bara Teamet som har problem deras kundmotorer gick inte i heller.menthol skrev:Hehe.olag skrev:Ferrari
Underbara tider om man håller på McLaren! Om Ferrari ska fortsätta och lalla runt såhär hela säsongen vet jag inte hur det kommer gå för dem. Var har deras tillförlitlighet tagit vägen?!
-
- Mr Forza Motorsport
-
Du börja mjukna. Hade inte SC bilen stört han hade en fin dubbelseger varit ett faktum.Gösta skrev:UNDERBART att se Heidi och Nico på podiet.
Led lite med Heiki idag, han förtjänade en pallplats trotts att han sålt sin stjäl till djävulen.
Lider mycket med han.Han visa att han är värdig en toppbil idag.Kallare än Icemannen när det hetta till.
-
Ja det sitter väl Ferrarispisar i sex bilar och ingen tog sig i mål.olag skrev:Det är inte bara Teamet som har problem deras kundmotorer gick inte i heller.menthol skrev:Hehe.olag skrev:Ferrari
Underbara tider om man håller på McLaren! Om Ferrari ska fortsätta och lalla runt såhär hela säsongen vet jag inte hur det kommer gå för dem. Var har deras tillförlitlighet tagit vägen?!
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Nu har jag ingen aning vem iceman är, Men Heiki körde helt klanderfritt. Hoppas hansätter sin chokladbruna / bajsbruna teamkollega på plats.olag skrev:Du börja mjukna. Hade inte SC bilen stört han hade en fin dubbelseger varit ett faktum.Gösta skrev:UNDERBART att se Heidi och Nico på podiet.
Led lite med Heiki idag, han förtjänade en pallplats trotts att han sålt sin stjäl till djävulen.
Lider mycket med han.Han visa att han är värdig en toppbil idag.Kallare än Icemannen när det hetta till.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
I hans förar profil står det såhär nu.Christoffer skrev:
Håller med precis!
Men jag tycker synd om Kubica som fick bryta. Han såg riktigt bedrövad ut. Undrar vad som hände i Trullis Toyota när han plötsligt slängde sig ur under depåstoppet. Såg ut som om det blev väldigt varmt om baken. Glocks körare måste ha komprimerat ryggraden rejält på honom.
Längd 1,69 cm efter melbourn 1,62 cm
-
Nej, jag vet. Ingenting gick för dem. Huvudsaken är dock att Ferrari-bilarna gick sönder, allt annat är bara extra grädde på moset.olag skrev:Det är inte bara Teamet som har problem deras kundmotorer gick inte i heller.menthol skrev:Hehe.olag skrev:Ferrari
-
Läste detta på F1-live
" Kovalainen should have had more, but hitting the pit lane speed limiter by mistake coming onto the main straight on the last lap saw Alonso pounce and take the position. "
Då blir man inte bättre en femma. Nu blir det kvartsamtal hos farbror Ron.
" Kovalainen should have had more, but hitting the pit lane speed limiter by mistake coming onto the main straight on the last lap saw Alonso pounce and take the position. "
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Håller med digmenthol skrev:Nej, jag vet. Ingenting gick för dem. Huvudsaken är dock att Ferrari-bilarna gick sönder, allt annat är bara extra grädde på moset.olag skrev:Det är inte bara Teamet som har problem deras kundmotorer gick inte i heller.menthol skrev: Hehe.
-
Gösta skrev:Nu har jag ingen aning vem iceman är, Men Heiki körde helt klanderfritt. Hoppas hansätter sin chokladbruna / bajsbruna teamkollega på plats.olag skrev:Du börja mjukna. Hade inte SC bilen stört han hade en fin dubbelseger varit ett faktum.Gösta skrev:UNDERBART att se Heidi och Nico på podiet.
-
Christoffer skrev:Läste detta på F1-live
... typiskt finnar att göra så!! Han får ändå få 5 av 5
-