AUSTRALIENS GP 2008 - ALBERT PARK

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

AUSTRALIENS GP 2008 - ALBERT PARK

Inlägg av Pastis »

Bild

Loppets officiella namn: 2008 FORMULA 1 ING AUSTRALIAN GRAND PRIX

Banbeskrivning: Albert Park
Banlängd: 5.303 km, antal varv: 58, distans: 307.574 km

Tidschema (Bästa tid från 2007 inom parantes)
Fredag 2008-03-14, CET
Träning 1 00:00-01:30 (F.Alonso - McLaren 1:29.214)
Träning 2 04:00-05:30 (F.Massa - Ferrari 1:27.353)
Lördag 2008-03-15, CET
Träning 3 01:00-02:00 (K.Räikkönen - Ferrari 1:26.064)
Kvalificering 04:00-05:00 (K.Räikkönen - Ferrari 1:26.072)
Söndag 2008-03-16, CET
Lopp 05:30-07:30

Alla 12 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:25:28,770
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:34:27,870
2005: Giancarlo Fisichella - Renault # 1:24:17,336
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:24:15,757
2003: David Coulthard - McLaren # 1:34:42,124
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:36,792
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:38:26,533
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:34:01,987
1999: Eddie Irvine - Ferrari # 1:35:01,659
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:31:45,996
1997: David Coulthard - McLaren # 1:30:28,718
1996: Damon Hill - Williams # 1:32:50,491

Alla 12 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:26,072
2006: Jenson Button - Honda # 1:25,229
2005: Giancarlo Fisichella - Renault # 3:01,460
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:24,408
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:27,173
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:25,843
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:26,892
2000: Mika Häkkinen - McLaren # 1:30,556
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:30,462
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:30,010
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:29,369
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:32,371
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

att man kan få sånt där sug i magen bara av att se en grafik över en bana.. jojo, nu är det inte lång tid kvar minsann.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Närmare bestämt 16 dagar, 9 tim, och 50 minuter.
Väntans tider :lol:
ALF

Baninspektion

Inlägg av ALF »

Var nere i Albert Park igar och akte och promenerade pa den halvan av barnan som var oppen och mest fardigbyggd. Frugan tycker man ar sjuk som far "tuppskinn" av att kora bil och promenera i en park bara for att det kors biltavling dar en gang om aret(ja,ja man ar val inte riktigt redig, men det finns det val det fler orsaker till).

Man fick inte ga i depan utan pa start/malrakan, som ar "publicroad" som vakten sa. Man inser att omkornings mojligheterna ar begransade eftersom banan genomgaende ar sa smal. Man forstar ocksa det har med att banan ar hal pga att det inte laggs nagot gummi pa den under resten av aret. Eter att ha promenerat har sa tycker jag inte att de skulle vara nagra storre problem att ordna en tavling runt stora dammen i Slottskogen i Gbg det skulle nog funka lika bra!

En sak som jag inte kom att tanka pa forren jag hade gatt darifran, var ordningen i depan. Jag trodde att Mclaren skulle ha forsta platen i depan eftersom de blev av med alla sina poang, men de har platserna fore Red bull, Det enda jag kan tanka det beror pa ar att depa garagen i Melbourne ar byggda i fyra eller fem byggnader(annvands som idrottshallar resten av aret) sa att vissa stall hamnar i tva olika byggnader och att det ar darfor som ordningen inte stammer. Nagon som har en annan teori ?

Och till ni som undrar? Ja det skall bli forbannat kul, sitter forresten i hojd med fjarde/femte startruta.

Anders
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Lova att rapportera om vad du ser lajv->( Jag kan inte stava till det ) vi är väldigt intresserade av vad du ser av loppet Framföralt vilken holk McLaren har fått i depån :up:
Ha så kull på Loppet
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Re: Baninspektion

Inlägg av Pastis »

ALF skrev:En sak som jag inte kom att tanka pa forren jag hade gatt darifran, var ordningen i depan. Jag trodde att Mclaren skulle ha forsta platen i depan eftersom de blev av med alla sina poang, men de har platserna fore Red bull, Det enda jag kan tanka det beror pa ar att depa garagen i Melbourne ar byggda i fyra eller fem byggnader(annvands som idrottshallar resten av aret) sa att vissa stall hamnar i tva olika byggnader och att det ar darfor som ordningen inte stammer. Nagon som har en annan teori ?

Och till ni som undrar? Ja det skall bli forbannat kul, sitter forresten i hojd med fjarde/femte startruta.

Anders
Hej och tack för rapporten! Då stämmer det att Bernie Ecclestone varit framme och rört om i grytan eftersom McLaren fått depåruta fem. Tävlar inte stallen på lika villkor eller kan någon förklara för mig varför McLaren ska ha en bättre depåruta än förra årets resultat? Går man efter budjet och andra premisser? :down:
Bild
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Pastis skrev:
ALF skrev:En sak som jag inte kom att tanka pa forren jag hade gatt darifran, var ordningen i depan. Jag trodde att Mclaren skulle ha forsta platen i depan eftersom de blev av med alla sina poang, men de har platserna fore Red bull, Det enda jag kan tanka det beror pa ar att depa garagen i Melbourne ar byggda i fyra eller fem byggnader(annvands som idrottshallar resten av aret) sa att vissa stall hamnar i tva olika byggnader och att det ar darfor som ordningen inte stammer. Nagon som har en annan teori ?

Anders
Hej och tack för rapporten! Då stämmer det att Bernie Ecclestone varit framme och rört om i grytan eftersom McLaren fått depåruta fem. Tävlar inte stallen på lika villkor eller kan någon förklara för mig varför McLaren ska ha en bättre depåruta än förra årets resultat? Går man efter budjet och andra premisser? :down:
McLarens hospitality lounch får väl inte plats annars, och Bernie tycker väl att dom har den bästa maten samt vinerna och vill inte riskera att missa dem.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Tog De Redbulls ( <3 ) Depåruta? -.- Hemskt.. Mclaren borde stå längst ner och ha Tea Party efter loppen med Collin Kolles
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag missunnar inte McLaren en bra depåplats, men tycker det är oroväckande att det finns så många undantag inom Formel 1. Jag trodde i min enfald att det var så enkelt att förra årets placering avgjorde depåplatserna. Men tydligen kan det inte vara så enkelt, utan det blir buisiness även i detta.

Som vanligt är Ecclestone bra på att hitta kryphål och hans förslag på tredje startrutan kommer från det att McLaren skulle slutat två!?! i konstruktörs-VM om de inte fällts för spioneri. Hade hans ideer varit rätt, skulle inte Renault slagit näven i bordet och vägrat McLaren sin plats. Nu verkar kompromissen blivit femte rutan efter Ferrari, BMW, Renault och Williams.

Jag tycker inte om det och är orolig för att det lilla sport som finns kvar inom Formel 1 snart är helt borta! Mitt förtroende för de som styr är nu noll! :cry:
Senast redigerad av Pastis den lör mar 01, 2008 13:26, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ALF skrev:Och till ni som undrar? Ja det skall bli forbannat kul, sitter forresten i hojd med fjarde/femte startruta.

Anders
Har du kameran med dig? En bild på depån med McLarens plats mellan Williams och Red Bull vore kanon att få. Maila den i så fall till redaktionen@forza-motorsport.se så ska jag använda den här och i en krönika.
Bild
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Är depåplatserna redan uppmärkta, 2 veckor före start? För teamen är väl inte på plats redan? :-?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

De ska vara uppmärkta, har hört det från en källa till.
Bild
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Pastis skrev:
ALF skrev:Och till ni som undrar? Ja det skall bli forbannat kul, sitter forresten i hojd med fjarde/femte startruta.

Anders
Har du kameran med dig? En bild på depån med McLarens plats mellan Williams och Red Bull vore kanon att få. Maila den i så fall till redaktionen@forza-motorsport.se så ska jag använda den här och i en krönika.
lite bilder vore inte fel, men lägg ut dem här i forumet!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Pastis skrev:Som vanligt är Ecclestone bra på att hitta kryphål och hans förslag på tredje startrutan kommer från det att McLaren skulle slutat två!?! i konstruktörs-VM om de inte fällts för spioneri. Hade hans ideer varit rätt, skulle inte Renault slagit näven i bordet och vägrat McLaren sin plats. Nu verkar kompromissen blivit femte rutan efter Ferrari, BMW, Renault och Williams.
Om de inte fällts för spioneri skulle de väl slutat ETTA :-? men nu slutade de som 11:a, så då är väl 5:e depåplats en bra kompromiss... NOT! :D
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Bopper skrev:
Pastis skrev:Som vanligt är Ecclestone bra på att hitta kryphål och hans förslag på tredje startrutan kommer från det att McLaren skulle slutat två!?! i konstruktörs-VM om de inte fällts för spioneri. Hade hans ideer varit rätt, skulle inte Renault slagit näven i bordet och vägrat McLaren sin plats. Nu verkar kompromissen blivit femte rutan efter Ferrari, BMW, Renault och Williams.
Om de inte fällts för spioneri skulle de väl slutat ETTA :-? men nu slutade de som 11:a, så då är väl 5:e depåplats en bra kompromiss... NOT! :D
Nej, det blev också av med konstruktörspoäng då Alonso stod kvar i depån och hindrade Hamilton att tanka och gå ut och kvala... Två hade de blivit om de inte blivit fällda i spionaffären.
Bild
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

OK! :oops:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Tack vare ALF (Anders Bengtsson) som är på plats i Melbourne, har vi nu bildbevis på att McLaren får depåplats fem och inte den sista. Läs mer i min krönika och kom gärna med synpunkter här. Som sagt, kanske inte världens grej att uppröra sig över, men jag anser utvecklingen är oroande inom Formel 1 och snart verkar allt sport borta. Man kan numera köpa sig till en bättre plats i depån...

https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... =F1&id=671

Bild

Bild
Bild
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Självklart håller jag med dig Pastis, ska det vara så här kan man lika gärna lotta depåplatserna...

Ettan i konstruktörsmästerskapet brukar väl stå först i depån (närmast infarten) och sista team närmast depåutfarten och dessa bilder
är väl tagna från start/målrakan? I så fall har ju McLaren platsen EFTER Red Bull?

Dessutom verkar McLaren ha 2 garage (2 skyltar) men Red Bull får plats med en Team-skylt mellan Webber och Coulthards namnskylt?
Det talar väl för att Red Bull fått en bättre plats i depån?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hmm, kanske det. Kanske har Red Bull också protesterat?

Du, det sägs att ordningen är omvänd just här. Ferrari ska ha den sista enligt en person på autosport. Då skulle bilden stämma bättre. Vi får väl avvakta ett tag till...
Bild
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Men om man tittar in i Kovalainens garage så är där bara ett garage sidan om.Sen är där en vägg. Där är ingen vägg mellan Webbers och Kovalainens garage.
Ser inte ut som om där är 3 platser då.

Tycker det oxå är tråkigt att F1 inte kan avgöras på banan av förare och team utan i domstolar :down:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Kanske var jag för snabb ut med det här, men när det gått envisa rykten om det här tidigare i år, och sedan ALF (och andra) på plats har bilder som stödjer ryktena, blir man ivrig och vill ut med texten.

Ingen skulle bli gladare än jag ifall jag har fel och McLaren får den plats de ska ha enligt mästerskapet. Avvaktar med spänning fler bekräftelser. :D
Bild
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Före eller efter Red Bull är ointressant. Dom skall väl stå bredvid Force India och ingen annan.
Om pengarna styr så är skandalen ett faktum. Men å andra sidan är väl Malyha rik så han köper sig väl en plats för Force india mellan Ferrari och BMW.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Det gör ont i hjärtat att säga det men.Rätt ska vara rätt.Kommer man sist ska man enligt reglerna starta sist. :roll:

Det blir spännande att se hur vm i år blir.Kanske det blir fler tåkiga domslut som avgör. :down:

Läste F1 tidningen att Ferrari anser att McLaren var en Ferrari i andra färger.Själv ser jag ingen likhet mellan billarna utan tvärt om.

Men ett lika spännande säsongs avslutning hade inte varit fel.
Med annan utgång då :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:Tack vare ALF (Anders Bengtsson) som är på plats i Melbourne, har vi nu bildbevis på att McLaren får depåplats fem och inte den sista. Läs mer i min krönika och kom gärna med synpunkter här. Som sagt, kanske inte världens grej att uppröra sig över, men jag anser utvecklingen är oroande inom Formel 1 och snart verkar allt sport borta. Man kan numera köpa sig till en bättre plats i depån...
Jag kanske är cynisk men jag är inte ett dugg förvånad och överraskad, särskilt inte när det gälller F1. Jag förvätnar mig sådant här i F1, och när McLaren fick sitt straff hade jag redan på känn att det skulle modifieras.

Så jag ser det inte som en oroande utveckling, möjligen oroande men det har varit så här under lång lång tid i F1.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Precis, man bli inte längre förvånad, och det är en skämmande slutsats!

För mig är det extra pressande, eftersom jag till skillnad mot många andra är totalt ointresserad av annan motorsport, och har bara Formel 1 som mitt stora sportintresse, sedan mitten på 70-talet, med några få svackor.

Det känns tungt, att erkänna att sin favorit-"sport", (tja är det sport längre?) håller på och förstöra sig själv. :cry:
Senast redigerad av Pastis den sön mar 02, 2008 16:01, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Pastis skrev:Kanske var jag för snabb ut med det här, men när det gått envisa rykten om det här tidigare i år, och sedan ALF (och andra) på plats har bilder som stödjer ryktena, blir man ivrig och vill ut med texten.

Ingen skulle bli gladare än jag ifall jag har fel och McLaren får den plats de ska ha enligt mästerskapet. Avvaktar med spänning fler bekräftelser. :D
Skulle vara intressant att se fler bilder. McLaren har ju ingen Team-skylt mellan sina båda förares skyltar som de flesta brukar ha och Red Bull verkar ju ha det...
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Den här nyheten tycker inte jag är särskilt märkvärdig och inte ens speciellt ny. Redan för att par veckor sen tillkännagavs det att det skulle bli så här.
McLaren ser jag som seedad i toppskiktet och skall därför inte gärna sättas bakom en massa stall utan de resurserna som krävs för att slåss i den absoluta toppen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Den här nyheten tycker inte jag är särskilt märkvärdig och inte ens speciellt ny. Redan för att par veckor sen tillkännagavs det att det skulle bli så här.
McLaren ser jag som seedad i toppskiktet och skall därför inte gärna sättas bakom en massa stall utan de resurserna som krävs för att slåss i den absoluta toppen.
Så du tycker det är helt ok om Ferrari eller McLaren inte behöver följa de straff de tilldelas för regelbrott, bara för att de är toppstall?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Föga förvånande. Jag tror dock inte att varken Ferrari eller BMW-Sauber t.ex. hade fått färre klapp medhårs av FOM om de hade bestraffats på liknande vis.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jari skrev:Den här nyheten tycker inte jag är särskilt märkvärdig och inte ens speciellt ny. Redan för att par veckor sen tillkännagavs det att det skulle bli så här.
Nyhet? Det har ryktas om det här jättelänge, men någon bekräftelse har dock aldrig jag sett från FIA eller FOM. Vart har du sett det?

Så ett stort stall, ska alltså ha förmåner som de mindre stallen inte ska ha? Har inte toppstallen nog med förmåner och hur tusan ska vi få jämnare och mera spänning om de stora ska smekas medhår? Du skulle nog trivas att leva i ett feodalsamhälle, där de stora förtrycker packet. :down:
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du vet att jag läser finska F1-nyheter? De är både fler och bättre.. :D
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Blir nyheterna bättre för att de meddelas på ett annat språk...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej, nyheter är bäst på finska. :D
Låt mig flika in: i Finland är F1 ganska mycket större än i Sverige. Finland har tre förare med i årets VM. Intresset för finsk F1 är bara lite under melodifestivalen och Lets Dance i Sverige. Därav mängden nyheter...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

För mig personligen är F1-nyheter på engelska bättre än F1-nyheter på kinesiska eftersom min kinesiska inte är vad den kanske borde vara.

Men någonting med epitetet "finska" före är per definition alltid bättre än något utan "finska" före enligt Jari.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du hann göra bort dig...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:Du skulle nog trivas att leva i ett feodalsamhälle, där de stora förtrycker packet. :down:
Men finns det verkligen något som tyder på att Jari skulle klara sig särskilt bra i ett sådant samhälle?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

:D Det börjar bli roligt nu...
Eller: jag är väl rätt stor?
Måste ni vara så himla svenska hela tiden?
Ponera nu att man lottade slutspelet i elitserien och HV71 lottades att möta ett div 2-gäng ifrån upplands väsby?
Det gynnar varken UVäsby eller HV71 och de små stallen tjänar ingenting på att ha McLaren efter sig.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Men gridplaceringarna kommer inte efter utlottning. Eller har jag missat nåt? :o
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Christoffer skrev:Men gridplaceringarna kommer inte efter utlottning. Eller har jag missat nåt? :o
Det är inte griddplaceringarna utan depåplaceringarna det handlar om.

Och nej - varken griddplaceringar eller depåplaceringar lottas ut. Varför Jari yrar om lottning är det ingen som förstår. Depåplaceringar avgörs uppenbarligen till enbart viss del enligt reglementet och till viss del enligt stallens storlek på motorhomes och budget.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag skrev fel :oops:
Hoppas att gridplaceringarna bestämms av kvalresultatet.
Men eftersom nog inte vi är dom enda som noterat att allt inte är som det borde i depån där borta så hoppas jag att vi snart får en officiell förklaring. Spekulationer är roliga men fakta bättre.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jari skrev:Du vet att jag läser finska F1-nyheter? De är både fler och bättre.. :D
Jo, men finska nyheter är inte bättre nyheter än andra och man ska inte lita mer på dem än andra.

Först när man får riktiga pressmeddelanden kan man "lita" på dem och vad jag har sett har aldrig den aktuella frågan bekräftats av McLaren, FOM, FIA eller något annat stall.
Bild
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Jari skrev:Måste ni vara så himla svenska hela tiden?
Majoriteten som skriver i detta forumet är svenska? Texten på http://www.forza-motorsport.se skrivs på svenska
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Christoffer skrev:Jag skrev fel :oops:
Men eftersom nog inte vi är dom enda som noterat att allt inte är som det borde i depån där borta så hoppas jag att vi snart får en officiell förklaring. Spekulationer är roliga men fakta bättre.
Startordning avgörs i kvalen, JA. :D

Ordningen i depån avgörs visst av följande kriterier:

1. Ordningen i föregående års VM.
2. Men stora stall flyttas fram, för de bjuder på bra luncher och har fina motorhem som inte få plats bland packet och på så vis får de även sportsliga fördelar då den kan hålla bättre koll på sin konkurrenter.
Bild
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Varför tar man inte bort regelverket om man ändå kan bortse från den
då kan man ju skita i spionhärvan också och ställa dom på plats 2
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Pastis skrev:
Christoffer skrev:Jag skrev fel :oops:
Startordning avgörs i kvalen, JA. :D

Ordningen i depån avgörs visst av följande kriterier:

1. Ordningen i föregående års VM.
2. Men stora stall flyttas fram, för de bjuder på bra luncher och har fina motorhem som inte få plats bland packet och på så vis får de även sportsliga fördelar då den kan hålla bättre koll på sin konkurrenter.
Herregud jag får visst inte till nånting alls idag. :help:
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pastis skrev:
Jari skrev:Du vet att jag läser finska F1-nyheter? De är både fler och bättre.. :D
Jo, men finska nyheter är inte bättre nyheter än andra och man ska inte lita mer på dem än andra.

Först när man får riktiga pressmeddelanden kan man "lita" på dem och vad jag har sett har aldrig den aktuella frågan bekräftats av McLaren, FOM, FIA eller något annat stall.
Lita på dem är en helt annan femma, men de är fler och bättre och ur finsk synvinkel. Good enough for me, och sen har det hänt att man fått reda på saker tidigare den vägen eftersom de finska skribenterna av naturliga skäl har bättre kontakt med de finska förarna än t.ex Anna Andersson på Aftonbladet.
Skulle vi bara läsa officiella pressmeddelanden skulle vi inte ha mycket att läsa. Är det inte därför exempelvis ett forum är så bra?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Redbullgerdigvingar skrev:
Majoriteten som skriver i detta forumet är svenska? Texten på http://www.forza-motorsport.se skrivs på svenska
Nähä?
Att vara svensk kan betyda mer än "inneha svenskt pass". Det kan vara ett sätt att vara enligt visst stereotypiskt sätt atts e på saker.
Användarens profilbild
PC:

Jari skrev:
Redbullgerdigvingar skrev:
Nähä?
Att vara svensk kan betyda mer än "inneha svenskt pass". Det kan vara ett sätt att vara enligt visst stereotypiskt sätt atts e på saker.
Ungefär som finska mäns uppfattning om att alla svenska män är fjollor t.ex...?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ungefär så...
Användarens profilbild
PC:

Men då kan man väl inte anse att det är typiskt svenskt att ha ett stereotypiskt synsätt, eller...?