..hur dåligt kamera arbete dom utför i dom första loppen och samtidigt säger dom vänta bara tills europa säsongen kommer igång. Va håller dom italienska pappskallarna till kameramännen på med?? Zoomar ju in på hjälmen hela tiden. Hur intressant är det?
Bara att schumi hade överlägset bästa mellantid när han var 6 hundradelar före. Arthur och siffror ska hålla sig borta från varandra.
Annars var ejes kommentar om Jagularen bra. Nåt i stil med att den var årets missfoster bland F1-bilarna.
On 2002-04-13 14:21, FerrariSchumi wrote:
Jag förstår inte. Om det känns live eller?
Nu förstår jag inte vad det är du inte förstår.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
World Feed = Precis som PJ skrev "Den produktion som värdlandet producerar. Mao. det som sänds på TV4 och RTL tex".
Supersignal = Produktionen som Canal Digital visar.
Fortfarande oklarheter?
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
Att RTL enbart kör med world feeden verkar att vara sanning med modifikation. Tycker mig observerat att både DSF och RTL ibland anv. sig av Supersignal sändningen vid vissa tillfällen. Tex. nu på morgonens warmup (RTL) och på fredagens första och andra fria träning (DSF).
De två passen har vi inte sett hur dom ser ut på CD, men grafiken i nedre vänstra härnet är samma. Jag tror inte att det är Bakersville-TV dvs Bernie-vision ändå. Dom kostar ju pengar, så varför skulle dom skänka bort dom sändningarna?
Jag menade inte World feed alls. Jag menade överlag. Kanal 13 är ju worldfeeden och det var lika på alla kanaler. Dåligt kamera arbete. Man zoomar inte in på det viset. Det är ju inte hjälmen man vill se utan hur dom kör, var dom ligger på banan och i förhållande till dom andra.
Om du menar Kiosk 13 BlackhawkMTV så är det inte World Feed'en.
F'låt menar så klart kanal 14 som är World feed. I vilket fall som helst, det är det sämsta en kameraman kan göra. Zooma in på hjälmarna när dom kör och inte visa bilen på banan. Det är ju det som är intressant.
worldfeeden sänds inte på canaldigital överhuvudtaget.
Digitaltv har supersignal, bernievision eller vad man nu vill kalla den.
Fyran, rtl, rai, dr m.fl. har worldfeed.
"Worldfeeden" produceras lokalt av det lokala TV-bolaget och med olika, lokala, producenter. Det digitala "Bernievision" produceras av "Bakersville"(finns en bra artikel om det någonstans hos grandprix.com), med samma människor i varje lopp. De två har ingenting med varandra att göra, utom att "worldfeeden" möjligen får lite kamerabilder ifrån främst ombordkamerorna. När man är på ett lopp kan man ju t.ex. se hur de olika bolagen står uppe i varsin kran alldeles bredvid varandra och även på andra platser står alldeles bredvid varandra, så ibland blir naturligtvis bildvinklarna lika. De borde ju iallafall kunna dela kran tycker man...
Förresten är det ju inte så svårt att kolla, det är ju bara att slå om till fyran några ggr under loppet så ser man att det inte är samma sändning. Iallafall inte på min TV.