Coulthard slut
-
- Moderator
Han har inte ens en ursäkt till varför han kvalade sämre än Räkan. Coulthard gör sin sista säsong i McLaren. Om man skulle likna Coulthard vid ett IT-företag ligger Framfab nära tillhands. Hans aktie sjunker just nu snabbare än en sten på förarbörsen. Vem vill han honom efter den här säsongen när Räkan är klar med honom?
Tärnström
Tärnström
-
-
- Moderator
Svårt att se vem som skulle vilja satsa på honom. Jaguar har De la Rosa till nästa säsong. Gissar att de vill göra sig av med Irvine men vem tar de i stället? Tror att Button ligger bra till. Jaguar kan nog ge Button en rejäl löneförhöjning samtidigt som man ändå spar in lite deg på Irvine. En britt i ett brittiskt stall - det lockar.
Möjligen kan jag tänka mig att Coulthard kan ta en plats hos Jordan om Sato fortsätter snurra bort sig. Det är nog det bästa DC kan hoppas på.
Toyota lägger nog hellre fliset på någon yngre förmåga. De har Salo och McNish att välja på för att behålla erfarenhet och rutin. De behöver inte två föredettingar nästa säsong.
Konkurrensen om bra sitsar är ju hård. Webber och Alonso klappar ju på dörren till bland annat Renault.
Coulthard passar liksom inte in i det här pusslet. Tippar på att han lägger av helt och hållet efter den här säsongen.
Tärnström
Möjligen kan jag tänka mig att Coulthard kan ta en plats hos Jordan om Sato fortsätter snurra bort sig. Det är nog det bästa DC kan hoppas på.
Toyota lägger nog hellre fliset på någon yngre förmåga. De har Salo och McNish att välja på för att behålla erfarenhet och rutin. De behöver inte två föredettingar nästa säsong.
Konkurrensen om bra sitsar är ju hård. Webber och Alonso klappar ju på dörren till bland annat Renault.
Coulthard passar liksom inte in i det här pusslet. Tippar på att han lägger av helt och hållet efter den här säsongen.
Tärnström
-
Nja nu tror jag att DC har några lopp på sig att visa att han hör hemma i F1. Button må vara på väg till Jaguar, men om säsongen fortsätter som nu så lär Button plocka 20-30p medans Trulli kanske inte tar mer än 0- 10p Och varför ska man då fortsätta med Trulli om han bara är någon tusendel snabbare i kvalet men kommer aldrig i mål? Kanske får Jaguar Trulli istället? DC borde ju åtminstone vara bättre än Irvan och PDL så nog kan han få den andra sitsen, eller åtminstone en hos arrows?
-
-
- Moderator
Ozi, du yrar. Button mer poäng än Trulli? Aldrig i min låda att så sker.
DC bättre än Irvine? Hade du frågat före den här säsongen hade jag svarat ett obetingat ja men som det har sett ut i år, ja då vete fan. Grejen är ju att som helgen har sett ut i Imola med vanskliga väderförhållanden, få tillfällen att hitta bra torrväderssetup, då är det ju den rutinerade föraren som borde ha övertaget, inte ungtuppen.
Frågan är också om inte DC lider av att Häkkinen inte är kvar i stallet. Eftersom DC aldrig har åtnjutit stallets fulla förtroende kanske man har svårare att komma tillrätta med bilen. Det finns inte tillräcklgit bra input till teknikerna. Räkan är för oerfaren och man litar inte på DC. En spekulation...
Tärnström
DC bättre än Irvine? Hade du frågat före den här säsongen hade jag svarat ett obetingat ja men som det har sett ut i år, ja då vete fan. Grejen är ju att som helgen har sett ut i Imola med vanskliga väderförhållanden, få tillfällen att hitta bra torrväderssetup, då är det ju den rutinerade föraren som borde ha övertaget, inte ungtuppen.
Frågan är också om inte DC lider av att Häkkinen inte är kvar i stallet. Eftersom DC aldrig har åtnjutit stallets fulla förtroende kanske man har svårare att komma tillrätta med bilen. Det finns inte tillräcklgit bra input till teknikerna. Räkan är för oerfaren och man litar inte på DC. En spekulation...
Tärnström
-
-
-
-
Coulthard lägger av när han slutar köra för McLaren. Lägger han av inför nästa säsong är det för att Häkkinen kommer tillbaka. Annars tror jag han stannar.
Button stannar kvar hos Renault men vem som får den andra sitsen vet jag inte. Även Salo stannar kvar hos sitt stall, Toyota.
...så ni kan sluta spekulera nu.
Button stannar kvar hos Renault men vem som får den andra sitsen vet jag inte. Även Salo stannar kvar hos sitt stall, Toyota.
...så ni kan sluta spekulera nu.
-
-
-
-
-
-
- Moderator
DC utnyttjade alla 12 varven så nog fan hade han tid att hitta rätt inställningar. Om man går igenom alla sessioner, loppen inkluderade, finner man att DC har tagit rejält med stryk.
Australien 4-3 i DC:s favör
Malaysia 5-1 i Räkans favör
Brasilien 5-2 i DC:s favör
San Marino 3-3
Räkan har dessutom snabbaste varv av de två i samtliga lopp.
Tärnström
Australien 4-3 i DC:s favör
Malaysia 5-1 i Räkans favör
Brasilien 5-2 i DC:s favör
San Marino 3-3
Räkan har dessutom snabbaste varv av de två i samtliga lopp.
Tärnström
-
-
-
-
-
-
-
- Moderator
-