Kunde de inte låtit Heikki sätta snabbaste tid i sin McLaren-debut? Men visst ja, personalpolitik är inte Rons starka sida...1 P. de la Rosa McLaren 01:19.655
2 H. Kovalainen McLaren 01:20.599
Kovalainens debut för McLaren
-
Kovalainens debut för McLaren
"I can handle pressure" - Lewis Hamilton före Brasiliens GP
-
- Varnad
DelarÅsa gör inget annat än testar och Heikki gjorde bara en installationsdag. Förmodligen skall de justera ratt, pedaler och stol först i morgon. Schyssta däck och halvtomma tankar kommer först nästa månad...
Vad är förresten vitsen med att vara snabbast på ett test där man förmodligen har helt olika körprogram inom teamet?
Vad är förresten vitsen med att vara snabbast på ett test där man förmodligen har helt olika körprogram inom teamet?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Kunde ju ha varit skönt för Heikki med rubriker som "Kovalainen snabbast på banan i sin McLaren-debut". Ren personalpolitik alltså, som Ferrari och många andra team är bättre på.Jari skrev:Vad är förresten vitsen med att vara snabbast på ett test där man förmodligen har helt olika körprogram inom teamet?
-
- Varnad
Hans McLarendebut går av stapeln i Melbourne den 16/3 och vad som görs innan dess är helt ovidkommande. Så länge det inte är gemensamma träningar, som kan ge lite föraning om vad som komma skall.
Installationsträningar och tiderna där ger sällan eller aldrig rubriker annat än att "nu är han igång"...
Installationsträningar och tiderna där ger sällan eller aldrig rubriker annat än att "nu är han igång"...
-
Skulle McLaren, eller något annat stall för den delen, låta en ordinarie förare köra ett snabbt testvarv i början av vintertesterna enbart för att boosta förarens självförtroende är det ett allvarligt fel hos både stallet och föraren ifråga.
Heikki behöver inte sådana artificerade upplägg för att vara säker på vad han kan och inte kan. Heikki vet att han är snabb och behöver inte ett testvarv i Januari och en tidningsrubrik för att få det bekräftat.
Heikki behöver inte sådana artificerade upplägg för att vara säker på vad han kan och inte kan. Heikki vet att han är snabb och behöver inte ett testvarv i Januari och en tidningsrubrik för att få det bekräftat.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Men eftersom tiderna publiceras är det inte så konstigt att frågeställningen skapas.LuckyStrike1 skrev:Skulle McLaren, eller något annat stall för den delen, låta en ordinarie förare köra ett snabbt testvarv i början av vintertesterna enbart för att boosta förarens självförtroende är det ett allvarligt fel hos både stallet och föraren ifråga.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Tyckte jag det var konstigt att frågeställningen skapades då?Christoffer skrev:Men eftersom tiderna publiceras är det inte så konstigt att frågeställningen skapas.LuckyStrike1 skrev:Skulle McLaren, eller något annat stall för den delen, låta en ordinarie förare köra ett snabbt testvarv i början av vintertesterna enbart för att boosta förarens självförtroende är det ett allvarligt fel hos både stallet och föraren ifråga.
-
Nej förlåt att jag citerade dig.LuckyStrike1 skrev:Tyckte jag det var konstigt att frågeställningen skapades då?Christoffer skrev:Men eftersom tiderna publiceras är det inte så konstigt att frågeställningen skapas.LuckyStrike1 skrev:Skulle McLaren, eller något annat stall för den delen, låta en ordinarie förare köra ett snabbt testvarv i början av vintertesterna enbart för att boosta förarens självförtroende är det ett allvarligt fel hos både stallet och föraren ifråga.
Det var Jari som gick väldigt hårt åt en ny forummedlems ärliga fråga. Sorry ditt inlägg var det sista.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
Nej det var inte det jag menade.
Men jag vet hur det känns när man är ny på det här forumet.
Känslan av att äntligen hitta ett ställe där man kan diskutera det bästa som finns med andra som är kunniga och intresserade. Det är bra när svaren är initierade och kunniga som dom ofta är, men det finns tyvärr ofta en ganska hård ton som gör att man kan bli lite stött. Lite onödigt tycker jag bara. Jag vet att du tycker att jag är stingslig om sånt här, men det är skillnad om man har varit här dagligen i flera år och om man är ny. Äkta F1 entusiaster växer inte på träd.
Men jag vet hur det känns när man är ny på det här forumet.
Känslan av att äntligen hitta ett ställe där man kan diskutera det bästa som finns med andra som är kunniga och intresserade. Det är bra när svaren är initierade och kunniga som dom ofta är, men det finns tyvärr ofta en ganska hård ton som gör att man kan bli lite stött. Lite onödigt tycker jag bara. Jag vet att du tycker att jag är stingslig om sånt här, men det är skillnad om man har varit här dagligen i flera år och om man är ny. Äkta F1 entusiaster växer inte på träd.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Nej, det bästa verkar vara att bara hålla med och inte skriva sin åsikt i en fråga där man tycker att en annan har en avvikande och enligt eget tycke felaktig åsikt.
Det är dock inte så jag fungerar och det är sällan så intressanta diskussioner fungerar heller enligt min mening.
Om man uttrycker en åsikt i ett forum för diskussioner, ska man vara beredd på att andra kommer att ha andra åsikter. Så länge det inte går ner på personlig nivå med personangrepp ser jag inte problemet.
Och jag hoppas att jag inte uppfattas diskutera på en sådan nivå där personliga påhopp och diskussioner mer om personen bakom åsikten än själva åsikten diskuteras.
Jag har nämligen själv mina skrivna åsikter besvarade av personer som hellre diskuterar mig som person, än min åsikt. Om det är det enda man har att komma med, bör man däremot avhålla sig från att ta diskussionen, det är min högst personliga mening.
Det är dock inte så jag fungerar och det är sällan så intressanta diskussioner fungerar heller enligt min mening.
Om man uttrycker en åsikt i ett forum för diskussioner, ska man vara beredd på att andra kommer att ha andra åsikter. Så länge det inte går ner på personlig nivå med personangrepp ser jag inte problemet.
Och jag hoppas att jag inte uppfattas diskutera på en sådan nivå där personliga påhopp och diskussioner mer om personen bakom åsikten än själva åsikten diskuteras.
Jag har nämligen själv mina skrivna åsikter besvarade av personer som hellre diskuterar mig som person, än min åsikt. Om det är det enda man har att komma med, bör man däremot avhålla sig från att ta diskussionen, det är min högst personliga mening.
-
Så du tycker inte att tonen är lite onödigt hård ibland utan orsak?
Blomman beklagade sig också i ett annat ämne om detta.
En racingintresserad polare till mig undrade om jag var ute på något F1-forum och jag sa Forza. Då sa han "Det är ju det där dom bråkar med varandra hela tiden!"
Men jag har förstått att det var värre förr i tiden.
En racingintresserad polare till mig undrade om jag var ute på något F1-forum och jag sa Forza. Då sa han "Det är ju det där dom bråkar med varandra hela tiden!"
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Jag fattar också att testtiderna inte visar vilken förare som är snabbast. Däremot håller jag inte alls med Jari om att "vad som görs innan [16 mars] är helt ovidkommande". Själv tycker jag att F1 är intressant att följa inte bara under GP-helgerna, men jag har full respekt för att alla inte är lika intresserade som jag.
Eftersom McLaren förlorade förar-VM förra året pga usel personalpolitik vad gäller förarna, så tänkte jag att det kunde vara intressant att starta en diskusion om det. Dessutom var Heikki usel i början av förra säsongen så jag tycker att det vore logiskt om McLaren arbetade aktivt med att höja hans självförtroende inför den här säsongsstarten. Inte nödvändigtvis genom att låta honom köra med en lätt bil första testdagen men någon gång (han var långsammast andra testdagen också).
För övrigt har jag redan märkt att det är en ganska trist ton i det här forumet.
Eftersom McLaren förlorade förar-VM förra året pga usel personalpolitik vad gäller förarna, så tänkte jag att det kunde vara intressant att starta en diskusion om det. Dessutom var Heikki usel i början av förra säsongen så jag tycker att det vore logiskt om McLaren arbetade aktivt med att höja hans självförtroende inför den här säsongsstarten. Inte nödvändigtvis genom att låta honom köra med en lätt bil första testdagen men någon gång (han var långsammast andra testdagen också).
För övrigt har jag redan märkt att det är en ganska trist ton i det här forumet.
-
Jo, tonen har varit under all kritik här på det här forumet, en kritik jag är den första att ge.Christoffer skrev:Så du tycker inte att tonen är lite onödigt hård ibland utan orsak?
Men jag håller inte med om att det är en hård ton bara för att man skriver ett inlägg med en annan åsikt, argumenterar för den och förklarar varför man ser det på det sätt man gör utan att gå till personlig attack.
Du har om jag uppfattat det rätt tyckt några gånger att jag har varit hård, när jag antingen har påpekat något som har varit fel eller bara uttryckt en avvikande åsikt i något ämne.
Det måste ju få finnas på ett forum.
-
Det är ingen som har sagt att det var fel att starta en tråd i ämnet.Elvis skrev:Jag fattar också att testtiderna inte visar vilken förare som är snabbast. Däremot håller jag inte alls med Jari om att "vad som görs innan [16 mars] är helt ovidkommande". Själv tycker jag att F1 är intressant att följa inte bara under GP-helgerna, men jag har full respekt för att alla inte är lika intresserade som jag.
Jari och jag har bara haft samma åsikt (vilket i sig är fantastiskt) om att det är fullkomligt vanvettigt och korkat av ett F1-stall (mina överdrivna ord) om de skulle låta en förare sätta en snabb testtid för att den förare bara ska känna sig bra och få positiva rubriker.
Det tyder enligt mig på både ett dåligt testförfarande av stallet, och att föraren inte har det självförtroende som krävs på den här nivån.
Alla förare vill givetvis alltid ha snabbaste tiden. Men att medvetet låta en förare sätta snabbaste tid på ett tidigt vintertest av inget annat skäl än att han ska ha bästa tiden är nog inte det bästa sättet att genomföra viktiga tester på.
Var detta en för hård ton?
-
Självklart skall man diskutera om man har olika uppfattningar om saker. Det är både roligt och intressant+ det är då jag lär mig något nytt. Men alltför ofta blir den som skriver idiotförklarad. Inte ordagrant, men antytt.LuckyStrike1 skrev:Jo, tonen har varit under all kritik här på det här forumet, en kritik jag är den första att ge.Christoffer skrev:Så du tycker inte att tonen är lite onödigt hård ibland utan orsak?
Men jag håller inte med om att det är en hård ton bara för att man skriver ett inlägg med en annan åsikt, argumenterar för den och förklarar varför man ser det på det sätt man gör utan att gå till personlig attack.
Du har om jag uppfattat det rätt tyckt några gånger att jag har varit hård, när jag antingen har påpekat något som har varit fel eller bara uttryckt en avvikande åsikt i något ämne.
Det måste ju få finnas på ett forum.
Nu var det inte värre på den här topicen som i någon annan, men jag har noterat att det inte är så många "nybörjare" som stannar kvar och diskuterar på forumet.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Tja rubriker ger det väl. Se på Schumachers test bara.LuckyStrike1 skrev:Det är ingen som har sagt att det var fel att starta en tråd i ämnet.Elvis skrev:Jag fattar också att testtiderna inte visar vilken förare som är snabbast. Däremot håller jag inte alls med Jari om att "vad som görs innan [16 mars] är helt ovidkommande". Själv tycker jag att F1 är intressant att följa inte bara under GP-helgerna, men jag har full respekt för att alla inte är lika intresserade som jag.
Jari och jag har bara haft samma åsikt (vilket i sig är fantastiskt) om att det är fullkomligt vanvettigt och korkat av ett F1-stall (mina överdrivna ord) om de skulle låta en förare sätta en snabb testtid för att den förare bara ska känna sig bra och få positiva rubriker.
Det tyder enligt mig på både ett dåligt testförfarande av stallet, och att föraren inte har det självförtroende som krävs på den här nivån.
Alla förare vill givetvis alltid ha snabbaste tiden. Men att medvetet låta en förare sätta snabbaste tid på ett tidigt vintertest av inget annat skäl än att han ska ha bästa tiden är nog inte det bästa sättet att genomföra viktiga tester på.
Var detta en för hård ton?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
Schumachers test är ett bra exempel. Jag är övertygad om att Ferrari ville ge honom en bra tid för att ge honom positiva rubriker, och jag är säker på att Schumi värdesätter att stärka sitt varumärke genom att "fortfarande vara snabbast". Även om "alla" vet att testtider inte betyder något.
-
Elvis skrev:Schumachers test är ett bra exempel. Jag är övertygad om att Ferrari ville ge honom en bra tid för att ge honom positiva rubriker, och jag är säker på att Schumi värdesätter att stärka sitt varumärke genom att "fortfarande vara snabbast". Även om "alla" vet att testtider inte betyder något.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Nu är det ju en viss skillnad på Schumacher och Kovalainen också - Kovalainen är en ordinarie förare, medan Schumacher testade under en tid då det är lite nyhetstorka och mycket inte händer och testerna för nästa år inte kommit igång på allvar.
Schumachers test ser jag som ett rent PR-stunt.
Testerna nu är mer seriösa, och där finns det ingen som helst anledning att låta Heikki sätta en snabb tid bara för att få sätta en snabb tid och må bra. Nu är det viktiga tester.
Schumachers test ser jag som ett rent PR-stunt.
Testerna nu är mer seriösa, och där finns det ingen som helst anledning att låta Heikki sätta en snabb tid bara för att få sätta en snabb tid och må bra. Nu är det viktiga tester.
-
-
Håller med dig.Själv fick jag ta till mig utrycket som den svenska skidåkaren sa till tv (minns inte vad han heter) Det är bara att bryta ihopa och sedan komma igen!!! Tonen kan vara hård här inne men innerst inne är skribenterna mjukaChristoffer skrev:quote]
Självklart skall man diskutera om man har olika uppfattningar om saker. Det är både roligt och intressant+ det är då jag lär mig något nytt. Men alltför ofta blir den som skriver idiotförklarad. Inte ordagrant, men antytt.
Nu var det inte värre på den här topicen som i någon annan, men jag har noterat att det inte är så många "nybörjare" som stannar kvar och diskuterar på forumet.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Med sådana här kategoriska uttalanden så får man räkna med att få sina fiskar varma från de som är av annan åsikt.platt skrev:Kovalainen är i mina ögon en medelmåtta han kommer inte att göra mycket vässen om sig enligt min åsikt, den som lever får se!
Som sagt... man ska nog inte snyfta så mycket över den rådande andan på forumet, den är långt bättre än vad den tidigare varit.
Till syvene och sist, det är bara ord som skrivs, de skadar inte någon som inte själv vill bli påverkad...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Jag tror om man vett medsig att vara lite för känslig , så ger man sig inte in i några stör och hårda fajter med tangent bordet.
Om det skulle vara så att man är lite känslig och ändå vilja vara med och munhuggas så kan man kanske tala om att man är en son som tar åt sig av elakheter som är riktade personligt.
Man får vara lite på hittig för att lösa visa saker, såsom jag har gjort "kritiserat en finsk F1 förare" ska bli skoj att se vad för skit man kan få för det!
Om det skulle vara så att man är lite känslig och ändå vilja vara med och munhuggas så kan man kanske tala om att man är en son som tar åt sig av elakheter som är riktade personligt.
Man får vara lite på hittig för att lösa visa saker, såsom jag har gjort "kritiserat en finsk F1 förare" ska bli skoj att se vad för skit man kan få för det!
-
Trode att du var ett McLaren fanplatt skrev:Kovalainen är i mina ögon en medelmåtta han kommer inte att göra mycket vässen om sig enligt min åsikt, den som lever får se!
Angående andan på forumet trivs man inte att bli huggen i ryggen lite då och då så går det bra att diskutera på ett mjuk sex forum det är upp till var och en!
Jag tror att han kommer att bli bättre hjälpryttare än massa är till kimi.
Sen är han finne och sedan har han oxå en vm seger i meritpåsen om ett par år.
-
Vist är jag en McLaren fan! Men för den delen kan man inte tycka alla som kör för detta fina stall är begåvade F1 förare, visst kommer han att göra sitt jobb men jag tror inte att han kommer att stå på någon pall om det skulle vara så att han hamnar där är det pga. att det har regnat och att toppförarna har brutit pga. fel eller avåkning.
Den som lever får se som jag sa innan!
-
Klart man måste gilla alla i stalletplatt skrev:Vist är jag en McLaren fan! Men för den delen kan man inte tycka alla som kör för detta fina stall är begåvade F1 förare, visst kommer han att göra sitt jobb men jag tror inte att han kommer att stå på någon pall om det skulle vara så att han hamnar där är det pga. att det har regnat och att toppförarna har brutit pga. fel eller avåkning.
Som du sa den som lever får se...
-
- Varnad
Jag vill härmed genast dementera att det skulle vara en särskilt hård ton på forza just nu. Jag reagerar inte ens på Heikkibashing (kors i taket). Sen kan det ju bero på att platt är en "filur med ett syfte" just med den kommentaren, vilket var ganska lätt genomskådat.
Det skiljer Forza ifrån många andra forum. Man läser folk lika mycket som man läser text...
Det skiljer Forza ifrån många andra forum. Man läser folk lika mycket som man läser text...
-
Hur ska jag tolka det här, precis som jag skulle ha en baktanke med mina små inläggJari skrev:Jag vill härmed genast dementera att det skulle vara en särskilt hård ton på forza just nu. Jag reagerar inte ens på Heikkibashing (kors i taket). Sen kan det ju bero på att platt är en "filur med ett syfte" just med den kommentaren, vilket var ganska lätt genomskådat.
-
Hehe mjuksexforum!platt skrev:Kovalainen är i mina ögon en medelmåtta han kommer inte att göra mycket vässen om sig enligt min åsikt, den som lever får se!
Angående andan på forumet trivs man inte att bli huggen i ryggen lite då och då så går det bra att diskutera på ett mjuk sex forum det är upp till var och en!
Har du tips på något bra?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Vänta en stund jag kanske hittar några i mina FavoriterChristoffer skrev:Hehe mjuksexforum!platt skrev:Kovalainen är i mina ögon en medelmåtta han kommer inte att göra mycket vässen om sig enligt min åsikt, den som lever får se!
Har du tips på något bra?
-
-
-
-
Re: :)
Fråga 1: JaMartin Sohlberg skrev:Blev du besviken nu då ?Redbullgerdigvingar skrev:Jag som trodde du hade slutat att skriva på detta forumet.. ack och ve jag hade fel ^^
Vad har jag någonsin gjort mot dig ?
Fråga 2: Inget
Min fråga: Har jag gjort något mot dig då ?
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
Re: :)
Undrade mest varför du vart så besviken...Redbullgerdigvingar skrev:Fråga 1: JaMartin Sohlberg skrev:Blev du besviken nu då ?Redbullgerdigvingar skrev:Jag som trodde du hade slutat att skriva på detta forumet.. ack och ve jag hade fel ^^
Vad har jag någonsin gjort mot dig ?
Fråga 2: Inget
Min fråga: Har jag gjort något mot dig då ?
Varför du tror dig vara förmer än jag..
-
Jag tycker att Lucky strike uttryckte det ganska bra här. Tråkiga personliga påhopp kan väl lämnas i ett PM, så kan den som blir påhoppad lämna det vidare till Pastis utan att alla andra behöver ta del i tjafset.LuckyStrike1 skrev:Nej, det bästa verkar vara att bara hålla med och inte skriva sin åsikt i en fråga där man tycker att en annan har en avvikande och enligt eget tycke felaktig åsikt.
I.Kilmister
I.Kilmister