Hej
Ska ner till rivieran på semester och det passar ju helt suveränt att det är F1 i monaco just den helgen Någon som varit där och som kan tipsa om bra och prisvärda platser och gärna varna för riktigt usla sådana?
Är det svårt att ta sig in till monaco från nice under tävningshelgen med tåg?
Allt av intresse tas vänligen emot
/Andreas
F1 på plats i Monaco
-
Monaco
Jag gjorde samma kombination förra året. Eftersom jag var där med några icke-intresserade (finns dem?) så köpte jag biljett på plats på torsdagen. Betalade 70 Euro för en biljett till fria träningen o satt då precis vid banan i kurvan efter chikanen efter tunneln. Såg inte så stor del av banan men jäkligt kul att sitta så nära. Till söndagen fanns det endast biljetter till området nedanför slottet, inga läktarplatser. De kostade 70 Euro också men det var nästan helt sanslöst, fick klättra uppför en klippa för att hitta en plats att klämma ner mig jämte andra o nästan gräva en grop i jord o pinnar för att sitta någorlunda. Jag var där rätt tidigt, vid 8 halv nio tror jag eller nåt men där var redan fullt med folk.
Jag åkte tåg från Golfe de Juan, en liten ort precis intill Cannes. Funkade bra men hur mycket folk som helst. Mitt tips är att köpa en helgbiljett till en bra läktare, det är värt det.
Var skeptisk till hur det skulle vara i Monaco jämfört med en vanlig bana men jag blev faktiskt positivt överraskad, kanske för att Monaco är just Monaco...
Trevlig resa!
Magnus
Jag åkte tåg från Golfe de Juan, en liten ort precis intill Cannes. Funkade bra men hur mycket folk som helst. Mitt tips är att köpa en helgbiljett till en bra läktare, det är värt det.
Var skeptisk till hur det skulle vara i Monaco jämfört med en vanlig bana men jag blev faktiskt positivt överraskad, kanske för att Monaco är just Monaco...
Trevlig resa!
Magnus