Kimis Chanser till Världsmästare

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:
Gösta skrev:
platt skrev: Han kan kanske lika dåligskrift svenska som jag så moba honom inte :lol:
Hans bekymmer verkar inte vara dyslexi utan cerebrum mortuus. :roll:
Ett u kanske?
Cerebrum = skalle, mortus = död?
Sammansatt och på svenska = dörrvakt?
Har jag förståt rätt utan att slå upp en jävla dum dö skalle :quest:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Cerebrum = skalle, mortus = död?
Skalle heter cranium.

cerberum mortus är hjärndöd.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cerberus (kerberos) är väl den trehövdade hunden med ormsvans ifrån Hades?
Cerebrum och cerebral, i t.ex cerebral perforation är genomträngande av skallen och ja, nu kanske jag tog en liten genväg igen.
Denna gång var det för att jag inte begrep bättre. Jag hoppas att ingen tagit illa upp för detta denna gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Inget polemiserande över min latinska terminologi tack. :D

De som behöver veta vad det betyder, vet / får reda på det, i alla fall. :D

Den det var avsett för varken vet eller får reda på det, därtill saknas mentala resurser. :roll:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Cerberus (kerberos) är väl den trehövdade hunden med ormsvans ifrån Hades?
Ja, det är riktigt men jag förstår inte vad den har med saken att göra... Cerberus tillhör den grekiska mytologin; cerebrum är latin.
Cerebrum och cerebral, i t.ex cerebral perforation är genomträngande av skallen.
Cerebral pares då, skulle det vara en skallskada?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Razor skrev:
Jari skrev:Cerberus (kerberos) är väl den trehövdade hunden med ormsvans ifrån Hades?
Ja, det är riktigt men jag förstår inte vad den har med saken att göra... Cerberus tillhör den grekiska mytologin; cerebrum är latin.
Cerebrum och cerebral, i t.ex cerebral perforation är genomträngande av skallen.
Cerebral pares då, skulle det vara en skallskada?
Cerebral pares är en beteckning för olika hjärnskador som kan uppkomma före, i samband med eller under tiden närmast efter förlossningen 8)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag vet mycket väl vad det är... frågan var retorisk.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Jag vet mycket väl vad det är... frågan var retorisk.
Notera gärna skillnaderna i stavningen som du omedvetet eller medvetet gjorde.
Ett tag trodde jag att jag skulle ta en halv poäng av dig...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Trodde du att du skulle ta poäng, om än ett halvt, p g a ett typo?

Hävdar du fortfarande att cerebrum betyder skalle eller medger du att du hade fel och erkänner min tolkning där cerebrum betyder storhjärnan och cerebellum lillhjärnan?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jodå, du får två poäng för goda googelkunskaper och jag ger dessutom ett par stilpoäng av mig själv för att du inte får spel på den trehövdade hunden du drog in i diskussionen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Jodå, du får två poäng för goda googelkunskaper
Jag behöver inte googla för att ta reda på sånt som jag redan vet.
och jag ger dessutom ett par stilpoäng av mig själv för att du inte får spel på den trehövdade hunden du drog in i diskussionen.
Som JAG drog in?
Vem var det som började yra om Cerberus egentligen?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Cerebrum = skalle, mortus = död?
Skalle heter cranium.

cerberum mortus är hjärndöd.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, det stod ju inte något om Cerberus där inte?
Du ska inte bada så mycket utan näsklämma.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Ja, det stod ju inte något om Cerberus där inte?
Du ska inte bada så mycket utan näsklämma.
Inte stod det särskilt mycket om cerebrum heller...
Vad har du för problem egentligen?
För mycket förtunning och lacknafta inomhus?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det var ett TYPO, hur jävla svårt är det att förstå det?

Jag har dessutom, redan innan du började kräkas ur dig din förvridna uppfattning, talat om att det var ett typo och vem som helst med en intelligensnivå som överstiger daggmaskens, hade insett det med en gång... men inte Jari inte.

Jag säger som Tärnström, det är på sätt och vis tur att du skriver här för det får oss andra att framstå som genier.

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Kimis chanser var det ja.....Hmmmm

JB
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Razor skrev:Det var ett TYPO, hur jävla svårt är det att förstå det?

Jag har dessutom, redan innan du började kräkas ur dig din förvridna uppfattning, talat om att det var ett typo och vem som helst med en intelligensnivå som överstiger daggmaskens, hade insett det med en gång... men inte Jari inte.

Jag säger som Tärnström, det är på sätt och vis tur att du skriver här för det får oss andra att framstå som genier.
Med viss rädsla pga den arga tonen i ditt inlägg, men vad menar du med TYPO?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Blomman skrev:Kimis chanser var det ja.....Hmmmm

JB
Jo... som jag ser det så är dom rätt goda :idea:
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Christoffer skrev:

Med viss rädsla pga den arga tonen i ditt inlägg, men vad menar du med TYPO?
Typo är en sorts stavfel som beror på att man t ex skriver för snabbt och byter plats på två bokstäver; t ex elelr istället för eller och i det här fallet råkade jag skriva cerberum istället för cerebrum.

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Tack!
Är inte helt updpaterad på alla webtermer. :D
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Blomman skrev:Kimis chanser var det ja.....Hmmmm

JB
Kimis chanser är finfina.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Speciellt den gångna säsongen.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har alltid hållit dig som en relativt bildad och intelligent man men nu vet jag fan inte längre. Inte nog med att du fullständigt ignorerar hur jag redan från början frågat om det rörde sig om ett typo, vilket det absolut inte gick dig att få att erkänna ifrån start (antagligen för att du var så jävla upptagen med att spy galla över mig). Jag har dessutom bett om ursäkt för den passus som ingick i frågan om det var ett typo vilket du och din förvridna syn på allt jag skriver tydligen helt misslyckas med att registrera eller kalkylera in. Du har dessutom gått över i en argumentationsteknik där du till en del blandar in mig och en tredjeperson, som också råkar vara jag precis som om du skulle vinna några jävla sympatipoäng på detta av dina vänner i lekparken. Inte helt olikt en teamkamrat till dig, för vilket han sedermera också blev avstängd från forumet för. Jag kan väl anta att det hållet i utvecklingen av din argumentationsteknik därför möjligen kan vara lite fel.
Din intelligens falnar med andra ord snabbt och krackelerar till "jordbro-nivå" vilket för oss, som fortfarande tycker detta är ett trevligt forum, naturligtvis är helt opassande.
Oftare än inte siktar du numera hellre under bältet på mig än håller dig till ren och skär fakta som du någonstans trots allt behärskar. Detta får mig naturligtvis att undra vad du vill mig som går att hitta under mitt bälte.
Skulle det dessutom finnas anledning att tro att jag, som med en daggmasks intelligens, trots allt lyckas hitta in på dessa sidor och till och med försöka ge dig svar på tal i så fall ligger tillräckligt nära dig och din intelligens, eftersom du envisas med att tilltala mig?
Om du utelämnar mig ur dina poster kommer jag inte ha några som helst problem med att glömma bort att du finns, för något tråkigare på två ben, som fortfarande får kallas människa känner jag fan inte längre.
Du är bara en simpel besserwiser och google smiskar dig både fram och baklänges. Du visste ju för fan inte ens att Heikki Kovalainen hade vunnit Race Of Champions trots att det bara var några år sedan.

Jag tror dessutom att Kimi definitivt har chans på titeln även 2008. Minst lika väl som 2007 då enligt viss expertis och besserwisser Massa skulle vara med och slåss om...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jari skrev:

Jag har alltid hållit dig som en relativt bildad och intelligent man men nu vet jag fan inte längre. Inte nog med att du fullständigt ignorerar hur jag redan från början frågat om det rörde sig om ett typo, vilket det absolut inte gick dig att få att erkänna ifrån start (antagligen för att du var så jävla upptagen med att spy galla över mig). Jag har dessutom bett om ursäkt för den passus som ingick i frågan om det var ett typo vilket du och din förvridna syn på allt jag skriver tydligen helt misslyckas med att registrera eller kalkylera in. Du har dessutom gått över i en argumentationsteknik där du till en del blandar in mig och en tredjeperson, som också råkar vara jag precis som om du skulle vinna några jävla sympatipoäng på detta av dina vänner i lekparken. Inte helt olikt en teamkamrat till dig, för vilket han sedermera också blev avstängd från forumet för. Jag kan väl anta att det hållet i utvecklingen av din argumentationsteknik därför möjligen kan vara lite fel.
Din intelligens falnar med andra ord snabbt och krackelerar till "jordbro-nivå" vilket för oss, som fortfarande tycker detta är ett trevligt forum, naturligtvis är helt opassande.
Oftare än inte siktar du numera hellre under bältet på mig än håller dig till ren och skär fakta som du någonstans trots allt behärskar. Detta får mig naturligtvis att undra vad du vill mig som går att hitta under mitt bälte.
Skulle det dessutom finnas anledning att tro att jag, som med en daggmasks intelligens, trots allt lyckas hitta in på dessa sidor och till och med försöka ge dig svar på tal i så fall ligger tillräckligt nära dig och din intelligens, eftersom du envisas med att tilltala mig?
Om du utelämnar mig ur dina poster kommer jag inte ha några som helst problem med att glömma bort att du finns, för något tråkigare på två ben, som fortfarande får kallas människa känner jag fan inte längre.
Du är bara en simpel besserwiser och google smiskar dig både fram och baklänges. Du visste ju för fan inte ens att Heikki Kovalainen hade vunnit Race Of Champions trots att det bara var några år sedan.

Jag tror dessutom att Kimi definitivt har chans på titeln även 2008. Minst lika väl som 2007 då enligt viss expertis och besserwisser Massa skulle vara med och slåss om...
Tala i vredesmod och du håller det bästa tal du någonsin ångrat.
"Winston Churchill"
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev: Jag tror dessutom att Kimi definitivt har chans på titeln även 2008. Minst lika väl som 2007 då enligt viss expertis och besserwisser Massa skulle vara med och slåss om...
Var inte Massa med och slogs om VM-titeln då väldigt länge?

Jag trodde ialla fall inte att han skulle vara med så länge och så bra som han var. Det var väl först på Monza som han föll ifrån, jag trodde från början att han aldrig skulle vara med i matchen men första säsongshalvan var han ju faktiskt lite överraskande Ferraris bästa förare.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Jag tycker vi gör en Friggebo. :D

-" We shall overcome, we shall ..."
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Väldigt vad heta känslor det kan hoppa fram man blir nästan lite räd :o
Gösta

Inlägg av Gösta »

1.
We shall overcome
We shall overcome
We shall overcome some day

CHORUS:
Oh, deep in my heart
I do believe

2.
We'll walk hand in hand
We'll walk hand in hand
We'll walk hand in hand some day

CHORUS

3.
We shall all be free
We shall all be free
We shall all be free some day

CHORUS

4.
We are not afraid
We are not afraid
We are not afraid some day

CHORUS

5.
We are not alone
We are not alone
We are not alone some day

CHORUS

6.
The whole wide world around
The whole wide world around
The whole wide world around some day

CHORUS

7.
We shall overcome
We shall overcome

CHORUS

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Eller den här gamla dängan av Accept som mer ger återsken av stämningsläget.
Öppna melodin i ett fönster och sjung med i texten här. :D
http://youtube.com/watch?v=99h-It6NsDA&feature=related
5. Son Of A Bitch

You make the stars
Illusions and dreams
You're what you are
D'you know what I mean

I hear you clear
See in your eyes
Lying to please
It pleases to lie

You say it's your way
You say we'll make it right to the top
Your bullshit gets me
What have you got

I don't believe
A word you say
You make me laugh
Get outta my way

You say it's your way
Now listen to what I think of you:

Son of a bitch Kiss my ass
Son of a bitch Son of a bitch You asshole Son of a bitch
Cock suckin' motherfucker I was right - take this

Uuuuuuuuuuuuuuuh

Son of a bitch Kiss my ass
Son of a bitch, ...

Son of a bitch you asshole
Son of a bitch, ...

Cut you three times below the ass to short to shit
Two timing son of a dog
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
Jari skrev: Jag tror dessutom att Kimi definitivt har chans på titeln även 2008. Minst lika väl som 2007 då enligt viss expertis och besserwisser Massa skulle vara med och slåss om...

Jag trodde ialla fall inte att han skulle vara med så länge och så bra som han var. Det var väl först på Monza som han föll ifrån, jag trodde från början att han aldrig skulle vara med i matchen men första säsongshalvan var han ju faktiskt lite överraskande Ferraris bästa förare.
Du har naturligtvis helt rätt. Jag glömde ju att skriva att Massa inte var med till slut i avgörandets stund.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Du har naturligtvis helt rätt. Jag glömde ju att skriva att Massa inte var med till slut i avgörandets stund.

Jodå, Massa var med och var den starkast bidragande orsaken till Kimis titel. Om inte Massa hade gjort sitt jobb så hade Kimi inte blivit wdc. Det var Massa som avgjorde till Kimis fördel, detta vet Massa, Kimi samt en hel F1 värld utom du.

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev: Var inte Massa med och slogs om VM-titeln då väldigt länge?

Jodå, Massa var med och var den starkast bidragande orsaken till Kimis titel. Om inte Massa hade gjort sitt jobb så hade Kimi inte blivit wdc. Det var Massa som avgjorde till Kimis fördel, detta vet Massa, Kimi samt en hel F1 värld utom du.
Om man har en bil som man kan vinna med är det ingen större prestation att sluta 4:a. Inte mycket till hjälp m.a.o. Det vet nästan en hel F1 värld.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:
Gösta skrev:
Jari skrev: Du har naturligtvis helt rätt. Jag glömde ju att skriva att Massa inte var med till slut i avgörandets stund.

Om man har en bil som man kan vinna med är det ingen större prestation att sluta 4:a. Inte mycket till hjälp m.a.o. Det vet nästan en hel F1 värld.
Du verkar ha missat sista loppet????

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Geer skrev:
Gösta skrev:
Du verkar ha missat sista loppet????
Inte alls. Jag såg hur Massa gick ut och gjorde PB tider efter sitt sista stopp. Samtidigt gjorde Kimi PB tider innan han gick i depå. Inte mycket till hjälp här inte.

Slutställningen blev
1 K.Räikkönen 110
2 L.Hamilton 109
3 F.Alonso 109
4 F.Massa 94

Som du ser slutade Massa 16 poäng efter Kimi och det har inte mycket med sista loppet att göra.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Om inte Massa släppt förbi Kimi i Brasilien så han kunde köra upp titeln där bak på honom så hade Kimi slutat på 108 Poäng, Alonso på 109. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Om inte Massa släppt förbi Kimi i Brasilien så han kunde köra upp titeln där bak på honom så hade Kimi slutat på 108 Poäng, Alonso på 109. :D
Vilket väl antagligen är vad som hade skett om Kimi och Massa hade suttit i varsin McLaren.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hade Kimi och Massa kört för McLaren så hade nog Massa fått det svårt att hänga med och förmodligen skulle det ändå vara Kimi som blev wdc och det med ännu större poängskillnad.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad säger expertoraklet och herr ordförande nu då?
Vill du ha vaselin till den?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:Hade Kimi och Massa kört för McLaren så hade nog Massa fått det svårt att hänga med och förmodligen skulle det ändå vara Kimi som blev wdc och det med ännu större poängskillnad.
Hade Schumacher kört för Ferrari hade han säkrat VM-titeln redan i Japan.

Hade jag varit Gud ...

Ron Dennis hade fortfarande stått på depåmuren och McLaren hade fortfarande skötts lika klantigt.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Visst, Allt är ren spekulation och man kan vända och vrida allt åt alla håll, men faktum är att Kimi vann i år och det räcker så för mig.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Absolut - har jag sagt något emot det eller på något sätt nedvärderat Kimis titel då?

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:Om inte Massa släppt förbi Kimi i Brasilien så han kunde köra upp titeln där bak på honom så hade Kimi slutat på 108 Poäng, Alonso på 109. :D
Sektionstiderna efter depåstoppet ger inga indikationer på att Massa släppte förbi Kimi medvetet. Dessutom är inte mästerskapet sista loppet utan summan av alla lopp under året. Det finns OM i alla lopp men det är slutresultatet efter alla lopp som räknas.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:
Sektionstiderna efter depåstoppet ger inga indikationer på att Massa släppte förbi Kimi medvetet.

:D :up:

Kimi gjorde en Schumi och körde om i depån. :D

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:
Geer skrev:
Sektionstiderna efter depåstoppet ger inga indikationer på att Massa släppte förbi Kimi medvetet.

Och det gjorde han rätt i :up:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:
Geer skrev:

Där har du fel bäste Gösta var det inte så att det var Massa som var i depån och Kimi som var på banan när dom passerade varandra? Då kan väl han inte ha körtom i depån eller :quest:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Absolut - har jag sagt något emot det eller på något sätt nedvärderat Kimis titel då?
inte alls. Men jag tror ändå att Kimi hade slagit Massa med en rejäl marginal om det varit så att dom kört McLaren och att det räckt till en wdc.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
LuckyStrike1 skrev:Absolut - har jag sagt något emot det eller på något sätt nedvärderat Kimis titel då?
inte alls. Men jag tror ändå att Kimi hade slagit Massa med en rejäl marginal om det varit så att dom kört McLaren och att det räckt till en wdc.
Det hoppas jag verkligen han hade gjort, om de båda så hade kört Spyker!

Massa är en dussinförare, en överskattad medelmåtta med Fru Fortunas trädgård fylld med matjord i fickorna.

Kimi borde ha slagit Massa rejält, direkt och i varje race.

Marginalen de två mellan var på tok för liten!

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nja, nu vet jag inte riktigt vad du är ute efter? Försöer du säga att jag är enögd? Jag må ha vissa favoriter, men jag tycker faktiskt att jag har förmågan att vara hyfsat objektiv i utvärderingar av förares prestationer. Menar du på allvar att du tror Massa varit ett lika starkt hot för Kimi i en McLaren som i sitt Ferrari?

Massa är knappast en dussinförare. Vi får se hur bra han är under 2008. Då har Räikkönen en säsong under bältet och om Massa är ungefär lika snabb så går det inte längre att skylla på att Kimi är en nykomling i stallet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är inte ute efter något annat än att Kimi är en så mycket bättre förare än Massa att skillnaden de två emellan borde ha varit mycket större. Trots att Kimi gjorde sin första säsong hos Ferrari vilket känns som ett faktum vars betydels överdrivs något.

Min uppfattning är att Kimi verkar vara en förare vars första säsong och sjunde säsong i ett stall är ungefär likadan.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Sami skrev:Nja, nu vet jag inte riktigt vad du är ute efter? Försöer du säga att jag är enögd? Jag må ha vissa favoriter, men jag tycker faktiskt att jag har förmågan att vara hyfsat objektiv i utvärderingar av förares prestationer. Menar du på allvar att du tror Massa varit ett lika starkt hot för Kimi i en McLaren som i sitt Ferrari?

Massa är knappast en dussinförare. Vi får se hur bra han är under 2008. Då har Räikkönen en säsong under bältet och om Massa är ungefär lika snabb så går det inte längre att skylla på att Kimi är en nykomling i stallet.
Massa är en dussin förare. Om man hamnar i e bra bil i F1 så lyckas man ganska bra titta på Salo och Ervin? när dom körde Ferrari gick det dåligt för dom ? NÄÄ!