Hur dags börjar det och finns det en bra sajt där man kan följa det "live"?
Måste ju se hur det går för "våran egen" Björn Wirdheim.
F3000 - Imola *kval*
-
- Inlägg: 768
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Sveriges framsida!
kvalet skulle gått live på Eurosport idag kl 15.30, men det verkar ha strulat till sig med rättigheter eller nåt....
jag har inte hittat nån sajt med rapporter, här är iaf Wirdheims stalls hemsida http://www.arden-motorsport.com/
jag har inte hittat nån sajt med rapporter, här är iaf Wirdheims stalls hemsida http://www.arden-motorsport.com/
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 334
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hemligt
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kod: Markera allt
Pos. Name Time
1 Sebastien Bourdais 1:53.951
2 Rodrigo Sperafico 1:54.786
3 Giorgio Pantano 1:54.860
4 Antonio Pizzonia 1:54.886
5 Tiago Monteiro 1:55.021
6 Nicolas Kiesa 1:55.381
7 Tomas Enge 1:55.770
8 Enrico Toccacelo 1:55.814
9 Patrick Friesacher 1:56.086
10 Ricardo Mauricio 1:56.231
11 Bjorn Wirdheim 1:56.320
12 Alex Muller 1:56.325
13 Mario Haberfeld 1:56.418
14 David Saelens 1:56.781
15 Ryan Briscoe 1:57.145
16 Ricardo Sperafico 1:57.436
17 Tony Schmidt 1:57.807
18 Rob Nguyen 1:59.090
19 Alex Sperafico 2:00.327
20 Zsolt Baumgartner 2:00.377
Forza Wirdheim!
_________________
PeppeF1 supports:
Kimi Räikkönen, Björn Wirdheim, Alx Danielsson!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-04-12 22:57 ]</font>
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Saxat från intervju med Björn...
Björn Wirdheims kommentarer efter Imola.
Efter en en chansartad tidsträning och ett ganska händelselöst race på Imola kunde den svenska F3000 föraren Björn Wirdheim ända åka hem till Milton Keynes ganska nöjd med en klart godkänd sjundeplats. Tidsträningen som genomfördes under regn blev totalt misslyckad för Björn efter en taktisk felbedömning. - Tomas (min teamkompis) kom in efter ungefär halva första passet och informerade teamet om att det var torrt nog för att sätta på slicks. Jag kom in några sekunder efter Tomas och fick då beskedet av min ingenjör att han just gått ut med slicks. Enligt min uppfattning så var det ett tveksamt beslut men då jag själv inte hade någon direkt erfarenhet av greppet med just de här torrdäcken på fuktig bana lät jag mig övertalas. Detta visade sig vara ödesdigert eftersom greppet var totalt värdelöst vilket resulterade i att vi redan efter några varv fick gå in igen och byta tillbaka till regndäck.
Under denna korta tid av halvtorrt före satte de som istället valde att byta till nya regndäck de tider som sedan avgjorde startordningen säger en något besviken Björn. I den andra tidsträningen, som tyvärr totalt sett var långsammare pga av regnet, visade Björn att han med rätt "fotbeklädnad" kunde gjort bättre ifrån sig även under det första passet. Björn var då näst snabbast men det räckte ändå totalt bara till en totalt elfte startplats.
- Jag hade bestämt mig för att ta det försiktigt i starten eftersom första böjen på Imola är ganska svår. Jag gjorde en hygglig start och kunde redan på första varvet plocka placeringar. Efter en tredjedel av loppet så blev jag upphakad bakom David Saelens och tappade lite moment, men lyckades ta mig förbi honom upp till sjunde plats. I slutet hade jag inget tryck alls bakifrån och kunde koncentrera mig helt på att försöka jaga upp till min teamkompis Tomas Enge som jag kom ifatt när det återstod två varv. Tyvärr räckte inte tiden till för att ta även honom men jag kände i det läget att jag var klart snabbare. Nu är det bara och bita ihop och koncentrera sig på nästa race i Barcelona om fjorton dagar avsluta Björn.
//mopar
Björn Wirdheims kommentarer efter Imola.
Efter en en chansartad tidsträning och ett ganska händelselöst race på Imola kunde den svenska F3000 föraren Björn Wirdheim ända åka hem till Milton Keynes ganska nöjd med en klart godkänd sjundeplats. Tidsträningen som genomfördes under regn blev totalt misslyckad för Björn efter en taktisk felbedömning. - Tomas (min teamkompis) kom in efter ungefär halva första passet och informerade teamet om att det var torrt nog för att sätta på slicks. Jag kom in några sekunder efter Tomas och fick då beskedet av min ingenjör att han just gått ut med slicks. Enligt min uppfattning så var det ett tveksamt beslut men då jag själv inte hade någon direkt erfarenhet av greppet med just de här torrdäcken på fuktig bana lät jag mig övertalas. Detta visade sig vara ödesdigert eftersom greppet var totalt värdelöst vilket resulterade i att vi redan efter några varv fick gå in igen och byta tillbaka till regndäck.
Under denna korta tid av halvtorrt före satte de som istället valde att byta till nya regndäck de tider som sedan avgjorde startordningen säger en något besviken Björn. I den andra tidsträningen, som tyvärr totalt sett var långsammare pga av regnet, visade Björn att han med rätt "fotbeklädnad" kunde gjort bättre ifrån sig även under det första passet. Björn var då näst snabbast men det räckte ändå totalt bara till en totalt elfte startplats.
- Jag hade bestämt mig för att ta det försiktigt i starten eftersom första böjen på Imola är ganska svår. Jag gjorde en hygglig start och kunde redan på första varvet plocka placeringar. Efter en tredjedel av loppet så blev jag upphakad bakom David Saelens och tappade lite moment, men lyckades ta mig förbi honom upp till sjunde plats. I slutet hade jag inget tryck alls bakifrån och kunde koncentrera mig helt på att försöka jaga upp till min teamkompis Tomas Enge som jag kom ifatt när det återstod två varv. Tyvärr räckte inte tiden till för att ta även honom men jag kände i det läget att jag var klart snabbare. Nu är det bara och bita ihop och koncentrera sig på nästa race i Barcelona om fjorton dagar avsluta Björn.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"