Alx i F1
-
-
Officiellt lediga racesitsar i F1 2008:Cheever skrev:Nej, ingen vet.
Nej det är inget skämt.
Alla utom Ferrari i princip
McLaren 1 plats
Renault 1 (2) platser
Super Aguri 1-2 platser
Force India 1 plats
Toyota 1 plats
Inofficiellt ev. lediga racesitsar i F1 ev. 2008:
Alla.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Enzo har slutat skriva här, så du får nog testa att reta och provocera honom med det där på f1bb istället där han fortfarande skriver. Men det ser jag att du redan har gjort, och fått en reaktion av honom Vad du inte nöjd med den?form-ola1 skrev:Vi får hoppas att Alx står på gridden nästa år så kanske Enzo får en förare och ett stall att hålla på nu när han tycks ha övergett Ferrari.
-
Intressant obesrvation hur otroligt förhäxad du är vid en person att du t.o.m. skriver om honom på ett forum där han inte ens får skriva. Vad är det i honom som du finner så tilltalande/intressant?form-ola1 skrev:Vi får hoppas att Alx står på gridden nästa år så kanske Enzo får en förare och ett stall att hålla på nu när han tycks ha övergett Ferrari.
Är det hans finska ursprung?
-
Vi är flera hängivna Enzofans.
Förutom skavanken att hans musiksmak stinker så är han en stor människa med ett delvis gott hjärta. Hans kimihat är så djupt rotat att man skulle kunna misstänka en mutation som lett till genförändringar som kan vara ärftliga.
Förutom skavanken att hans musiksmak stinker så är han en stor människa med ett delvis gott hjärta. Hans kimihat är så djupt rotat att man skulle kunna misstänka en mutation som lett till genförändringar som kan vara ärftliga.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Moderator
Alx har vare sig finskt ursprung, mig veterligen, och inte heller är han väl avstängd från att skriva här?AndersF1 skrev:Intressant obesrvation hur otroligt förhäxad du är vid en person att du t.o.m. skriver om honom på ett forum där han inte ens får skriva. Vad är det i honom som du finner så tilltalande/intressant?form-ola1 skrev:Vi får hoppas att Alx står på gridden nästa år så kanske Enzo får en förare och ett stall att hålla på nu när han tycks ha övergett Ferrari.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Vad jag vet så är han inte världsmästare än... om jag inte är helt fel ute så blir man inte världsmästare förrän på FIA:s prisutdelningsgala i december så fram tills dess är väl Alonso värlsmästare?form-ola1 skrev:Efter flera års aggresiv Kimibashing ska det naturligtvis pikas och påminnas att Kimi är världsmästare
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Så kanske det är och sen vet vi inte heller om McLarens överklagan ger Hamilton titel så jag passar på innan vi vet. Kimi är bäst.Razor skrev:Vad jag vet så är han inte världsmästare än... om jag inte är helt fel ute så blir man inte världsmästare förrän på FIA:s prisutdelningsgala i december så fram tills dess är väl Alonso värlsmästare?form-ola1 skrev:Efter flera års aggresiv Kimibashing ska det naturligtvis pikas och påminnas att Kimi är världsmästare
-
Det var som tusan, då hade jag fel då.JTarnstrom skrev:Alx har vare sig finskt ursprung, mig veterligen, och inte heller är han väl avstängd från att skriva här?AndersF1 skrev:Intressant obesrvation hur otroligt förhäxad du är vid en person att du t.o.m. skriver om honom på ett forum där han inte ens får skriva. Vad är det i honom som du finner så tilltalande/intressant?form-ola1 skrev:Vi får hoppas att Alx står på gridden nästa år så kanske Enzo får en förare och ett stall att hålla på nu när han tycks ha övergett Ferrari.
Tärnström
I övrigt är jag ofelbar.
-
-
Det lustiga är ju att han redan har gjort just det, nästan ordagrant likadant formulerat, och dessutom redan fått svar från Enzo på detAndersF1 skrev:Varför inte göra det där han skriver då?form-ola1 skrev:Ajdå, är han fortfarande sjukskriven eller är det frivillig frånvaro?
Efter flera års aggresiv Kimibashing ska det naturligtvis pikas och påminnas att Kimi är världsmästare
-
Jaha, var svaret för bra så att det kanske är lättare att skriva här där han vet att han inte riskerar mothugg från Enzo?LuckyStrike1 skrev:Det lustiga är ju att han redan har gjort just det, nästan ordagrant likadant formulerat, och dessutom redan fått svar från Enzo på detAndersF1 skrev:Varför inte göra det där han skriver då?form-ola1 skrev:Ajdå, är han fortfarande sjukskriven eller är det frivillig frånvaro?
Efter flera års aggresiv Kimibashing ska det naturligtvis pikas och påminnas att Kimi är världsmästare
-
Enzos svar måste jag ha missat, var finns den?LuckyStrike1 skrev:Det lustiga är ju att han redan har gjort just det, nästan ordagrant likadant formulerat, och dessutom redan fått svar från Enzo på detAndersF1 skrev:Varför inte göra det där han skriver då?form-ola1 skrev:Ajdå, är han fortfarande sjukskriven eller är det frivillig frånvaro?
Sen var det inte nästan ordagrant, jag använde Ctrl c.
Den meningen fick inte vara kvar på F1BB sedan Enzo beklagat sig till staff. Han, som skriver i stort sett vad som helst, störde sig på innehållet och krävde att den skulle tas bort.
Ändå är det hans egna ord i meningen.
Ni verkar också bli störda på innehållet.
Vi får hoppas att Alx står på gridden nästa år så kanske Kimibashinggänget får en förare och ett stall att hålla på nu när en del av dom tycks ha övergett Ferrari.
Bättre så.
-
Nej, han klagade inte på någonting.form-ola1 skrev:Sen var det inte nästan ordagrant, jag använde Ctrl c.
Den meningen fick inte vara kvar på F1BB sedan Enzo beklagat sig till staff. Han, som skriver i stort sett vad som helst, störde sig på innehållet och krävde att den skulle tas bort.
Den meningen och hela svaret från Enzo togs bort ändå. Det är så vi gör för att ge honom alla fördelar som du grundlöst brukar anklaga oss (eller främst mig) för... en mening från dig, hela inlägg från honom.
Det är en enorm fördel för honom, som du ser.
Däremot så kan man ju undra hur det står till när du sparar inlägg om andra skribenter i flera dagar, för att sedan klistra in dem på forum som den andra inte ens skriver på?
Senast redigerad av Razor den sön nov 11, 2007 21:06, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Det är nog bättre om du försöker provocera Enzo där han kan skriva och svara istället för att försöka göra det här, efter att moderatorerna på f1bb raderat dina försöka till att reta Enzo
-
-
2-4 förare ska testa för Force India under vintern för en racesits.
Christian Klien och Vitantonio Liuzzi är bekräftade och både Ralf och Giancarlo sägs också vara klara för tester.
I den duon eller kvartetten är troligen förarkandidaterna till Force India + Karthikeyan och en indier till.
Dyker Alx upp på ett test för Force India är han troligen också en kandidat till racesitsen, dyker han inte upp så är han inte aktuell ens som ett jokeralternativ. Det är vad jag tror ialla fall.
Christian Klien och Vitantonio Liuzzi är bekräftade och både Ralf och Giancarlo sägs också vara klara för tester.
I den duon eller kvartetten är troligen förarkandidaterna till Force India + Karthikeyan och en indier till.
Dyker Alx upp på ett test för Force India är han troligen också en kandidat till racesitsen, dyker han inte upp så är han inte aktuell ens som ett jokeralternativ. Det är vad jag tror ialla fall.
-
-
Jag har inte "sparat inlägg om andra skribenter i flera dagar" utan använt Ctrl c från ett meddelande jag fick från F1BB:s moderator där det stod att Enzo stört sig på innehållet och därför redigerades det.Razor skrev:Däremot så kan man ju undra hur det står till när du sparar inlägg om andra skribenter i flera dagar, för att sedan klistra in dem på forum som den andra inte ens skriver på?form-ola1 skrev:Sen var det inte nästan ordagrant, jag använde Ctrl c.
-
-
-
Absolut, det tror jag också. Han har ett par racingsäsonger bakom sig och en testförarroll för Honda. Allt hänger väl på vad Force India kan och vill bara - jag tror inte Klien har jättestort sponsorsstöd och Force India lär väl behöva en förare med egna sponsorer. Jag vet inte hur det är med Sutil, om han har egna sponsorer för sin plats men jag tror inte det.Razor skrev:Jag tror att Klien ligger ganska bra till.
Sen har vi ju den indiska kopplingen och det finns ju ett par hyfsade indiska förare att välja mellan också.
-
-
- Moderator
Ja.Jacob skrev:inget nytt om någon styrning. betyder det att allt var bluff?
Tärnström
-
-
- Moderator
Ta det lugnt, Jacob! Det jobbas oerhört hårt bakom Alx för att alla planer ska gå i lås. Alx is the real deal, hear me now and believe me later!
Tärnström
Tärnström
-
-
-
Jag skickade ett mail till ALX för tre dagar sedan och pejlt
Jag skickade ett mail till ALX för ett par dagar sedan och pejlade läget. Jag undrade vad han gör nästa år och fick detta som svar..
Hej,
tack för mailet!
Kan tyvärr inte kommentera någonting just nu.
Kör hårt!
Alx
Det var ju inte det svar man ville ha.
Tycker att det ser tungt ut nu för han, man hoppas ju att få se en svensk på gridden men det skiter sig nog i år oxå...
Palle
Hej,
tack för mailet!
Kan tyvärr inte kommentera någonting just nu.
Kör hårt!
Alx
Det var ju inte det svar man ville ha.
Tycker att det ser tungt ut nu för han, man hoppas ju att få se en svensk på gridden men det skiter sig nog i år oxå...
Palle
-
-
Vad gäller racesitsar ser det mörkt ut skulle jag påstå.
Lediga racesitsar finns hos:
McLaren 1 plats
Renault ½ plats
Force India 1-2 platser
Super Aguri 1-2 platser
Force India kör ett gäng förarre för shoot-out tester för platsen bredvid Adrian Sutil och de kommer nog att kräva egna sponsorer av den föraren. Dessutom lär nya indiska ägaren inte ha något emot en indisk förare som kan promota hans flygbolag.
Renault har Kovalainen och Piquet under kontrakt men har erbjudit Alonso en plats. Accepterar han lär de välja mellan Kovalainen och Piquet för andraplatsen. Väljer Alonso annat alternativ (Red Bull) lär det bli Kovalainen och Piquet hos Renault.
McLaren tar antagligen in de la Rosa eller Kovalainen i en slags bytesaffär med Renault om de väljer Piquet som stallkamrat till Alonso.
Red Bull har fullt, de lär endast bryta kontrakt med Webber eller DC om de kan få Alonso. Honda sägs vilja göra sig av med Rubens men de lär inte bryta Rubens kontrakt i förtid för en svensk utan F1-test bakom sig.
Super Aguris framtid och öde ligger i Hondas händer och reglerna om kundbilar. Sato och Davidson lär ligga bra till för att behålla sina platser om stallet är kvar.
Vad gäller testplatser är det mer öppet, men de flesta ordinarie testförarplatserna är tillsatta och kräver oftast tidigare F1-erfarenhet.
Det som återstår är att utnyttja de nya reglerna som ger stall extra testdagar för att testa osignade F1-rookies utan tidigare F1-erfarenhet. Här finns möjlighet att köpa sig ett par testdagar hos ett av de mindre stallen.
Så bedömmer jag situationen - jag kan ha helt uppåt väggarna fel.
Lediga racesitsar finns hos:
McLaren 1 plats
Renault ½ plats
Force India 1-2 platser
Super Aguri 1-2 platser
Force India kör ett gäng förarre för shoot-out tester för platsen bredvid Adrian Sutil och de kommer nog att kräva egna sponsorer av den föraren. Dessutom lär nya indiska ägaren inte ha något emot en indisk förare som kan promota hans flygbolag.
Renault har Kovalainen och Piquet under kontrakt men har erbjudit Alonso en plats. Accepterar han lär de välja mellan Kovalainen och Piquet för andraplatsen. Väljer Alonso annat alternativ (Red Bull) lär det bli Kovalainen och Piquet hos Renault.
McLaren tar antagligen in de la Rosa eller Kovalainen i en slags bytesaffär med Renault om de väljer Piquet som stallkamrat till Alonso.
Red Bull har fullt, de lär endast bryta kontrakt med Webber eller DC om de kan få Alonso. Honda sägs vilja göra sig av med Rubens men de lär inte bryta Rubens kontrakt i förtid för en svensk utan F1-test bakom sig.
Super Aguris framtid och öde ligger i Hondas händer och reglerna om kundbilar. Sato och Davidson lär ligga bra till för att behålla sina platser om stallet är kvar.
Vad gäller testplatser är det mer öppet, men de flesta ordinarie testförarplatserna är tillsatta och kräver oftast tidigare F1-erfarenhet.
Det som återstår är att utnyttja de nya reglerna som ger stall extra testdagar för att testa osignade F1-rookies utan tidigare F1-erfarenhet. Här finns möjlighet att köpa sig ett par testdagar hos ett av de mindre stallen.
Så bedömmer jag situationen - jag kan ha helt uppåt väggarna fel.
-
-
-
Man får väl skifta. Beroende på om det är höger eller vänstervarv.Razor skrev:Den där halva platsen hos Renault verkar intressant... är det höger eller vänster stjärthalva som han ska sitta på?
-
-
Det är nog en rimlig slutsats.Gösta skrev:Tack.
Inte så där överdrivet ljus bild för Alexander tolkar jag det som.
Finns det sponsorer är ett par testdagar en realistisk lösning.
En ordinarie testförarroll vore en klar och mycket stor överraskning, mycket större överraskning än när Wirdheim blev testförare för Jaguar.
En racesits vore inget annat än en praktsensation.
Man får ju verkligen hoppas på en praktsensation, eller en stor överraskning.
-
-
-
-
-
-
Det blev inget! som det heter!
Dåligt av press och även Alx? att gå ut med att det nästan är klart med kontrakt i F1.
Vi får väl vänta några år till innan vi får höra om någon ny snubbe som kanske får plats i F1?
Allt handlar om sponsorer och pengar! Sverige är väl för dåliga på detta och även kanske mutor som säkert förekommer.
Dåligt av press och även Alx? att gå ut med att det nästan är klart med kontrakt i F1.
Vi får väl vänta några år till innan vi får höra om någon ny snubbe som kanske får plats i F1?
Allt handlar om sponsorer och pengar! Sverige är väl för dåliga på detta och även kanske mutor som säkert förekommer.
Kör hårt, men mjukt!
-
-
Säkert gör det det. Men bara hos McLaren tror jag.lane skrev:
..................... även kanske mutor som säkert förekommer.
Mika mutade till sig en styrning där, liksom Senna.
-
-
Det är självförklarande!
Jag tror att Mika, Senna, Kimi, Alonso, Ville, Hill, Schumacher, Lauda, mfl har mutat till sig sina F1 kontrakt.
De kan omöjligt ha kommit dit lite på egna meriter.
Jag tror att Mika, Senna, Kimi, Alonso, Ville, Hill, Schumacher, Lauda, mfl har mutat till sig sina F1 kontrakt.
-
Aha. Du tror! Jag som trodde du satt inne med hemlig kunskap angående mutor i F1 värden, nu blev jag besviken på digGösta skrev:Det är självförklarande!
-
Bättre att muta än att sälja sin kropp som MS...eller jag menar kroppsdelGösta skrev:Det är självförklarande!
FIA = Ferrari International Assistance