hail Viasat
-
hail Viasat
Av Skadeglädje laddade jag ner Engelska Itv:s sändning och måste notera att Blomman och Eje gör ett mycket bra jobb.
Martin Brundell är nog en bättre kommentator än racerförare.
Då Itv lär ha nått ca 50 % av sina tittare på bästa sändningstid så sålde de reklam väldigt dyrt.
Britter fick aldrig se Hamilton tappa från 8 till 18 i direktsändning.
Jag såg inte detta i England men hur långa reklamavbrott kör de ?
Tvproduktionen innan loppet är i världsklass men själva racet verkar klippas med minst 1/3.
Bättre F1 sändningar än nu får vi knappast i Sverige.
Tack Blomman,Eje och Viasat för en bra bevakad säsong med små medel.
Martin Brundell är nog en bättre kommentator än racerförare.
Då Itv lär ha nått ca 50 % av sina tittare på bästa sändningstid så sålde de reklam väldigt dyrt.
Britter fick aldrig se Hamilton tappa från 8 till 18 i direktsändning.
Jag såg inte detta i England men hur långa reklamavbrott kör de ?
Tvproduktionen innan loppet är i världsklass men själva racet verkar klippas med minst 1/3.
Bättre F1 sändningar än nu får vi knappast i Sverige.
Tack Blomman,Eje och Viasat för en bra bevakad säsong med små medel.
-
Synopsis reklamfilm för Glocalnet: Lägre än lägst!
Bilden tonar upp och och vi kommer in i ett TV program som visar ett Formel ett lopp där priscermonin precis avslutats. Kommentatorerna är lyriska och pratar i munnen påvarandra: säsongen har varit historisk och bjudit på en ytterst dramatisk upplösning där tre förare har haft möjligheten att krönas som mästare. Förarna lämnar podiet och beger sig in i ett pressrum: vi ska nu äntligen få höra den nya mästaren uttala sig. Spänningnen är enorm, hur känner han sig, kunde han verkligen tro detta var möjligt? Han har tagit tid på sig och rummet har blivit knäpptyst... han trevar lite, som han brukar, efter micken och öppnar munnen:
Nedtoning till svart.
Upptoning till TV kanalens tablå i fem sekunder.
Nedtoning följt av start och upptoning av Renegade, en femton år gammal serie repris.
Upptoning Superimpose: Glocalnets skyltar: "Det är svårt att tro, vi vet, men vi är lägre!"
Nedtoning "Renegade" till svart.
Nedtoning superimpose.
Svart.
Bilden tonar upp och och vi kommer in i ett TV program som visar ett Formel ett lopp där priscermonin precis avslutats. Kommentatorerna är lyriska och pratar i munnen påvarandra: säsongen har varit historisk och bjudit på en ytterst dramatisk upplösning där tre förare har haft möjligheten att krönas som mästare. Förarna lämnar podiet och beger sig in i ett pressrum: vi ska nu äntligen få höra den nya mästaren uttala sig. Spänningnen är enorm, hur känner han sig, kunde han verkligen tro detta var möjligt? Han har tagit tid på sig och rummet har blivit knäpptyst... han trevar lite, som han brukar, efter micken och öppnar munnen:
Nedtoning till svart.
Upptoning till TV kanalens tablå i fem sekunder.
Nedtoning följt av start och upptoning av Renegade, en femton år gammal serie repris.
Upptoning Superimpose: Glocalnets skyltar: "Det är svårt att tro, vi vet, men vi är lägre!"
Nedtoning "Renegade" till svart.
Nedtoning superimpose.
Svart.
-
-Jag tröttnade på Nobel när analog 19,2 öst dök upp...Köpte motordriven antenn så jag kunde speja till över Mexiko---Indien, nu öppnades nya grejer...Efter ett tag när allt "satt" i huvet så startade jag systematisk kontroll av alla frekvenser o satelliter, helt plötsligt fick jag in CNNs överförningsläge från USA,olika frekvenser för nyheter o sport. Det var tider det, alla boxningsändningar biltävlingar osv. utan reklam!
En dag kom jag in i bild från en översvämmning i USA, ett hus kom flytande på en flod så jag låg kvar o kollade, det var från Missisippi floden dom sände utan kommentarer... Senare på kvällen sände SVT ca.20sekunder, och det var om .huset som flöt förbi. Allt gick att programmera i utrustningen...En annan höjdare var att jag blev uppringd av försäljaren, som frågade om signalstyrkan på BBC Väst? Ett ögonblick sa jag. 100% ligger den på, varför frågar du? Jo jag ska sälja till ett företag just den "satten o BBC", så nu törs jag gå vidare med de!
Allt utan en enda 19tums rack!
En dag kom jag in i bild från en översvämmning i USA, ett hus kom flytande på en flod så jag låg kvar o kollade, det var från Missisippi floden dom sände utan kommentarer... Senare på kvällen sände SVT ca.20sekunder, och det var om .huset som flöt förbi. Allt gick att programmera i utrustningen...En annan höjdare var att jag blev uppringd av försäljaren, som frågade om signalstyrkan på BBC Väst? Ett ögonblick sa jag. 100% ligger den på, varför frågar du? Jo jag ska sälja till ett företag just den "satten o BBC", så nu törs jag gå vidare med de!
Allt utan en enda 19tums rack!
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
Det funkar inte så höjdarbra tillsammans med live timing.Christoffer skrev:Eller ännu bättre spela in loppet under reklamsändningen så att man får se hela loppet i och för sig med viss fördröjning på slutet, men det skulle i alla fall jag stå ut med.
Då kan man inte heller byta kanal till nån annan som viasar F1 under reklamsändningarna.
-
- Varnad
Då kan man ju spela in loppet och titta efgteråt utan reklamen i alla fall.Christoffer skrev:Eller ännu bättre spela in loppet under reklamsändningen så att man får se hela loppet i och för sig med viss fördröjning på slutet, men det skulle i alla fall jag stå ut med.
Nä, live ska det vara. Ännu mer live helst än vad det är nu... (ca. 5 sek efter ibland)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jag tycker tex att Viasatsport kan visa det hela utann reklam för dem som betalar och har livetiming etc. Men dem som inte satsar det lilla extra skall inte behöva missa delar av loppet pga reklamen därför lite förskjuten sändning efter reklampauserna.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
-
-
Jag tror inte att det är tillåtet i Sverige, men det kan kanske Blomman svara på?Rexa skrev:Förstår inte varför dom inte delar av typ visar reklam på halva skärmen och fortsätter med Sporten i andra halvan då blir folk kvar och ser reklamen istället för att gå på muggen som nu .
Vore det bästa om det nu skall vara reklam .
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
det där har jag tänkt på, jag skulle vilja ha den funktionen under ex depåstop, fast kanske inget tv6 kan ordna själva?Rexa skrev:Förstår inte varför dom inte delar av typ visar reklam på halva skärmen och fortsätter med Sporten i andra halvan då blir folk kvar och ser reklamen istället för att gå på muggen som nu .
vore coolt att ha ett litet öga på vad som händer i depån, eller en anan fight ute på banan uppe i en liten ruta, samtidigt som huvudfönstret följer ledaren eller vad det nu är.
daniel @ http://f1bloggen.se
-
-
Dagens I-landsproblem.Jari skrev:Då kan man ju spela in loppet och titta efgteråt utan reklamen i alla fall.Christoffer skrev:Eller ännu bättre spela in loppet under reklamsändningen så att man får se hela loppet i och för sig med viss fördröjning på slutet, men det skulle i alla fall jag stå ut med.
Nä, live ska det vara. Ännu mer live helst än vad det är nu... (ca. 5 sek efter ibland)
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
-
- Utvisad
Varför skulle det inte vara lagligt ?Razor skrev:Jag tror inte att det är tillåtet i Sverige, men det kan kanske Blomman svara på?Rexa skrev:Förstår inte varför dom inte delar av typ visar reklam på halva skärmen och fortsätter med Sporten i andra halvan då blir folk kvar och ser reklamen istället för att gå på muggen som nu .
Själv tycker jag iden är rätt bra fan dom får som dom vill och tittarna får se allt med lite reklam vid sidan om .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
- Utvisad
Det skulle vara bra det med för tekniken finns i dag .molle2 skrev:det där har jag tänkt på, jag skulle vilja ha den funktionen under ex depåstop, fast kanske inget tv6 kan ordna själva?Rexa skrev:Förstår inte varför dom inte delar av typ visar reklam på halva skärmen och fortsätter med Sporten i andra halvan då blir folk kvar och ser reklamen istället för att gå på muggen som nu .
vore coolt att ha ett litet öga på vad som händer i depån, eller en anan fight ute på banan uppe i en liten ruta, samtidigt som huvudfönstret följer ledaren eller vad det nu är.
Mvh Rexa
-
Jäkligt bra förslagRexa skrev:Varför skulle det inte vara lagligt ?Razor skrev:Jag tror inte att det är tillåtet i Sverige, men det kan kanske Blomman svara på?Rexa skrev:Förstår inte varför dom inte delar av typ visar reklam på halva skärmen och fortsätter med Sporten i andra halvan då blir folk kvar och ser reklamen istället för att gå på muggen som nu .
Själv tycker jag iden är rätt bra fan dom får som dom vill och tittarna får se allt med lite reklam vid sidan om .
-
-
-
Därför att jag tror att man inte får blanda redaktionellt material med reklam... men som sagt; Blomman kan nog ge besked om vad som gäller.Rexa skrev:Varför skulle det inte vara lagligt ?
Jag har för mig att det här har varit föremål för diskussion flera gånger här på Forza och jag vill minnas att svaret vi fick var att det inte var tillåtet, men jag kan ju ha fel.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Om det ens är tillåtet måste man nog förhandla speciellt med annonsörerna för att få visa reklamen som man gör i Spanien även i Sverige. De vill nog inte betala fullt om deras reklamfilmer besudlas med annat material. Tekniken har funnits länge och finns med största sannolikhet hos Viasat.Freddan skrev:Jag var i Spanien och kollade på F1. I pausen så körde de F1-loppet i en mindre ruta medans reklamen dönade på för fullt. Helt okej tyckte jag.
Om spanjorerna kan så borde även TV6 folket kunna fixa denna tekniska detalj