Brasiliens GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Brasiliens GP 2007?

Omröstningen slutade lör okt 20, 2007 20:14

1. Fernando Alonso - McLaren
3
5%
2. Lewis Hamilton - McLaren
9
15%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
1
2%
4. Heikki Kovalainen - Renault
0
Inga röster
5. Felipe Massa - Ferrari
2
3%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
36
61%
7. Jenson Button - Honda
1
2%
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
2
3%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
1
2%
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Kazuki Nakajima - Williams
2
3%
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Sebastian Vettel - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Sakon Yamamoto - Spyker
1
2%
22. Takuma Sato - Super Aguri
0
Inga röster
23. Anthony Davidson - Super Aguri
1
2%

Antal röster: 59

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Geer skrev:
olag skrev: Visst dom öppna inte mejlet men jag köper ändå inte att dom inte visste det.Jag satt ett par hundra mil från banan och viste det innan loppet starta.Att ingen i Ferraris närhet viste det är skumt.Det hade kvittat vilket stall som "missat" det skumt är det
Håller med om att det är konstigt att dom inte visste om det, men det är ändå konstigare om dom visste om det och medvetet gjorde något så uppenbart som att sätta på otillåtna däck.
Kanske ville dom slippa en stor startsmäll så dom passa på att ställa sig sist utan att förlora för mycket bakom SC.Om det var så var det ganska bra plan för dom kom hyfsat i loppet ändå. :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Det skuma är att dom inte viste ngt om det.Sen att dom valde fel däck är deras egna fel för om dom inte varit tvingade att byta däck så hade dom kasat som LH i kina dom första varven.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Hur gick det för dom nerkörda Meckarna?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

olag skrev:Det skuma är att dom inte viste ngt om det.Sen att dom valde fel däck är deras egna fel för om dom inte varit tvingade att byta däck så hade dom kasat som LH i kina dom första varven.
De visste inget om det för att de inte läst mailet och missat informationen.

Men du tror alltså att de visste om det, struntade i det och chansade på att ingen skulle upptäcka att de hade andra däck på sina bilar? Det är vad du tror?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Själv tror jag att alla inklusive Bridgestones tekniker visste, men alla tyckte det var rätt åt Todt och polarna att stå där med fel puckar. :roll:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

LuckyStrike1 skrev:
olag skrev:Det skuma är att dom inte viste ngt om det.Sen att dom valde fel däck är deras egna fel för om dom inte varit tvingade att byta däck så hade dom kasat som LH i kina dom första varven.

Men du tror alltså att de visste om det, struntade i det och chansade på att ingen skulle upptäcka att de hade andra däck på sina bilar? Det är vad du tror?
Jag vet inte vad man ska tro om det ,men det är ganska sjukt att hela teamet missa det totalt.Även om dom inte läst sitt mejl borde Bridgestones gubbarna veta det!Rådfrågar inte teamen däcklevrantörerna om råd?

Det är kanske så att dom sket i det. vad vet jag.Men sjukt är det.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

[quote=

Visst dom öppna inte mejlet men jag köper ändå inte att dom inte visste det.Jag satt ett par hundra mil från banan och viste det innan loppet starta.Att ingen i Ferraris närhet viste det är skumt.Det hade kvittat vilket stall som "missat" det skumt är det[/quote]

Öhhh skulle tro att ett formel 1 team som är i full färd med att launcha 2 bilar,har sitt focus på väldigt mycket annat.
:o Desto lättare för en försoffad mclaren fan hemma i svedala som blir sufflerad av tv att hålla koll :o
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Ett alternativ som jag funderade på efter regnloppet på Fuji är:
Det kanske ville statuera exempel mot FIA. De visste från annat håll vilka däck man skulle starta med, men valde ändå det andra för att sedan kunna säga "vi vet ingenting, vi har inte fått nåt mail..." :roll:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Ja och kanske eventuellt göra vm ännu mer olidllllllligt spännande inför brasilien :D
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Loppet slutade ju ganska bra för Ferarri ändå och nåt mer straff än att byta till rätt däck kunde de ju inte få eftersom de inte fått mailet när starten gick. Om de visste om innehållet i mailet från annat håll är ju ointressant så länge det inte kommer från FIA.
Däremot ändrade väl FIA rutinerna för såna här meddelanden i framtiden och det kanske var syftet med Ferarris "blunder"... :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Och sen sa Jean till Bernie..................................att Max skulle.................till rons.............hahaha sa du shumacher.........det var som fan men säg inget till F.. funktionärerna.
Nä nu ....... ..... .... ett nytt regle......vi vill .. .... ....... dom får ... ........
haha perfekt :o :o :o
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

känn er fria att fylla i glappen själva :D :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:
olag skrev:Regn däcken som dom var enda stall att inte veta man skulle ha.Köper inte att dom inte fått infon om det.
Men de fick ju straff för det om du med din kryptiska mening avser Fuji. De tvingades i depå för byte och förlorade ju mycket på det.

Var det allt du kunde komma på som Ferrari skulle haft straff för - saker som redan har dömts enligt gällande reglemente?
Vari ligger straffet att rätta till sitt brott, eller sluta utföra det, rättare sagt?
Så om jag stjäl en bil och av polisen uppmanas lämna tillbaks den räknas det som straff att jag inte får fortsätta utnyttja den?
Det var nåt nytt... :roll:

Angående logik så tycker inte du att det verkar en gnutta ologiskt att Bridgestones personal inte vet om vilka däckregler som gäller?
Alternativt att de vet om det, men skiter i att tala om det för Ferrari?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

olag skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Jag vet inte vad man ska tro om det ,men det är ganska sjukt att hela teamet missa det totalt.Även om dom inte läst sitt mejl borde Bridgestones gubbarna veta det!Rådfrågar inte teamen däcklevrantörerna om råd?

Det är kanske så att dom sket i det. vad vet jag.Men sjukt är det.
Så - för att då återgå till den ursprungliga frågan: Vad är det då Ferrari har gjort som de borde fått ett straff för men inte fått ett straff, men där andra straff i motsvarande situation straffats?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

AndersF1 skrev:Vari ligger straffet att rätta till sitt brott, eller sluta utföra det, rättare sagt?
Så om jag stjäl en bil och av polisen uppmanas lämna tillbaks den räknas det som straff att jag inte får fortsätta utnyttja den?
Det var nåt nytt... :roll:

Angående logik så tycker inte du att det verkar en gnutta ologiskt att Bridgestones personal inte vet om vilka däckregler som gäller?
Alternativt att de vet om det, men skiter i att tala om det för Ferrari?
Kan man säga att Ferarri begått ett brott då? De fick inget mail (alternativt läste inte mailet) från FIA.

Bridgestone kanske berättade vad som gällde för Ferarri, men eftersom de inget fått veta från FIA så kanske de gjorde som de ville ändå?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev:Jag klagar inte på det som skrevs tidigare.

Vad klagar du på då? Det som skrivs nu?
Jag klagar inte, jag noterar.
Har du noterat att du kanske tyckte att det var mer objektivt när de här var med i redaktionen: http://kth.facebook.com/photo.php?pid=1 ... =674218123 ? :) (tror det skall synas även för icke facebook-medlemmar)
Jag vill förresten från den tiden minnas en het diskussion efter att jag tyckte att du var lite väl omotiverat kritisk mot Kimi i nån av dina skrifter. Times are a-changin'.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Cheever skrev:
Vad klagar du på då? Det som skrivs nu?
Jag klagar inte, jag noterar.
Har du noterat att du kanske tyckte att det var mer objektivt när de här var med i redaktionen: http://kth.facebook.com/photo.php?pid=1 ... =674218123 ? :) (tror det skall synas även för icke facebook-medlemmar)
Jag vill förresten från den tiden minnas en het diskussion efter att jag tyckte att du var lite väl omotiverat kritisk mot Kimi i nån av dina skrifter. Times are a-changin'.
De där tre idioterna du visar på bilden har jag för länge sen noterat!

Var det en krönika eller en artikel eller en nyhet?

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kommer inte ihåg, det skrevs ju så mycket skit om allt möjligt. :)
Den enda krönika jag kommer ihåg var AnFrans, liksom några av reaktionerna på den.
Din var inte riktigt lika illa omtyckt, om än inte älskad.

Han med etta under sig på bilden verkar vara en snabb jävel, kör han i 5papp?
Alla tre har kanske gått vidare och är proffsförare i 5papp nu för tiden?