RTL
-
RTL
Tittar någon av er tyska tevekanalen RTL ?
Världens bästa F1 kanalen.
Niki Lauda kommenterar på plats.
Försnack en timme före lopp och eftersnack en timme efter lopp.
De visar mycket som man normalt inte får se från andra kanaler.
Jag har tittat på RTL i många år eftersom jag har satellitmottagare med motordrift. Redan på slutet av 80-talet började kolla RTL !
Jag har TV6 och RTL som jag skiftar emellan så att jag undviker reklam !
http://www.rtl.de/ea/tvplaner/content/d ... php?id=100
Världens bästa F1 kanalen.
Niki Lauda kommenterar på plats.
Försnack en timme före lopp och eftersnack en timme efter lopp.
De visar mycket som man normalt inte får se från andra kanaler.
Jag har tittat på RTL i många år eftersom jag har satellitmottagare med motordrift. Redan på slutet av 80-talet började kolla RTL !
Jag har TV6 och RTL som jag skiftar emellan så att jag undviker reklam !
http://www.rtl.de/ea/tvplaner/content/d ... php?id=100
-
Danmark TV2, TV6, VS1 Sport.
TV2 + Försnack Reklam, Eftersnack, Ingen Reklam En bra kanal under TV6's reklambrott.
- Danskt Tal, tråkiga kommentatorer
TV6 + Försnack, Bästa kommentatorerna!, Träningen och Kvalet i VS1 Sport <3 - De säger hur föraruppställningen ser ut i deras grafik när du kan se den precis innan test varvet. Reklam
VS1 Sport + Den bästa kanalen av dem alla, ingen reklam (tack viasat), Träning 3 (lördag) och kval.
- Skulle kunna tänka mig att ha loppet i VS1 Sport utan reklam så kan den andra delen av sveriges befolkning se våra värsta/bästa år.
TV2 + Försnack Reklam, Eftersnack, Ingen Reklam En bra kanal under TV6's reklambrott.
- Danskt Tal, tråkiga kommentatorer
TV6 + Försnack, Bästa kommentatorerna!, Träningen och Kvalet i VS1 Sport <3 - De säger hur föraruppställningen ser ut i deras grafik när du kan se den precis innan test varvet. Reklam
VS1 Sport + Den bästa kanalen av dem alla, ingen reklam (tack viasat), Träning 3 (lördag) och kval.
- Skulle kunna tänka mig att ha loppet i VS1 Sport utan reklam så kan den andra delen av sveriges befolkning se våra värsta/bästa år.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
-
-
-
-
-
-
Det är inget fel på Janne och Eje - tvärtom! Men jämfört med de resurser som tex Premiere satsar har TV6 inte ens chans att konkurra vad gäller produktionen. Har vid ett antal tillfällen testat lite med TV6 men det är så uppenbart att Janne+Eje sitter ganska ensamma (och särskiljda) och har svårt att ha den kollen som Premiere har när det tex blir småförvirrande situationer (typ Japans GP i år med anledningen till varför Ferrari inte startade på full wets).
Är det något oklart skickar tyskarna ut en reporter med kamera och tar reda på vad som hänt och du som tittare ser intervjun i en liten inklippt bildruta.
Premiere har dessutom multikanalspaket (snikvariant på gamla Bernievision) med framför allt onboardkanal som är aktiv under alla sändningar.
/Martin
Är det något oklart skickar tyskarna ut en reporter med kamera och tar reda på vad som hänt och du som tittare ser intervjun i en liten inklippt bildruta.
Premiere har dessutom multikanalspaket (snikvariant på gamla Bernievision) med framför allt onboardkanal som är aktiv under alla sändningar.
/Martin
-
- Mr Forza Motorsport
Det jag mest irriterar mig på är att TV6/VS1 sänder sina införer när man vill se bilder från depågatan och när bilarna ställer upp sig ute på banan. Tittar nästan aldrig på deras införer, utan ser hellre på RTL fram till starten, då blir det Blomman och Eje förutom under reklamen.
Förstår att TV6/VS1 inte kan sända som RTL som lägger sina specialare tidigare, men för mig är det väldigt irriterade med dessa "nybörjarreportage" när man vill se förare, bilar och väder direkt från banan...
Förstår att TV6/VS1 inte kan sända som RTL som lägger sina specialare tidigare, men för mig är det väldigt irriterade med dessa "nybörjarreportage" när man vill se förare, bilar och väder direkt från banan...
-
Jag tycker oxå att det blir lite mycket,men det handlar ju om att fånga fler tittare,nytt blod är ju alltid braPastis skrev:Det jag mest irriterar mig på är att TV6/VS1 sänder sina införer när man vill se bilder från depågatan och när bilarna ställer upp sig ute på banan. Tittar nästan aldrig på deras införer, utan ser hellre på RTL fram till starten, då blir det Blomman och Eje förutom under reklamen.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
Kombinationen TV6/Premiere m hj a bild-i-bild är perfekt.Martin_Granberg skrev:Det är inget fel på Janne och Eje - tvärtom! Men jämfört med de resurser som tex Premiere satsar har TV6 inte ens chans att konkurra vad gäller produktionen. Har vid ett antal tillfällen testat lite med TV6 men det är så uppenbart att Janne+Eje sitter ganska ensamma (och särskiljda) och har svårt att ha den kollen som Premiere har när det tex blir småförvirrande situationer (typ Japans GP i år med anledningen till varför Ferrari inte startade på full wets).
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Ett minus är att dom inte sänder Wide Screen. Men annars ganska bra!Redbullgerdigvingar skrev: VS1 Sport + Den bästa kanalen av dem alla, ingen reklam (tack viasat), Träning 3 (lördag) och kval.
-
Exakt. I Brasilien var det värre än vanligt. Spänningen hade byggts upp hela säsongen och när det väl var dags för säsongsfinal hann man bara se en skymt av gridden innan det var dags för nästa inslag om sånt som redan hade varit. Kasst.Pastis skrev:Det jag mest irriterar mig på är att TV6/VS1 sänder sina införer när man vill se bilder från depågatan och när bilarna ställer upp sig ute på banan.
-
-
Nej, RTL och Premiere har gridbilder blandat med inför-snack, intervjuer och olika reportage, oftast om och med någon eller några av de tyska förarna.
Den stora skillnaden är att de har folk i depån, vilket ni av förståeliga skäl inte har.
Den stora skillnaden är att de har folk i depån, vilket ni av förståeliga skäl inte har.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
Nej, vi skojar inte. Förstår att ni inte kan börja 1 timme och en kvart före starten som RTL. Men vi som är insatta vill gärna se mera från depån/startrutorna inför starten ala RTL. Repriser på kval och annat är ofta ointressant då. Vi vill se däckval, väder, förare och annat som kan tänkas vara intressant just då.
Men jag förstår att ert upplägg kan vara bra för mindre hardcore tittare.
Som du vet efter alla dessa år: hur du än gör så är det fel?
För min del så skulle jag gärna vilja att ni låter den sista kvarten inför starten vara "ren" från inspelade reportage och bara sända livebilder från startrutorna/depån.
Men jag förstår att ert upplägg kan vara bra för mindre hardcore tittare.
Som du vet efter alla dessa år: hur du än gör så är det fel?
För min del så skulle jag gärna vilja att ni låter den sista kvarten inför starten vara "ren" från inspelade reportage och bara sända livebilder från startrutorna/depån.
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Det är ju bara att läsa "det där andra forumet"... där beskylls Janne och Eje för att vara fans av än den ena och än den andra föraren.
På något knepigt vis verkar det vara omvänt relaterat till vilken förare som kritikern har som personlig favorit.
På något knepigt vis verkar det vara omvänt relaterat till vilken förare som kritikern har som personlig favorit.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
-
15 minuters rörliga bilder från startgridden utan en intervjureporter på plats - hur kul är egentligen det?
Man får se förarna ta på sig balaklava, hälsa på berömdheter som vallas runt av Bernie med en walkie-talkie som nästan är lika stor som han själv är, förare som skämtar med sin ingenjör, grid-girls, paraplyer, däcksvärmare, Martin Brundle med intervjuryggsäck .... Bra tillfälle att gå och pissa på i och för sig.
Man får se förarna ta på sig balaklava, hälsa på berömdheter som vallas runt av Bernie med en walkie-talkie som nästan är lika stor som han själv är, förare som skämtar med sin ingenjör, grid-girls, paraplyer, däcksvärmare, Martin Brundle med intervjuryggsäck .... Bra tillfälle att gå och pissa på i och för sig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Mr Forza Motorsport
Det är jätteintressant för oss insatta. Ni nybörjare kan gå och pissa...LuckyStrike1 skrev:15 minuters rörliga bilder från startgridden utan en intervjureporter på plats - hur kul är egentligen det?
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Pastis skrev:Det är jätteintressant för oss insatta. Ni nybörjare kan gå och pissa...LuckyStrike1 skrev:15 minuters rörliga bilder från startgridden utan en intervjureporter på plats - hur kul är egentligen det?
Jag har sett startgridden så många gånger att den börjar kännas lite trist vid det här laget. Är inte så intresserad av lokala berömdheter och internationella berömdheter som ska skaka hand med representanter från toppteamen heller.
Lite Hänt i Veckan stuk, inte min grej.
-
- Mr Forza Motorsport
-
Att däremot göra som ITV och låta Martin Brundle intervjua förare och andra på gridden är intressant!
Det som Viasat gjorde inför Brasiliens GP tycker jag är bra. Nu riskerar jag väl att få något påhopp om att jag bara fjäskar för dem men det får man leva med om man inte bara vill kritisera kanske.
Jag tycker de gjorde bra sammanställningar av de tre titelkandidaterna och vad som gällde inför loppet för att resp. skulle bli världsmästare. Bra sammanfattning och pedagogiskt om en ganska rörig poängsituation, det tycker jag gav mycket mer än vad 15 minuters span på bilar uppställda på gridden hade gjort.
Det som Viasat gjorde inför Brasiliens GP tycker jag är bra. Nu riskerar jag väl att få något påhopp om att jag bara fjäskar för dem men det får man leva med om man inte bara vill kritisera kanske.
Jag tycker de gjorde bra sammanställningar av de tre titelkandidaterna och vad som gällde inför loppet för att resp. skulle bli världsmästare. Bra sammanfattning och pedagogiskt om en ganska rörig poängsituation, det tycker jag gav mycket mer än vad 15 minuters span på bilar uppställda på gridden hade gjort.
-
- Mr Forza Motorsport
Jaha, vilka avslöjanden har man hört den vägen då? Det är ju bara skitsnack, inga som helst fakta kommer ut av intervjuer före start.
- Hur känns det?
- Tack, bara bra.
- Tror du det blir en startkrasch?
- Nej, vi har pratat på förarmötet om att vi ska vara försiktiga. (min kommentar: )
- Vilka däck startar ni med?
- Kan inte avslöja våra strategier.
- Hur mycket soppa har ni i bilarna?
- Vad tycker du egentligen om Ron Dennis?
- Men Bernie och Max då?
- De ser bäst ut i frack och fluga.
- Hur känns det?
- Tack, bara bra.
- Nej, vi har pratat på förarmötet om att vi ska vara försiktiga. (min kommentar: )
- Men Bernie och Max då?
-
Och vad kan du utläas av 15 minuters rörliga bilder från gridden där bilarna är täckta av paraplyer, däcksvärmare, celebritieter från en kamera som fokuserar på de rika och berömda som vandrar runt bilarna istället för bilarna?Pastis skrev:Jaha, vilka avslöjanden har man hört den vägen då? Det är ju bara skitsnack, inga som helst fakta kommer ut av intervjuer före start.
- Hur känns det?
- Tack, bara bra.
- Men Bernie och Max då?
"Njjjaaaa bakvingen verkar vara ställd tre kvars högre på den där Ferrarin än på McLaren som verkar köra med 4,7 mm mer camber på framhjulen kan jag se nu"
-
- Mr Forza Motorsport
-
Det gjorde han också! Det är bättre ordning på det här forumet än vad jag någonsin vågat tro. Fast å andra sidan vet jag inte om det är så bra om han blir tvungen att stänga av sig själv sen. Vad händer med Forza då? Anarki är inte min grej... Tror jag.Christoffer skrev:Nu bör du ge en varning till dig själv.
-
-
Klart att det e intressant att se bilarna på gridden. Då kan man se i detalj hur vingar och liknande lösningar ser ut.Dom visar knappt tex spyker på tävlingarna och det skulle vara kul och se hur deras bil ser ut gämnfört med mclaren.Man ser inte det i racet och man får se hur dom andra deltagarna ser ut.t.e.x barri har dom inte visat huvudet på sedan han sluta i ferarri...´Mer bilder på bilarna när dom står på startplattan.LuckyStrike1 skrev:Och vad kan du utläas av 15 minuters rörliga bilder från gridden där bilarna är täckta av paraplyer, däcksvärmare, celebritieter från en kamera som fokuserar på de rika och berömda som vandrar runt bilarna istället för bilarna?Pastis skrev:Jaha, vilka avslöjanden har man hört den vägen då? Det är ju bara skitsnack, inga som helst fakta kommer ut av intervjuer före start.
- Hur känns det?
- Tack, bara bra.
- Men Bernie och Max då?
"Njjjaaaa bakvingen verkar vara ställd tre kvars högre på den där Ferrarin än på McLaren som verkar köra med 4,7 mm mer camber på framhjulen kan jag se nu"
FIA = Ferrari International Assistance
-
olag skrev:Klart att det e intressant att se bilarna på gridden. Då kan man se i detalj hur vingar och liknande lösningar ser ut.Dom visar knappt tex spyker på tävlingarna och det skulle vara kul och se hur deras bil ser ut gämnfört med mclaren.Man ser inte det i racet och man får se hur dom andra deltagarna ser ut.t.e.x barri har dom inte visat huvudet på sedan han sluta i ferarri...´Mer bilder på bilarna när dom står på startplattan.LuckyStrike1 skrev:Och vad kan du utläas av 15 minuters rörliga bilder från gridden där bilarna är täckta av paraplyer, däcksvärmare, celebritieter från en kamera som fokuserar på de rika och berömda som vandrar runt bilarna istället för bilarna?Pastis skrev:Jaha, vilka avslöjanden har man hört den vägen då? Det är ju bara skitsnack, inga som helst fakta kommer ut av intervjuer före start.
- Hur känns det?
- Tack, bara bra.
- Men Bernie och Max då?
Om det är vad du vill se kan jag rekommendera diverse F1-sajter där det finns närbilder, racebilder, stillbilder m.m. på samtliga F1-stalls bilar där du kan se betydligt mer än vad du kan på din TV när de står på gridden.
-
shootLuckyStrike1 skrev:olag skrev:Klart att det e intressant att se bilarna på gridden. Då kan man se i detalj hur vingar och liknande lösningar ser ut.Dom visar knappt tex spyker på tävlingarna och det skulle vara kul och se hur deras bil ser ut gämnfört med mclaren.Man ser inte det i racet och man får se hur dom andra deltagarna ser ut.t.e.x barri har dom inte visat huvudet på sedan han sluta i ferarri...´Mer bilder på bilarna när dom står på startplattan.LuckyStrike1 skrev: Och vad kan du utläas av 15 minuters rörliga bilder från gridden där bilarna är täckta av paraplyer, däcksvärmare, celebritieter från en kamera som fokuserar på de rika och berömda som vandrar runt bilarna istället för bilarna?
Om det är vad du vill se kan jag rekommendera diverse F1-sajter där det finns närbilder, racebilder, stillbilder m.m. på samtliga F1-stalls bilar där du kan se betydligt mer än vad du kan på din TV när de står på gridden.
FIA = Ferrari International Assistance
-