Varför gillar INGEN Lewis Hamilton

Kungaklassen av motorsport...
Apex

Inlägg av Apex »

Jag gillar inte heller Hamilton. Han verkar lite för trevlig utanför banan, när han tar alla i hand osv. flinar och skrattar, det ser inte helt uppriktigt ut, lite falskt.

Men ute på banan så har han inte gjort någon riktigt ful grej mot någon konkurrent ännu, för att man ska hata han, men han har iofs inte hamnat i någon situation där han behövt göra något sådant för att vinna.
Däremot så har han istället kört otroligt bra och är väl värd en eventuell titel.

Synd att poängställningen är som den är, men det hade varit kul att lyssna på presskonferensen efter Sao Paulo, med LH, FA & Kimi.

Scenariot som då hade varit intressant, var om det inför dom sista varven är så att LH ligger 3:a, 0,5 sek. bakom FA som ligger på 2:a och Kimi på 1:a plats, 30 sek. före dessa två.
För att vinna mästerskapet så behöver LH en 2:a plats om Kimi vinner, FA måste vinna, men ligger 30 sek. efter Kimi, så han har gett upp segern. Men FA ignorerar helt Rons skrik i hörlurarna att han ska in i depån och kolla lufttrycket och spolarvätskan, och svarar även upp mot LH:s omkörningsförsök. Så ställningen i mål blir 1. Kimi, 2. FA, 3. LH.

Detta gör att Kimi blir mästare och LH 2.a, 1 poäng efter i samandraget, FA 3:a, ytterliggare 1 poäng bakom.

Tror inte att Hamilton flinar lika mycket på presskonferensen då. :D
För att inte tala om Ron. :D :D

Flavio står där i bakgrunden och flinar mot en rasande Ron, med vetskap om att nu sjönk summan för att lösa ut FA från kontraktet med McLaren.
Har inget emot Ferrari. Men gillar inte den arogante, vinglande (och fuskande) tysken efter "Hill-incidenten -94" och "Villenueve-incidenten -97" för att inte tala om "Monaco-pakeringen -06"
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Apex, för att Kimi ska kunna vinna VM får Hamilton sluta på 6e plats som bäst.
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Okej, Regn, punktering på ett däck för hamilton, och sen får han ligga bakom toyoterna, bmw, FA och ferrari chafförerna. Trulli är den bästa bromsklossen!
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Apex skrev:Jag gillar inte heller Hamilton. Han verkar lite för trevlig utanför banan, när han tar alla i hand osv. flinar och skrattar, det ser inte helt uppriktigt ut, lite falskt.
Nej, det klart, om man verkar vara glad och trevlig så betyder det givetvis att man är falsk. Det förstår ju alla. Och det är ett helt logiskt resonemang eftersom det naturliga tillståndet för en människa är att vara sur och inbunden...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cuscino skrev:
Apex skrev:Jag gillar inte heller Hamilton. Han verkar lite för trevlig utanför banan, när han tar alla i hand osv. flinar och skrattar, det ser inte helt uppriktigt ut, lite falskt.
Nej, det klart, om man verkar vara glad och trevlig så betyder det givetvis att man är falsk. Det förstår ju alla. Och det är ett helt logiskt resonemang eftersom det naturliga tillståndet för en människa är att vara sur och inbunden...
Nej, man kan vara genuint trevlig och glad. Man kan också vara falskt trevlig och glad, dvs. le och skratta mycket utan att det känns äkta.

Jag tror att många som inte gillar Hamilton inte gör det för att han är en bra eller dålig förare, eller av någon slags avundsjuka utan för att han inte känns äkta utan snarare falsk.

Det är mitt intryck av honom - jag gillade honom till en början, och tyckte han verkade vara något så ovanligt som en både snabb och trevligt sympatisk F1-förare.

Men efter att man har sett honom i olika situationer som betraktare utifrån de flesta av oss är, har jag fått intrycket av att han är ganska falsk. Att det är en mediabild han lägger upp som varken känns äkta eller genuin.

Det är mitt personliga intryck ialla fall, och jag har uppfattningen av att många som inte är överförtjusta i honom är det av just det skälet.

Ingen tar ifrån honom att han är en fantastisk förare. Det är han. Däremot anser t.ex. jag att han som person verkar osympatisk och falsk, och med en enorm mediahype blir det nog lätt så att sådana känslor förstärks.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kan bara hålla med föregående talare. Samtidigt kan man ju undra om man någon gång kommer att få uppleva en sympatisk världsmästare. Den kanske mest sympatiske under senare år är väl Hill? Å andra sidan var han också lite för känslig och lättmanipulerad, något som den osympatiske Schumacher drog nytta av (och helt riktigt). Häkkinen var väl heller ingen speciellt svår typ, när man tänker efter. Annars är det ju så att de snälla killarna inte vinner några VM-titlar.

För att återgå till Hamilton: han synes mig vara en oerhört manipulativ person. Han har ett flertal gånger med sina uttalanden visat att han är fullständigt hänsynslös. Även när han har gått till attack mot Alonso har han samtidigt utmanat Ron Dennis och McLaren! Det krävs en hel del för att våga det med tanke på hans ålder och erfarenhet.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Apex

Inlägg av Apex »

Dagon skrev:Apex, för att Kimi ska kunna vinna VM får Hamilton sluta på 6e plats som bäst.
Är fullt medveten om detta, läs om tråden så förstår du nog hur jag menade. :P
Har inget emot Ferrari. Men gillar inte den arogante, vinglande (och fuskande) tysken efter "Hill-incidenten -94" och "Villenueve-incidenten -97" för att inte tala om "Monaco-pakeringen -06"
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

I brist på annat så läste jag några gamla F1 racing från tidigare i år för ett tag sedan...det är rätt konstigt att läsa djupa intervjuer med Ron och andra om hur de nu har bästa möjliga team och även Lewis som sa att han skulle respektera Alonso och så vidare...var ju inte värt ett skit. Han gnällde ju redan i Monaco.

Å andra sidan - han kör ju jävligt bra. Men han måste nog jobba på att vara lite mindre mediatränad och alltså - falsk - innan han får mer fans utanför Storbritannien. Helt klart. Är han lika tuff utåt som på banan så kommer folk sluta klaga liksom.

Hm...har för mig även att det stod lite om hur bra Alonso hade bidragit under testerna inför säsongen...fan - det är nästan synd att de inte kör ihop även nästa år...vilket jävla liv det skulle vara kring varje lopp... :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag såg på ITV:s sändning från Japan. Inför loppet stod Hamilton inför en hop journalister och sa att han borde ha tryckt in Alonso i muren i Eau Rouge – visserligen med ett leende på läpparna. Var det tufft eller falskt eller trevligt eller medietränat?
GMD

Inlägg av GMD »

ANFRAN skrev:Jag såg på ITV:s sändning från Japan. Inför loppet stod Hamilton inför en hop journalister och sa att han borde ha tryckt in Alonso i muren i Eau Rouge – visserligen med ett leende på läpparna. Var det tufft eller falskt eller trevligt eller medietränat?
Det hade varit tufft om någon annan sagt det :D

Hamilton har redan bränt sina broar.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ah, då förstår jag. :up:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Max Mosley vill tydligen inte ha vänner någonstans. Urklipp från F1-live:

The British press reacted furiously after Max Mosley played down the impact on Formula One of 2007 championship runner-up Lewis Hamilton.

The FIA President on Wednesday said the importance of the 22-year-old rookie had been 'exaggerated,' and also wondered if the apparently innocent Hamilton in fact knows more about the espionage saga than he lets on.

The tabloid Daily Express slammed Mosley's BBC interview as a 'Mad rant at 'hero' Hamilton.'

The Daily Telegraph added: 'Were he to have walked around the streets of London prodding infants with sticks yesterday, Mosley could not have caused greater offence to the British public.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister