Mosley vs Stewart

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Mosley vs Stewart

Inlägg av Pastis »

Haha, klart han är halvgalen den gode Stewart! En åsiktsmaskin som nästan aldrig fått kritik från media. Bra att Mosley säger sanningen om honom... :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag börjar gilla Mosley mer och mer. :up:

Men Jackie Stewart är lite fin när han blir sådär pedagogisk. Som här:
http://www.youtube.com/watch?v=XXhWM8tZE_E
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Ruggigt! Otroligt tydligt hur HANS-skydden hjälper nu, så dom slipper det där.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Han är cool den gode Stewart på sitt sätt, men nog börjar han bli lite gaggig och det är bra att Mosley säger vad han tycker.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att Mosley agerar på en så låg nivå visar bara vilken otrevlig människa med dåligt uppförande han verkar vara.

Mosley vill förödmjuka de han inte håller med på ett personligt plan - ett uppförande och en taktik som jag tycker är synnerligen opassande och tecken på dåligt uppförande.

Även om jag tycker Stewart oftast är väl mycket av en åsiktsmaskin, så anser jag att Mosleys uppförande är under all kritik. Men man kan kanske inte förvänta sig mer än så av den mannen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Mr Hunt

Inlägg av Mr Hunt »

LuckyStrike1 skrev:Att Mosley agerar på en så låg nivå visar bara vilken otrevlig människa med dåligt uppförande han verkar vara.

Mosley vill förödmjuka de han inte håller med på ett personligt plan - ett uppförande och en taktik som jag tycker är synnerligen opassande och tecken på dåligt uppförande.

Även om jag tycker Stewart oftast är väl mycket av en åsiktsmaskin, så anser jag att Mosleys uppförande är under all kritik. Men man kan kanske inte förvänta sig mer än så av den mannen.
Jag skulle gärna veta vad som i övrigt avhandlades på detta pressmöte mellan Fia (Max) och Engelska Journalister ?

Kanske Max gjorde en Björn Rosengren. Jag avser givetvis Telenor/Telia samgåendet där Björn i förtroende till journalisten kallade "Norge den sista sovjetstaten"
Att kalla J.Stewert en "certified halfwit" ligger nära till hands vad det gäller en av de mest ansvariga för att Silverstone alltid riskerar att falla ur kalendern.
Det problemet har inte Stewert med Max utan snarare med Bernie E.

Stewerts argument där får en ibland att undra om han inte är en "certified halfwit"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Bortsett från att Mosley visade upp en av sina mindre vackra sidor så kom jag att tänka på när Jos Verstappen ruttnade på Stewart. Sir Jackie hade för vana att ta med sina förare på en tur runt Oulton Park i en Ford Fiesta för att ge dem en lektion. Verstappen vägrade åka med och tyckte förmodligen att det var en aning förnedrande. Helt riktigt! Å andra sidan blev ju Jos the Boss aldrig världsmästare, heller...

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är väl aldrig nån som har sagt nej till Jackie...hm...fast jag ångrar mig lite. Det är ju lite onödigt att kalla nån för certified halfwit...känns ju lite väl. Å andra sidan så verkar ju Jackie hota med advokater och då undrar man ju hur han är i huvudet egentligen. Han är ju en åsiktsmaskin utan dess like och så vidare...och är givetvis inte van att bli kritiserad.
Underhållande säsong är det.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Mr Hunt skrev:Jag skulle gärna veta vad som i övrigt avhandlades på detta pressmöte mellan Fia (Max) och Engelska Journalister ?
Det var kanske nån som tog upp det här?

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 988645.stm
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är det inte lite ironiskt för skribenter på ett F1-forum att kalla någon annan för åsiktsmaskin? :D
JYS skulle inte ha en chans här.

Mosley brukar ju inte ha så mycket emot att diskutera saker eftersom han oftast anser sig vinna debatter, men när någon träffar en känslig nerv så sjunkar Max fort ned till sina föräldrars gamla partikamraters låga nivå och kritiserar folks intellekt och utseende. Samma behandling fick Ron Dennis för några år sedan.

I en tidigare version hos Wikipedia, så såg förresten att det stod att Max uppenbart favoriserade Ferrari: http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... =162590185

Var det nån av forumets skribenter som skrivit in det? :D
Mr Hunt

Inlägg av Mr Hunt »

Den enda slutsats man dra av detta är väl att alla inblandade inkl Mosley är Britter.

Jag riskerar att få en klankilt i skallen om jag kallar Stewert för Engelsman. :D

Nikki Lauda är annars min favorit bland exvärldsmästare som har en förmåga att tycka mycket och inte alltid i fas med den moderna tiden.

Då han offentligt dissade sin egen grabb som kör Dtm om "våndan att få spö av tjejer" är en klassiker precis som att "en apa kan köra en modern F1 bil".
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Som den åsiktsmaskin jag är så tycker jag Mosley har haft en rad kloka idéer om F1 de senaste åren och om Jackie Stewart blir så förnärmad att han ska kalla in advokater så säger det bara att hans självbild överträffar de flesta förare som är aktiva i dagens F1. Vilket inte säger lite.

Niki Lauda är ju lite halvrolig eftersom det mesta han säger också känns lite fel...
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Bild

Ser nästan ut som sir Jackie håller upp ett kors för att värja sig mot något... C(o)unt Maxula...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...