Hamiltons nybörjarmisstag
-
Hamiltons nybörjarmisstag
Nu när det är nära så...................................
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
-
-
Den dagen han måste starta sist i fältet och kör upp sig utan att buffla sig fram eller klarar av att köra rakan ner med någon bakom sig utan att vingla, då kan vi kanske säga att han börjar bli en rutinerad förare...olag skrev:Nybörjar misstagen har han paserat. inga större. Han kan man räkna bland dom med rutin nu.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Exaktemente du har så rätt pcPC: skrev:Den dagen han måste starta sist i fältet och kör upp sig utan att buffla sig fram eller klarar av att köra rakan ner med någon bakom sig utan att vingla, då kan vi kanske säga att han börjar bli en rutinerad förare...olag skrev:Nybörjar misstagen har han paserat. inga större. Han kan man räkna bland dom med rutin nu.
-
Jag känner mig på hugget i dag!jokan skrev:Exaktemente du har så rätt pcPC: skrev:Den dagen han måste starta sist i fältet och kör upp sig utan att buffla sig fram eller klarar av att köra rakan ner med någon bakom sig utan att vingla, då kan vi kanske säga att han börjar bli en rutinerad förare...olag skrev:Nybörjar misstagen har han paserat. inga större. Han kan man räkna bland dom med rutin nu.
-
"WAY TO GO PC" !!PC: skrev:Jag känner mig på hugget i dag!jokan skrev:Exaktemente du har så rätt pcPC: skrev: Den dagen han måste starta sist i fältet och kör upp sig utan att buffla sig fram eller klarar av att köra rakan ner med någon bakom sig utan att vingla, då kan vi kanske säga att han börjar bli en rutinerad förare...
inga kemikalier som förbättrar din självkänsla hoppas jag!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
- Varnad
-
-
Jag brukar ha ett öppet sinne när det gäller öl, har under mina år smakat en hel del olika öl, många vansinnigt goda, andra intetsägande, men har ännu inte lyckats lära mig att uppskatta denna Irländska specialitet.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
-
Ok håller med, men han har inte visat några typiska nybörjarfel änn. (typ Vettel). Så då får jag hoppas att han får starta sist någongång och vinner loppet.PC: skrev:Den dagen han måste starta sist i fältet och kör upp sig utan att buffla sig fram eller klarar av att köra rakan ner med någon bakom sig utan att vingla, då kan vi kanske säga att han börjar bli en rutinerad förare...olag skrev:Nybörjar misstagen har han paserat. inga större. Han kan man räkna bland dom med rutin nu.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Man gör ju knappt nybörjarmisstag längre. I en dagens F1:a, framför allt en som fungerar nästintill perfekt, så verkar det vara svårare att köra av banan än att köra snabbt och kontrollerat, för att inte tala om att vinna. Bilarna är på tok för förlåtande idag. Det är som jag ser det nästan det största problemet med F1 idag. Det verkar vara en större utmaning att kämpa runt i F3, GP2 etc. än att köra i motorsportens "kungaklass". Jag tycker det är sorgligt. Min respekt för förarna är nästan helt borta vid det här laget.
-
Det verkar trots allt som att Hamilton gjort sitt nybörjarmisstag.
På ett videoklipp från Japan kör han upp jämsides med SC, bromsar sedan hårt och Vettel kör in i Webber. Enligt reglerna skall ledarbilen hålla minst 5 billängder till SC.
Händelsen undersöks nu av Fia. Kanske 10 platsers nedflyttning för Hamilton i Kina ?
http://www.youtube.com/watch?v=8hWIfBkVQUk
På ett videoklipp från Japan kör han upp jämsides med SC, bromsar sedan hårt och Vettel kör in i Webber. Enligt reglerna skall ledarbilen hålla minst 5 billängder till SC.
Händelsen undersöks nu av Fia. Kanske 10 platsers nedflyttning för Hamilton i Kina ?
-
-
Aldrig att Hamilton kommer bli straffad för detta (Hur mycket jag än hoppas på det). Hade det varit Alonso hade straff utdelats direkt och hårt.Geer skrev:Det verkar trots allt som att Hamilton gjort sitt nybörjarmisstag.
-
- Varnad
-
Geer skrev:Det verkar trots allt som att Hamilton gjort sitt nybörjarmisstag.
Nä, tvärt om max 5 billängder ifrån
Sen ska man inte köra som en dåre bakom SC:n även om man heter Hamilton eller Schum...
40.7 Any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
40.8 All competing cars must then form up in line behind the safety car no more than 5 car lengths apart and overtaking, with the following exceptions, is forbidden until the cars reach the Line after the safety car has returned to the pits. Overtaking will be permitted under the following circumstances :
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=_QJurnfxRm4
Ok LH gör ett misstag Jag tycker att han ändå gör det bästa han kan göra genom att hålla till sidan och inte tvärbromsar så bakomvarande bil inte kör in i han.
Sen att Vettel kör in i Webber är faktiskt hans fel för då ligger han förnära.
Men sen undrar jag Hur länge efter ett lopp kan man bli bestraffad?
Helt hypotetiskt kan där dyka upp en liknande film från ett annat lopp.Där någon gör ett fel!
Ska den då bli bestraffad långt efter?
Vem var det som körde på vem i Monaco för lite sen.Minns bara att dom krocka i tunnlen?
Ok LH gör ett misstag Jag tycker att han ändå gör det bästa han kan göra genom att hålla till sidan och inte tvärbromsar så bakomvarande bil inte kör in i han.
Sen att Vettel kör in i Webber är faktiskt hans fel för då ligger han förnära.
Men sen undrar jag Hur länge efter ett lopp kan man bli bestraffad?
Helt hypotetiskt kan där dyka upp en liknande film från ett annat lopp.Där någon gör ett fel!
Ska den då bli bestraffad långt efter?
Vem var det som körde på vem i Monaco för lite sen.Minns bara att dom krocka i tunnlen?
-
Fast det handlar inte om Vettel är skyldig eller inte...det är han. Grejen är att Hamiltons påverkan på hela den sekvensen var större än vad som framgick i sändningen.
Hamilton förtjänar sina tio poäng från Japan, oavsett om han kört som skulle eller inte under SC så hade han fortfarande vunnit. 10 platsers nedflyttning i Kina är däremot ett rimligt straff för förseelsen, för jag tycker att det är en sådan. Handling och konsekvens...oacceptabelt och köra som han gjorde oavsett vilka skäl han hade för att göra det...speciellt när sikten, i det närmaste, var obefintlig
Min åsikt, inte nödvändigtvis sanningen
JB
Hamilton förtjänar sina tio poäng från Japan, oavsett om han kört som skulle eller inte under SC så hade han fortfarande vunnit. 10 platsers nedflyttning i Kina är däremot ett rimligt straff för förseelsen, för jag tycker att det är en sådan. Handling och konsekvens...oacceptabelt och köra som han gjorde oavsett vilka skäl han hade för att göra det...speciellt när sikten, i det närmaste, var obefintlig
Min åsikt, inte nödvändigtvis sanningen
JB
-
Mjo, det ligger väl nåt i det du säger...
Till Hamiltons försvar ser det ut som om han gasade på rätt bra för att sedan vika av från idealspåret och sakta ner på ett långsamt ställe där sikten var hyfsat god. Man kan ju jämföra med Skummis tvärnit bakom säkerhetsbilen strax före Parabolican på Monza... Men visst, Hamiltons tempoväxling kunde ju ha lett till en onödig kedjereaktion längre ner i fältet även om Vettel inte hade brakat in i Webber.
Å andra sidan var det ett jäkla gasande och bromsande från Hamilton när första säkerhetsbilen gick i depå. Fast det är kanske ett tillåtet beteende när det fältet ska släppas iväg...
Till Hamiltons försvar ser det ut som om han gasade på rätt bra för att sedan vika av från idealspåret och sakta ner på ett långsamt ställe där sikten var hyfsat god. Man kan ju jämföra med Skummis tvärnit bakom säkerhetsbilen strax före Parabolican på Monza... Men visst, Hamiltons tempoväxling kunde ju ha lett till en onödig kedjereaktion längre ner i fältet även om Vettel inte hade brakat in i Webber.
Å andra sidan var det ett jäkla gasande och bromsande från Hamilton när första säkerhetsbilen gick i depå. Fast det är kanske ett tillåtet beteende när det fältet ska släppas iväg...
Senast redigerad av ANFRAN den tor okt 04, 2007 17:39, redigerad totalt 1 gång.
-
-
Frågan är vad som är "unnecessarily slowly. [etc]"?Cheever skrev: Sen ska man inte köra som en dåre bakom SC:n även om man heter Hamilton eller Schum...
40.7 Any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards.
Om de inte kör extremt ryckigt har de ju inga bromsar kvar. Dessutom tycker jag att det verkar ha blivit värre, om man t.ex. tittar på formationsvarvet och hör hur mycket stallen klagar på att bromstempen är för låg. Så extremt ryckigt tycker jag inte att de körde för några år sedan och då brukar det vara hyfsade avstånd så knappast bara för att jävlas med de bakom.
-
Re: .
Dom fattar väll inte va vi sajer här nere i skååååne.Redbullgerdigvingar skrev:händer med mig också olag, kanske beror på att vi bor nära danmark? än till exempel folk från Fjällen ^^[/u]
Killen/tjejen som filma detta var lite dum och lade ut detta på youtube.
Att han inte tippsa det RÖDA stallet om filmen och sålt det.Tror dom gärna hade köpt filmen av han.
-
.
Haha, mjo.. dessutom så tror några att skånskan låter danskt, vilket jag INTE håller med om, hur som helst Hoppas hamilton vår en rejäl bestraffning nu, vill ju att striden ska vara till sista loppet, då avgörs det av ett maka bra misstag eller en bra prestation.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
Hur man än ser på det så är det Vettel som kör rakt på Webber. Visst Hamilton kör konstigt spår men han gör det för att hålla bromsarna varma. Vettel behöver ju inte stirra på honom för det när han har en bil precis framför sig. Det fanns gott om plats bredvid Webber om Vettel bara varit uppmärksam.
-
Du använder tydligen samma typ av skygglappar i detta fall som så många Schumi-fans hade.SF-Tifoso skrev:Hur man än ser på det så är det Vettel som kör rakt på Webber. Visst Hamilton kör konstigt spår men han gör det för att hålla bromsarna varma. Vettel behöver ju inte stirra på honom för det när han har en bil precis framför sig. Det fanns gott om plats bredvid Webber om Vettel bara varit uppmärksam.
Hamilton är alldeles för glad på gasen bakom SC, han är t.o.m. på väg att köra om SC vilket är totalförbjudet dessutom gjorde han fel redan när han låg mindre än fem billängder bakom...
När han inser vad han håller på att göra så bromsar han samtidigt som han gör en vid sväng. Som jag ser det så blir Webber tvungen att göra en förhållandevis kraftig inbromsning för att inte felaktigt köra om Hamilton vilket i sin tur Vettel blev lidande av.
Upphovet till situationen är Hamiltons orutinerade uppförande bakom SC och det är han som skall straffas om någon för denna incident.
-
Han får ligga MAX fem billängder bakom säkerhetsbilen.PC: skrev:Hamilton är alldeles för glad på gasen bakom SC, han är t.o.m. på väg att köra om SC vilket är totalförbjudet dessutom gjorde han fel redan när han låg mindre än fem billängder bakom...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Sorry, jag trasslade till det sjäv i min iver, ser det nu. Önskar jag kunde skylla på att det är måndag morgon...Razor skrev:Han får ligga MAX fem billängder bakom säkerhetsbilen.PC: skrev:Hamilton är alldeles för glad på gasen bakom SC, han är t.o.m. på väg att köra om SC vilket är totalförbjudet dessutom gjorde han fel redan när han låg mindre än fem billängder bakom...
Men faktum kvarstår att LH var på väg att passera SC vilket var upphovet till incidenten.
-
Fast nu handlar det inte om Vettel ska ha något straff eller inte, utan hur Hamilton agerade bakom SC. Det är det som utreds nu, och Hamiltons körsätt bakom SC är tveksamt. Inte bara i just den här incidenten utan tydligen under hela perioden.SF-Tifoso skrev:Hur man än ser på det så är det Vettel som kör rakt på Webber. Visst Hamilton kör konstigt spår men han gör det för att hålla bromsarna varma. Vettel behöver ju inte stirra på honom för det när han har en bil precis framför sig. Det fanns gott om plats bredvid Webber om Vettel bara varit uppmärksam.
Det är inte orimligt att vänta sig att både Hamilton och Vettel får olika former av bestraffningar. Det man kan säga är att Hamilton i just incidenten mellan Vettel och Webber är med och orsakar att den uppstår.
Det är inte samma sak som att säga att han ensam bär ansvaret för den, men han kan vara med och orsaka den.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Det handlar i o f s också om Vettel ska ha något straff eller inte, eftersom Toro Rosso har överklagat hans straff och hänvisar till Hamiltons agerande som förmildrande omständighet.LuckyStrike1 skrev:Fast nu handlar det inte om Vettel ska ha något straff eller inte, utan hur Hamilton agerade bakom SC.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
Låt han springa hem till mamma och grina!Rexa skrev:Enligt aftonbladet nu så får han inget straff .
Och tidigare i dag i textv stod det att han hotar att lämna F1 om han får straff vilken liten gris .
Men nu verkar det ju som hela etablissemanget VILL att han ska vinna vm
förHan är ju så" söt" som affisch pojke för F1.
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
-
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad